Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<LOKAmahakkaat maanantaihin>>

26.02.2007 |

kuopus herätti ennen kuutta... silmät ristissä siis....

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla (perätilassa, alatiesynnytys ei ollut mahdollista). Minusta tuo oli oikeasti niin helppo tapa, että melkein toivoisin samaan päädyttävän nytkin. Tietty pari päivää olin aika kipeä ts. liikkuminen teki kipeää, mutta sen jälkeen paranin tosi nopeasti. Ja mulla ei myöskään ollut yhtään oikeaa supistusta koko odotusaikana, vaikka sektio oli 39+4 (muistaakseni). Toisaalta, kyllä kai haluaisin " oikean" synnytyksenkin kokea :) Mutta loppujen lopuksi on ihan sama kuinka tulokas maailmaan tulee, kunhan tulisi turvallisesti ja terveenä.

Minäkin toivon, että tässä raskaudessa en istu kalenteri kädessä laskemassa päiviä mutta toistaiseksi näyttänyt pahalta;) Sattumalta töissä on nyt muutama tosi hiljainen viikko, joten on aivan liikaa aikaa surffata netissä. Toisaalta iltaisin sitten sitä omaa aikaa ei olekaan.

Miten ihmeessä muka selviän tästä raskaudesta, jos en joka päivää saa nukkua päiväunia? Edellisessä raskaudessa nukuin lähes joka päivä töitten jälkeen 1-2 tuntia ja sitten pitkät yöunet päälle. Tosin luultavasti en nukkunut pelkän väsymyksen takia vaan myös siksi, että sain ajan jotenkin kulumaan:)

Uutu

Vierailija
22/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdin pikaisesti kirjoittelemaan kuulumiset kun esikoinen simahti. On tähän asti nukkunut päiväunia ulkona, mutta nyt on siirrytty sisätiloihin. Ihan hyvin on lähtenyt sujumaan vaikka päiväunet on lyhentyneet huimasti, no menee aikaisemmin kyllä nukkumaan illalla kuin ennen.

Itse koitan aina nukkua samalla, mutta kun uni ei oikein tule tähän aikaan päivästä, mutta levähtelen kuitenkin. Yritän alkaa siedättää itseäni sotkuiseen asuntoon. Tähän asti olen yrittänyt pitää huushollin jokseenkin siistinä, mutta kohta se on varmaan mahdotonta ja siksi yritän antaa tiskien odottaa keittiössä ja itse vain lekottelen.

Masu ei ole kasvanut/turvonnut sitten yhtään. Elättelen toiveita että se tässä toisessa raskaudessa kasvaisi nopeammin. Esikoisen kohdalla se masunkasvu tuntui alkavan vasta viikolla 20 suurinpiirtein. Se on niin ihanaa kun on masua.

Toivon, että tämäkin lapsi olisi tyttö niin ei tarvitsisi mitään vaatteita ostaa. Siinä säästäisi huimasti. Mitään en kyllä etukäteen varmaan osta. Sitä kangareppua tms. olen ajatellut, että voisi sitten imettää samalla kun esim. leikki esikoisen kanssa. Mutta mitään muuta ei kyllä tarvita. Äitiyspakkauksen aijon ottaa kun siinä on niin hyviä,kauniita ja käytännöllisiä vaatteita ja ne sopivat niin tytölle kuin pojalle.

No nyt päikkäreille.. Moikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kaikille! Tulen uutena odotus puolelle.Tulin katselemaan et mihin pinkkaan sitä kuuluisi. Täältä ainakin löytyi uutu.

Tänään tein r-testin clearblue:n ja se näytti positiivistä. Soitin terkkarille että tekeekö he jonkun varmemman testin ja sanoi et ei tarvii. Antoi jo ajan 29.3.07.

Tämä olis ensimmäinen lapsi, joten tosi vihreä olen näissä asioissa..

:)

Vierailija
24/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on neuvola reissu heitetty. Täytettiin paperit ja suunniteltiin missä järjestyksessä edetään kaikessa. Minulla verenpainetauti johon onneksi ei vielä lääkitystä, vaan ruokavaliolla ollaan selvitty. No eka ultra olisi sitten 20.3 ja lääkäri samoin silloin, joka pistää sit lähetteen kysille äitipolille ja sieltä tulee kutsu rv 13 sit ultraan, sitten rv 17 oli eka sokerirasitus ja toinen pikkuisen myöhemmin ja verenpaineita pitää juosta mittauttamassa sitten melkoista usein. Nyt paineet olivat 167/88 joten hivenen koholla. Vitsi et pitää odottaa tuota ekaa ultraa noin hemmetin pitkään,silloin rv 8+3 kun sinne menen. Joten sitä odotellessa sitten.

Tari rv 5+3

Vierailija
25/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna olikin hiljaisempaa. Kiva, että porukka on taas palannut pinoon.

Synnytystä on myös täällä mietitty. Mulla takana yksi kaikin puolin nappiin mennyt alatiesynnytys. Kotona jaksoin olla sopivan pitkälle, sairaalassa nelisen tuntia, ammeet kävin ja epiduraalin sain, molemmat juuri oikeaan aikaan, ja kyllä auttoi. Ponnistusta vartti. Samaa toivon siis uudelleen, vaikka tietysti jännitän, ehkä jopa enemmän kuin ensimmäistä synnytystä.

Sektiota taas jostain syystä pelkään, erityisesti, jos sitä ei tehdä nukutuksessa. Mitään järkiperäistä syytä en pelolleni keksi, mutta tunnepuolen asioitahan nämä ovatkin. Tietysti, jos sektioon päädytään, niin se on kaikille osapuolille siinä tilanteessa paras ratkaisu. Näin järkeilen, ja varmasti sektiostakin " selviydyn" , jos se eteen tulee.

Hankintoja ei varmaankaan paljoa tulla tekemään. Tarvikkeet on hyvässä kunnossa ja vaattieta riittää. Lisäksi niitä tulee paljon lahjaksi. Äitiyspakkaus pitää tietysti ensin nähdä. Otetaan, jos vaatteet on kivoja/pojalle sopivia jos on poika tulossa. Esikoisen jäljiltä vaatteet on silloisia äp-vaatteita lukuunottamatta turhan vaaleanpunaisia pojalle.

-Ja_me rv 9+3

Vierailija
26/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viestini tälle palstalle, vaikka innokkaana olen juttujanne seurannut tässä muutaman viikon. Tosin mun ei pitäisi edes tulla tänne lueskelemaan, kun jään aina koukkuun teidän kirjoituksiin ja saatan jumittua helposti tunniksikin tai pariksi :) Toisaalta täältä on löytynyt myös vastaus moneen kysymykseen, joten hukkaan täällä vietetty aika ei missään nimessä ole mennyt.

Haluaisin lyhyesti palata vielä tupakointi-asiaan ja tsempata omasta puolestani kaikkia odottavia äitejä lopettamaan jo mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Uusimpien tutkimusten mukaan nimittäin äidin tupakointi odotusaikana voi vaikuttaa miesten hedelmättömyyteen.

Meillä mies on toivonut ja halunnut lapsia jo pitkään, ja hän säikähti toden teolla tuosta asiasta luettuaan. Mieheni äiti on polttanut aikoinaan raskaana ollessaan ja kulta-parka tosissaan pelkäsi, että mitä jos meillä ei tämän takia tärppääkään. Onneksi pelko oli turha ja nyt onnellisina ootamme pikku mykyämme syntyväksi!

Alla lainaus Tiede-lehden artikkelista:

" ¿ Meillä on alustavaa näyttöä, että niillä miehillä, joiden äidit ovat tupakoineet odottaessaan, on noin kolmannes vähemmän siittiöi-tä kuin tupakoimattomien äitien pojilla, toteaa fysiologian professori Jorma Toppari. ¿ Sauhuttelulle altistuneiden poikien kiveksetkin jäävät pienemmiksi kuin muiden.

American Journal of Epidemiology -lehden julkaisema havainto tehtiin viidessä Euroopan maassa. Tiedot raskaudenaikaisesta tupakoinnista perustuivat äitien omaan ilmoitukseen."

http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=599&vl=

Aurinkoista päivää kaikille tuleville ja jo oleville äideille sekä maha-asukeille!

Terkuin,

agadinks ja myky 7+0

Vierailija
27/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etova olo on nyt jatkunut, mutta toisaalta koen sen hyvänä vaikka kivaa ei olekaan, viime viikon aikana kun oli noita täysin oireettomia päiviä niin niiden aikana mietti vaan keskenmenoa, joten parempi mulle näin.

Minä en aio ostaa mitään, jollei tosiaan poika tule, kun niin kamalasti esikoiselle ostellut kaikkea ja on paljon paljon käyttämätöntä vaatetta, tavaratkaan kun ei ole kun reilu vuoden vanhoja niin saa mennä vielä seuraavalle. Varmaan kyllä tästä ajattelusta huolimatta sorrun jotakin vaatetta ainakin ostamaan ja jotain muuta pientä, mutta isoja ostoksia yritän nyt kyllä välttää.

Kahden viikon päästä on alkuraskauden lääkärintarkastus mulla, eikö ne jo silloin kuuntele sydänäänet? Mun mielestä esikoisen kohdalla kuunneltiin tosi aikaisin ja kuuluivatkin.

Mietin koko ajan sitä ultraan menoa yksityiselle, mutta toisaalta sitten kun on jo yksi km takana niin se on tullakseen jos tulee ja siihen ei ultra auta ( viime km olin viikkoa ennen käynyt ultrassa ja kaikki piti olla hyvin). Jotenkin vaan haluaisi varmistusta asialle, että kaikki olis kunnossa. Raskaustestejä en oo tehnyt kuin 2 kpl, jotka olivat molemmat samassa paketissa, oli kuitenkin varmistettava uudella testillä asia. Np-ultra on naistenklinikalla vasta joskus 4-6 viikon päästä, on kyllä pitkä aika odotella...

Katuska ja 8+6

Vierailija
28/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta synnytystavasta: Itsekin olen luullut että kahden sektion jälkeen ei ole vaihtoehtoja, mutta kuulemma, se riippuu sairaalasta ja lääkäristä omasta toiveesta ja tietenkin siitä että kumpi on riskittömämpi vaihtoehto synnytystavaksi.

Aiemmat sektiot tehty kiireellisenä ja olin molemmissa hereillä, niissä tilanteissa sektioon pääsy oli helpotus kun synnytys oli kestänyt jo tuhottoman pitkään.

Jos sektio tehdään suunnitellusti se varmaan jännittää paljon enemmän. Molemmilla kerroilla toipunut hyvin ja nopeasti ei minulla niistä huonoa kokemusta ole jäänyt mutta, olisihan se kiva kokea myös toisenlainen synnytys.

Millä viikoilla olette käyneet yksityisellä ensimmäisessä ultrassa siis milloin siellä on jotain nähtävää, alkanut miettimään jos sittenkin menisi kun kunnalliseen pitää odottaa 6 viikkoa.

nette 6+3 edelleen

Vierailija
29/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nette: mä kävin tasan viikko sitten, eli viikolla 8+3. Käsittääkseni sikiöpussi näkyy kun viikkoja on 4+ ja syke 6+.

-Ja_me

Vierailija
30/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta kotiuduttu. Kaikki on hyvin ja sydänäänetkin kuului, aivan ihanaa. Helpotus :) Opiskelija ei saanut verta joten pitää käydä ensi viikolla antamassa labrassa se. Viikon päästä on jo neuvolalääkärikin, ja np-ultra 20.3. Kuluu se aika sittenkin ;) Laskettua aikaa th korjasi päivällä eteenpäin, mutta en sitä tonne listaan vielä vaihda. Sitten vasta jos ultra siirtää sitä.

Onnellinen Ä ja pömppis tasaviikolla rv 9+0

Vierailija
31/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiedä, miten tämän toisen synnyttäisi... Tai siis alakautta aion yrittää, mutta pelottaa niin vietävästi.

Esikoisen synnytys meni kaikinpuolin järkyttävällä ja epäsäännöllisellä tavalla. Ensinnäkin se käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi ja supistukset oli h.... tillisiä alusta alkaen. Sitten poika jumittui synnytyskanavaan ja sydänäänet romahti. Ja sen jälkeen otettiin iki-ihana imukuppi käyttöön ja leikattiin eppari, mikä nyt oli siinä tilanteessa helpotus. Noi ongelmat johtui kai siitä, että vauva oli päälakitarjonnassa raivotarjonnan sijaan. Kun vauva vihdoin saatiin ulos, niin lopulta istukka jäi kohtuun ja se piti poistaa nukutuksessa leikkaussalissa. Verta meni niin paljon, että hb oli jossain 50-60 kieppeillä ja vain 72 kun lähdin sairaalasta kotiin. Vuorokauteen en päässyt sängystä ylös verenhukan takia. Kohdalleni sattui muutenkin kaikenlaista pientä ja suurempaa ongelmaa.

Pelottaa siis, enkä tiedä onko siitä pelosta millään poispääsyä?! :O

Vierailija
32/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä siellä mitää ihmeellistä ollut, lappujen täyttelyä jne..

sydän ääniäkin koitettiin kuunnella ja välillä ne tuntu löytyvänki mutta katosivat samantien, terkka sanoikin että voidaan koittaa kuunnella mutta ei pidä säikähtää jos niitä ei kuulu, tuolla niiden laitteella kun ei saisi edes kuunnella ennen kuin viikkoja on kasassa 12..

lääkäriajan sain jo valmiiksi (niitä ei ole nyt toista odottaessa kun kaksi, esikoista odottaessa kun oli kolme)

ja rakenne ultraankin sain jo ajan, se oli muistaakseni toukokuunlopulla, täällä ei kaupunki tarjoa kun yhden ultran, ja sit on mahollisuus veriseulantaan, mikäli siinä on jotai poikkeavaan ni sitten joutuu ultraan ja jos siinä näkyy turvotusta niin lapsivesitutkimuksiin tai istukkatutkimuksiin (ei ole pakollista)

ajattelin tämän kuitenkin jättää väliin, niinkuin esikostakin.

vaunuista täällä oli juttua.. meillä on muistaakseni vm.99 olevat emmaljungat (coronette), kankaat haalistumattomat ja siistissä kunnossa ja kuosikin ihan kiva, nämä ostin käytettynä yhden lapsen käytöstä kakkosvaunuiksi uusien vaunujen rinnalle joihin olin tyytymätön ja loppujen lopuksi myin sitten ne uudet pois... näihin olen vaihtanut valkoisten umpikumirenkaiden tilalle ilmakumit, ainut mitä kaipaisin näihin on säädettävä työntöaisa!

kovasti himottaisi ostaa uudet kärryttimet, mutta miehellä oli siihen painava sana sanottavana ja itsekkin kun aloin miettimään järjellä, niin ihan turhaa se on.. meillä on nuokin loppujen lopuksi ollut aika vähällä käytöllä.. mutta eihän miehetkään osaa ajatella järkevästi kun autokuume iskee!!!! niin etttä....

neuvolan laskurin mukaan laskettu aika aikaistu päivällä eli nyt on menossa rv 8+2 ja la siis 6.10

Vierailija
33/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EKAN NEUVOLA AJAN sain sitten minäkin varattua.. oli joskus 13 pvä tai jotain vastaavaa... Täti kysäs et tuliko raskaus yllärinä :)

SYNNYTYS: on kyllä käyny mieles mut lähinnä siltä osin että meneekö taas käynnistykseen (kuten kaksi edellistä) vai joutuuko sitä itse tietämään et millon se lähtö tulee... mie olen aikas nopee synnyttäjä niin siksi vähän kauhistuttaa.. eka kesti 4h50min (ponnistus 40min) ja toka 2h7min (ponnistus 5min)... eli kun lähtö tulee niin varmaan joudun yksin taksilla sitten hurpattamaan ja mies tulee perässä ja toivottavasti ehtii, ellei sitten taas mene siihen käynnistykseen ja saada ajoissa lapsille vahtia jne jne jne... PELKOJA miula ei ole, mutta niillä joilla on niin kehotan keskustelemaan terkkarin kanssa ja onhan niitä " pelkopoleja" vai mitä ne on joissa kätilön kanssa käydään läpi noita juttuja...

Jaahas miun täytys lähtee kohta venymään, olen käyny tän kevään syvävenyttelyssä ja kyllä on tehny gutaa!

väpä ja touho rv jotain 6+5, ehkä....

Vierailija
34/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan teidän syy, että minunkii oli sit pakko soittaa ja varata eka neuvola. Teidän juttujen takia en malttanut odotella, kiitti vaan :-)

Tosi ystävällisen oloinen terkka oli ja toivotti tervetulleeksi 12.3. Oisi ottanut aikaisemminkin, mutta kun kerroin ultrasta (8.3.), niin sovittiin, että sit sen jälkeen.

Ja paljastui, että täs neuvolassa onkin terkalla aina ultra käytössä!! Aivan sikasiistii!! Mahan päältä käytettävä, mutta kuitenkii, joten tähän alku-ultraan se ei ois auttanu ku sehän tehään emättimen kautta. Mut ihana tietää jatkossa. Täti kuulosti vanhalta ja viisaalta, joten jospa ois sit kokenu käyttäjä, jos vaik joka kerta sais pienen näkymän... Ihana ois. Onko muilla tällastä onnea?

Neuvola siis vaihtunu ku esikoisen syntymän jälkeen ollaan muutettu, onnex. 45neliöö, ois jääny viimestään nyt pienex...

T: malttamaton rosena

Vierailija
35/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan taas pitkä lista juttua luettavana, nyt on vähän aikaa kun esikoinen katsoo pikkukakkosta.

Siis mie en tajua, tajuaako joku muu? Nyt viides viikko flunssassa lähti käyntiin. Koko viikonlopun kuumeessa, kurkku kipeä, nuha, yskä.... Voiko raskaus jotenkin vaikuttaa vai mikä. Ikinä ei oo ollu flussa näin kauan ja sitkeessä. Antibioottikuuri loppui viikko sitten. Kun ei jaksaisi töissä olla mutta ei kehtaa enää saikullakaan olla?

Hankinnoista on ollut puhetta. JOs tulee 1 vauva niin vaatteita sukupuolesta riippuen jos 2 vauvaa niin kaikki pitää ostaa.

Meillä on torstaina ultra joka jännittää ihan sikana, jos kaikki ok niin sitten ensi viikolla varailen ehkä neuvola aikaa.

Miulla on onneksi niitä oireita. Yrjöttää, masua venyttää ihan tautisesti, nännit on kuin oven väliin jääneet ja masu on niin pullollaan että kaksi nappia pitää olla auki.

Pepsi rv 6+2

Vierailija
36/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko sitä minäkin uskaltaisin.

Elikkäs täällä kirjoittelee 26 v tyttönen Treeltä. Ensimmäistä lasta odotellaan ja ystävänpäivänä plussasin :) LA omien laskujen mukaan 23.10. mutta katsotaan mihin se muuttuu jos muuttuu.

Eka neuvola reilu parin viikon päästä ja ultra yksityisellä kolmen viikon päästä. Jännittää.

Aika on mennyt tässä ihmetellessä. Hitusen pelottaakin, kun ei täällä Treellä paljon tukiverkkoja ole, eikä vähäisillä ystävilläkään ole lapsia. Noh, ehkä asioilla on tapana järjestyä.

Oireista: rinnat on arat, hampaita pestessä oksettaa ja yleensä etova/krapulainen olotila. Toivottavasti ei paljon pahene, ettei heti käy käry töissä :)

Onnea kaikille odotukseen!

AnskuTre & salamatkustaja rv 5+6

Vierailija
37/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aamupäivällä raskaustestin uusiksi, ja plussaa näytti tämäkin. Kai sitä on vaan pikkuhiljaa uskottava, että minun sisällä on pieni ihmistaimi <3 .

Olen ollut ihan sekaantunut näistä kaikista raskauden aikana tehtävistä tutkimuksista, mutta onneksi löysin Helistimestä hyvän artikkelin aiheesta. Kysymyksiä tulvii mieleen enemmän kuin ehtii vastauksia etsiä.

Hämmästyin, kun luin, että neuvolakäyntejä on ensisynnyttäjällä raskauden aikana 13-16! Jos ensimmäinen neuvola on vasta viikolla 8, niin sehän tarkoittaa, että loppuajalla on käynti neuvolassa keskimäärin joka toinen viikko! Aika huimaa...

Mitään synnytyksiä en kyllä ole vielä ehtinyt miettimään... ehtiihän sitä. Mua vähän hirvittää synnytyskivut. Kipukynnykseni on varsin korkea ja kestän sitä kohtuullisesti, mutta koskaan en ole joutunut kokemaan todella isoa tai pitkäkestoista kipua. Sysäänkin tämän aiheen vielä aivojeni pimeimpään nurkkaan :).

Ja huolettaa pikkuisen tämä oireettomuus. Rintoja vähän aristaa, mutta siinäpä se. Lisäksi ruokahalu tuntuu olevan pohjaton, mutten tiedä, kuuluuko tämä edes oireisiin?

Ja tupakantuska vaivaa :( . Onneksi olen viime aikoina polttanut vain muutaman tupakan päivässä, niin että lauantaisen plussaamisen jälkeinen savuttomuus on pysynyt vielä siedettävissä rajoissa.

Jotta tässä nyt saisi edes vähän muuta ajateltavaa väliin, niin aloitan keskiviikkona pari kurssia iltalukiosta. Pitkän tauon jälkeen koulunpenkille istuminen vähän pelottaa, mutta toivon mukaan oppimisrutiini pian löytyy.

Laava 5+1

Vierailija
38/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaampa selkeämmäksi tuon kohdan, jossa puhun tupakasta, jottei kenenkään tarvitse alkaa moralisoimaan :P.

En siis ole polttanut sen jälkeen, kun r-testi näytti plussaa. Ennen sitäkin poltin vain muutaman savukkeen päivässä (pahimpina aikoina on mennyt kolmisenkymmentä), joten se tekee tupakasta irtaantumisen hieman helpommaksi.

Voiko täällä muokata omia viestejään jälkikäteen?

Laava

Vierailija
39/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän ole raskaana, jos menkkoja ei näy ja testit näyttää plussaa.. :)

Mulla oli ekan kohdalla sellanen olo, että voiko tää olla totta ja testasin (jopa!) kaksi kertaa.. Mut tän toisen uskon ekasta testistä ja raskaana oon niin kauan ku toisin todistetaan!!

Ja hieno homma, kun olet pystynyt olemaan tupakoimatta.. Jatka savutonta linjaa! Pahimman riippuvuuden pitäisi helpottaa n. 2-3 viikossa. Tai näin se suunnilleen meni miehelläni, joka lopetti muutama kuukausi sitten.. Alussa oli vaikeaa ja mies kaipas paljon tsemppausta ja ymmärrystä (kun hermo oli kireällä), mutta nyt tupakka tulee enää harvoin mieleenkään...

Vierailija
40/49 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä ultrasta! Molempia meitä jännitti aivan hirveesti mutta hyvinhän se lopulta meni ja yksi kaveri sieltä löytyi. Koko vastasi viikkoja eli huimat 9mm!! Syke näkyi muttei kuulunut kun oli sen verran vanha ultra. Aika huimaa...

NEUVOLAsta niin meillä aika 5.3 jolloin viikkoja 9+ risat.

Lastenvaateasiaa on ollut niin me saadaan varmasti aika paljon kavereilta vaatteita ostettua. Meidän työpaikalle tuli viime vuonna 17 !! vauvaa, joten niitä riittää..hih.

SAPA: mun piti kanssa tulla spinningii mutta en yksinkertaisesti kyennyt...tänäänkin PITI mennä mutta ehkä keskiviikkona. Hengästyminen vaivaa edelleen ja ultrassakin kun mitattiin verenpaine, oma syke pomputteli 85:ttä kun se normaalisti on reilu 50...joten ei ihme. Päätin siis syödä tuplan ja maata....

Mukavaa viikonalkua kaikille...

t. Katarina+ Ritu kuvotuksen keskellä