<<LOKAmahakkaat maanantaihin>>
Kommentit (49)
Minuakin palelee ihan mahdottoman paljon,kohta olisi taas kouluun lähdettävä ei kyllä yhtään huvittaisi.
Väsymystä on ihan jokainen päivä ja välillä särkee häpyluuta.
Närästystä on ilmaantunut nyt jo ja välillä on etova olo.
Pitää vain jaksaa,tyttäreni laitan myös kohta kouluun.
Yhtään vauva tarvikkeita en uskalla ostaa ennen 22viikkoa.
Kummit on kyllä jo valmiina:)
Huomenia kaikille ja tervetuloa uusille. Tosi paljon on tullu porukkaa lisää neljässä päivässä.
Oottekin olleet tosi ahkeria kirjoittamaan, täytyy vilkaista kunnolla kun ennätän.
Olin pienellä reissulla, en kauenpana kuin Tallinnassa, mutta tekipähän hyvää kun vaan kaverin kanssa käytiin. Vähän pelkäsin laivamatkaa, kun yleensä joudun melkein pelkälle soutelureissulle matkapahoinvointitabletin ottamaan, mutta nythän sellaista ei voi popsia. Mutta mutta, mä en tuntenut mitään keinumisia tms, kaveri kylläkin. Ehkä lie kiitos vauvelin.
Esikoisen raskausaikana en ostanut yhtään mitään ennakkoon, tietty siis vaunut varasin, mutta nekin kävin hakemassa vasta synnäriltä tultua. Sängyt jne oli saatuja, mutta mitään en ostanut ite. Ja mitens nyt... mä joka joka vessareissulla oon varma, että nyt on paperi punainen, en voinu olla ostamatta pienen pientä vaaleanvihreää kypärämyssyä ja ihanaa tupsukasta fleecepipoa. Joko muut ootte uskaltautuneet ostelemaan?
Taidan mäkin tänään soittaa neuvolatädille kun oon yrittänyt sitä pantata jo pitkään. Ajattelin varata ajan ultran jälkeen. Siihenkin on niin kärsimättömän pitkä aika (8.3.) Esikoiseta olin kyllä jo käynyt neuvolassa tähän mennessä, mutta koska silloin ei kuulunut sydänääniä ja olin niin pettynyt, niin nyt odotan kunnolla. Jos mun kierto ois normaali 28, niin oisin jo mennyt, mutta kun se huitelee 36 paikkeilla niin nuo viikot ovat mitä on...
rosena rv. 7+3
Nyt vasta huomasin tuon etsinnän...
Mä tilasin sen riikuski.netistä. Oli mukava ja nopea toimitus. Silloin ei ollut jäljellä kuin kokoja 4-5 vuotiaalle ja se on vähän reilu meidän 2-vuotiaalle, mutta ajaa kyllä asian :-)
Suosittelen ehdottomasti, mukava tapa kertoa masukista.
Soitin äsken neuvolaan, sain ekan ajan keskiviikkona 14.3 eli silloin on rv 8+5. En jaksais millään odottaa sinne asti! Pientä yökötystä on taas havaittavissa, mietin menenkö vielä huilaamaan vai lähdenkö kauppaan. Kai se on hyvä olla liikkeessä kun ei mitään ylitsepääsemätöntä pahaa oloa ole. Eipä muuta tällä kertaa. Ai niin, miehelläni on tänään 28 v-synttärit :)
Tintti rv 6+3 (jes, ihanaa kun viikot lisääntyy, luvut näyttää paljon mukavammilta kuin esim 4+)
Minäkin soitin juuri neuvolaan ja sain ajan 22.3. eli raskausviikkoja silloin arviolta 8+4. Hajoon päästäni kun joudun odottamaan sinne asti! Täti sanoi etteivät heidän testinsä ole sen luotettavampia kuin apteekin kotitestitkään, mutta silti mua hirvittää ajatella, ettei mulla ole mitään ammattilaisen vakuutta raskaudesta ennen kuin vajaan kuukauden päästä!
Jos olisi edes jotain kunnon oireita! Mutta kun ei, olen ollut vain hirveän väsynyt, mutta sekin saattaisi johtua muistakin jutuista. Rintoja ehkä vähän aristaa, mutta saatan kuvitella senkin...
Pakko kai tässä on uusi testi (erimerkkinen) ostaa ja katsoa mitä se näyttää... Jos tuo ensimmäinen näytti jotain omiaan vaan. :P Vaan niidenhän ei pitäisi näyttää plussaa ilman todellista syytä... Vai?
Laava87 rv 5+1
Aivan tajuttoman levoton yö takana esikoisen takia, heräilin varmaan 30 kertaa ja välillä piti valvoakin. En tiedä mikä pientä yöllä vaivasi. Ja nyt sitten on sellainen olo, että " ai haluanko ihan varmasti taas yövalvomiset takaisn!?" . No joo, ainahan sitä voi toivoa, että tulokas olisi rauhallisempi nukkumaan kuin esikoinen, joka vasta 1.5 vuotiaana rupesi nukkumaan edes jollain tavalla hyvin.
(.) Palelee täälläkin edelleen. Paitsi että öisin on KUUMA, nakuna ilman peittoa pitää nukkua ja silti hikoiluttaa (ja vuoroin kyllä paleltaakin)...:) Eilis-illasta asti on ollut ihan lievää ajoittaista huimausta. Toivottavasti se ois todellista, koska esikoista odottaessa näillä päivillä oli juuri samaa (tosin voimakkaampana). Tuulimunaraskaudesta en puolestaan huimausta muista. Kummasti vaan mieliala koheni heti, en voi sille mitään että oireettomuus huolestuttaa (vaikka miten järkeilisin että viikot ovat vasta niin vähäiset).
Kahvi maistuu (pakko hillitä etten ihan tolkuttomasti joisi). Nälkä kyllä tulee helpommin, aamupalaa olen ruvennut syömään vaikken normaalisti sitä syö.
Me ei olla kerrottu tästä kuin vasta yhdelle ihmiselle. Vanhemmilleni en halua vielä kertoa, koska jos tämä menisi kesken, tiedän heidän murehtivan sitä sitten kovasti. Joten mennään nämä riskiviikot ensin, ja kerrotaan sitten. Kavereille varmaan kerrotaan, jos tulee sopiva tilaisuus eli ei ruveta ihan yleisesti vielä kuuluttamaan.
Töissä on aika " hauska" tilanne. Sain juuri hoidettavakseni erään 1.5 vuodeksi hoitovapaalle jäävän hommat, hänen tilalleen ei montaa vaihtoehtoa ole. Ja nyt jos hyvin käy, pysyn hoitamaan noita hommia vain puoli vuotta....:) Onneksi sijaisen etsiminen ei ole minun ongelmani ja vaikka esimies on mukava ja työpaikka muutenkin hyvä, tietyt asiat ovat johtaneet siihen että en voi olla tuntematta lievää vahingoniloa, kun joutuvat pieneen ahdinkoon tulevan poissaoloni takia. Hah, jospa huomaisivat korvaamattomuuteni ja antaisivat reilun palkankorotuksen kun joskus palaan takaisin:):)
No, nyt pitää lopetella kun on taas tullut runoiltua oikein urakalla.
Uutu rv 5+0 (kivaa kun viikot vaihtuvat aina kalenteriviikon mukaan)
Tervetuloa mukaan kaikille uusille, meitä taitaa olla jo aika paljon!
No, mutta sitten vähän omaa napaa..Taidan nyt rauhoittua, ja uskoa siihen plussaan, nimittäin pientä etomista on ollut havaittavissa koko viikonlopun, jos maha pääsee tyhjäksi asti! Toivon kyllä kovasti, että pääsen vähän vähemmällä kuin edellisillä kerroilla, ja olenhan jo päässytkin, jos tämä etominen " vasta" nyt alkaa! Palelee kyllä aivan järjettömästi kokoajan, ja väsyttää! Että voi ihmistä väsyttää!! Olipa mukava eilen ottaa päiväunet, kun mies oli kotona! Tässä on taas ollut miehellä vain 1vapaa päivä/vko, ja loput aika pitkiä työpäiviä:( joten väymys ei oikein ole kiva juttu, näiden kahden erittäin touhukkaan pojan kanssa telmiessä;)
Kaikilla (tai ainakin lähes) taitaa olla jo neuvolat varattuina, minä en ole saanut vieläkään soitettua:O Pitäisi vissiin ottaa itseään niskasta kiinni ja soittaa, kun täällä on välillä niin tiukassa nuo ajat!
Vaatteiden/vauvatavaroiden ostamisesta on ollut puhetta näköjään tänään. Meillä on kyllä oikeastaan ihan kaikki mitä tarvitaan. Että sinällään ei mitään ihmeitä tarvitsisi hankkia, mutta pitäähän sitä saada uusia pieniä vaatteita tällekkin tulokkaalle, joten kyllä minä varmaan jossain vaiheessa ostan jotain, mikä eteen sattuu. Viikkoja en ole ennenkään vahtinut, ennenkuin ostan vauvajuttuja, esikoisen aikaan kaikki oli valmiina rv 30 paikkeilla. Ja paljon oli hankittuna jo sitä ennenkin!
Yksi asia mielessäni on pyörinyt, ja ne on vaunut! Voi että minulla tekisi mieleni ostaa uudet, nuo esikoiselle aikanaan ostetut, on jo kovasti vanhan näköiset, ovat mallia -01. Nykyään on niin ihania vaunuja, että nuo omat näyttää jo ihan räppänöiltä, vaikka rungossa ei kyllä mitään vikaa ole. Emmaljungat ovat, ja kestäneet kyllä jos jonkin moista menoa! No, mutta saanevat kelvata vielä..
Jaahas, pitänee lopettaa ja jättää tilaa muillekkin..ja toisaalta pojat kinastelee tuolla autoista siihen malliin, että parasta mennä väliin, ennenkuin on täysi rähinä päällä;D
Vanile rv7+1
Uudelle tulokkaalle ei tarvi ostaa mitään, ellei sit ole poika ja en haluu vaaleenpunasiin pukea... kaikki siirtyy sujuvasti sitten kakkoselta kolmoselle... vähän huvittaa et pari päivää sitten työnsin IHAN KAIKKI pieneksi jääneet vaatteet ja mammavaatteet perimmäiseen nurkkaan, ajatuksella että kolmen vuoden päästä ehkä kaivan ne sit esiin... taidetaan joo alkaa kaivelee vähän aikasemmin :S
PLUSSATESTEJÄ mie tein esikoista ootellessa varmaan kuusi :D, viimesen tein vielä sinä aamuna kun piti mennä ekaan ultraan rv 12 :D. vaikka siis aamusin yrjöilin jne, en vaan uskonu todeksi.. toisen kohdalla taisin tehdä kaksi, kolmannenki oisin tehny mut mies sano et eiköhän toi riitä... nyt olen siis tehny yhden negan ja yden positiivisen, mietin eka et pitäskö tehdä viel kolmas jos tos tokas olikin jotain häikkää, mutta en taida tuhlata vähiä rahojani..
Neuvolasta: Minäkään en ole vielä varannu tneuvolaa. Ajattelin odottaa ainakin ensi viikolle, ennenkuin soitan. Meidän neuvola on niin hankalan matkan päässä ja kun en itse juurikaan autoile, joutuu mies aina kuskaamaan. Joten tässä raskaudessa voisin jättää neuvolakäynnit niin vähälle kuin mahdollista, viime raskaudessa en aina malttanut odottaa seuraavaa kertaa (ja tuolloin asuimme melkein neuvolan vieressä).
Vanile, minäpä pistän paremmaksi nimittäin meillä on Emmaljungat vm-98.... Olleet ennen meitä yhdellä lapsella ja nyt sitten meidän esikoisella. Kieltämättä kangas on haalistunut ja suojukset eivät enää oikein pysy paikallaan, joten uudet haluaisin. Ja umpikumi-pyörät eivät ole parhaat mahdolliset huonoilla teillä kulkiessa. Myönnettävä on että nuo näyttävät todella vanhanaikaisilta... ja uudet ovat niin ihanan näköisiä. Toisaalta tuntuu, ettei ole mitään järkeä ostaa vaunuja, jos tulokas jää viimeiseksi lapseksemme (ikinä kun ei tiedä). Mutta luulenpa, että turhamaisuuteni voittaa tässä asiassa ja vielä puhun miehenikin suostumaan:)
No mutta uusi turvakaukalo hommataan ainakin, muutapa ei sitten varmaan tarvitakaan. Tuskin edes pakkausta otan. Tai sitten otan, minusta kun on aina niin ihanaa saada tavaraa:):)
Uutu taas
Laitetaas eiliset vielä tähän: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9697997&p=2&tmode=1&smode…
Taas on ehtiny vaikka mitä juttuja tänne kertymään, enkä oo ku vuorokauden ollu nettipimennossa (kotikone perrr.. ei jostain syystä päästäny nettiin!).
Mie sillon esikoisesta uskoin kyllä sitä yhtä ja ainoaa raskaustestiä ja kiltisti jaksoin odottaa rv 9+ asti ennen ku pääsin neuvolaan. Eikä sielläkään vielä edes kuultu sydänääniä, terkka ei olis ees halunnu kuunnella, mut mie pakotin! Sit hää oliki kovin huolissaan, että kai mie varmasti sisäistin sen, ettei noilla viikoilla vielä välttämättä mitään kuulukaan vaikka kaikki on hyvin. :) ja kaikki oli hyvin.
Nyt tästä masukista oon tehny jo, hetkinen, [b]kuusi kappaletta[/b] raskaustestejä! Alotin tosin jo het sillon vko oviksesta ja kun menkat oli päivän myöhässä sain apteekin omaan vieläki vähän vaaleamman viivan kuin kontrolliviiva. Miljoonasti oon jo meinannu käydä apteekissa hakemassa uuden testin, että oonko varmasti raskaana. :D
Neuvola on mulla vasta rv 8+6 eli 15.3. Ei kyllä tosiaan jaksais oottaa..
Etoo, etoo ja kuvottaa minuu kans. Välillä toivosin, että tulis oksu, jos se vaikka oloa helpottais.
Eilen kävin spinningissä, mikä oli vikatikki. Sen jälkeen vielä 1,5 tunnin vaunulenkki poitsun päikkäreitten ajan, ni huh huh. Ilta oli ihan kamala ja oikeestaan siitä saakka minuu on etonu säännöllisesti noin tunnin välein. Ja hirvee nälkä on mutta syöminen vaan pahentaa asiaa!
Ihanaa olla raskaana! :D
Mie tilasin " Meidän perheen isoveli" -paidan osoitteesta www.lahjakas.fi. Meillä on jo isukilla pari vuotta vanha " Meidän perheen isi" -paita, ni tulee sit samaa sarjaa.
Kai mie nyt töitä jatkan sit kuitenki.
sapa rv 6+3
poika kömpi viereen aamuyöstä ja hetken päästä ilmoitti et nyt tulee oksennus... onneksi kerkesi pois sängystä -> keittiön lattialle saakka. sitä oli sit kiva siivota kun itseäkin kuvottaa :/
eli tänään sit kotona. siivousta tiedossa.
mulla kans neuvola 14.3. ja siihen tuntuu olevan niiiin pitkä aika.
tällä viikolla onneks uus varhaisultra.. katsotaan et pikkutyypeillä on kaikki ok.
toivottavasti saadaan lokakuisiin lisää kaksosia!!!
oon käynyt etsimässä tuleville monikkoperheille keskustelupalstaa ja löysinkin muutaman, mut aika hiljaista keskustelua siellä :/
sen verran lueskelin et oikeastaan kukaan kaksosia odottava ei ole ollut töissä rv30 jälkeen.. itse olin varautunut olemaan töissä syyskuun puoleenväliin saakka. saa nyt nähdä..
mukavaa aurinkoista maanantaipäivää kaikille!!
Täytynee minunkin tilata se ensimmäinen neuvola-aika. Saa nähä milloin se on, kun tänään on viikot 7+4. Ainut vaan etten voi neuvola-aikaa vielä varata kun täällä äitiysneuvola on paikalla vaan tiistaisin ja perjantaisin. Joten huomenna sitten! :))
Paha olo löysi tiensä tännekin ja suuri osa ajasta kuluu makaillessa ja pahaa oloa potiessa. Sitten mulla on maha koko ajan sekaisin... :O
En tiennytkään, että sellainen raskausoire voi olla, jos se nyt siitä johtuu.
Mut nyt taas lepäilemään, vielä kun voi! :))
Viikonlopun jutut tuli luettua mutta en sen erityisemmin enää niihin vastaile :) Mä ainakin katson illan viimeisetkin jutut vielä, kun joku oli siitä huolissaan. Eihän kaikki millään ehdi päivällä kirjoitella. Sain levättyä viikonloppuna mutta pitkälle etoen ja oksennellen sekin meni, arggh! Vielä pitäisi jaksaa vähintään samanlainen pätkä kuin mitä on takana.
Onnittelut M@mm@76 kakosista!!
Ultraan meneville tsemppiä :)
Mulla on tänään neuvola joten laittelen sit kuulumisia illemmalla sieltä. Ihan kiva että saa jotain konkreettistakin eli sen kortin pyöriteltäväksi. Hyvät voinnit kaikille.
Ä+pojat sekä pömppis rv 8+6
Onko muillakin käynyt jo synnytys mielessä? Ehkä vähän aikasta, mutta mä jo mietin sitäkin. Poitsu tuli hätäsektiolla (alkoi normaali alatiesynnytyksellä, mut sydänäänet hävis, niin sit hätäsektio, kaikki lopulta hyvin), niin täs jo mietin, että mitenkähän tämä uusi tulokas maailmaan pyörähtää. Mutta tästä ajatuksesta johtuen tuli kyllä mieleen, että pakko vähän nostattaa kuntoa. En taida aivan olla yhtä innokas kuntoilija kun Sapa ja kaverit..
Tunnin rataslenkki teki kyllä tosi hyvää. Poitsu (2v) oli vaan ihmeessään kun joutui istua kököttämään eikä saanut temmeltää. Rattaita ei olla käytetty varmaan kolmeen kuukauteen ollenkaan, aina mennään kävellen, potkukelkalla tms. Mut nyt ajattelin, että mähän kuukahdan synnytykseen jos en kuntoani ala kohottamaan. Olihan se joskus hyvä, mut ei nykyään hengästyn jo pienestä (ihan ilman raskauttakin).
Posket punaisina ja mieli virkeänä
rosena 7+3
Huonosti on tääkkäkin nukuttu yö :( esikoinen heräs 02 sillon sain sen vielä hiljaseks mutta 03.40 ei sitten enää nukahtanu. Nostin meiän sänkyyn sen tetsaamaan ja ei mitään hajua kuinka kauan on siinä temmeltäny ennen ku nukahtanu. 08 säpsähti kuitenki ku kello soi :)
Neuvola aikaa en oo vielä varannu ajattelin, että ehin sen varata ens ensviikon perjantaina jos edellisenä iltana on ultrassa näkynyt elämää. Mulla on jotenkin niin vahva olo, että tämä on tuulimuna :( mä en tiedä miks sen takia en oo tästä vielä kenellekään kertonukaan. Esikoista odottaessa ei ollu ollenkaan tm fiilis. No toivottavasti ei tällä kertaa ole tämän mamman tuntemukset oikeat...
" Minusta tulee isoveli" -bodyn tilasin Taaperosta, tosin he on lopettamassa toimintaa mutta ehdin vielä :D
Testailusta on ollu juttua, kyllä mä oon kummankin raskauden " uskonut" yhdestä testistä ;) tosin aina tuon alkuraskauden ultran varannut. Viimeks ihan sen takia, että oltiin lähdössä rv11 Australiaan ja oli pakko varmistaa että siellä kaikki on hyvin. Ja nyt tuon tm-tunteen takia :( .
Tavaroita ei tartte onneks ostaa, ellei tuu tyttö ku ei oo ku sinisiä vaatteita :) tuplarattaita oon miettiny mut varmaan ensin katon miten pärjätään ilman, on ne niin kalliita. Esikoinen niin pieni, että kaikki vielä muuten ihan hyvä kuntosia =D
Mä luulen että tämä raskaus menee multa todella nopeasti. Työt alkaa torstaina, koulu alkaa kolmen viikon päästä, häät on kolmen kuukauden päästä, syksyllä pitäis tehdä opinnäytetyo... että kyllä tässä riittää tekemistä ja ajateltavaa. Esikoisen kanssa vaan odotti kalenteri kourassa päivien kulumista, ei varmaan oo sitä ongelmaa tämän kanssa :)
B-E rv 5+5 (ultra 7+1 odotan jännityksellä)
Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. On ollut niin kaamea väsymys ja pahoinvointi, etten oo oikein edes tietokoneelle jaksanut tulla kirjoittelemaan.. Öisinkin on ollut pakko nousta syömään, jotta pahoinvointi ei olisi niin rajua.
Huomasin että tänne on tullut paljon uusia ihmisiä, joten tervetuloa minunkin puolestani!
Kävin neuvolassa viime viikolla ja niskapoimu-ultra on sitten kolmen viikon kuluttua.. vasta. Ei jaksaisi millään odottaa sinne saakka. =)
Joku kyseli että onko kukaan miettinyt synnytystä jo. Itse olen todellakin miettinyt.. mun kunto on niin rapistunut, että tätä menoa en selviä varmaan hengissä koko synnytyksestä. Oksentelu ja väsymys on verottaneet voimia sen verran, etten oo jaksanut harrastaa juuri mitään liikuntaa. Nyt oon kyllä päättänyt että alan edes lenkkeillä. Toivottavasti päätös pitää =)
Kamala olo 24h. Ei oo aiemmissa ollu tällästä oloa, mikään ei oo hyvä on ihan sama syökö vai onko syömättä kokoajan oksettaa.
Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään tästä raskaudesta ehkä vähän aikaa vielä ootellaan ennen kuin järkytetään sukulaiset uutisella.
Neuvola olis 12.3 ja sillon viikkoja 8+3.Mietin kyllä pitäiskö ultraa jo varata kun se on joskus viikolla 11-12 vai varaisko vasta neuvolan jälkeen.
Mitään ihmeempiä ei meinata vauvalle hankkia paitsi jos tulokas on poika niin sitten pitää ostaa vaatteita. Koska aiemmat lapset ovat tyttöjä niin kaikki vaatteet eivät luonnollisestikaan käy.
Äitiyspakkaus otettiin esikoiselle, toiselle ei ja nyt aateltiin taas jättää ottamatta, sillä kaikki siitä tulleet tavarat ovat vielä tallessa.
Joku kirjoitti jo miettivänsä tulevaa synnytystä, minä myös. Aiemmat ovat syntyneet kiirellisellä sektiolla molemmat ja nyt alkanut miettimään tulevaa synnytystapaa. Onkohan se automaattisesti sektio vai onko mahdollisuus yrittää synnyttää alateitse, se jää nähtäväksi.
nette 6+3
En ole kirjoitellut muutamaan päivään, koska olin loppuviikon seminaarimatkalla ja viikonloppu hurahti niin vauhdilla. Olikin täysi työ lukea kaikki viestit viime keskiviikosta alkaen!
Rosena ja nette73 olette pohtineet synnytystapaa. Tästä olikin pari viikkoa sitten keskustelua: Täällä tuntuu olevan useampia lokamasuja, joiden esikoinen (tai useampikin lapsi) on syntynyt sektiolla. Oma esikoiseni syntyi kiireellisellä keisarileikkauksella jouluna 2005. Olen miettinyt synnytystapaa aika paljonkin. Haluaisin synnyttää alateitse, mutta pelkään, että tämän masuasukinkin sydänäänet laskevat ja joudun kuitenkin leikkaukseen. Tai mikä pahempaa, kätilö ei hälytä lääkäriä ja lapselle tulee hapenpuutetta ym. Juttelin asiasta neuvolassa viime viikolla, mutta minulla on sellainen " vanhemman polven" th, joka aina vähättelee asiakkaidensa tunteita ja tuhahteli hieman minullekin. Todella rohkaisevaa siis! Onneksi pääsen synnytystapa-arvioon loppuraskaudessa. Ja nette73 (olen muuten samaa vuosikertaa): Käsittääkseni on ollut tapana, että kahden sektion jälkeen kolmaskin lapsi on syntynyt leikkauksella, mutta se ei kai ole välttämätöntä. Synnytystavasta voi siis keskustella.
Mulla on nuha jo kolmatta viikkoa. Se taitaa olla ainoa raskausoireeni. Esikoista odottaessa olin nuhainen aina rv:lle 15 saakka. Tämä nenän tukkoisuus on vaikea kestää - en haista tai maista yhtään mitään. Toisaalta mikään ei kuvotakaan ;-)
Ghigi (8+5)
nette73: mulle sanottiin jo synnärillä hätäsektion jälkeen, että seuraavan synnytät sitten alakautta, mutta todellisuudessa en tiijä etes haluunko kun leikkauksen jälkeen olin tosi hyvässä kunnossa eikä siitä jäänyt mitään kammoa tai sellaista alatiesynnyttämättömyyden haikeutta.
Ja raskausdementia vaivaa, pitäiskö syödä lisää rasvahappoja, en kuolemaksenikaan taaskaan muista mitä piti vielä kommentoida.
Että näin,
rosena
joo.. no kai miulakin sittenki on jotain raskausoireita kerta niin montaa muutakin palelee :).. meikä nukku viime yön villahousut jalassa, paksu paita päällä, villasukat varpaitten lämmittiminä, vauva kainalossa (ja toinen mahassa), peiton alla ja hrrrrrr oli kylmä! :)
Meil alko viikko just niinku maanantait aina pyörähtää käyntiin, eli huonosti :). heti aamusta palo sulake just kun työnsin vaavin puuron mikroon tekeytymään, jee jee... sai sitten tyytyä hedelmäsoseeseen, onneks kerkesin antaa vellipurkin jämät ennen tätä suurta katastrofia :D.
palaillaan, täytyy mennä pelastaa ilmapallo ton natiaisen käsittelystä :S
väpä kera koko pesueen.....
(tänäänköhän sitä uskaltas soittaa neukkutätille....)