Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*ELOISAT viikkoon 9 (ma-ti)*^*

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kukuttu aikaisesta, tosin Opemamma näköjään vielä aikaisemmin =)

Hiukan vaan omaa napaa kun en ole vielä ehtinyt viikonlopun pinoa lukea loppuun...

Avasin Hesarin ja siellähän kirjoitettiin kuin mun elämästäni. Otsikkona ' univelka tuo lisäkiloja' Ja lainaan vielä ' Jatkuva univaje sotkee aineenvaihdunnan, kerryttää läskiä ja lisää lohtusyöpöttelyä' . Juu, tunnustan *nostaa käden pystyyn* Sokerihimot ovat huipussaan.

Tiedossa mukava aamu. Pääsen Elisan kanssa Ikeassa käymään, suunnitelmissa myös Jumbo-isku samaan syssyyn jos vauva on samaa mieltä =)

Tällaista täällä. Nyt lukemaan noita pinoja. Hyvää päivää kaikille!

t.Tuuli ja Elisa 2308

Vierailija
22/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjoilla ollaan taas loman jälkeen. pakkasta oli kyllä paljon ja tuuli lisäsi sitä vielä, joten ulkoilut pienten kanssa olivat vähissä. nelonen ilmoitti aika äkkiä että kädet palelee, isommat kävivät muutaman kerran isänsä kanssa rinteessä.

opemamma: onnittelut teidän esikolle synttäreiden johdosta. Leevi onkin jo vikkelä poika, kun nousee istumaankin.

oletkos muuten menossa perjantain tapaamiseen?

eria: mukava, että oli onnistunut teatterireissu.

meillä Eetu on tällä hetkellä kovasti minuun perään. ei tahdo juurikaan vieraan sylissä viihtyä.

jaaha, täällä on myös kakkakone, joten poistumme pesulle...

mukavaa päivää kaikille!

myry ja Eetu 7kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jooh,meillä iida taitaa hampaita värkkää ku on taas kärttysellä tuulella,mikään ei taas kiinosta jne..

ilmottauduin tapaamiseen alusta vasti,voipi olla että tullaan 12.00-> kun iida just syö siinä puol 11-11.00 tienoilla.

tuun esikoisen kanssa.

jooh,eipä sen enempää iida karjuu tuossa taas..

hauskaa pvän jatkoa kaikille!

Vierailija
24/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolaterveisiä perjantailta, 73 cm ja 9660 g olivat tuoreimmat mitat. Pikku-ukko esitteli sitten taitojaan neuvolantätsylle, otti parit konttausaskelet...Niitä sitten ollaan treenattu viikonloppuna ja viime yönä sitten puolihorroksessa. Voi jestas että väsyttääkin...

Istumaannoususta, ollaan noustu puolittain istumaan jo pidemmän aikaa, kädellä tuetaan ja välillä istutaan aivan kun hylje paistattelisi päivää :)

Vauhti on kova ryömien, takka kiinnostaisi kovasti. Useamman kerran ollaankin jo tänään käyty pesemässä noita nokisia pikkunakkeja, pakko siirrellä tuhkaluukun kantta auki-kiinni-auki-kiinni...

Minkäännäköistä rytmiä ei ole. Mitään ei siis oikein pysty suunnittelemaan sen kummemmin, ainut selkeä on se kaksi tuntia hereillä. Unet sitten on 45 min-jotakin (?), pisimmillään on nyt lähiaikoina kerran muistaakseni ottanu 3 h unet. Mutta vaihdellen joka päivä...Koittaa siihen väliin vielä sotkea syömiset niin hohhoijaa, väsyneenä ei jaksa eikä taasen nälkäisenä vois laittaa nukkumaan. Mutta kun ei ole nälkä niin mites sitä ruokaa suuhun laitat, maidollakaan ei ihan koko päivää jaksa.

Tulipa taasen ' oikein hyvä äiti' olo, viikonlopun lehdessä eräs kolmen lapsen äiti haukkui korvikemaidon ihan koiranruoan hajuiseksi, että eihän sitä voi lapselle antaa. No, meidän poika ainakin juo sitä koiranruoanhajua kun ei äitiltä ole irronnut. V***u välillä ottaa ihan urakalla päähän tuollaiset emännät. Kyllä olisin imettänyt jos sitä mölöä olisi vaan omasta takaa tullut, tuollaisille joskus salaa toivon että heillä maito loppuu ja joutuvat tyytymään korvikkeisiin. Anteeksi vaan kaikille imettäjille, kai se kateus puskee tuolta takaraivolta... :(

Jaa, ehkä lähden keittämään kahvetta että saisi vähän järkeä päähän, pikkasen vaan ottaa joskus aina nuppiin...

t. M

Vierailija
25/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas sitä lehdissä kaikenlaista kirjoiteltu. Mun mielestä korvike ainakin maistuu tuolle maitojauhemaidolle ;) Ja hyla versiolle siitä vaikka. Koiranruoka oikeasti haisee yleensä aikas pahalle ja voimakkaalle. Pakastettu äidinmaito jos sen sulattaa ei haise mun mielestä kovin hyvälle. No en ole kyllä pakastanutkaan paljoa.

tuuli72: Tuo on muuten totta että univelka huonontaa sokeriaineenvaihduntaa ja siis tekee mieli makeata yms huonoa safkaa helposti. Mulla on nytkin ihan sellainen turvonnut olo jostain syystä. Jak. Eli sormukset ei pyöri ihan normaalisti käsissä. Se on se juominen varmaan kun tämä mamma ei aina janoa tunne ja tuli vähän valvottua viime yönä...

Me suunnataan nyt pian biltemaan ostamaan autojuttuja ja sen lisäksi lähdetään hankkimaan kaapit täyteen hedelmiä ja jugurtteja kun ne meillä aina loppuu. Huomaa kuka täällä on kotona ;) Kun mieshän ei niin usein sinne jääkaapin viileäosaan eli kasviksiin viitsi edes vilkaista. Sinne minä joskus omat herkutkin piilotan ettei ne katoa alta aikayksikön.

Mitäköhän uutta sitä keksisi tällä viikolla ruoka-aineista kokeilla? Jos vaikka marjoja taikka lihaa...

Pia ja tyttö 6,5 kk

Vierailija
26/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mies viime viikon lomalla, nii jäi kirjoittelukin, pikaisesti vaan aina pinon lukasin..

Kuulostaa että kaikki elovauvat jo liikkuu tyylillä tai toisella; meillä ei kyllä oo tuolla paksukaisella näköjään mihinkää kiire.. ehkä vähän vanhingossa pakittaa, mutta siinä se. Ja tosiaan käytiin 6kk neuvolassa viime to, nii painoa oli se 10.5kg ja pituutta 72.4cm.. että jätkä painaa jo nyt enempi ku veljensä vuoden ikäisenä!!

Nii ja ei meillä oo (onneksi) vielä yhtään hammastakaan, ku niitäki kuulosti melkein jokaisella olevan.. No säästyypähän mun tissit toistaseksi..

Joo, mut nyt haisee kamala käry tuolta lattialta..että pyllyn pesulle. Mukavaa alkuviikkoa kaikille eloisille!!

Katita ja haiseva sumopainija

Vierailija
27/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein saatiin esikoinenkin kotiin kahden yön yöreissuiltansa. Hyvin oli kaikki mennyt ja touhua riittänyt kummankin mummin luona ja nyt varmaan on taas ihan kiva olla välillä kotonakin. Ikäväkin oli kuulemma eilen illalla tullut ja vähän oli pitänyt äitiä itkeä. Anopille ei kuitenkaan tullut mieleen soittaa meille, että olisimme voineet hakea tytön kotiin kun välimatkaakin on kokonaista 7 km.

Opemammalle voimarutistus väsymyksen keskelle! Onpas Leevillä pikavaihde päällä, jos nyt jo istumaan pyrkii!!:O

Pubu, Väinö liikkuu myös peruuttamalla ja on mennyt eteenpäin vain sen yhden maagisen kerran, kun onnistui nappaamaan kaukosäätimen lattialta:) Nyt täytyy keksiä uusia vempeleitä ja vekottimia pojan liikkeelle saamiseksi. Paras olis kyllä tietokoneen näppis, sillä vauhtia löytyisi takuuvarmasti!

Tuuli, minäkin tunnustan painivani jatkuvan makeanhimon kourissa. Tilannetta pahentaa pahasti kipeytynyt nivunen, jonka vuoksi en ole päässyt edes jumppaan normaalisti. Toivottavasti saan tänään jotain apua fysioterapiasta.

Mulla muuten alkaa olla niiiiiin takuu lopussa tästä kropasta. En muista kerroinko jo, mutta imetyksen seurauksena mun suussani on tapahtunut jotain kummallista ja olen onnistunut kehittämään itselleni purentavirheen. Ei muuta kuin odotellessa tapaamista oikomishammaslääkärin kanssa. Kelatkaa nyt, jos mulle tungetaan jotkin raudat suuhun!!!:/ Siinä alkaa olla romantiikka kaukana, kun nytkin on välillä vähän hiljaista makuukammarin puolella. Seuraavaksi varmaan saan noiden nivesteni takia tekonivelet lonkkaan eli näyttää siltä, että elämän ehtoopuolella mennään, toinen jalka haudassa....

Nyt taustalla tapahtuu eli moikka!!

Pantoufle

Vierailija
28/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kaikilla tapahtunut huimaa kehitystä, onnittelut kaikille hampaisille! Meillä ei vielä ole yhtään, saas nähdä millon tulee kun esikolla tuli ekat vasta reilusta 8 kuisena.

Meillä kääntyillään kovasti ympäri eri suuntiin ja akselin ympäri osataan liikkua. Ryömiminen ei varmaankaan ole kaukana, ainakin kauko-ohjattava NallePuh kiinnostaa siinä määrin että muutamia senttejä jo kivutaan eteenpäin. Meillä on tuo poitsu alkanu kiljahdella tosi paljon oikeen kovaa normaalin jutteluörinän lisäksi. Mun sylissä laittoi eilen ekaa kertaa pään mun olkapäätä vasten kun oli tupa täys tätejä ja sai aikamoiset huomiot puolelleen.

Esikoisen synttärihumussa on menny nämä päivät tässä, nyt kuuluu vaunuista jotain, täytyy mennä.

Papuna

Vierailija
29/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu vietetty ja mieshän se meillä sairasti koko vapaa-aikansa. No oli kyllä vielä aamulla kuumeessa mutta töihin lähti, kun ei voi olla pois kun isänsä on lomalla tämän viikon ja jonkun on luvatut ajot ajettava. Tylsää oli passata ja kuunnella sitä valittamista, oli kuin olisi ollut yksi lapsi lisää. Mitäköhän sitten jos minä sairastun, samat hommat ne on saatava kipeänäkin tehtyä. Ei mun auta sairastua ollenkaan. Ei sillä että edes haluaisin.

Ei ole meidänkään neidille hampaita puhjennut, pakilla liikkuu ja napansa ympäri pyörii hurjaa vauhtia, tosin eilen pääsi jo eteepäin, kun piti veljensä pusku saada käsiinsä. Pelästyttihän tuo tyttö mut lauantaina, kun meinasi istumaan nousta, sai itsensä konttausasentoon ja siitä lähti kellistämään peppuaan. Hui, kohtahan nämä lähtevät kävelemään. Niin se vauva-aika käy vähiin, juuri kun olen alkanut oikein kunnolla nauttia tästä ajasta kotona vauvan ja esikon kanssa.

Meillä on esikon uhmailu hetkeksi siirtynyt taka-alalle ja seesteisempää kautta eletään. Kyllä vieläkin laittaa hanttiin mutta ei ole samanlaista huutoa kuin vielä kuukausi sitten. Ulkoilukin sujui hyvin ja lelut pysyivät ehjinä, kun ei niitä suutuspäissään paiskonut pitkin tannerta. Poika nauttii, kun saa rauhassa leikkiä, eikä tarvitse heti takaisin sisälle lähteä, kun Juuli vaunuissa herää, sillä nyt Juuli istuskelee vaunuissaan ja katselee veljensä touhuja mielellään. Sellainen kiherrys kävi tänäänkin. Ihan pystyasentoon en selkänojaa kuitenkaan ole vielä uskaltanut kohottaa.

Kaveri pisti äsken tekstiviestiä, että nyt olisi teatteriliput varattu ja parin viikon päästä sitten vihdoin pääsee tämä mamma vapaalle. Mies hoitaa lapset ja minä rilluttelen. Ihanaa. En ole ollut vielä missään etteikö olisi ollut jompikumpi lapsista matkassa mukana ja tyttökin tulee tällä viikolla sen puoli vuotta, joten jo on aikakin lähteä tuulettumaan.

Tässähän tätä omaa(.) jälleen.

Huhti ja nukkuvat lapset

Vierailija
30/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä uusi siivojatyttö kotona aamusta ja mulle tuli heti luterilaisen huono omatunto kun joku toinen siivoaa niin piti sitten itse samalla vaihtaa lakanoita, pestä pyykkiä ja viikkailla vaatteita. Ihan ihme juttu :) No tulipas pyykkiä pestyä oikein urakalla ja IHANAA kun on kotona taas supersiistiä. Jotenkin toi lattioiden pesu ja kokolattiamattojen imurointi ei ole mun mielipuuhaa.....

Mieskin kotiutui matkoilta ja onkin kohta taas 2,5 viikkoa poissa ja ehdottikin jo mä lähtisin matkoille kaveria tapaamaan että saisin mäkin taukoa. Anoppi tulisi tänne miehen ja pojan seuraksi (= hoitamaan vauvaa ja kokkaamaan miehelle). Ja arvaatka, mä rupesin jo ahdistumaan vauvan jättämikseksi kolmeksi yöksi kotiin isänsä ja mummin kanssa.....on aikoihin eletty kun mä syyllistyn siivojasta ja ahdistun matkasta! Voimia ja päättäväisyyttä siis tarvitaan ennekun mulla palaa viimeinenkin sulake!

Tuuli, tosta syömisestä......IHAN sama juttu. Mä tiedän että kun valvon niin seuraava päivä menee yhdeksi mussutukseksi. Arvatkaa vaan kun jouluna baby heräsi sen seitsemän kertaa joka yö ja päivisin oli kaikki jouluherkut ympärillä.........siis ihan kauhea katastrofi mun vyötärölle.

Muumu mulla nousi ihan karvat tosta korvikejutusta.Miten jollain vinkuu yläkerrassa noin pahasti että julkisesti menee moista sanomaan? Oikeasti. Joo, joskun menee kuppi nurin noitten superäitien kanssa joiden mielestä toisten arvosteleminen kuuluu heidän elämäntehtäviin. Mä voin heittää niitä täältä maitopullolla päähän :)

Nyt mä menen kokkailemaan vauvanruokaa pakkaseen ja laitan joukkoon sitä koiranruokamaitoa kans!

MiniK joka pitäisi pakata muttei taas jaksasi

Vierailija
31/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo,täältä lentää kanssa mölöpullo superäitien päähän :D

Vierailija
32/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori aviovaimo istui sohvalla kuumana kesäpäivänä juoden jääteetä vierailulla äitinsä luona. He puhelivat kaikenlaista elämästä, avioliitosta, aikuisuuden velvollisuuksista. Silloin äiti kilisytti jääpaloja lasissaan ja katsoi tytärtään syvälle silmiin. " Älä unohda Siskojasi" hän neuvoi. " He tulevat sinulle vielä tärkeimmiksi, kun vanhenet. Vaikka kuinka paljon rakastaisit miestäsi tai lapsiasi, tulet silti tarvitsemaan Siskojasi. Muista aina tavata heitä silloin tällöin, tee asioita heidän kanssaan. Muista , että Siskot tarkoittavat KAIKKIA naisia, ystävättäriäsi, tyttäriäsi, kaikkia sukulaisnaisiasi. Sinä tulet tarvitsemaan muita naisia. Naiset aina tarvitsevat toisiaan.

Olipas hassu ohje, nuori nainen ajatteli. Enkö ole juuri mennyt naimisiin? Enkö liittynyt parien maailmaan? Olen naimisissa oleva nainen, hyvänen aika! Aikuinen! Totta kai mieheni ja tuleva perheeni ovat ne, jotka riittävät minulle loppuelämäni!

Mutta hän kuitenkin oli kuunnellut äitiään. Hän säilytti kontaktit Siskoihinsa ja sai uusia naisystäviä vuosien myötä. Kun vuodet kuluivat,hän alkoi pikkuhiljaa ymmärtää, että äitinsä todella tiesi, mistä puhui. Kun aika ja elämä tekevät muutoksia naisen elämään, Siskot ovat yksi pysyvä ja muuttumaton asia!

Elettyäni lähes viisikymmentä vuotta, tässä on tärkeimmät asiat, jotka olen oppinut:

Aika kuluu

Elämä kuluu

Välimatkat erottavat

Lapset kasvavat

Työpaikat tulevat ja menevät

Rakkaus kasvaa ja katoaa

Miehet eivät ole sitä mitä pitäisi

Sydämiä särkyy

Vanhemmat kuolevat

Kollegat unohtavat

Ura päättyy

MUTTA

Siskot säilyvät, oli teidän välillänne sitten kuinka paljon aikaa tai välimatkaa. Jos sinun täytyy kulkea yksin, Siskot ovat matkan varrella kannustamassa, rukoilemassa puolestasi, nostamassa sinua, puuttumassa asioihin puolestasi ja odottamassa syli avoinna, kun tulet polkusi päähän. Vaikka joskus rikkoisit sääntöjäkin, he kulkevat rinnallasi Tai auttavat sinut pulasta.

Tyttöystävät, työystävät, tyttäret,tyttärentyttäret,miniät,kälyt,äidit,isoäidit,tädit,siskontytöt,serkut,kaikki ihanat naiset siunaavat elämäsi!

Vierailija
33/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄÄ. Pakko aina kommentoida säätä. Ihanaa kun on lämpimämpää ja voi taas liikkua ulkona. Minulle riittäisivät paukkupakkaset jo tähän.

IMETYSHYSTERIA. Minuakin raivostuttavat tuollaiset " korvike on myrkkyä" kommentit. Tuntuu, että itsessään hyvä asia imetysmyönteisyys on kääntynyt imetyshysteriaksi. Äidit tuomitsevat toisiaan sen perusteella kuka mitenkin syöttää jne. Kyllä on nykyään joillain äideillä ongelmat vähissä kun pitää tuomita toisia äitejä keksimällä ties mistä, kun asiat ovat periaatteessa hyvin. No, tuollaiset kommentit voi toisaalta jättää oman onnensa nojaan, koska " täydellisiä äitejä" ei voi vaan miellyttää. Itse olen kyllä mielestäni täydellinen äiti, vaikka olen kaikille kolmelle lapselleni korviketta tarjonnut vaihtelevin määrin. Tämä korvikeasia nousee esille nykyään kyllä mielestäni vähän liian usein, ja aika usein vedän herneen nenääni joidenkin kommenteista, vaikka yritän olla vetämättä!

LUOMUJUTUT. Tämä korvikejuttu on jatkoa luomusynnys ym. ääripääjutuille. Mulle on ihan sama, jos joku haluaa olla täysin luomu, kunhan ei tuputa sitä mulle. Tässä taas alan paasata, ja tosta luomuilustakin olisi mulla aika monta kommenttia, mutta en viitsi aloittaa, paitsi vain vähän. Täydellistä luomuilua näkyy mm. kehitysmaissa, joissa muuta vaihtoehtoa (korvikkeet, rokotukset, synnytyksen lääkitseminen, ym.) ei ole, ja siitäkin voi jotain jo päätellä. Länsimaisella naisella on mahdollisuus ottaa luomut siis sieltä mistä haluaa, mutta mikä on oikeastaan luomua? Itse otan luomut sieltä mis

tä jaksan. Äitiyshän on nykypäivänä muutenkin sen verran suorittamista, etten siihen enää lisää paineita kaipaa. Mielenkiintoinen aihe sinänsä.

6KK. Meillä ryömitään ja konttausasentoon pyritään. Isot sisarukset ovat tosi pop!

Nyt kutsuu nälkäinen tyttö.

Pikkuodessa ja typykkä

Vierailija
34/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikainen tervehdys, ei jaksa muuta...... Superisti jaksamista kaikille. Jos haluatte nauraa, käykää lukemassa av-palstalta renesanssinimialoitus.

Liikkuminen: ei liiku. Huutaa vaan lattialla, jos sinne erehtyy jättämään hetkeksi.

Hampaat: ei ole

Nukkuminen: ei nuku

Syöminen: ei syö (enää muuta kuin maitoa), mutta äiti syö senkin edestä

Mitäs vielä vauvanelämään? Niin, huutaa kyllä parin mukelon edestä. Nyt on ollut lauantaista saakka pelkkää kitinää ja valitusta.

Toivottavasti perjantaina pääsemme näkemään :)

Jamssa kera kitisevän kersan

Vierailija
35/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään uutta auringon alla. Likka ryömii ja tutkii joka nurkan, hellusta seurattavaa. Juu, ja kontatakin jo yrittää, pysyy konttausasennossa jo ja keinuttelee itseään. Huimaa tuo kehitys! :O

Jamssalle lähdin oikeastaan jaksuja lähettelemään. Niin surkuttaa tuo sinun tilanteesi. :( Voi kun voisi jotenkin auttaa..... :( )(Haleja )(

Ai niin. Äiti soitti tänään. Mennyt kihloihin sen idiootin kanssa. Hohhoijaa.

oinasmamma ja ryömivä maantienkiitäjä

Vierailija
36/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morot! Muistaakohan mua enää kukaan, ku on ollut taukoa. Ihan tajuttoman kiire ton koulun kans, on vaikka minkälaista projua, markkinointisuunnitelmasta lähtien, mikä eniten ressiä tuottaa. Noh, itepä tähän pääni pistin.

Pihalla oon aiheista, mutta tän päiväsen pinon perusteella kommentoin seuraavaa:

JAMSSA ja muut väsyneet: JAKSUJA!

IMETYSHYSTERIÄ: ja kaikki muu ylireagoiminen tai jonkun asian omakseen ottaminen ja siitä maailmalle kuuluttaminen ÄRSYTTÄÄ! Jokainen tehköön tavallaan ja omistautukoon kaikessa rauhassa. Inhottaa sellainen ajatusmalli että on vain 1 oikea tapa (olla esim. hyvä äiti) ja kappas, se tapa on minun tapani. Suksikoon kuuseen kaikki täydelliset ihmiset. Viat ne meistä persoonia tekee!!!

HAMPAAT: Ei näy ei kuulu.

LIIKKUMINEN: jonkunlaista yritystä on. Kokeilin kaukosäädin vinkkiä, toimi! Mutta siis ryömiminen vielä vaikeaa, tahtoo vahingossa aina kipsahtaa ympäri selälleen. Ja hirvee ärinä kun ei onnistu. Konttausasentoo myös menee niinku puolivahingossa ja joskus sieltä ponkasee puoli metriä eteenpäin.

Olikos muuta... En jaksa muistaa.

PARISUHDE: on meillä taas retuperällä. Mietin jo parisuhdeterapiaa, kun aina ne samat asiat nousee pinnalle ja en jaksa enää niitä jauhaa, joko yli päästävä tai en tiiä... Ottaa päähän!

Sain muuten omituisen neuvon neuvolasta, kun oli sijaistäti, ku se meidän oikee neukkutäti oli saikulla. Nimittäin kun kyselin, että mikä olisi niinku noin suurinpiirtein oikea maitomäärä tälläiselle joka opettelee kovaa vauhtia syömään kiinteitä. Niin se täti meinas että ei oo pakko antaa maitoa ollenkaan, koska saa vihanneksista nesteitä. Olin että MITÄH????? Taidan jättää noudattamatta tätä ohjetta, koska mielestäni se kuulostaa niin väärältä.... Mutta mitäs mieltä ootte siskot? =)

Jep, mutta mä meen nyt.

Ikarus ja Saku, muutaman päivän päästä 6 kk

Vierailija
37/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIIKKUMINEN:

Johan on kovasti tapahtunut pikkuihmeiden elämässä, kun hampaita pukkailee ja eteenpäin mennään. Meillä ei tosin vielä kumpaakaan ja nautin tästä kääntyilevästä, mutta aika hyvin vielä paikallaan pysyvästä neidistä.

RUOKA:

Kiinteistä uppoavat nyt vain äidin tekemät pöperöt ja se lämmittää kovasti mieltä, kun esikoinen ei niitä aikanaan suostunut syömään. Nyt söisi koko ajan siskonsa kasvissoseita. Hedelmää kun ei uppoa, en ole enää kokeillutkaan.

UNET:

Ensin kovasti jaksuja väsyneille! kyllä Jamssa ja Opemamma oletta ajatuksissani usein. Meillä yöt ovat ehkä hiukan tosiaan parantuneet. Superhuonoja öitä oli viime viikolla vain 3 ja muut selvittiin 4-5 heräämisellä ,) päivisin nukutaan edelleen 3 x 30 min, mikä on minusta aivan liian vähän. Perjantaina on neuvola ja silloin pitää aiheesta jutskailla lisää. Unien jälkeen jaksaa hyvin, jos saa olla paljon sylissä (eli eihän siellä liikkumaan opita ;))

Haikeaa on, kun tänään neiti ei kovinkaan ollut äidin tarjoamasta maidosta kiinnostunut. Vetäsi 2 jättisatsia eli reilu puoli purkkia sosetta tänään. Rinnat olivat jo kipeenä ja pinkeenä, kun sitten yritin hiukan saada innostumaan. Olen nauttinut tästä imetysajasta, kun esikoinen ei rintaa huolinnut/maitoa ei hänelle riittänyt ja oli aikanaan yhtä taistelua. Nyt siis haluan kyllä imettää (tosin öisin ei olisi niin väliksi), mutta neidillä tuo muu maailma alkaa kiinnostaa enemmän.

TAPAAMISESTA:

Ei siis päästä, kun on se neuvola. En yhtään taas hoksannut tarkistaa kalenteria. Aina otan ajan, joka annetaan. HÖH! Niiin olisin halunnut teitä nähdä, ketkä pääsette menemään. Ensi kuussa siten kyllä yritän kovasti. Nyt kyllä ollaan vielä flunssassakin, joten en tiedä, olisiko senkään puoleen onnistunut. HYVÄÄ TAPAAMISTA TEILLE MUILLE:

Tässäpä tätä jorinaa. nyt menen viikonlopun pinoalueskelemaan, jos neiti ei satu sitä ennen heräämään huutamaan...

Terkuin

Air ja neiti 2808

Vierailija
38/41 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAMSSAlle täällä taas kommentoin... ootko käyny lääkärissä lähiaikoina tytön kanssa? Musta kannattais nyt jo tutkia et mistä toi jatkuva huutaminen ja valveillaolo johtuu. Pakkohan se tyttökin on saada nukkumaan. Eikös keskushermosto kehity nukkuessa? Yrititkö uudestaan sitä maidoton/munaton dieettiä niin että vältät kaikessa muodossa noita kahta ja väh sen pari viikkoa? En nyt halua huolestuttaa mut musta olis syytä jo hakea lääketieteestä apua tuohon tytön unettomuuten ja levottomuuteen. Tuo tilanne kuulostaa tosi huolestuttavalle kyllä jo ihan isompienkin tyttöjen kannalta. Toivon sydämeni pohjasta että löytäisitte nyt jostain apua tuohon!

Peeveli

Vierailija
39/41 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun Jamssalla voimahali ja peesaan tuota Peeveliä:Sinun on ehdottomasti saatava nyt apua,muuten et jaksa. Kaikki keinot olet typykän kanssa yrittänyt,jospa lääkäri osaisi auttaa. Minä auttaisin niin mielelläni,että saisit edes hetken hengähtää. Muista,että jos tarvitset maiseman vaihdosta, olet aina tervetullut meille Turkuun.

Ikarus:Olipa mukava kuulla sinusta!

Air: Lyhyillä päikyillä täälläkin mennään,luen välillä kateellisena toisten 2-3 tunnin unosista...Minä olet nyt maidottomalla dieetillä ja se on ehkä hiukan helpottanut öitä. No tiedä häntä, hampaita pukkaa samaan aikaan ja liikkuminen sotkee kuvioita...

No nyt se Leevi taas veti herneet nenuseen...Palaan...

Opemamma ja Leevi,joka täyttää huomenna maagiset 6kk

Vierailija
40/41 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken sain makeat naurut, hieman Annin kustannuksella. Tyttö alkoi komentamaan olohuoneessa ja minä menin katsomaan, että mikä hätänä. Tyttöä ei näy missään. No höh, minne Anni nyt olisi ehtinyt. Kappas vaan tyttö oli peruuttanut olohuoneen nojatuolin alle jossa on iso maavara. Sormenpäät paljastivat piilopaikan :)

Ikarus: Juu, älä usko tuollaisia neuvoja ollenkaan. Sain esikoisen aikana neuvolasta sellaisen paperin jossa oli laitettu ateria rytmiä ja maitomääriä ylös. Siinä paperissa luki että 5-6kk ikäinen lapsi tarvitsee äidinmaitoa tai vastiketta noin 700-1000ml/vrk vellit mukaan lukien. Tietenkin tuo maitomäärä vähenee kun kiinteät lisääntyy mutta joka aterialla olisi hyvä tarjota maitoa tuon paprein mukaan.

Pantoufle: Nyt sitten sun täytyy ottaa mittanauhat, ruuvinvääntimet ja muut miehiset vempeleet peliin. Jos Väinö innostui kaukosäätimestä niin mitäköhän iskuporakone olisi. Meillä 2v6kk poika on ihan hassuna isänsä hilavitkuttimiin :)

Jamssa: Voi kun jaksaisit tulla perjantaina. Viimeksikin oli niin mukavaa. Tuli mieleeni, että jossain vanhemmassa kaksplussassa oli juttua vauvasta joka valvoi paljon ja oli tyytymätön oloonsa. Äiti oli viennyt vauvan korvalääkärille joka oli todennut lapsen korvien olevan alipaineiset tms. putkien avulla olivat saaneet helpotusta vauvalle. Tarkoitukseni ei ole leikkiä tohtoria mutta kuten ainakin Ope ja Peeveli sanoi niin kannattaisi varmaan miettiä tuota lääkäri-vaihtoehtoa.

Ja taas tyttöä pelastamaan... äiti on tulossa..

pubu ja Anni 2908