Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihmeen mummoviha palstalla vallitsee?

Vierailija
21.12.2024 |

Tosi usein arvostellaan ja haukutaan mummoja. Mikä tähän on syynä?

Epäilen, että nämä arvostelijat ovat nuorehkoja miehiä, mitä heille on tapahtunut elämän aikana? Ennen kaikkia vanhempia ihmisiä kunnioitettiin, eikä heitä tylytetty.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ihannoidaan nuorehkoa.Salkkarit oli esim.siitä.Mietitäämpä nyt liikkeisiin palkataan nuori nätti myyjä..Se nuori nätti myyjä sen osaaminen?jotain niin bimpoa.Eti asiakkaana ite romua,älä kysy mä rahastan.Sitten koetaan se iäkäs ihminen kuluna,taakkana.Ei sehän on tätä maata elättänyr ja muuta maatalon ihan helv..Ikärasismia..Nyt kela alkaa 60v ihmisten asioita työasioita syynätä.Iäkäs ihminen on Kelan mukaan työkykyinen aina.Onko oikeesti..

Katkeruuden kitkerää höttöä.  

Vierailija
42/48 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummot eivät ole seksikkäitä.

No, moni mummo on paremmassa tikissä kun nuorehkot oletetut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mummo, ex mies kuoli, en saa leskeneläkettä, vaikka kasvatin yhteiset lapset. Suomessa naisleski saa miehensä työeläkkeestä puolet loppuelämänsä ajan, vaikka olisi miljönääri. Olen katkera kun käyn eläkeläisten tapahtumissa,nämä lesket kertoo antavansa lapsilleen leskeneläkkeensä, 1000e joka kuukausi. Erään ystävän isä ehti käydä sodassa, sai vanhemmilleen ilmaiset taksit, ilmaiset lounaat, ilmaiset kuntoutukset, ilmaisen hoivakodin. Minä en saanut. Kun jäin eläkkeelle v.2023 poistettiin invalidivähennys, on ylevero ym.

Miksi olet äänestänyt sosialisteja?

Vierailija
44/48 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Kukas niitä mummoja vihaa ja miten se ilmenee? Itse en ole havainnut kyllä moista ilmiötä. Päin vastoin mummothan on sympaattisia pullanleipojia ja yrittitarhan kasvattajia. Ei ole mitään syytä inhota tai vihata sellaisia.

Mutta jos "mummovihalla" tarkoitat sitä trendiä, että yli kuusikymppiset Karita Mattilat ja vastaavat "mummot" koittaa edelleenkin pukeutua ja käyttäytyä parikymppisten tyttöjen tavoin, niin sitten ehkä ymmärrän. Mutta ei tuokaan ole sukupuolisidonnaista. Aivan yhtä kovaa "vihaa" saa joku Frederik, joka edelleen pörhistelee rintakarvojaan ja puhuu pikkuhousujen heittelystä hänen keikkalavalleen. Kun ihminen ei osaa ikääntyä arvokkaasti, niin se herättää, no jos ei nyt sentään vihaa, niin ainakin naureskelua.

Samat naiset, jotka itse käyttävät tunnin aamulla peilin edessä meikkaamassa, kritisoivat Karitaa siitä, että tämä tekee juuri samaa mitä he itse, tosin sillä erotuksella, että Karita tekee sen avoimemmin ja rehellisemmin.

Suurin ongelma tulee vastaan, kun nainen päättääkin itse, mikä on kaunista. Hyväksymme naisten kauneuden sellaisena kuin sen haluamme nähdä. Kun nainen päättää itse ulkonäöstään, se herättää negatiivisia tunteita. 

Siksi Karita on esikuva ja todellinen feministi. Olen ylpeä hänestä. Julkinen tila ei kuulu pelkästään kaltaiselleni keski-ikäiselle naiselle. Se kuuluu kaikille.

Vierailija
45/48 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Kukas niitä mummoja vihaa ja miten se ilmenee? Itse en ole havainnut kyllä moista ilmiötä. Päin vastoin mummothan on sympaattisia pullanleipojia ja yrittitarhan kasvattajia. Ei ole mitään syytä inhota tai vihata sellaisia.

Mutta jos "mummovihalla" tarkoitat sitä trendiä, että yli kuusikymppiset Karita Mattilat ja vastaavat "mummot" koittaa edelleenkin pukeutua ja käyttäytyä parikymppisten tyttöjen tavoin, niin sitten ehkä ymmärrän. Mutta ei tuokaan ole sukupuolisidonnaista. Aivan yhtä kovaa "vihaa" saa joku Frederik, joka edelleen pörhistelee rintakarvojaan ja puhuu pikkuhousujen heittelystä hänen keikkalavalleen. Kun ihminen ei osaa ikääntyä arvokkaasti, niin se herättää, no jos ei nyt sentään vihaa, niin ainakin naureskelua.

Samat naiset, jotka itse käyttävät tunnin aamulla peilin edessä meikkaamassa, kritisoivat Karitaa siitä, että tämä tekee juuri sam

Jotkut haluaisi lehtiin mieluummin oikeita uutisia kuin höpötystä keski-iän ylittäneen naisen seksuaalisuudesta. Internet-ihmisten logiikka menee niin, että koska kevyemmiksi mielletyt (ehkä ne eivät ole vain kevyemmiksi miellettyjä), mutta ei nyt mennä siihen, aiheet ovat usein naisten suosiossa, on niiden väheksyminen naisvihaa. 

Vierailija
46/48 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat naiset, jotka itse käyttävät tunnin aamulla peilin edessä meikkaamassa, kritisoivat Karitaa siitä, että tämä tekee juuri sam

Eiköhän se kritiikki Karitaa kohtaan tule juurikin siitä liiallisesta avoimuudesta. Hänen asemassaan olevan henkilön luulisi osaavan erottaa yksityisen ja julkisen, mutta niin vaan joutui törmäämään rouvan turpean elimen himoon lehtien palstoilla. Minne lie someen sitä vuodattanut. Tuollaiset avautumiset kuuluvat nuorille ja arvostelukyvyttömille. Benkun intoilun pyllyreiänsyönnistä voi sentään pistää niiden piikkiin.

Vierailija
47/48 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mummo, ex mies kuoli, en saa leskeneläkettä, vaikka kasvatin yhteiset lapset. Suomessa naisleski saa miehensä työeläkkeestä puolet loppuelämänsä ajan, vaikka olisi miljönääri. Olen katkera kun käyn eläkeläisten tapahtumissa,nämä lesket kertoo antavansa lapsilleen leskeneläkkeensä, 1000e joka kuukausi. Erään ystävän isä ehti käydä sodassa, sai vanhemmilleen ilmaiset taksit, ilmaiset lounaat, ilmaiset kuntoutukset, ilmaisen hoivakodin. Minä en saanut. Kun jäin eläkkeelle v.2023 poistettiin invalidivähennys, on ylevero ym.

Ei pidä paikkaansa, että Suomessa naisleski saa miehensä työeläkkeestä puolet, vaikka olisi miljonääri. Älä viitsi valehdella. Leskeneläkettä ei ole helppo saada, ja jos saa, se on pieni.

Vierailija
48/48 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ja papat ovat mukavimpia ihmisiä Suomessa, he ovat normaalimpia kuin nuoremmat.

T: Nuorehko mies