Mikä ihmeen mummoviha palstalla vallitsee?
Tosi usein arvostellaan ja haukutaan mummoja. Mikä tähän on syynä?
Epäilen, että nämä arvostelijat ovat nuorehkoja miehiä, mitä heille on tapahtunut elämän aikana? Ennen kaikkia vanhempia ihmisiä kunnioitettiin, eikä heitä tylytetty.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Rakenteellinen ja perheellinen isättömyys. Perheitä, joissa nainen on ainoa huoltaja on paljon, päiväkodin henkilökunta on naisia ja peruskoulussa tilanne on kutakuinkin sama. Pienet pojat viettävät suurimman osan valveillaolo ajastaan naisten kanssa.
Pojat on vain poikia.
Ymmärrän täysin ärsytyksen, joka syntyy, kun koko Suomi kohtelee kuin spitaalista, kun ei oikein tunnu kelpaavan minnekään, ja sitten joku vihreä nainen selittää akateemisin termein TV:ssä analyysiä siitä, kuinka tämä sama mies on etuoikeutettu, koska hän on suomalainen mies. Vegaanikinkku alkaa tuntua pilkalta sitä suomalaisuutta kohtaan, mitä tässä on nyt yhdessä yritetty näytellä.
Anteeksi, mutta milloin suomalainen mies on ollut Suomessa etuoikeutetussa asemassa? Milloin suomalainen mies on voinut olettaa elämältä muuta kuin sitä, että työtä tekemällä saa toimeentulon? On harhaista väittää, että duunarimies pitäisi lähtökohtaisesti itsellään jotain muita "etuoikeuksia". Jos mies on tehnyt työnsä hyvin, silloin on voinut saada, nimenomaan saada, itselleen rouvan ja lapsiakin. Mutta nämä on täytynyt pitää myös leivässä.
Nuorten ajatusmaailmaan kuuluu se, että he yrittävät loukata toisia pahimmilla asioilla, mitkä tietävät. Siksi ulkonäkö ja ikä. Villasukkahemmolla myös tyylikysymykset, järkevyys ja mukavuus luonnehtivat keski-ikäisten pukeutumista. Hänelläkin, hän ei vaan vielä ole siinä iässä.
Yksi on saanut päähänsä vihata villasukkia
Ja muutenkin mummoja.
Ylilaudan tyhmää jengiä
Älä välitä.
Palstalla on hyvin monenlaisia ihmisiä, mm. Ylilaudalta siirtyneitä miehiä, joilla on vaikeita mt-ongelmia ja loputtomasti älöttäviä seksikommentteja.
Siihen on syy, miksi monet miehet elävät yksin tai äitiparkansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ihannoidaan nuorehkoa.Salkkarit oli esim.siitä.Mietitäämpä nyt liikkeisiin palkataan nuori nätti myyjä..Se nuori nätti myyjä sen osaaminen?jotain niin bimpoa.Eti asiakkaana ite romua,älä kysy mä rahastan.Sitten koetaan se iäkäs ihminen kuluna,taakkana.Ei sehän on tätä maata elättänyr ja muuta maatalon ihan helv..Ikärasismia..Nyt kela alkaa 60v ihmisten asioita työasioita syynätä.Iäkäs ihminen on Kelan mukaan työkykyinen aina.Onko oikeesti..
Peruskoulussa kirjoitetaan matikanvihkoon sen luokan pahispojan nimeä ja mietitään tulevien lasten nimiä ja 60v ihmetellään kun ei kelpaa pörssiyhtiön johtoon.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä.
Palstalla on hyvin monenlaisia ihmisiä, mm. Ylilaudalta siirtyneitä miehiä, joilla on vaikeita mt-ongelmia ja loputtomasti älöttäviä seksikommentteja.
😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ihannoidaan nuorehkoa.Salkkarit oli esim.siitä.Mietitäämpä nyt liikkeisiin palkataan nuori nätti myyjä..Se nuori nätti myyjä sen osaaminen?jotain niin bimpoa.Eti asiakkaana ite romua,älä kysy mä rahastan.Sitten koetaan se iäkäs ihminen kuluna,taakkana.Ei sehän on tätä maata elättänyr ja muuta maatalon ihan helv..Ikärasismia..Nyt kela alkaa 60v ihmisten asioita työasioita syynätä.Iäkäs ihminen on Kelan mukaan työkykyinen aina.Onko oikeesti..
Peruskoulussa kirjoitetaan matikanvihkoon sen luokan pahispojan nimeä ja mietitään tulevien lasten nimiä ja 60v ihmetellään kun ei kelpaa pörssiyhtiön johtoon.
Viivi huomasi 12-vuotiaana ettei koko maailma rakastakaa juuri häntä! Teininä tulee syömishäiriö ja kiltin tytön syndrooma, parikymppisenä erityisherkkyys, kolmekymppisenä syrjitään äitiyden takia, nelikymppisenä tyhmä aviomies ei arvosta kristallikurssilla löytynyttä sisäistä jumalatarta, viisikymppisenä ei päästetä pörssiyhtiön hallitukseen ja kuusikymppisenä miehet syrjivät, kun eivät tarjoa leffarooleja. Seitsemänkymppisenä naista vasta syrjitäänkin. Koska miehet sovinistisuuttaan kuolevat ja vievät parhaat hautapaikat nuorempina kuin naiset, vanhustenhoidon ongelmat koskevat enemmän naisia, koska miehet kuolevat liian aikaisin ja jättävät toksisuuttaan naiset Esperi Caren lattioille.
Johtuu some-maailmasta. Jossa kaikki yrittävät näyttää nuorilta max. 25v. Käytössä ovat filtterit ja pistoshoidot jotta utopia toteutuu. Julkisuuteen pääsee myös mitä idioottimaisilla teoilla ja sanonnoilla. Jotka eivät paljon älliä vaadi.
En innostu näistä että kaikki mummot on sitä, kaikki tummaihoiset ovat tätä, kaikki miehet, savolaiset, DT:t pvat jotain muuta. On viisaita mummoja ja on tyhmiä ja kaikkea siltä väliltä. Olemme yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Leffoissa on kauniita naisia siksi, että sekä miehet ja naiset haluavat nähdä kauniita naisia. Lehden kannessa on ruma tai lihava nainen vain shokkiefektin takia. Sillä lehti huutaa, että helvetin suvaitsevaisia tässä ollaan, kun tuollainen friikki kanteen pantiin. Eiks olla rohkeita? Seuraavana päivänä kannessa on taas nainen, joka näyttää hissin ovien väliin jääneeltä 12-vuotiaalta anorektiselta pojalta.
Naiset, teitä on enemmän kuin miehiä. Alas sieltä ristiltä ulisemasta. Olette itse sinne kiivenneet ja lyöneet naulat ranteisiin. Alas ristiltä ja itsestä puhumisen sijaan niitä rakenteita muuttamaan.
Vaikuttaa siltä, että täällä palstalla vihataan kaikkea ja kaikkia. Peräkammarin ulilaudan jengi on yliedustettuna.
Jaa. Kukas niitä mummoja vihaa ja miten se ilmenee? Itse en ole havainnut kyllä moista ilmiötä. Päin vastoin mummothan on sympaattisia pullanleipojia ja yrittitarhan kasvattajia. Ei ole mitään syytä inhota tai vihata sellaisia.
Mutta jos "mummovihalla" tarkoitat sitä trendiä, että yli kuusikymppiset Karita Mattilat ja vastaavat "mummot" koittaa edelleenkin pukeutua ja käyttäytyä parikymppisten tyttöjen tavoin, niin sitten ehkä ymmärrän. Mutta ei tuokaan ole sukupuolisidonnaista. Aivan yhtä kovaa "vihaa" saa joku Frederik, joka edelleen pörhistelee rintakarvojaan ja puhuu pikkuhousujen heittelystä hänen keikkalavalleen. Kun ihminen ei osaa ikääntyä arvokkaasti, niin se herättää, no jos ei nyt sentään vihaa, niin ainakin naureskelua.
Sori mummot, vallalla olevaan maailmankuvaa eli pitkälti naisen heikkoa asemaa rummuttavaan keskusteluun, olen parjatun ja väärinymmärretyn osapuolen, miesten, puolella.
Te olette tehokkaita vaientamaan kriitikon. Te olette joukkolynkkaamisen ja noitavainomaisen toiminnan mestareita. Te puututte siihen, kuka kommentin sanoo, ei siihen, mitä hän sanoo. Esim minua on epäilty naisvihaajaksi, tai että minulla on omaan naiseuteeni liittyvä ongelma.
Naiselta itseltään ei ole tarpeen tiedustella, samastuuko hän näihin ulkopuolisten antamiin käsitteisiin, mikä on sinänsä huvittavaa, ettei nykyään kissaakaan saa sanoa kissaksi kysymättä kissalta, kokeeko se olevansa kissa. Koska koen itse olevani nainen vain sanan imartelevissa merkityksissä vihaan internet-ihmisiä. Internetin naisvihalle onkin tunnusomaista, ettei sitä nähdä siellä, missä sitä on mutta senkin edestä siellä, missä sitä ei ole.
Feminismin edellisissä aalloissa yritettiin saada maailma ymmärtämään, että naiset ovat yhtä hyviä kuin miehet. Seuraavaksi pitäisi saada se vakuutettua siitä, että he voivat olla myös yhtä perseestä kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä.
Me kaikki naiset kuulumme johonkin ihme siskojen kerhoon ja ollaan aina kaikesta samaa mieltä?
Ylilaudan incelit tuli tänne " mummopalstalle" purkamaan mummovihaansa.
Mummot rulettaa.....Hyvää joulua. Mummot laittaa jouluruuat ja antaa lahjat lapsenlapsille.
Olen mummo, ex mies kuoli, en saa leskeneläkettä, vaikka kasvatin yhteiset lapset. Suomessa naisleski saa miehensä työeläkkeestä puolet loppuelämänsä ajan, vaikka olisi miljönääri. Olen katkera kun käyn eläkeläisten tapahtumissa,nämä lesket kertoo antavansa lapsilleen leskeneläkkeensä, 1000e joka kuukausi. Erään ystävän isä ehti käydä sodassa, sai vanhemmilleen ilmaiset taksit, ilmaiset lounaat, ilmaiset kuntoutukset, ilmaisen hoivakodin. Minä en saanut. Kun jäin eläkkeelle v.2023 poistettiin invalidivähennys, on ylevero ym.
Vierailija kirjoitti:
Sori mummot, vallalla olevaan maailmankuvaa eli pitkälti naisen heikkoa asemaa rummuttavaan keskusteluun, olen parjatun ja väärinymmärretyn osapuolen, miesten, puolella.
Te olette tehokkaita vaientamaan kriitikon. Te olette joukkolynkkaamisen ja noitavainomaisen toiminnan mestareita. Te puututte siihen, kuka kommentin sanoo, ei siihen, mitä hän sanoo. Esim minua on epäilty naisvihaajaksi, tai että minulla on omaan naiseuteeni liittyvä ongelma.
Naiselta itseltään ei ole tarpeen tiedustella, samastuuko hän näihin ulkopuolisten antamiin käsitteisiin, mikä on sinänsä huvittavaa, ettei nykyään kissaakaan saa sanoa kissaksi kysymättä kissalta, kokeeko se olevansa kissa. Koska koen itse olevani nainen vain sanan imartelevissa merkityksissä vihaan internet-ihmisiä. Internetin naisvihalle onkin tunnusomaista, ettei sitä nähdä siellä, missä sitä on mutta senkin edestä siellä, missä sitä ei ole.Feminismin edellisissä aall
Te puututte siihen, kuka kommentin sanoo, ei siihen, mitä hän sanoo . . . Jos et ole samaa mieltä kuin tietyt naiset mennään ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin ja lause alkaa TE MIEHET . . . Tämä on varmasti modernien feministiaktivistien mielestä 1 000 kertaa kuultua näsäviisautta, mutta silti päähäni ei mahdu, että jos ihmisen voi väärinsukupuolittaa, niin millä oikeudella te voitte sukupuolittaa yhtään ketään?