Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen eläkeläinen jolta kansaneläke lopetettu on nälkälakossa!

Vierailija
21.12.2024 |

Ei ole rahaa muuttaa Suomeen niin tämä on se vaihtoehto. Lokkisuomi on todella tullut nyt loppuunsa. Hyvä!

Kommentit (1069)

Vierailija
281/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että tukipummit saavat vähän kärsiä kun mokomat ovat kusettaneet valtiota kymmenien vuosien ajan. Alkaa jo riittää saastojen elätys kun valtio joutuu ottamaan velkaa 10 miljardia vuodessa mokomien takia. Jokaiselle ansionsa mukaan kuten joskus Saksassa sanottiin.

Vierailija
282/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikea päätös. Ja kukaan ei ole pakottanut muuttamaan Espanjasta pois, hän voi asua siellä hamaan tappiin, mutta ei enää veronmaksajien piikkiin. 

Häpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Valinta 1, ei ole halunnut tehdä töitä tai ollut yrittäjä ja ei ole kiinnostanut maksaa eläkemaksuja 

Valinta 2 muuttaa ulkomaille, ilman mitään pesämunaa ja ajatellut että kyllä Suomi hoitaa.

Valinta 3 nyt valittaa ja vinkua, uhkailla ettei syö. 

Ihan tiedoksi vaan hänelle, että täällä elää paljon sairaita ja eläkeläisiä jolla ei riitä rahat lääkkeisiin, ruokaan ja asumiseen. 

Että tervetuloa vaan, vettä tulee hanasta, voit jatkaa nälkälakkoa kun ei täälläkään moni saa syödäkseen. 

Miten sä voit ajatella että sairaseläkeläinen ja nuorena sairastunut ei olisi halunnut tehdä töitä?

Otetaan vaikka nuoret Konginkankaan uhrit tai vastaavien turmien uhrit joilla meni esim työkyky nuorena. 

Voisit korjata kohdan 1

Vierailija
284/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla ansaituilla rahoilla voi asua missä tahtoon mutta jos elää yhteiskunnan piikkiin, niin silloin se juurikin on valtio joka sanelee missä asut. Se kenen leipää syöt, sen lauluja laulat, tiesi jo vanha kansakin ja oikeassa on! 

Vierailija
285/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläke on sosiaalietuus, eikä se ole ns. "itse ansaittu" kuten työeläke. Muutamaa poikkeusta, kuten lapsilisää ja opintotukea, lukuunottamatta Suomen valtio ei taida maksaa muitakaan sosiaalietuuksia ulkomailla asuville suomalaisille, joten ihan johdonmukaista ettei kansaneläkettäkään makseta.

Ei työeläkettä ole täysin itse maksettu jos sitä tienaa pitkään. Se on sosiaaliturvaa ylimenevältä osalta mitä ei ole itse maksettu siinä missä kansaneläke on sosiaaliturvaa siltä osin mitä ei esim ole itse kerennyt työelämässä kerätä ennen sairastumistaan. Etenkin jättieläkkeitä maksetaan toisten selkänahasta. Se toki sopii persulle, joka tykkää tarjota aht eriaan kokoomukselle.

Ero on että työeläkkeitä maksetaan laillisesta pyramidihuijauksesta jossa tavritaan kokoajan muiden työläisten panostusta että rahaa kerätään kassaan siinä missä kansaneläkeläi

Nyt punalaseja sivuun ja kateutta vähemmälle. Työeläke muodostuu täysin suhteessa maksettuihin eläkemaksuihin. Jos viittaat jättieläkkeillä yksilöllisiin eläkesopimuksiin esim jonkun fortumin johtajan eläke niin ne maksetaan firman tililtä eikä suinkaan kenenkään köyhän selkänahasta. Pienestäkin palkasta saa riittävän työeläkkeen kunhan vaan työskentelee riittävän pitkään. Esim pienipalkkainen 30k vuodessa ansaitseva saa 40v työhistorialla 1800e/kk eläkkeen. Ei tarvitse almuja ja tuo raha piisaa hyvin niin Espanjaan kuin suomeen varsinkin jos on asuntoa yms omaisuutta.

Vierailija
286/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläke on sosiaalietuus, eikä se ole ns. "itse ansaittu" kuten työeläke. Muutamaa poikkeusta, kuten lapsilisää ja opintotukea, lukuunottamatta Suomen valtio ei taida maksaa muitakaan sosiaalietuuksia ulkomailla asuville suomalaisille, joten ihan johdonmukaista ettei kansaneläkettäkään makseta.

Ei työeläkettä ole täysin itse maksettu jos sitä tienaa pitkään. Se on sosiaaliturvaa ylimenevältä osalta mitä ei ole itse maksettu siinä missä kansaneläke on sosiaaliturvaa siltä osin mitä ei esim ole itse kerennyt työelämässä kerätä ennen sairastumistaan. Etenkin jättieläkkeitä maksetaan toisten selkänahasta. Se toki sopii persulle, joka tykkää tarjota aht eriaan kokoomukselle.

Ero on että työeläkkeitä maksetaan laillisesta pyramidihuijauksesta jossa tavritaan kokoajan muiden työläisten panostusta että raha

Lagen blev väl godkänd alldeles just och undertecknad av presidenten som genomförde global beskattning för alla Finlands pensionärer. Det blir inte månader att förbereda sig då vi är i slutet av december och januari är den sista månaden då folkpensionerna betalas till utlandet. De fattigaste pensionärerna fick en dryg månad på sig att ställa om sina liv, vilket endast betyder att Finland idag är det u-landet som det ser ut att vara. Utvecklade länder kännetecknas av att det är mist 6 månader mellan det att en lag är stiftad och att den träder i kraft.

Man har aldrig litat på Finland och kommer inte att börja med det heller då facit är på hand. Lyckligtvis är man inte beroende av den miserabla skiten till rike.

Vierailija
287/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette ihan hirveän katkeria ja kateellisia. Keskittykää omaan elämäänne ja noin muuten, hyi hävetkää.

Miksi pitäisi kadehtia ihmistä joka ei ole tänne veroja eikä eläkemaksuja juuri maksanut mutta kansan eläkettä pitäisi hänelle maksaa ulkomaille?Jokainen voi asua missä haluaa ihan omilla rahoilla tai palata takaisin Suomeen ja saada kansaneläkettä.

Vierailija
288/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo Maaret kysynyt sosiaalitoimistosta apua muuttoon ja asunnon hankintaan? Valtio voisi tarjota heille yhteisöasumista jostain muuttotappiokunnasta.

Vierailija
289/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikea päätös. Ja kukaan ei ole pakottanut muuttamaan Espanjasta pois, hän voi asua siellä hamaan tappiin, mutta ei enää veronmaksajien piikkiin. 

No kyllähän sinä sadisti sen tiedät että teoria on eri kuin käytäntö. Teoriassa voi asua mutta ilman perusturvaa ei voi asua mikäli ei ole esim saanut perintöä tai pystynyt säästämään sukanvarteen tai omaa elättäjäpuolisoa. 

Näistä kaksi kohtaa oikeistolaiset monta kohtaa kokee itse ansaituksi vaikka moni perustuu puhtaasti onneen esim parisuhde jossa joku elättää, perintö tai terveys minkä turvin työskentelee. 

Vierailija
290/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Maaret kysynyt sosiaalitoimistosta apua muuttoon ja asunnon hankintaan? Valtio voisi tarjota heille yhteisöasumista jostain muuttotappiokunnasta.

Vituttaako tosi paljon että en kansaneläkettä MYÖS nostavana asu jossain yhteisöasumisessa? Mahtaa vituttaa 😂 Sadisti. 

Vierailija
291/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha yrittää uhkailla ja kiristää. Maitojunalla takaisin vaan tai ainahan voit jäädä sinne ja maksaa itse elämisesi kuten aikuisen ihmisen kuuluukin. 

Toki aina voit muuttaa lähi-itään 😍

Vierailija
292/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat on juhlittu 🥳

Vierailija
293/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja veronmaksajien rahoilla pitäisi vielä valtion yhteisasumista tarjota :)

Vierailija
294/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoite postilokeroon suomeen ja jatkaa elämistä espanjassa. 

Vierailija
295/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on arvot viturallaan kun kumartelette koneistoa ennen inhimillisiä arvoja. Valtion tulisi olla ihmisiä varten, toki ihmisten myös valtiota varten, mutta tuossa järjestyksessä. Nyt haluatte silmät kiiluen tuottaa ihmisille kärsimystä järjestelmän edun nimissä. Taitaa nykymeno istua pirtaanne erinomaisesti kun tuollaisen puolen olette valinneet. Muistakaa sitten, että se totta tosiaan on valinta.

Vierailija
296/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero on että työeläkkeitä maksetaan laillisesta pyramidihuijauksesta jossa tavritaan kokoajan muiden työläisten panostusta että raha

Delvis rätt, men det största felet i resonemanget är den vanliga arbetspensionen. Den betalas visserligen, som du skriver, i proportion till vad du har förtjänat, men det räcker inte alls till för att betala pensionen. Observera att de som är på pension har betalat ca. 5 % i pensionsavgift medan det från dagens arbetandes insats går 25 %. Som tack får de som har en femdubbel avgift en halv pension och även den är mera än vad de har betalat.

Det är frågan om en ponzi pyramid som nu vittrar samman då det inte går att lura in flera betalare. Orsaken är den, att de som idag njuter av oförtjänta pensioner inte födde tillräckligt med barn att betala dem. 

Vierailija
297/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvä päätös. 

Omilla rahoilla voit itse päättää asumisestasi kuten kuuluukin. Jos yhteiskunta elättää, niin silloin asut juuri siellä missä sanotaan. 

Se on oikeus ja kohtuus! 

Vierailija
298/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla asuvilta kaikki tuet pois!

Mitkä kaikki tuet?

Katsohan paljon lapsilisää maksetaan Somaliaan, kyl suomalaiset on tyhmiä. 

Vierailija
299/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itsekkin ajatellut maasta lähtöä kun eläkeiässä.Ensinnäkin terveys kohenee.Kivut erityisesti.Halvempaa asua,elää.Terveyspalveluita saa suomea paremmin..viihtyisyys.Monta hyvää syytä..Ihmisen pitäisi EU maassa saada valita missä asuu.Niinhän sen piti olla?Suomi maksoi kelajuttuja ulkomaille.Tukia.Se oli täysin hölmöä.Mutta eläkkeet kun on ansaittuja.Omalla työllä.Ihan väärin.

Etkö sinäkään, tollo, ole ymmärtänyt, että tämä ei koske työeläkkeitä.

Vierailija
300/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin kyseisen jutun ja on aika järkyttävää. Ihminen on pyörätuolissa ja sairas. Tulo Suomeen pahentaa sairautta ja noilla tuloilla ei pysty elämään Suomessa. 

Ei pahenna, Suomessa on kuitenkin vaatteita olemassa. Espanjassa kylmissä vetoisissa homekämpissä pystyy asumaan, muttei täällä lämmitetyissä ? Todella outo sairaus. Kyllä Espanjassa on kylmemmät asunnot kuin täällä 

No itselläni oli perhepiirissä invalidi jolla oli kokoajan paikkoja rikki kun oli kaatuilua ja lämpötila todellakin vaikutti kiputiloihin. No, hän ratkaisi sen olemalla sisällä mielummin. Siellä kunto heikkenikin kun alkoi kävelykyky mennä aktiivisuuden puutteen vuoksi täysin. Se pahin heikentymä alkoi juuri siitä kun elämänpiiri alkoi rajoittua oman asunnon sisälle pääsääntöisesti. Onhan se selvää että joidenkin invalidien kohdalla valtio voi säästää jos he asustavat jossain missä pystyy olemaan aktiivisempi. Silloin ei makseta myöskään eläkkeensaajan asumistukea joka voi olla jopa ISOMPI kuin kansaneläke. Puhumattakaan esim henk koht avustajasta tai muusta. Pelkästään yksi sairaalapäivä jos niitä tarvitaan on törkeän kallis. Kuntoutus maksaa sen 3500 e vuosi. No maksakaa sitten, kateusveroa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan