Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen eläkeläinen jolta kansaneläke lopetettu on nälkälakossa!

Vierailija
21.12.2024 |

Ei ole rahaa muuttaa Suomeen niin tämä on se vaihtoehto. Lokkisuomi on todella tullut nyt loppuunsa. Hyvä!

Kommentit (1069)

Vierailija
321/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla kannattaa syynätä kaikki aurinkorannikon suomalaiset asukit. Tosi moni tekee duunia puhelinmyyjänä ja nostelee kelan työttömyyspäivärahaa suomesta.

Jeba. Siksi varmaan onkin tehty kannanotto että työelämään kykenemättömät tai eläköityneet saa liikkua vapaammin kuin työläiset jotka nostaa tukea työttömyyteen. Menisi hirveän vaikeaksi seurata sitä onko oikeutettu työttömyyskorvauksiin.

Vierailija
322/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin kyseisen jutun ja on aika järkyttävää. Ihminen on pyörätuolissa ja sairas. Tulo Suomeen pahentaa sairautta ja noilla tuloilla ei pysty elämään Suomessa. 

Millä tavalla tulo Suomeen pahentaa sairautta?

Monella kylmä sää pahentaa.

Espanjassa voi talojen sisällä olla todella kylmä talvikuukausien aikana. 

Kyllä mä veikkaan silti että sää voi olla armollisempi sairaalle monessa maassa jos vertaa Suomeen ja kesä paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljjoooooooooon pitempi. Toki se kateuden vuoksi voi tuntua että asia on eri tavoin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen äitipuolueen kokoomuksen nuorisojaoston mielestä työeläkkeetkin on sosiaaliturvaa.

Vierailija
324/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkee jotkut yh-äidit että kansaneläkeläiset on lellittyjä. Itse en ole terveyssyistä yhtään lasta tuonut tänne maan rahoilla kustannettavaksi, en saa asumistukea koska en asu yksin. En saa lapsilisiä. En saa mitään lapsiin liittyviä lisiä. Kuntoutusta sain muutaman vuoden kun jäin sairaseläkkeelle. Terveyskuluni maksan itse ilman toimeentulotukea. Olen luottokortillakin maksanut jos on ollut isompi pompsi ja maksanut ne osissa jos on ollut pakko käydä yksityisellä. Mikä valitettavasti on ollut toisinaan pakko jos apu julkiselta on ollut niin huonoa. 

Ainoa mitä saan valtiolta on kansaneläke 300 e per kk. Ja työeläke mitä en edes leiki ettei se olisi sosialisoitu muualta joiltain osin koska jos ennenaikaisesti jään terveyssyistä pois työelämäsyä, jonka olen saanut tulojeni perusteella mitkä tein ennen eläköitymistä niin en tietenkään ole koko työeläkettäni maksanut. Mutta työeläke on muka niin ansaittua. Ja höpöhöpö. Ja k

Jos olet työssä ja sairastut, sairauseläkkeesi lasketaan sen mukaan mitä eläkkeesi olisi ollut, jos olisit pysynyt terveenä ja jäänyt eläkkeelle työurasi jälkeen. Eli ns. tulevan ajan mukaan. Työeläkemaksut on samalla sairausvakuutus.

Vierailija
325/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen äitipuolueen kokoomuksen nuorisojaoston mielestä työeläkkeetkin on sosiaaliturvaa.

Nehän on. Toisten rahoilla kustannettua vastikkeetonta rahaa. Kukaan ei ole itse maksanut 40-vuotista eläkettään.

Vierailija
326/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla asuvilta kaikki tuet pois!

Jep. Pysykööt Suomessa.

Vierailija
327/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen äitipuolueen Kokoomuksen nuorisojaoston mielipide:.

"Puheet siitä, että eläkeläiset olisivat itse jo maksaneet oman eläkkeensä, ovat pötyä."

Lolts. 

Vierailija
328/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Maaret kysynyt sosiaalitoimistosta apua muuttoon ja asunnon hankintaan? Valtio voisi tarjota heille yhteisöasumista jostain muuttotappiokunnasta.

Hur snabbt får man beslut och utbetalning i sådana fall? Räcker 1/2 år? Nu finns det 1 månad tid.

Tar många år

Vierailija
329/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän on. Toisten rahoilla kustannettua vastikkeetonta rahaa. Kukaan ei ole itse maksanut 40-vuotista eläkettään.

Eikä varsinkaan ökyeläkettä jos pitkään elää niillä eläkemaksuilla. Onneksi persu antaa ahteri aan rikkaille työeläkeläisille ja käy nöyränä pyramidihuijaukseen kuuluvasti töissä rahoittamassa heidän 40 vuoden ulkomaan lomat. 

Vierailija
330/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilta loppuu palkat, eläkkeet, tuet, ruoka, lämpö, vesi, kun....

Vierailija
331/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa parin vuoden kuluttua keitä puolueita ETTE äänestä!

Vierailija
332/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa parin vuoden kuluttua keitä puolueita ETTE äänestä!

Odota jo sitä päivää kun kuulen heidän kootut selitykset 😂🤣😂🤣

Vierailija
333/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkee jotkut yh-äidit että kansaneläkeläiset on lellittyjä. Itse en ole terveyssyistä yhtään lasta tuonut tänne maan rahoilla kustannettavaksi, en saa asumistukea koska en asu yksin. En saa lapsilisiä. En saa mitään lapsiin liittyviä lisiä. Kuntoutusta sain muutaman vuoden kun jäin sairaseläkkeelle. Terveyskuluni maksan itse ilman toimeentulotukea. Olen luottokortillakin maksanut jos on ollut isompi pompsi ja maksanut ne osissa jos on ollut pakko käydä yksityisellä. Mikä valitettavasti on ollut toisinaan pakko jos apu julkiselta on ollut niin huonoa. 

Ainoa mitä saan valtiolta on kansaneläke 300 e per kk. Ja työeläke mitä en edes leiki ettei se olisi sosialisoitu muualta joiltain osin koska jos ennenaikaisesti jään terveyssyistä pois työelämäsyä, jonka olen saanut tulojeni perusteella mitkä tein ennen eläköitymistä niin en tietenkään ole koko työeläkettäni maksanut. Mutta työ

No mitä sitten? En koe ansaitsevani työeläkettä ainakaan itse sen enempää kuin esim ystäväni joka sairastui vakavasti nuorena ja ei ehtinyt työelämään ja saa takuueläkettä. Kumpikin työkyvyttömyyseläkkeellä. Tein sen koska kykenin terveyden vuoksi. 

Vierailija
334/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos elät pitkään. Siinä lottopelissä otetaan huomioon se, että osa työsdäolevista, jotka on maksanut eläkkeitä kuolee ennen eläkeikäänsä tai heti sen jälkeen. Ei ehtinyt Kummelin Hessukaan montaa vuotta olla eläkkeellä. 

Vierailija
335/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se hyödyttää Suomen yhteiskuntaa, että ne eläkeläiset muuttaa sieltä etelän lämmöstä tänne Suomeen voimaan pahoin ja sairastamaan?

Vierailija
336/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha yrittää uhkailla ja kiristää. Maitojunalla takaisin vaan tai ainahan voit jäädä sinne ja maksaa itse elämisesi kuten aikuisen ihmisen kuuluukin. 

Toki aina voit muuttaa lähi-itään 😍

Miksi vatussa muuttaisin jonnekin lähi-itään? Ai koska persut rakastaa stereotypiaa vasemmistolaisista lähi-itää rakastavista ja kehittelee jonkun stereotyypin josta vouhkaavat twitterissä? 

Vierailija
337/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos elät pitkään. Siinä lottopelissä otetaan huomioon se, että osa työsdäolevista, jotka on maksanut eläkkeitä kuolee ennen eläkeikäänsä tai heti sen jälkeen. Ei ehtinyt Kummelin Hessukaan montaa vuotta olla eläkkeellä. 

No lottoa se on terveys muutenkin esim vammautumisten tai nuorena mystisesti puhkeavien tautien osalta. Sen oppii kun on työkyvyttömyyseläkeellä.

Vierailija
338/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla asuvilta kaikki tuet pois!

Mitkä kaikki tuet?

Katsohan paljon lapsilisää maksetaan Somaliaan, kyl suomalaiset on tyhmiä. 

Tyhmimpiä on persut jotka luulee että tämä kansaneläkekatkaisukin liittyy jotenin Somalian maksuihin ja samalla kivittää jopa vanhoja sotaveteraaneja.

Vierailija
339/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kansaneläkemaksuja ulkomaille voitaisiin jatkaa terveysharkintaperusteisesti? No ei tietenkään voida kun pitää maksaa vaikka enemmän veroa että joku sairas voi huonommin.

Syitä olisi esim vakava kaamosmasennus, hermosäryt kylmässä, tosi paha psoriaasi mitä helpottaa jatkuva luonnon valohoito tai invaliditeetti jossa liikkuminen liukkaalla tuottaa jatkuvia kaatumisia ja sitämyöten sairaalajaksoja. 

Vierailija
340/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu

Kohta on sitten yksi kansaneläke vähemmän maksettavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi