Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen eläkeläinen jolta kansaneläke lopetettu on nälkälakossa!

Vierailija
21.12.2024 |

Ei ole rahaa muuttaa Suomeen niin tämä on se vaihtoehto. Lokkisuomi on todella tullut nyt loppuunsa. Hyvä!

Kommentit (1069)

Vierailija
261/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa sillä ei ole muille mitään väliä missä eläkeläinen asuu. Ei kateelliset hänen vähiä rahojaan kuitenkaan itselleen saa. 

Vierailija
262/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kansa maksanut palkoistaan eläkemaksuja ja nyt valtio ryöstää ne. HYVÄ SUOMI.

Työnteko ei kannata

M45

Ei ole taidettu paljoa työelämässä oltua ja eläkemaksuja maksettu jos kansaneläkkeellä ollaan. Mun mielestä ihan oikein ettei verorahoista kustanneta kenenkään espanjan asumisia. 

Minä olen työkyvyttömyyseläkeläisenäkin vähän työelämässä omien voimieni mukaan. Ja työelämässä olin ennen sairastumistanikin vuosia, vaikka olinkin pienipalkkaisemmalla alalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansaneläke on sosiaalietuus, eikä se ole ns. "itse ansaittu" kuten työeläke. Muutamaa poikkeusta, kuten lapsilisää ja opintotukea, lukuunottamatta Suomen valtio ei taida maksaa muitakaan sosiaalietuuksia ulkomailla asuville suomalaisille, joten ihan johdonmukaista ettei kansaneläkettäkään makseta.

Vierailija
264/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida rouva tietää että Suomessa eläkeläisellä ei  myöskään  jää rahaa  ruokaan laskujen jälkeen, eli nälkä lakko on turhaa.

Vierailija
265/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin kyseisen jutun ja on aika järkyttävää. Ihminen on pyörätuolissa ja sairas. Tulo Suomeen pahentaa sairautta ja noilla tuloilla ei pysty elämään Suomessa. 

Hänen pitää hakea sosiaalitukensa sieltä asuinmaastaan. Vai onko siellä niin julma kansa etteivät huolehdi asukkaistaan?

Miten joku on noin tietämätön? Miten niin julma kansa? Etkö tiedä, että Suomen kansalainen joka on eläkkeellä ja muuttaa ulkomaille ei ole missään vaiheessa sen asuinmaansa sosiaalihuoltoon ja tukiin oikeutettu? Outoa kuvitella, että muuttaa jonnekin vaan ja saisi siitä maasta tukia jonne ei ole ikinä veroakaan maksanut. 

Vierailija
266/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansaneläke on sosiaalietuus, eikä se ole ns. "itse ansaittu" kuten työeläke. Muutamaa poikkeusta, kuten lapsilisää ja opintotukea, lukuunottamatta Suomen valtio ei taida maksaa muitakaan sosiaalietuuksia ulkomailla asuville suomalaisille, joten ihan johdonmukaista ettei kansaneläkettäkään makseta.

Ei työeläkettä ole täysin itse maksettu jos sitä tienaa pitkään. Se on sosiaaliturvaa ylimenevältä osalta mitä ei ole itse maksettu siinä missä kansaneläke on sosiaaliturvaa siltä osin mitä ei esim ole itse kerennyt työelämässä kerätä ennen sairastumistaan. Etenkin jättieläkkeitä maksetaan toisten selkänahasta. Se toki sopii persulle, joka tykkää tarjota aht eriaan kokoomukselle.

Ero on että työeläkkeitä maksetaan laillisesta pyramidihuijauksesta jossa tavritaan kokoajan muiden työläisten panostusta että rahaa kerätään kassaan siinä missä kansaneläkeläiselle rahaa maksetaan verorahoista. 

Ja mietitäänpä tilannetta jossa joku on esim lukenut lääkäriksi, vähän aikaa tienannut niin että saa työeläkkeen ja hänelle maksetaan sitä loppuikä vuosikymmeniä. Toki hänen voidaan nähdä ansaitsevan se panostuksillaan. Saamapuolella tällainen henkilö on jos työkyvyttömyyseläköityy. 100-150 t lääkärinkoulutus, työeläkkeet suhteutettuna tuloihin sosialisoidaan. Se raha maksetaan ulkomaille. 

Mutta köyhää itsensä jopa ikänsä pienipakkaisissa töissä ollutta halveksutaan niin ettei nähdä ansaitsevan edes perusturvaa vaan sanotaan että ole auringon alla tai luin jopa fuengirola lehdestä että vanhoja naisia on kehotetti myy mään itseään. Semmoinen maa nykyään. 

267/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaret on ollut yrittäjä. Onkohan YEL-maksut maksettu vai onko Maaret tehnyt kuten moni yrittäjä ja alivakuuttanut itsensä eli käytännössä jättänyt ne maksamatta? Ja nyt saa kansaneläkettä sitten. Kiinnostaisi tietää. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
268/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Det är bra att du förstår att arbetspensionen hör till gruppen "ns. itse ansaittu". De flesta tycks inte villa inse faktumet.

Vierailija
269/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työeläkettä ole täysin itse maksettu jos sitä tienaa pitkään. Se on sosiaaliturvaa ylimenevältä osalta mitä ei ole itse maksettu siinä missä kansaneläke on sosiaaliturvaa siltä osin mitä ei esim ole itse kerennyt työelämässä kerätä ennen sairastumistaan. Etenkin jättieläkkeitä maksetaan toisten selkänahasta. Se toki sopii persulle, joka tykkää tarjota aht eriaan kokoomukselle.

Ero on että työeläkkeitä maksetaan laillisesta pyramidihuijauksesta jossa tavritaan kokoajan muiden työläisten panostusta että rahaa kerätään kassaan siinä missä kansaneläkeläi

Miksei Espanja ja moni muu maa maksa kansaneläkkeitään ulkomailla asuville espanjalaisille?

Vierailija
270/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miski Suomesta pitäisi maksaa tukea ulkomailla asumiseen, hyvä kun loppuu tuollainen keinotelu.. Asuu täällä toisiakin sairaita eläkeläisiä. Tulkoon tänne vaan sieltä kanarian lämmöstä.

Vierailija
271/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Det är bra att du förstår att arbetspensionen hör till gruppen "ns. itse ansaittu". De flesta tycks inte villa inse faktumet.

Tämä on suomenkielinen keskustelupalsta! Jos haluat ehdottomasti keskustella ruotsiksi, niin siirry muualle. Muussa tapauksessa kirjoita suomeksi!

Vierailija
272/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin kyseisen jutun ja on aika järkyttävää. Ihminen on pyörätuolissa ja sairas. Tulo Suomeen pahentaa sairautta ja noilla tuloilla ei pysty elämään Suomessa. 

Hänen pitää hakea sosiaalitukensa sieltä asuinmaastaan. Vai onko siellä niin julma kansa etteivät huolehdi asukkaistaan?

Miten joku on noin tietämätön? Miten niin julma kansa? Etkö tiedä, että Suomen kansalainen joka on eläkkeellä ja muuttaa ulkomaille ei ole missään vaiheessa sen asuinmaansa sosiaalihuoltoon ja tukiin oikeutettu? Outoa kuvitella, että muuttaa jonnekin vaan ja saisi siitä maasta tukia jonne ei ole ikinä veroakaan maksanut. 

Nimenomaan. Ensinnäkin, esim sosiaaliturvamaihin johon Suomi maksaa eläkettä ei ole moniin mitään asiaa ilman naimisiinmenoa, tiettyä määtää rahaa tilillä tai työpaikkaa. Monessa maassa eläkkeen saamiseksi edellytetään vuosien asumishistoria ym. Ei tämän seurauksena ole monellakaan enää mitään mahkua yhtä vapaasti EU-alueella valita paikka missä oleskelee ja tässä synnytettiin kahden kerroksen väkeä. Ei näitä köyhiä eläkeläisiä haluta mihinkään. He haluaa myös tietää tulotason kun alkaa viettää säännöllisemmin maassa aikaa ja olla sen maan asukkaana. Sosiaaliturva voi edellyttää esim asumusta myös. 

Ei mihinkään mennä enää vain nostamaan sosiaalitukia. Muutenhan jengi kaahailisi sosiaaliturvashoppailemassa itselle helposti parhaan maan. Voitaisiin ottaa vaikka koko romaniväestö tänne jostain. 

Ne on etuoikeutettuja jotka on kansaneläkkeen turvin onnistuneet oleskelemaan jossain esim sen 10 v. Esim köyhemmät nuorena sairastuneet ja vammaiset jotka olette kansaneläkkeellä ja työeläkeosaa ei ole, älkää haaveilko enää muuttamisesta muihin maihin EU:ssa. Naimisiin toki voi mennä jonkun kanssa. Tai ehkä jostain saa rahaa. Se on nykyään vahvimman unioni missä ollaan. 

Vierailija
273/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero on että työeläkkeitä maksetaan laillisesta pyramidihuijauksesta jossa tavritaan kokoajan muiden työläisten panostusta että rahaa kerätään kassaan siinä missä kansaneläkeläi

Jos pitäisi tiivistää mihin tämä maa on mennyt tiivistäisin sen näin: Katkaistaan vanhemman naisen kansaneläke Espanjassa muutaman kuukauden siirtymäajalla ja sanotaan hänelle että myy itseäsi. Oisko tässä tiivistelmä maailmanmenosta nykypäivänä. Lukee Fuengirola-lehdessä. 

Vierailija
274/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällä voitetaan, että halutaan vanhukset takaisin tänne kaatuilemaan hiekoittamattomilla jalkakäytävillä ja katkomaan kyynärluitaan? Kalliiksi tulee sekin.

Ei ne tänne tule. Kyllä Espanja maksaa heille toimeentulotukea ja asumistukea plus muuta mitä tarvitsevatkaan. Kaikki hyvin.

EI maksa. Olet pihalla. Systeemit ovat toisenlaiset - ei kaikkialla ole samanlaista kuin Suomessa. Toimeentulotukea ja asumistukea, että huvittaa sun kirjoitelmat. 

Vierailija
275/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette ihan hirveän katkeria ja kateellisia. Keskittykää omaan elämäänne ja noin muuten, hyi hävetkää.

Vierailija
276/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha kansa maksanut palkoistaan eläkemaksuja ja nyt valtio ryöstää ne. HYVÄ SUOMI.

Työnteko ei kannata

M45

Ei ole taidettu paljoa työelämässä oltua ja eläkemaksuja maksettu jos kansaneläkkeellä ollaan. Mun mielestä ihan oikein ettei verorahoista kustanneta kenenkään espanjan asumisia. 

Eiköhän jokainen saa käyttää eläkerahansa miten haluaa!

Ei saa.Sos.tukien maksaja voi määrätä minne tukea maksetaan.Ja se on aivan oikein.Oman työeläkkeen voi käyttää missä ja miten haluaa.

Vierailija
277/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa sillä ei ole muille mitään väliä missä eläkeläinen asuu. Ei kateelliset hänen vähiä rahojaan kuitenkaan itselleen saa. 

Suomalainen luonne on sellainen että se ei halua itselle mitään, vaan muilta pois.

Vierailija
278/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Valinta 1, ei ole halunnut tehdä töitä tai ollut yrittäjä ja ei ole kiinnostanut maksaa eläkemaksuja 

Valinta 2 muuttaa ulkomaille, ilman mitään pesämunaa ja ajatellut että kyllä Suomi hoitaa.

Valinta 3 nyt valittaa ja vinkua, uhkailla ettei syö. 

Ihan tiedoksi vaan hänelle, että täällä elää paljon sairaita ja eläkeläisiä jolla ei riitä rahat lääkkeisiin, ruokaan ja asumiseen. 

Että tervetuloa vaan, vettä tulee hanasta, voit jatkaa nälkälakkoa kun ei täälläkään moni saa syödäkseen. 

Vierailija
279/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että tämä nopea katkaisu tulee johtamaan joihinkin itsemurhiinkin. Voi olla liikaa heikolla terveydellä lähteä jonnekin missä ei välttämättä ole enää sosiaalisia ympyröitä lyhyellä varoitusajalla. Muutos voi tuntua liialta ja se että mahdollisuus enää olla entisillä kotiseuduilla on saatettu viedä täysin. Toki tämä nykyään vaan naurattaa ihmisiä kuten tämä ketju.

Muistetaanpa miten kokoomuslaisillekin ilman kattoa maksettavat perhe-eläkeet (maksaa kela ja työeläkeyhtiöt) päätettiin porrastaa niin että maksu lopetettiin 10 vuoteen. Osa nostaa niitä vieläkin lopun ikäänsä. Mutta ikivanhat kansaneläkeläiset sai lyhyen varoitusajan. Mitäpä nuista... 

Vierailija
280/1069 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikea päätös. Ja kukaan ei ole pakottanut muuttamaan Espanjasta pois, hän voi asua siellä hamaan tappiin, mutta ei enää veronmaksajien piikkiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan