Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50 eur / kk kosmetiikkaan,hygieniaan ja hiuksiin

Vierailija
21.12.2024 |

Onko mielestäsi vähän, paljon vai sopivasti?

En meikkaa paljon ja kampaajallakin käyn vain jokusen kerran vuodessa tasoittamassa latvoja (laskin senkin nyt tähän) mutta ihonhoitoon menee rahaa vaikka koittaisi edullisestikin selvitä. Noh, iho onkin tosi hyvä nyt mutta jos jokin olisi vähemmän pakollista. Kun en ole yhtään rikas, päinvastoin. Mutta vähän turhamainen ehkä.

Paljonko teillä kuluu? Säästättekö kauneudenhoidosta? 

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää lähti lähes 10 vuotta eli leuka-alue saman näköinen kuin oli noin 38-vuotiaana, siis.

Vierailija
82/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oteteanko Suomessa enää mitään ripsijatkeita, rakennekynsiä tai hiusjatkeita korona-aikojen jälkeen, kun kaikesta turhasta bakteeripesäkkeestä ja bakteeria keräävästä ylimääräisestä haittatuotteesta liimoineen luovuttiin ulkomailla jo koronan aikaan?

Minä en ole niitä täällä monella enää nähnyt, mutta ketjun perusteella niitä otetaan kai edelleen?

Monet maailmalla lopetti rakennekynsien ottamiset kun niissä käytettävien lamppujen säteilyt alkoi aiheutta ihosyöpää kynsien alle ja monilla jäi ne huomaamatta kun laitettiin uutta kynttä vanhan tilalle. Suositeltiin että pidetään kuukausien taukoja ja seurattaisi miten pienet tummenneet pisteet kynsien alla kehittyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin monilla on laitetut ripset ja kynnet ja niiden huolto maksaa. 

Itse en meikkaa enkä käytä kalliita tuotteita. Minulla on marketin hiustuotteet, nivea softa voide ja kerran vuodessa ostan ripsarin, meikkivoiteen ja pienen luomivärin spesiaali tilaisuuksiin. Kampaajalla en käy edes vuosittain. Rahaa menee max 10e/kk.

Et käytä erikseen vartalovoidetta ja kasvovoidetta? Et käytä lainkaan huulirasvoja jne? Et käytä lainkaan aurinkovoiteita?

Kyllähän nyt kymmenellä eurolla kuukaudessa nuo saa. Tammikuussa ostaa perusrasvan, helmikuussa huulirasvan. Maaliskuussa ja huhtikuussa aurinkorasvat kesäksi. Syksyllä voi taas ostaa lisää perusrasvaa. En mä ainakaan osta aurinkorasvoja kuin kerran vuodessa ja niillä mennään koko perhe kesäkauden. Huulirasva riittää vuodeksi, useammaksikin, ellei hukkaa sitä. Perusrasvaa pitää ostaa lapselle, jättipullo pari kertaa vuodessa n. 20 €/laaki. Ja kampaaja kerran vuodessa n. 40 €.

Vierailija
84/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en meikkaa enkä käytä kalliita tuotteita. Minulla on marketin hiustuotteet, nivea softa voide ja kerran vuodessa ostan ripsarin, meikkivoiteen ja pienen luomivärin spesiaali tilaisuuksiin. Kampaajalla en käy edes vuosittain. Rahaa menee max 10e/kk.

Et käytä erikseen vartalovoidetta ja kasvovoidetta? Et käytä lainkaan huulirasvoja jne? Et käytä lainkaan aurinkovoiteita?

En ole kenelle vastasit, mutta minä nelikymppinen nainen en käytä kuin yhtä rasvaa, ja se sama rasva -mikä milloinkin- on sekä naamaan että kroppaan. Nyt on ollut jokin body shopin aika paksu rasva käytössä näin talvella.  Useimmiten en rasvaa lainkaan. Kun siirryin palasaippuaan, ihon kuivuminen loppui. Ja ihan tavallinen palasaippua on kyseessä, esim dove. 

Shampoo on esim linna tai xz. Hoitoainetta laitan vähän. 

Ajelen ihokarvat koneella tarvittaessa.

Siteitä menee jonkun verran, menkkapikkarit on käytössä. 

Meikkinä on essence ripsiväri n. 4 euroa ja jokin meikkivoide ja luomiväri, näitä menee vähän, meikkaan vain harvoin, koska meikkaaminen aiheuttaa silmien vuotamista ja kutinaa. Huulirasvaa en ole tarvinut, jos sitä käyttää sitä pitää laittaa kokoajan, kun huulet tottuu.

Hiuksia en enää ole värjännyt, leikkaan ne itse. Hiuslakkaa käytän kyllä.  

Hammasharja ja tahna ja lankaimet on tietysti käytössä, muttei niitäkään määrättömästi kulu. 

Dödöä tietysti käytän ja tuoksua suihkaisen joskus, muttei niitäkään kulu paljoa. Tuoksukin on jokin edullinen. 

Vierailija
85/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo summa on hyvinkin kohtuullinen. Itselläni menee varmaan keskimäärin 200-300e /kk. Käyn kampaajalla joka toinen kuukausi ja laitatan kynteni kuukauden välein, meikkaan joka päivä ja huolehdin tarkasti esim. hammashygieniasta eli käytän hammasväliharjoja ja hammaslankaa tms.

Haluan olla siisti ja huoliteltu, vaikka ikää on jo yli 40.

Vierailija
86/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla rahaa kuluu tosi vähän: onko kellään kovin kuiva tai atooppinen ihotyyppi? Tai vastakohtaisesti aknea?

Itsellä lapsuudesta asti on muistot kun on åitänyt lotrata voiteiden kanssa, sillä muutoin iho on kuivunut ja kutissut niin, että olisin raapinut sen rikki. Kosmetiikasta on tullut näin positiivinen olo paitsi kauneuden vuoksi, niin ihan siksi että se on tuntunut hyvältä (ja tarpeelliselta).

Jos iho ei olisi ollut niin vaativa, ehkä nykyään suhtautuisi eri tavalla. 

Ei varmaankaan ole. Ja hiuksetkin helppohoitoiset (eikä kuiva takkupesä). Ja hikoillaankin vähän (ei tarvitse lotrata apteekin kalliita antiperspirantteja). Ei allergioita/yliherkkyyksiä, kaikki tuotteet käy? Tasan ei mene nallekarkit.

Vierailija
87/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasin vielä kommentoimaan, että minua ihan oikeasti kyllä kiinnostaa, miten eri tavoin ihmiset toimivat, ja ihan tarpeetonta on mollata muita jonkun erilaisen rahankäyttötavan perusteella. Joku pärjää vähällä kun on hyvät lähtökohdat ja eri prioriteetit, ei ole multa pois. Tai jollakin on paremmat tulot ja käyttää mieluusti satasia eikä kymppejä: ei sekään mitenkään minun kulutukseeni vaikuta. Kunhan kiinnostaa haarukoida, onko oletettavaa että menisi tuhkailuksi ja aikakeskiverrolta tuntuu näiden kommenttien perusteella. -ap

Noihin alla oleviin, jos vertaa, ei ole paljon 50 euroa. Varmasti tuota vähemmälläkin voi osa pärjätä, mutta kymppi on jo tosi vähän kyllä.

Mitä eläminen maksaa? : kohtuullisen minimin viitebudjettien hintapäivitys marraskuu 2023

Henkilökohtainen hygienia euroa/kk

Yksin asuva alle 45 v, m  33   Yksin asuva alle 45 v, n  41        Yksin asuva yli 65 v, m   28          Yksin asuva yli 65 v, n   37

https://helda.helsinki.fi/server/api/core/bitstreams/87ceef5a-0593-4669…

Vierailija
88/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön lista. Itsellä saippua, shampoo ja hammastahna. Noistakin kaksi ensimmäistä korvaavat toisiaan jos välillä toinen loppuu.

Jos on työtön niin sitten ei varmasti tarvitse omaan ulkonäköön laittaa rahaa.

Vierailija
89/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön lista. Itsellä saippua, shampoo ja hammastahna. Noistakin kaksi ensimmäistä korvaavat toisiaan jos välillä toinen loppuu.

Entäs jos ei halua olla? 

Vierailija
90/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ööö.  Miten ennen pärjättiin ilman silmänympärysvoidetta?"

No katso miten pärjättiin. Ihmiset näytti keskimäärin 15 vuotta vanhemmilta kuin vastaanikäiset nyt. Eli tottakai pärjättiin, mutta itsestä huolehtiminen / huolehtimattomuus näkyy myös. 

Jotenkin luulen, ettei jonkun voiteen käyttö tai käyttämättömyys olisi muuttanut ihon kuntoa mihinkään suuntaan :D Kyllä se oli ihan vain eletty elämä, mikä naamasta näkyi, eikä sellaista elämää Suomessa tarvitse enää kenenkään elää. Pikkusen on nykyihmiset aivopesty kaiken maailman ihme tökötteihin. Ja mitä vikaa siinä edes on, jos ikä ja elämä näkyy? On paljon tärkeämpiä tapoja huolehtia itsestään kuin joku spesiaali voide.

Se "spesiaali voide" on aurinkosuojavoide. Kannattaa käyttää, vaikka kallis onkin.

Vierailija
91/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ööö.  Miten ennen pärjättiin ilman silmänympärysvoidetta?"

No katso miten pärjättiin. Ihmiset näytti keskimäärin 15 vuotta vanhemmilta kuin vastaanikäiset nyt. Eli tottakai pärjättiin, mutta itsestä huolehtiminen / huolehtimattomuus näkyy myös. 

Jostain syystä tämä "itsestä huolehtiminen" näkyy koskevan vain naisia. Kellään ei tule mieleenkään olettaa, että miesten pitäisi käyttää jotain silmänympärysvoidetta ollakseen huoliteltuja.

Ei ole ihan totta.

Miehet ajaa partansa 1-2 päivän välein, ja after shavea käyttävät. Miehet myös käy parturissa keskimäärin useammin kuin naiset. Koska lyhyitä hiuksia on trimmattava useammin kuin pitkiä.

Miehet siis huolehtii itsestään, mutta eri

En nyt puhunutkaan tässä parrasta tai hiuksista, vaan silmänympärysvoiteista. Miehillä ja naisilla on molemmilla ihoa silmän ympärillä, joten miksi vain naisten oletetaan käyttävän esimerkiksi silmänympärysvoiteita ja miksi tämän oletetaan kertovan jotain itsestä huolehtimisesta vain naisten kohdalla? Tässä nyt on selvä ristiriita, joka mitä ilmeisimmin johtuu siitä, että naiset on mainonnalla ja muulla aivopesty luulemaan, että tietynlaiset ihonhoitotuotteet ovat tarpeellisia tai kertovat jotain siitä, kuinka huoliteltu nainen on. (Onhan se nyt aivan kamalaa, jos nainen näyttää elämisen tai ikääntymisen merkkejä... Miehet puolestaan saavat antaa ihonsa vanheta rauhassa!) Parranajoa puolestaan ei voi verrata naisiin, koska naisilla ei yleisesti ottaen kasva partaa.

Mielestäni meikkaaminen on se, mitä naisilta vaaditaan (ollakseen huoliteltu) ja miehiltä ei. Se on mielestäni outoa. Silmänympärysvoidetta naiset tarvitsevat todennäköisemmin kuin miehet, koska naiset meikkaavat useammin (ja poistavat niitä meikkejä), jolloin iho monella kuivuu. Halvemmaksi tulisi laittaa kasvo- tai perusvoidetta, mutta kaikkien silmät eivät kestä niitä. Naisille on myös helpompi markkinoida ja myydä ihonhoitotuotteita ja sieltä rahat otetaan mistä saadaan.  -eri

Vierailija
92/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas näitä, joilla menee rahaa max 5-10 euroa kuussa.

Ihmiset eivät osaa laskea tai eivät muista mitä ovat ostaneet. Kyllä sitä rahaa kuluu 25-50 euroa kuussa, jos ostaa tavalliset perusasiat kaupasta vuoden aikana. Oletuksella, että töissä pitää näyttää ns. tavalliselta eli tarvitsee vähän meikkiä. 

Kyllä ihminen näyttää tavalliselta ilman meikkiäkin. Jos työnantaja vaatii (yllättäen vain naisilta) meikkaamista, on ne meikit myös syytä maksaa. Samoin meikkaamiseen ja poistoon käytettävä aika. Luulenpa, että aika monelle työnantajalle riittää ilmankin, ihmiset itse luovat toisinaan mitä ihmeellisimpiä kriteerejä itselleen.

Jos hygieniaostoksiin laskee myös käsisaippuan, missä on pyykin pesuaineet, vessapaperit ja muut?

Kodinhoito- ja taloustarvikkeet?

Vierailija
93/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas näitä, joilla menee rahaa max 5-10 euroa kuussa.

Ihmiset eivät osaa laskea tai eivät muista mitä ovat ostaneet. Kyllä sitä rahaa kuluu 25-50 euroa kuussa, jos ostaa tavalliset perusasiat kaupasta vuoden aikana. Oletuksella, että töissä pitää näyttää ns. tavalliselta eli tarvitsee vähän meikkiä. 

Kyllä ihminen näyttää tavalliselta ilman meikkiäkin. Jos työnantaja vaatii (yllättäen vain naisilta) meikkaamista, on ne meikit myös syytä maksaa. Samoin meikkaamiseen ja poistoon käytettävä aika. Luulenpa, että aika monelle työnantajalle riittää ilmankin, ihmiset itse luovat toisinaan mitä ihmeellisimpiä kriteerejä itselleen.

Jos hygieniaostoksiin laskee myös käsisaippuan, missä on pyykin pesuaineet, vessapaperit ja muut?

Meikkaaminen ja parranajo on aika vastaavat. Molempiin menee aikaa viisi minuuttia aamuisin, tai jotain sinne päin. 

Jotkut harvat työnantajat vaatii parranajon. Tai jos on parta, se täytyy pitää siistinä. Meikkaamista ei vaadi kukaan. Päin vastoin joissain töissä meikki on kielletty. 

Vierailija
94/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa höttöä, ei miehetkään tarvitse kaikenmaailman seerumeja ja erikseen yö ja päiväv.oiteita. 

Vierailija
95/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä huulirasvaa (ällö tunne huulilla) enkä vartaloa rasvaa. Naamaa vaan.

Eri

Vierailija
96/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mulla menee varmaan tuo summa vuodessa. Ainoa mihin menee rahaa on shampoot ja hoitoaineet. Mutta eikö sellainenkin purkki kestä kuukauden? toinen on sitten aurinkorasva, taisin ostaa 15e maksavan tänä kesänä. Meikkejä en paljon käytä, joku huulipunakin voi kestää mulla vuoden tai ripsari. 

Vierailija
97/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä tuotteista mitä naiisille mainostellaan on oikeastaan ihan turhia ja tekee mielestäni vain hallaa iholla. mihin iho tarvitsee 3 erilaista puhdistusvoidetta, j a 4 erilaista rasvaa ja kaiken päälle vielä kuorinnat ja seerumit? Sitäpaitisi kaikki "vartalovoiteet" yms on ihan samaa tavaraa kuin esim jalkavoide. Joten ihan sama jos laittaa vaikka vartalvoidetta kantapäihin. Ei kaikkia tarvitsee ostaa eri purkkia erikseen joka ruuminosalle, vähän järkeä päähän. Tämä on tehty markkinointia varten ja kuka näihin helposti lankeaa.

Vierailija
98/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mulla menee vuodessa🤔 Varmasti yli tonni

shampooseen ja hoitoaineeseen,muotoilutuotteisiin ehkä 200€/vuosi

kasvojen ihonhoito (voiteet, puhdistus, seerumit, hoitovedet jne) n. 400€/v

meikit n.200€/v

aurinkovoiteet ja vartalovoiteet n.150€/v

Lisäksi sitten dödöt ja suihkusaippuat yms. 

Vierailija
99/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse värjään kotona kasviväreillä hiukset, 13 e / pkt (tehnyt näin jo monta vuotta) ja teen sen 2 kk välein. Olen käynyt parturissa viimeksi yli vuosi sitten. Nyt välttelen kemikaalikuormaa keholle ja kasvoille, minulta löydettiin melanooma. Vartalon rasvaan vain kookosöljyllä tai manteliöljyllä. Aiemmin kävin kasvohoidossa 3 kk välein. Se oli 100 e. Nyt pohdin, että jätän varmaan senkin välistä siellä käytettävien kemikaalien takia. Kasvoille käytän Korealaista ja luonnonkosmetiikkaa. Kynsiäkään enää lakkaa. Katsotaan muuttuuko tämä vielä joskus. Arviolta siis mulla menee kuukaudessa ulkonäköön ehkä 5-10 e, jos pitää ostaa vaikka suihkugeeliä. Yleensä ostan varastoon kosmetiikkaa superalesta. Meikkaan vain erikoistilaisuuksiin. 

En tiedä onko tällä ihonhoidolla merkitystä, mutta olen 35 ja vieläkin kysytään paperit. Yleensä ihmiset luulevat minua 24-vuotiaaksi. 

Ja kun ihmiset luulevat, että ripsienpidennykset ja suuri määrä meikkiä tekee kauniiksi ja nuoreksi..

Vierailija
100/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä eikä ulkonäköön tarvitse laittaa rahaa. Sampoo, suihkugeeli ja dödö riittää. Joskus kasvovoide, huulirasva ja käsivoide.