Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50 eur / kk kosmetiikkaan,hygieniaan ja hiuksiin

Vierailija
21.12.2024 |

Onko mielestäsi vähän, paljon vai sopivasti?

En meikkaa paljon ja kampaajallakin käyn vain jokusen kerran vuodessa tasoittamassa latvoja (laskin senkin nyt tähän) mutta ihonhoitoon menee rahaa vaikka koittaisi edullisestikin selvitä. Noh, iho onkin tosi hyvä nyt mutta jos jokin olisi vähemmän pakollista. Kun en ole yhtään rikas, päinvastoin. Mutta vähän turhamainen ehkä.

Paljonko teillä kuluu? Säästättekö kauneudenhoidosta? 

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla rahaa kuluu tosi vähän: onko kellään kovin kuiva tai atooppinen ihotyyppi? Tai vastakohtaisesti aknea?

Itsellä lapsuudesta asti on muistot kun on åitänyt lotrata voiteiden kanssa, sillä muutoin iho on kuivunut ja kutissut niin, että olisin raapinut sen rikki. Kosmetiikasta on tullut näin positiivinen olo paitsi kauneuden vuoksi, niin ihan siksi että se on tuntunut hyvältä (ja tarpeelliselta).

Jos iho ei olisi ollut niin vaativa, ehkä nykyään suhtautuisi eri tavalla. 

Vierailija
22/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljoltahan tuo kuulostaa ainakin köyhälle.

Itse olen köyhä ja myös vihreyteen taipuvainen, rahaa kuluu aloituksessa mainittuihin asioihin korkeintaan kymmenen euroa kuussa ja se pitää sisällään aivan kaiken.

Suihkussa käytössä yksi saippua, millä pesen kaiken päästä varpaisiin enkä käytä sitä kuin kaksi kertaa viikossa, muut päivät pelkkä vesipesu kun käyn suihkussa. Hoitoaineitta ei tarvita lyhyisiin hiuksiin tai muutakaan turhuutta kuten kuorintavoidetta. Karvoja en ajele, koska miksi pitäisi. 

Hiukseni leikkautan malliin viitisen kertaa vuodessa kampaajaopiskelijoilla,hinta kympin per kerta. Tämä on suurin rahareikä itselläni tässä kategoriassa, teen sen ainoastaan lapseni takia jotta hänen ei tarvitse hävetä äitiään. Sitten kun lapsi muuttaa pois kotoolta, palaan taas kotiparturilaitteen äärelle, sillä kun vetää pari kertaa vuodessa saa pidettyä kar

Ööö.  Miten ennen pärjättiin ilman silmänympärysvoidetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjä tuotteita ei osteta joka kuukausi. Ostetaan kun loppuu. Mulla menee n. 10-30 € kuukaudessa. En käytä meikkiä.

Vierailija
24/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän apteekin perusvoidetta kasvoihin ja käsiin. Eli varmaan noin kympin kuussa keskimäärin se maksaa. Shampoot ja saippuat marketista 5-10e kuussa. Meikkaan niin harvoin että meikit kestää osa jopa vuosia, katson aina raaskinko vielä käyttää vanhimpia. Tuoksuja on monta pulloa vuosia sitten ostettuja, niitä suihkaisen muutaman kerran vuodessa juhliin. 

Kannattaa muistaa, että meikit pilaantuvat (varsinkin voidemaiset ja ripsarit) sen jälkeen kun ne avaa. Ripsarit alkaa mennä jo 3kk jälkeen huonoksi, meikkivoiteet kestää n. 6-12kk. Sama tuoksuissa. Tuoksutkin menevät pilalle ajan mittaan.

Vierailija
25/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö. Miten ennen pärjättiin ilman silmänympärysvoidetta?

öööö miten ennen pärjättiin ilman autoa, pesukonetta, imuria????

Se, että pärjättiin ennen ilman jotain ei tarkoita sitä, etteikö niitä tarvitsisi nykypäivänä.

Vierailija
26/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te joilla rahaa kuluu tosi vähän: onko kellään kovin kuiva tai atooppinen ihotyyppi? Tai vastakohtaisesti aknea?

Itsellä lapsuudesta asti on muistot kun on åitänyt lotrata voiteiden kanssa, sillä muutoin iho on kuivunut ja kutissut niin, että olisin raapinut sen rikki. Kosmetiikasta on tullut näin positiivinen olo paitsi kauneuden vuoksi, niin ihan siksi että se on tuntunut hyvältä (ja tarpeelliselta).

Jos iho ei olisi ollut niin vaativa, ehkä nykyään suhtautuisi eri tavalla. 

Sehän se juuri onkin, koska itselläni ei ole mitään iho-ongelmia niin on mahdollista päästä pienellä budjetilla. Eri asia tosiaankin jos on mitään ongelmia ihon kanssa. 

Vierailija
27/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti tai liian vähän. Hyvä deodorantti apteekista maksaa jo ainakin kympin. Hiuksiin, ihoon, meikkiin ja vartalon ihon kosteuttamiseen kannattaa panostaa. Tulee hyvä mieli itsestä, kun hiukset on kivasti, iho parhaimmillaan ja suihkugeelit ja muut tuotteet tuoksuu hyvälle.

Vierailija
28/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä summa. Tiedän että moni pistää enemmänkin mutta en näe itseäni ostamassa ehosteita tuolla rahalla. Perusvoiteet ja luonnontuotteet käytössä. Tiedän että hammashoitooni häviää enemmän kuin pärstääni ja kehuja saan jatkuvasti ihostani. Olen pian 40 enkä koskaan meikannut.

Vierailija
29/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin monilla on laitetut ripset ja kynnet ja niiden huolto maksaa. 

Itse en meikkaa enkä käytä kalliita tuotteita. Minulla on marketin hiustuotteet, nivea softa voide ja kerran vuodessa ostan ripsarin, meikkivoiteen ja pienen luomivärin spesiaali tilaisuuksiin. Kampaajalla en käy edes vuosittain. Rahaa menee max 10e/kk.

En usko että pärjää 120e vuodessa, jos käyttää mitään käsirasvaa, huulirasvaa, hammastahnaa, dödöä, shampoota. Ja  lisäksi muutamaa meikkituotetta. 

**

Minäkään en käy kampaajalla, tasaan latvat itse, värjään itse (22e / kk maksaa kaupan purkkivärit tähän kuontaloon, kolmen - neljän viikon välein juurikasvun värjäys).

Vaikka en värjäisi, mulla menisi selvästi enemmän kuin kymppi kuussa. Shampoo ja hoitoaine on 4-5 euroa per purkki. Kallein kosmetiikkatuote mulla on ripsiväri, ostan kaksi kpl vuodessa, ja yksi maksaa noin 40 euroa. (Sensai 38). Käsirasva on nivean. Käsisaippuat on mitä milloinkin. Dödö, hammastahna, hammasharja ja -lanka jne. ......en jaksa enempää luetteloida. Jokainen nyt jotain kosmetiikkaa ostaa. 

Vierailija
30/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ööö.  Miten ennen pärjättiin ilman silmänympärysvoidetta?"

No katso miten pärjättiin. Ihmiset näytti keskimäärin 15 vuotta vanhemmilta kuin vastaanikäiset nyt. Eli tottakai pärjättiin, mutta itsestä huolehtiminen / huolehtimattomuus näkyy myös. 

Vierailija
31/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aqualan ja aqualan L ovat parhaita käsille, naamalle ja huulillekin. Paras huulirasva ja tehokkain kun yöksi laittaa pienen kerrokssen. Voi pestä myös voidepesuna alapäätä, jos on tarvis. Yleensä tuo alakerta ei tarvitse mitään omaa tököttiä. Sinne menee 2 x viikossa jo ovestinpuikko joka huolehtii kosteudesta. Nivuset voi pestä sillä samalla saippualla mitä suihkussa käydessä käyttää.

En ole edes laskenut kuinka vähän (paljon) rahaa menee hygieniatuotteisiin. Meikkiä menee vain satunnaisesti. Kynsilakkakin kestää kauan. Markettisampoo ja hoitoaine ovat ihan hyviä.

Vierailija
32/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän apteekin perusvoidetta kasvoihin ja käsiin. Eli varmaan noin kympin kuussa keskimäärin se maksaa. Shampoot ja saippuat marketista 5-10e kuussa. Meikkaan niin harvoin että meikit kestää osa jopa vuosia, katson aina raaskinko vielä käyttää vanhimpia. Tuoksuja on monta pulloa vuosia sitten ostettuja, niitä suihkaisen muutaman kerran vuodessa juhliin. 

Kannattaa muistaa, että meikit pilaantuvat (varsinkin voidemaiset ja ripsarit) sen jälkeen kun ne avaa. Ripsarit alkaa mennä jo 3kk jälkeen huonoksi, meikkivoiteet kestää n. 6-12kk. Sama tuoksuissa. Tuoksutkin menevät pilalle ajan mittaan.

Tää on totta, mutta olen niin nuuka että yhtä ripsaria käytän viimeiseen tippaan asti, noin 6kk.

Joitain hajuvesia mulla on jopa 20 vuotta vanhoja :D kun ei tule käytettyä. Edelleen ne tuoksuu oikealle, mutta en halua edes tietää miten "pilalla" ne oikeasti ovat. Eipä niitä suuhun laiteta. 

Vierailija
33/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat niille joilla ei ole iho ongelmia tai eivät helposti haise. Itselläni on kuiva iho, joten tarvitsen kasvoihin kaksi erillaista voidetta, joilla on vähän hintaa, mutta halvat eivät toimi minulla. Tarvitsen myös kroppa voiteen ja kantapäihin silloin tällöin bepanthen rasvaa. Huulirasvaa kuluu paljon, dödöä joka päivä. Jos en käyttisi, niin haisisin. Ripsari kaksi kertaa vuodessa ostan. Hammastikkuja kuluu paljon. Saippuaa jota käytän hiuksiini ja kroppaan joka päivä. Ja hammastahnaa. Olen kokeillut jättää tuotteita vähemmälle ja ostanut niitä halpiksia, mutta aina alan haista, joka ei myöskään sitten lähde, vaikka antaisin mahdollisuuden. Ja halpis tuotteet eivät ollenkaan imeydy kuivaan ihooni. Ja onhan myös niitä ihmisiä, jotka sanovat, "että eivät tarvitse dödöä ja ihon hoito tuotteita, koska ne on turhia ja eivät muutenkaan haise". No sen kyllä huomaa! Esim, oma veljeni tekee noin, ja huh, että hän haisee! Ja iho on vanhemman näköinen kuin mitä itse on. Ei ne vaan sitä itse huomaa. Sen hajun haistaa myös monesti kaupoissa muissa ihmisissä...

Ja joku kommentoissa sanoikin että "eihän niitä ennenkään ole tarvittu." Joo ei niitä "tarvitse", mutta kyllä niistä on prkl hyötyä!

Vierailija
34/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ööö.  Miten ennen pärjättiin ilman silmänympärysvoidetta?"

No katso miten pärjättiin. Ihmiset näytti keskimäärin 15 vuotta vanhemmilta kuin vastaanikäiset nyt. Eli tottakai pärjättiin, mutta itsestä huolehtiminen / huolehtimattomuus näkyy myös. 

Jostain syystä tämä "itsestä huolehtiminen" näkyy koskevan vain naisia. Kellään ei tule mieleenkään olettaa, että miesten pitäisi käyttää jotain silmänympärysvoidetta ollakseen huoliteltuja.

Vierailija
35/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä summa. Tiedän että moni pistää enemmänkin mutta en näe itseäni ostamassa ehosteita tuolla rahalla. Perusvoiteet ja luonnontuotteet käytössä. Tiedän että hammashoitooni häviää enemmän kuin pärstääni ja kehuja saan jatkuvasti ihostani. Olen pian 40 enkä koskaan meikannut.

Onhan se kiva syntyä helpon ihon kanssa. Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita.

Vierailija
36/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en osta joka kuukausi kosmetiikkaa laskin paljonko menee vuodessa ja jaoin summan kahdeltatoista. Käytän kosmetiikkaan kuukaudessa 75 senttiä.

Vierailija
37/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivat niille joilla ei ole iho ongelmia tai eivät helposti haise. Itselläni on kuiva iho, joten tarvitsen kasvoihin kaksi erillaista voidetta, joilla on vähän hintaa, mutta halvat eivät toimi minulla. Tarvitsen myös kroppa voiteen ja kantapäihin silloin tällöin bepanthen rasvaa. Huulirasvaa kuluu paljon, dödöä joka päivä. Jos en käyttisi, niin haisisin. Ripsari kaksi kertaa vuodessa ostan. Hammastikkuja kuluu paljon. Saippuaa jota käytän hiuksiini ja kroppaan joka päivä. Ja hammastahnaa. Olen kokeillut jättää tuotteita vähemmälle ja ostanut niitä halpiksia, mutta aina alan haista, joka ei myöskään sitten lähde, vaikka antaisin mahdollisuuden. Ja halpis tuotteet eivät ollenkaan imeydy kuivaan ihooni. Ja onhan myös niitä ihmisiä, jotka sanovat, "että eivät tarvitse dödöä ja ihon hoito tuotteita, koska ne on turhia ja eivät muutenkaan haise". No sen kyllä huomaa! Esim, oma veljeni tekee noin, ja huh, että hän haisee! Ja iho on vanhemman näköi

Ihmiset ovat tietysti erilaisia, joten jos koet tarvitsevasi enemmän kuin joku toinen, niin mitä väliä sillä on? Toki on ihmisiäkin, jotka eivät tajua haisevansa, mutta he yleensä myös laiminlyövät säännöllisen pesulla käynnin eivätkä pese vaatteitaan tai petivaatteitaan tarpeeksi usein, ja haiseminen johtuu yleensä siitä. On oikeasti sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät hikoile paljon eivätkä tarvitse päivittäin deodoranttia.

Vierailija
38/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljoa. Jokainen itseen sijoitettu euro, on hyvin sijoitettu euro😊

Vierailija
39/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän!

Vierailija
40/108 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en osta joka kuukausi kosmetiikkaa laskin paljonko menee vuodessa ja jaoin summan kahdeltatoista. Käytän kosmetiikkaan kuukaudessa 75 senttiä.

Etkö sä pese hampaitasi?