Onko lapsettomuudessa jotain hyviä puolia?
Kommentit (62)
Joo on monia. Mut sit taas kun miettii, niin lopulta ei ole yhtäkään. Surullinen kohtalo, joka ei kannata.
... se onnen kätkeköön. Kertomatta miksi.
Onnellisempi näin. Mutta toivon, että lapsiperheet ovat onnellisia, sehän on lasten etu. Maailmamme on myös aika pahoinvoiva, jos joku ei ole huomannut...
Jos sairastuu ja joutuu työttömäksi niin taakka ja huolet ovat paljon pienempiä. Ei tarvitse kalliin auton pitämistä vähillä varoilla. Halvemmaksi tulee asuin alueesta riippuen vaikka parin viikon välein tilata ruuat kotiinkuljetuksella.
Työssä ollessa pystyy säästämään pahan päivän varalle niin kuin nyt on elinkustannusten noustessa äärirajoihin.
Hyvinä aikoina olemme säästäneet ja sijoittaneet eikä viety niitä rahoja matkustelemisiin ulkomaille. Nyt ei tarvitse ruokakaupassa laskea centtejä, saaden kahviakin vaikka paketin hinta nousisi 10 euroon. Ei ole UO ovella vaikka minkälainen kriisi aika tulisi, toivottavasti.
Jotenkin aavistin että huonotkin ajat ovat edessäpäin koska ei nousukautta voi jatkua loputtomiin. Velkakassasta korona ikan hulvattomasti rahan jako tultaisiin ottamaa pois koronan jälkeen. Täysin tyhmää oli sulkea ihan turhia juottoloitakin ja maksaa niille tukia. Nyt ei kukaan käytä enää maskiakaan vaan yskii räkäisenä päin ihmisten naamalle. Nythän ne taudit vasta leviääkin.
Vierailija kirjoitti: ... se onnen kätkeköön. Kertomatta miksi. Onnellisempi näin. Mutta toivon, että lapsiperheet ovat onnellisia, sehän on lasten etu. Maailmamme on myös aika pahoinvoiva, jos joku ei ole huomannut...
Eivät ne vaan ole onnellisia kun onnellisuus perustuu pelkästään materiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden lapsettoman 60v naisen ja en ole ikinä nähnyt niin äkäistä naista. Voihan se olla tietty ihan muistakin syistä johtuvaa mutta mistäpä näistä tietää.
Jos on kiukkuinen persoonaltaan, eikö se ole hyvä, että ei ole lisääntynyt? Voin ainakin itse todeta, että kiukkuisen isän lapsena oli kamala olla.
Pidemmän päälle ei. Kolmekymppisenä oli vielä ihan mukavaa olla vapaa menemään, nyt nelikymppisenä yksinäinen vanhuus vähän jo huolettaa.
Näen sukulaislapsista vain ne hyvät puolet, eli lellin niitä, ja kun menevät kotiinsa, alkavat kiukutella vasta siellä.
Puuttuu äitivietti, mutta on kiva huolehtia ja paapoa muutama päivä. Sen jälkeen kärsivällisyys on kovilla.
Olen hoitanut sisarukseni lapsia melko tiiviisti yhdessä vaiheessa elämää ja tulin siihen tulokseen, etten haluaisi tai ylipäätään jaksaisi sitä rumbaa ja meteliä 24/7 365. Vapaus mennä tai ihan vaan olla varmaan se suurin plussa lapsettomuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden lapsettoman 60v naisen ja en ole ikinä nähnyt niin äkäistä naista. Voihan se olla tietty ihan muistakin syistä johtuvaa mutta mistäpä näistä tietää.
Ite tunnen äkäsiä lapsellisia mutten äkäsiä lapsettomia.
Minä olisin halunnut lapsia, mutta olen kyllä nyttemmin alkanut ajatella että on tässä ehdottomasti hyvät puolensa kun miettii miten olemattomiin perheiden palvelut on karsittu, miten perheiden ja varsinkin äitien oletetaan pärjäävän täysin yksin ja miten epävarmalta tulevaisuus ylipäätään näyttää. En ole koskaan ollut suurituloinen eikä mulla ole mitään laajaa sosiaalista turvaverkkoa, joten melkoiset lehmän hermot siinä olisi tarvittu.
No ainakin oma mielenterveys, fyysinen terveys.
Mulle riittää, että oon hyvä täti ja otan ystävän lapsia hoitoon myös, se riittää minulle. Noiden päivien jälkeen olen viikonkin poikki, joten äitiys ei sovi mulle
Olen onnellinen muiden lapsien tuomasta ilosta.
Musta elämässä ei ole hyviä puolia lapsuuden jälkeen.
Yksi erittäin hyvä puoli on se, että saan nukkua juuri silloin kun haluan ja niin pitkään kuin haluan. Eikä tarvitse siivota kenenkään oksennuksia, paskannuksia, räkäklimppejä jne. jne.
Ne muut vain selittelevät vahingonlaukauksiaan lapsettomille.
Vierailija kirjoitti:
Pidemmän päälle ei. Kolmekymppisenä oli vielä ihan mukavaa olla vapaa menemään, nyt nelikymppisenä yksinäinen vanhuus vähän jo huolettaa.
Lapsellinen ajatus, että lapsia hankkineilla on jotekin automaattisesti seuraa vanhana. Siellä ne mummot ja papat laitoksessa surevat yksinään, kun "ei se lapsi taaskaan ehtinyt tulla käymään". Toki osalla käy vieraita, mutta ei se lasten hommaaminen ole mikään tae siitä, että ovat sinun seuranasi vanhuksena.
Peruskoulun ja ja miehillä myös armeijan jälkeenhän ei tarvii tehä mitään jos siltä tuntuu. Jos tuntuu että ei halua lapsia niin ei ole mikään pakko kyllä ajan saa kulunaan ilman lapsiakin
Vierailija kirjoitti:
Yksi erittäin hyvä puoli on se, että saan nukkua juuri silloin kun haluan ja niin pitkään kuin haluan. Eikä tarvitse siivota kenenkään oksennuksia, paskannuksia, räkäklimppejä jne. jne.
Mulla on koira, joten mikään tuosta ei päde. 😂