Onko lapsettomuudessa jotain hyviä puolia?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsettomuutta pitäisi perustella. Eihän se kuulu kenellekkään eikä se ole keneltäkään milläänlailla pois.
Eihän muitakaan asioita tarvitse selitellä jos ei ole sitä eikä tätä. 😁
Eipähän hekään selittele miksi on halunnut lapsia.
Ei sitä pidäkään perustella, meillä täällä on lähes jokaisella onneksi vapaus valita ja hyvä niin.
Palstan veloilla vaan on huvittava asenne niihin jotka haluavat lapsia, aina negatiivinen asenne ja alapeukut viuhuu. Eli se vapaus voisi toimia myös toiseen suuntaan ;)
Ei tarvitse korvatulehduksen vuoksi jatkuvasti itkevän pienen lapsen kanssa olla lääkäriä odottamassa täällä terveyskeskuksessa.
t. Olisi kiva tehdä mitä tahansa muuta mielummin
Minä tykkään lapsista, mutta myös omasta rauhasta. Ei omia lapsia, mutta päiväkodissa kasvatan työkseni muiden lapsia. Minusta oikein hyvä näin. Moni muukin lapseton voi halutessaan päästä osaksi lapsiperheiden elämää, ilman kokonaisvaltaista vastuuta ja huolta pienestä ihmisestä.
KAIKISSA asioissa on kaksi tai jopa kolmekin puolta. Lapsettomat eivät joudu ikäviin riitoihin lastensa kanssa, eikä heidän lastenlastensa haistatteluja tarvitse sietää joulupöydässä. Ei tarvitse ostaa ja osallistua lasten tai lastenlasten kaikkiin kissanristiäisiin (rahaa säästyy), ei tarvitse ikävän asian ilmennyttyä kantaa huolta lapsen mahdollisesta alkoholisoitumisesta/huumehelvetistä. Lapset EIVÄT OLE PELKÄSTÄÄN RIKKAUS, vaan voivat johtaa myös KÖYHYYTEEN JA KURJUUTEEN.
Lapsettomana voi määrätä 100 % täysin itse omasta perinnöstään.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä löytänyt huonoja puolia, olen nainen ja täytän parin päivän päästä 60 vuotta. Eikä 40-vuotiaana tapahtunut yhtään mitään. Tismalleen sama on tämä lapsista kiinnostumattomuus ollut teini-iästä tähän hetkeen saakka.
En ole koskaan halunnut lapsia, enkä myöskään viihtynyt erityisen hyvin toisten ihmisten lasten kanssa. Mikään tässä asenteessa/mielipiteessä/elämänarvoissani ei ole koko elämäni aikana muuttunut.
Se mikä on muuttunut iän myötä on, että minusta on yhä mukavampaa nähdä - riittävän etäältä tosin - että toiset ihmiset hankkivat lapsia. Kai se on joku tyytyväisyys ihmiskunnan jatkuvuudesta tai jotain senkaltaista.
Eihän kukaan ole kirjoittanut, että sinulle tai jollekin muulle tapahtuisi 40v jotain?
Yksi henkilö on kirjoittanut vain itsestään ja omista ajatuksistaan asiaan liittyen, eihän sillä ole mitään tekemistä sinun tai jonkun muun henkilökohtaisten elämänvalintojen, halujen ja arvojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse korvatulehduksen vuoksi jatkuvasti itkevän pienen lapsen kanssa olla lääkäriä odottamassa täällä terveyskeskuksessa.
t. Olisi kiva tehdä mitä tahansa muuta mielummin
Eikä tarvitse jaksaa hoitaa lapsia silloinkin kun on itse korkeassa kuumeessa tai yrjötaudissa.
Lapset ei tule närppimään mun karkkipussista tai sipsikulhosta. Saan syödä kaikki herkut ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsettomuutta pitäisi perustella. Eihän se kuulu kenellekkään eikä se ole keneltäkään milläänlailla pois.
Eihän muitakaan asioita tarvitse selitellä jos ei ole sitä eikä tätä. 😁
Eipähän hekään selittele miksi on halunnut lapsia.
Onhan se pois eläkkeistä ja geeniperimämme jatkuvuudesta.
Ihminen tuhoaa liikakansoituksella, saastuttamisella ja liikakulutuksella maapallon loppuun ja yhä enemmän tulevaisuudessa tulee pelkillä tuilla eläviä ihmisiä kun myös saastuneista elinkelvottomista alueista alkaa tulvimaan elättejä tänne.
Ei siinä muuta olekaan kuin hyviä puolia
Pelkkiä hyviä puolia, en keksi mitään huonoja puolia.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään lapsista, mutta myös omasta rauhasta. Ei omia lapsia, mutta päiväkodissa kasvatan työkseni muiden lapsia. Minusta oikein hyvä näin. Moni muukin lapseton voi halutessaan päästä osaksi lapsiperheiden elämää, ilman kokonaisvaltaista vastuuta ja huolta pienestä ihmisestä.
Täällä lapseton mies 54v joka ollut 30 vuotta lastensuojelulaitoksissa töissä. Täytyy tunnustaa, että jos omia lapsia olisi kehitellyt maailmaan, niin yksinkertainen jaksamisen mahdottomuus olisi ollut kolmivuorotyönä selvitä järjissään 24/7 työn ja oman perheen rumputulesta.
Tiedän yhden lapsettoman 60v naisen ja en ole ikinä nähnyt niin äkäistä naista. Voihan se olla tietty ihan muistakin syistä johtuvaa mutta mistäpä näistä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen 62v lapseton omasta tahdosta ja hyviä puolia on kaikki, olen elänyt ja elän sellaista elämää joka itselle sopii.
Hienoa👍
No sanotaanko näin, rehellisyyttä kunnioittaen. Lapset ovat sekä ihania, että rasittavia ja huolta herättäviä pikku paskiaisia!
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden lapsettoman 60v naisen ja en ole ikinä nähnyt niin äkäistä naista. Voihan se olla tietty ihan muistakin syistä johtuvaa mutta mistäpä näistä tietää.
Niin no siis mikä on syy ja mikä seuraus? Jos on ollut naama nurinpäin alusta asti niin kuka sellaisen kanssa mitään vaakamamboa harrastaisikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no siis mikä on syy ja mikä seuraus? Jos on ollut naama nurinpäin alusta asti niin kuka sellaisen kanssa mitään vaakamamboa harrastaisikaan?
Jos on isot tissit ja nätti naama niin et uskoisikaan kuinka moni.
Ei tartte asua isossa kalliissa omakotitalossa. Yksin mahtuu kerrostaloasuntoon huippu-sijainnilla keskellä kaupunkia. Harvalla olisi varaa tässä nurkilla joku iso perheasunto ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun perheelliset naiset ovat äkäisiä pirttihirmuja, kukaan ei selitä sen johtuvan heidän Perheellisyydestään. Samalla logiikalla se johtuisi siitä.
Hormonitoiminta voinee tehdä 60-vuotiaasta erilaisen mitä hän oli aiemmin, oli perhettä tai ei.
En ole vielä löytänyt huonoja puolia, olen nainen ja täytän parin päivän päästä 60 vuotta. Eikä 40-vuotiaana tapahtunut yhtään mitään. Tismalleen sama on tämä lapsista kiinnostumattomuus ollut teini-iästä tähän hetkeen saakka.
En ole koskaan halunnut lapsia, enkä myöskään viihtynyt erityisen hyvin toisten ihmisten lasten kanssa. Mikään tässä asenteessa/mielipiteessä/elämänarvoissani ei ole koko elämäni aikana muuttunut.
Se mikä on muuttunut iän myötä on, että minusta on yhä mukavampaa nähdä - riittävän etäältä tosin - että toiset ihmiset hankkivat lapsia. Kai se on joku tyytyväisyys ihmiskunnan jatkuvuudesta tai jotain senkaltaista.