Tein ihan hirveän mokan, varastin töistä
Tulin aamulla kahvihuoneeseen, jossa oli ollut edellisenä iltana pikkujoulut. Pöydällä oli pari paketillista pikkuleipiä ja päätin sujauttaa toisen kassiini. En ehtinyt ennen kun eräs työkaveri paukkasi sisään. Kun hän lähti, toteutin likaisen suunnitelmani ja häivyin itse paikalta. Sama työkaveri tuli vielä käytävällä vastaan, meni takaisin kahvihuoneeseen pain.
Kun muutaman tunnin päästä palasin kahvihuoneeseen, si elle ei puhuttu muusta juin kadonneesta keksipaketista. Siis ihan oikeasti. Asiasta oli noussut ihan hirveä haloo, koska keksit ei olleetkaan jääneet pikkujouluista, vaan ne oli toinen työkaveri samana aamuna ostanut kaikille yhteiseksi.
En VOINUT sanoa, että keksipaketti oli minun kassissani, joten esitin vaan tietämätöntä. Kuitenkin olen melko varma, että kollegat ovat laskeneet yhteen 1+1 ja päätyneet siihen, että minä olen syyllinen.
Olen ihan paniikissa. En ole mitenkään erityisen epärehellinen tyyppi. Olen mm. nähnyt, miten työkaverit ottaa toisten lokerosta kahvia ihan surutta ja ilman lupaa, mitä itse en ikinä tekisi.
Nyt on kahden viikon loma ja ajattelen asiaa varmaan joka päivä. En ikinä enää poli mitään, se on ihan varma, mutta olisiko teillä jotain rakentavaa kommenttia?
Kommentit (64)
Mene nyt viemään ne takaisin. Heti.
Mistä te oikein keksitte näitä juttuja?
No oikeasti asiasta nous niin hirveä Baloo töissä, että harvoin olen nähnyt. Keksit ostanut työkaveri lähetti kaikille yhteisen sähköpostin, jossa kertoi varkaudesta.
Mielestäni hän ja pomo olivat ihan outoja, kun lähdin.
Aivan sairas juttu.
Ap
Noh, kuinka iso mahdollisuus sinulla on jäädä kiinni? Onko joku voinut nähdä, onko kahvihuoneessa kameroita? (Siltä varalta jos joku ihan aikuisten oikeasti kiinnostuu tästä rikoksesta niin paljon että päättää selvittää).
Jos on mahdollisuus jäädä kiinni, niin laittaisin viestin kaikille tyyliin, "täällä keksivaras nolona ilmoittautuu" ja kertoisin luulleeni että keksit olivat ylimääräisiä eikä niitä kukaan kaipaisi, ja ovat penteleet vielä niin hyviäkin että en voinut vastustaa niitä.
Oikeasti, tämä juttu ON totta, ja aamulla on ihan hirveä olo.
Ap
Itse en ole noin paha rosvo, mutta ahmin tauolla paljon herkkuja, jos kukaan ei ole näkemässä. Jos taukohuoneessa on muita, otan sivistyneesti vain yhden.
En VOI enää edes tunnustaa, koska en tant site heti!
Ap
Anteeksi, puhelimessa ei ole suomea ja se suoltaa mitä sattuu.
Ap
Onpa noloa. Entä jos laittaisit paketin huomaamatta johonkin kaappiin löydettäväksi? Sitten yhtyisit päivittelyyn, että sielläkö ne olikin. Kukahan ne sinne oli nostanut?
Osta samanlainen paketti ja sano että se oli glitch in the matrix
Miksi ihmeessä otit keksipaketin salaa, Ap? Jos mielesi teki keksejä, olisit voinut jutella työkavereiden kanssa, että saisikos näitä ottaa mukaan tai jaetaanko? Korvaat pöllimäsi paketin viemällä toisen samanlaisen tai vastaavan tilalle.
Mun työpaikalla häviää aterimia ja mulla melkein pääs ääneen nauru kun työkaverin taskusta tipahti kahvilusikka. Sit se selitteli jotain ja laitto sen tiskikoneeseen. Itte ajattelin vaan joo joo,mitä selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
vihervassarille ei tule edes mieleen, että joku voisi potea huonoa omaatuntoa varastamisesta. täysin vieras ajatus vihervassareille.
Vierailija kirjoitti:
Monesti totuus on tarua ihmeellisempää, vaikka tämähän nyt on keksitty juttu. Kuka jättää uudet keksinsä noin vaan lojumaa pikkujoulusotkun keskelle?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä otit keksipaketin salaa, Ap? Jos mielesi teki keksejä, olisit voinut jutella työkavereiden kanssa, että saisikos näitä ottaa mukaan tai jaetaanko? Korvaat pöllimäsi paketin viemällä toisen samanlaisen tai vastaavan tilalle.
En TIEDÄ! Olen ollut koko viikon kipeänä ja väsyneenä töissä ja tehnyt kaikkea tyhmãä, mm. rikkonut puhelimeni. Tämä oli nyt kaiken huippu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vihervassarille ei tule edes mieleen, että joku voisi potea huonoa omaatuntoa varastamisesta. täysin vieras ajatus vihervassareille.
Muutama vuosi sitten työpaikallamme oli eräs n. 45-vuotias mies, jolla oli tapana rohmuta sinne taukotilaan tuotuja keksejä ym. Kävi jääkaapillakin kolaamassa toisten eväät ja vei makkaransiivut niistä itselleen. Teimme sille kerran valmiiksi "eväät", kun tiesimme että ottaa jääkaapista mitä haluaa. Laitettiin leivälle chilijauhetta reilusti, ja olihan miehen ilme näkemisen arvoinen, kun tuli työpisteeseensä kovasti huohottaen ja vettä juoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti totuus on tarua ihmeellisempää, vaikka tämähän nyt on keksitty juttu. Kuka jättää uudet keksinsä noin vaan lojumaa pikkujoulusotkun keskelle?
Keksit olit tuonut kollega, joka ei ollut pikkujouluissa, kuten en minäkään. Mistään bileistä ei ollut kyse, vaan lähinnä pienimuotoisista nyyttäreistä. Sotkua ei ollut kun jotain ruokia pöydällä.
Ap
Törkeää. Olet rosvo!!