Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein ihan hirveän mokan, varastin töistä

Vierailija
20.12.2024 |

Tulin aamulla kahvihuoneeseen, jossa oli ollut edellisenä iltana pikkujoulut. Pöydällä oli pari paketillista pikkuleipiä ja päätin sujauttaa toisen kassiini. En ehtinyt ennen kun eräs työkaveri paukkasi sisään. Kun hän lähti, toteutin likaisen suunnitelmani ja häivyin itse paikalta. Sama työkaveri tuli vielä käytävällä vastaan, meni takaisin kahvihuoneeseen pain.

Kun muutaman tunnin päästä palasin kahvihuoneeseen, si elle ei puhuttu muusta juin kadonneesta keksipaketista. Siis ihan oikeasti. Asiasta oli noussut ihan hirveä haloo, koska keksit ei olleetkaan jääneet pikkujouluista, vaan ne oli toinen työkaveri samana aamuna ostanut kaikille yhteiseksi.

En VOINUT sanoa, että keksipaketti oli minun kassissani, joten esitin vaan tietämätöntä. Kuitenkin olen melko varma, että kollegat ovat laskeneet yhteen 1+1 ja päätyneet siihen, että minä olen syyllinen.  

Olen ihan paniikissa. En ole mitenkään erityisen epärehellinen tyyppi. Olen mm. nähnyt, miten työkaverit ottaa toisten lokerosta kahvia ihan surutta ja ilman lupaa, mitä itse en ikinä tekisi. 

Nyt on kahden viikon loma ja ajattelen asiaa varmaan joka päivä. En ikinä enää poli mitään, se on ihan varma, mutta olisiko teillä jotain rakentavaa kommenttia?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä. Ei tulisi mieleenkään varastaa kahvihuoneesta keksipakettia, vaikka olisi mistä jäänyt. Kasvata selkäranka, ap!

Vierailija
22/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä täällä on työkavereitasi ja tarinoit vierittääksesi syyn viattoman niskoille? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos joku kolleega lukee tätä palstaa?

Vierailija
24/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos joku kolleega lukee tätä palstaa?

No ei lue, eivät osa suomea. En ikinä passe eroon varkaan maineestani töissä.

Ap

Vierailija
25/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ihmiset tekevät isompiakin mokia tai törkeyksiä ja elävät silti ihan normaalisti. Miten pääsisin sellaiseen moodiin? 

Ap

Vierailija
26/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva nauraa asialle, koska se on niin hullu, mutta en kehtaa kertoa edes miehelleni tai kavereilleni. 

Ap

Vierailija
27/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä otit keksipaketin salaa, Ap? Jos mielesi teki keksejä, olisit voinut jutella työkavereiden kanssa, että saisikos näitä ottaa mukaan tai jaetaanko? Korvaat pöllimäsi paketin viemällä toisen samanlaisen tai vastaavan tilalle.

En TIEDÄ! Olen ollut koko viikon kipeänä ja väsyneenä töissä ja tehnyt kaikkea tyhmãä, mm. rikkonut puhelimeni. Tämä oli nyt kaiken huippu.

Ap

Jos työpuhelimen rikoit, niin se on ehkä vähän isompi juttu kuin yksi keksipaketti. Mutta... Jos haluat vielä laittaa paremmaksi, ja teet tietokoneella töitä, niin teepä rage quit. Keksipaketti unohtuu kuule hyvin äkkiä, kun työporukka saa uutta puhuttavaa.

Vierailija
28/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan lomasi jälkeen viedä sinne salaa tai julkisesti samanlaisen keksipaketin

Vierailija
29/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatuntosi piinaa sinua ihan terveesti. Siitä voi johtua vainoharhainen luulo, että nyt työkaverit tietää. Mutta kumma, kun eivät sano mitään. En kyllä ole varastamisen ja valehtelun puolella, mutta juttu on niin vähäinen verrattuna työpaikan tärkeyteen, että sinuna lakkaisin ajattelemasta koko juttua. Keskittyisin töihini. Jättäisin työkaverien kihinät, kahinat ja suhinat huomiotta.

Vierailija
30/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oikeasti asiasta nous niin hirveä Baloo töissä, että harvoin olen nähnyt. Keksit ostanut työkaveri lähetti kaikille yhteisen sähköpostin, jossa kertoi varkaudesta. 

Mielestäni hän ja pomo olivat ihan outoja, kun lähdin.

Aivan sairas juttu. 

Ap

Olet oikeassa, tää sun juttu on tylsyydessään kyllä ihan sairas.

Vierailija
31/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, kuinka iso mahdollisuus sinulla on jäädä kiinni? Onko joku voinut nähdä, onko kahvihuoneessa kameroita? (Siltä varalta jos joku ihan aikuisten oikeasti kiinnostuu tästä rikoksesta niin paljon että päättää selvittää).

Jos on mahdollisuus jäädä kiinni, niin laittaisin viestin kaikille tyyliin, "täällä keksivaras nolona ilmoittautuu" ja kertoisin luulleeni että keksit olivat ylimääräisiä eikä niitä kukaan kaipaisi, ja ovat penteleet vielä niin hyviäkin että en voinut vastustaa niitä.

Ja lisäksi sinun sijassasi, jos olet nuo keksit jo syönyt, kävisin ostamassa vastaavan keksipaketin ja veisin sen sitten loman jälkeen sinne kahvihuoneeseen. 

Vierailija
32/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te oikein keksitte näitä juttuja? 

Aivan. Melkoinen idiootti olisi, jos tulisi tänne tunnustamaan tuollaisen asian.

Vierailija
33/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omatuntosi piinaa sinua ihan terveesti. Siitä voi johtua vainoharhainen luulo, että nyt työkaverit tietää. Mutta kumma, kun eivät sano mitään. En kyllä ole varastamisen ja valehtelun puolella, mutta juttu on niin vähäinen verrattuna työpaikan tärkeyteen, että sinuna lakkaisin ajattelemasta koko juttua. Keskittyisin töihini. Jättäisin työkaverien kihinät, kahinat ja suhinat huomiotta.

Kiitos. Kyseessä naisvaltainen työpaikka, jossa kihinää ja juoruilua ihan tarpeeksi. Tosi nolo juttu, ja olisin hoitanut sen eri travail, jos olisi voinut. En vaan pystynyt sanomaan kaikkien edessa, että minä ne keksit vein

Ap

Vierailija
34/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen varastanut kyniä, kumeja, kierrelehtiöitä, vessapaperia, saippuaa, vessatuoksuja, buranaa, mitä vielä=)

Vierailija
35/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, kuinka iso mahdollisuus sinulla on jäädä kiinni? Onko joku voinut nähdä, onko kahvihuoneessa kameroita? (Siltä varalta jos joku ihan aikuisten oikeasti kiinnostuu tästä rikoksesta niin paljon että päättää selvittää).

Jos on mahdollisuus jäädä kiinni, niin laittaisin viestin kaikille tyyliin, "täällä keksivaras nolona ilmoittautuu" ja kertoisin luulleeni että keksit olivat ylimääräisiä eikä niitä kukaan kaipaisi, ja ovat penteleet vielä niin hyviäkin että en voinut vastustaa niitä.

Ja lisäksi sinun sijassasi, jos olet nuo keksit jo syönyt, kävisin ostamassa vastaavan keksipaketin ja veisin sen sitten loman jälkeen sinne kahvihuoneeseen. 

Itse kyllä veisin parempia, sanoisin vaan että vein koiralle sen keksipaketin kun on oppinut niitä syömään.

Vierailija
36/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä otit keksipaketin salaa, Ap? Jos mielesi teki keksejä, olisit voinut jutella työkavereiden kanssa, että saisikos näitä ottaa mukaan tai jaetaanko? Korvaat pöllimäsi paketin viemällä toisen samanlaisen tai vastaavan tilalle.

Ihmettelen samaa, että miten ihmeessä sait päähäsi tehdä tuollaista. Itse olen korkeintaan joskus ottanut töistä lähtiessä kahvihuoneen pöydältä suklaata palan tai pari, että jaksan kotiin asti jos on energiatasot vähissä ja verensokeri alhaalla. Jonkun keksipaketin sujauttaminen oman laukkuun ei tulisi mieleenkään. Vie todellakin toinen keksipaketti tilalle.

Vierailija
37/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja rahaa lompakosta kun jonkun lompakka löytyi=)

Vierailija
38/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole varastanut kenenkään lompakosta tai lokerosta mitään. En oikeasti tiedä, mike minuun meni. Että se, että inhoan työkavereita.

Ap

Vierailija
39/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virhe on jo tapahtunut, mutta siitä voi ottaa opiksi ja jatkaa eteenpäin. Anna itsellesi lupa olla epätäydellinen ja pyri korjaamaan tai hyvittämään asia tavalla, joka tuntuu sinulle mahdolliselta. Tällaiset tilanteet ovat osa elämää, ja niiden kautta opimme ja kasvamme.

Vierailija
40/64 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, loman jälkeen viet suklaata JA keksiä sinne työpaikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi