Kaveri haki varastotyöhön, niin hakijoita oli yli 600! Pk-seutu...
Se on helppo huudella, että menkää töihin. Työpaikkoja ei oikeasti ole.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee kuinka todellisuudesta irtaantunut on menkää töihin huutelija Purra.
Kaikki puolueet huutivat työvoimapulaa vielä vuosi sitten, media siihen päälle.
Kunnon propagandaa.
Tälläistähän tämä on velvoitepakko hakea 4 paikkaa kuukaudessa,resurssien tuhlausta,tästäkin joukosta kelvollisia löytynee muutamia.
Vierailija kirjoitti:
Tälläistähän tämä on velvoitepakko hakea 4 paikkaa kuukaudessa,resurssien tuhlausta,tästäkin joukosta kelvollisia löytynee muutamia.
Oli niitä hakijoita satoja jo ennen tuota hakupakkoa. Ja oli muka työvoimapula.
Ex vas. liiton puheenjohtaja Anderrsson ei puhunut koskaan työvoima pulasta kyllä se on enemmän oikeistolaista probakantaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin työttömänä kolme vuotta sitten kun startup kaatui alta ja tekniikan alan korkeakoulututkinnosta sekä työkokemuksesta huolimatta uuden oman alan paikan löytäminen vei pitkään.
Työkkärin lähettämät "työtarjoukset" olivat niin käsittämätöntä paßkaa että näiden pakkohakujen takia menetin mahdollisuudet saada enää mitään töitä ko. firmoista.
Ilmoituksissa ei ihan mainittu minua nimeltä ja ilmoitettu että sinulla ei ole mitään pakolliseksi listattua pätevyyttä juuri tähän hommaan mutta kuusivuotiaskin olisi osannut yhdellä vilkaisulla verrata CV:tä ja ilmoitusta todetakseen asian.
Rekrytoiva esimies luokitteli minut välittömästi idiôôtiksi koska koulutuksen ja kokemuksen takia pitäisi olla ilmiselvää että haen paikkaa johon vaaditaan tarkkaan määrätyt sertifikaatit joista minulla ei ole ainoatakaan kun en ole koskaan ollut edes samalla alalla.
Minä taisin mennä työnantajien silmissä mustalle listalle työkkärin loistavan idea takia. Jouduin työttömäksi keväällä 2020. Syksyllä jo passittivat minut työkokeiluun työpajalle, joka on tunnettu siitä, että siellä käytetään työvoimana vajaakuntoisia ja kehitysvammaisia. Sen jälkeen ei yksikään työnantaja ole vastannut työhakemuksiini, ja olen varma, että syynä on cv:ssä mainittu työkokeilu kyseisessä työpajassa. En kuitenkaan poista sitä cv:stä, koska menin sinne työkkärin pakottamana. Olisin saanut karenssin, jos olisin kieltäytynyt. Nyt sitten makaan kotona verovaroin eläkeikään asti.
M52
"Kyllähän niitä töitä saa, kun vaan kyseleee"
"Kyllä se on tämä nykyajan nuoriso, kun ei työnteko tunnu ennää kiinnostavan yhtään"
Siinäoä muutama tokaisu eläkkeellä olevalta sukulaispapparaiselta. Korppu ei tajua, että tää maailma on muuttunut siitä ajoista kun vanha paskakasa oli nuori. Toivon jatkuvatsi, että ns. heittäis veivinsä. Haiseekin tosi pahalle aina ja on koko ajan näiden "parasta ennen" päiväys mennyt vuosikymmeniä sitten mielipiteidensä kanssa leuhkimassa.