Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri haki varastotyöhön, niin hakijoita oli yli 600! Pk-seutu...

Vierailija
20.12.2024 |

Se on helppo huudella, että menkää töihin. Työpaikkoja ei oikeasti ole.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatuksen opettajien työpaikkailmoituksia oli vino pino. Kannattaa hankkia osaamista, jota ei jokaisella ole.

Myyjänä varhaiskasvatuksen opeks?

Ei vaan ensin opiskelemaan, jos ei ole kunnon koulutusta.

Minulla on kolme ammattitutkintoa. Vielä ehtisi yhden hankkia. Saisikohan työnantajat sillä innostumaan...

M54

Vierailija
22/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikeaa opiskella, jos tekee jo 2 myymälään töitä. Toiseen paikkaan 30h sopimus ja tähän toiseen tekee extraa. Ei hirveästi vapaata ole. Ei se ole niin helppoa kaikille, että opiskele uusi ammatti tosta noin vaan. Pakko saada laskut maksettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatuksen opettajien työpaikkailmoituksia oli vino pino. Kannattaa hankkia osaamista, jota ei jokaisella ole.

Ehdottomasti riittää myyjän pätevyys tuohon. T. miespuolinen varhaiskasvatuksen ope

Epäironisesti kyllä.

Vierailija
24/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli Yt ja onneks itse sain töitä sisäisesti. On kyllä kamala tilanne, kun ihmisillä ei ole varaa opiskella ansiosidonnaisella (porrastuksen takia), eikä töitä yksinkertaisesti ole.

Ap

Siksi kannattaakin opiskella jatkuvasti työn ohessa. 

Levätä voi sitten haudassa. 

Vierailija
25/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rutise senkin vanha mopo!

Vierailija
26/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme ammattitutkintoa. Vielä ehtisi yhden hankkia. Saisikohan työnantajat sillä innostumaan...

M54

Varmasti innostuvat kun valitset työllistävän tutkinnon.

Vierailija
27/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M54

Olet epämääräinen huithapeli, joka ei tiedä mitä haluaa. Lisäksi toki liian vanha. 

Terv työnantajat

Vierailija
28/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400 tohtoriksi koulutettua työttömänä. Mitä järkeä, koska hommaa tuskin löytyy. Ja paljonko muita korkeasti koulutettuja. 

Vierailija
29/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ne puhuu siitä koulutustason nostamisesta?

Vierailija
30/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI sinnekkään mennä niin vaan ja kaikki ei tykkää lapsista

Minä kyllä tykkään lapsista ja olin 90-luvulla monet kerrat päiväkodeissa sillä työllistämistuella. Mutta, nykypäivän kakarat raapii, potkii, sylkee, lyö ja mitä vielä, niin ei kyllä kiinnosta pätkääkään enää noi hommat. Oli koulutusta tahi ei.

Vierailija
31/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tästähän on ollut uutisissa selvät luvut, vapaita työpaikkoja oli jotain 50 000 ja työnhakijoita 200 000. 

Kaveri oli kattonut tossa joku aika sitten baronan sivuilta työtä, niin pääkaupunkiseudulla oli 8 työpaikkaa vuokrafirman kautta.. Se soitti baronaan ja kysy onks tossa joku virhe?? Ei ollut virhettä.

TOi kertoo aika paljon jos vuokrafirmalla on tarjota 8 paikkaa, niin maassa menee todella huonosti oikeasti..

Vierailija
32/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikeaa opiskella, jos tekee jo 2 myymälään töitä. Toiseen paikkaan 30h sopimus ja tähän toiseen tekee extraa. Ei hirveästi vapaata ole. Ei se ole niin helppoa kaikille, että opiskele uusi ammatti tosta noin vaan. Pakko saada laskut maksettua.

Järjestelykysymys. Mulla loppuu duunit yleensä neljältä ja käyn siinä työpaikan salilla ja syön jotain. Jään työpaikalle opiskelemaan 17-19 ja pääsen sen jälkeen ajamaan kotiin ilman ruuhkaa.

Vierailija
33/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tästähän on ollut uutisissa selvät luvut, vapaita työpaikkoja oli jotain 50 000 ja työnhakijoita 200 000. 

Kaveri oli kattonut tossa joku aika sitten baronan sivuilta työtä, niin pääkaupunkiseudulla oli 8 työpaikkaa vuokrafirman kautta.. Se soitti baronaan ja kysy onks tossa joku virhe?? Ei ollut virhettä.

TOi kertoo aika paljon jos vuokrafirmalla on tarjota 8 paikkaa, niin maassa menee todella huonosti oikeasti..

WORD. Samaan aikaan tukia vähennetään, joten moni on todella pulassa vaikka haluaisi töihin. Ihan hirveää 😭

Vierailija
34/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on 34000 työtöntä. 

Vierailija
35/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestelykysymys. Mulla loppuu duunit yleensä neljältä ja käyn siinä työpaikan salilla ja syön jotain. Jään työpaikalle opiskelemaan 17-19 ja pääsen sen jälkeen ajamaan kotiin ilman ruuhkaa.

Sulla on normaali päivätyö? Miten jää aikaa opiskeluun, jos on töissä jatkuvasti ja vapaita on vähän???? Nyt on kyse vuorotyöstä...

Vierailija
36/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on normaali päivätyö? Miten jää aikaa opiskeluun, jos on töissä jatkuvasti ja vapaita on vähän???? Nyt on kyse vuorotyöstä...

Vuorotyössäkin on silti ne samat tunnit. Ainakin mulla oli, kun tein aiemmin kolmivuorotyötä. Vähän piti kyllä suunnitella paremmin, että sai yövuoron jälkeen power napit niin ehti ja jaksoi aamupäivän luennolle. Jos töihin menee 40h viikossa, siinä jää ruhtinaallisesti aikaa opiskeluun.

Vierailija
37/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyössäkin on silti ne samat tunnit. Ainakin mulla oli, kun tein aiemmin kolmivuorotyötä. Vähän piti kyllä suunnitella paremmin, että sai yövuo

Okei, sä et tarvitse unta. Selvä homma. Kaikille se ei ole mahdollista, miten voi olla noin vaikeaa ymmärtää? Jos on fyysisessä työssä ja aina töissä, silloin ei ole kyl paukkuja mihinkään opiskeluun työn ohella.

Vierailija
38/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hopi hopi, reipas pikku robotti ja työn orja. Saat papukaijamerkin. 

Vierailija
39/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä taitaa olla oikeasti jo noin 500 000? Kaikki heistä eivät ole työkykyisiä, mutta arvioidaan nyt 400 000 töihin kykenevää ja haluavaa työtöntä. Siihen päälle työpaikanvaihtajat ja opiskelijat. Konkursseja, potkuja ja lomautuksia satelee. Työpaikkoja ei vain riitä kaikille.

Vierailija
40/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, pk-seutu. Ei mulla muuta.

Täällä keskisuuressa kaupungissa lähes yhtä paha tilanne. Yli 500 hakijaa duunarityöhön on ihan normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi