Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri haki varastotyöhön, niin hakijoita oli yli 600! Pk-seutu...

Vierailija
20.12.2024 |

Se on helppo huudella, että menkää töihin. Työpaikkoja ei oikeasti ole.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän töihin haeta, sinne vain mennään.

Nimenomaan.

Työkkärihän lähettää sinulle työtarjouksia eli työsopimus on jo allekirjoitettu työnantajan puolelta ja leasing-teslan avaimet odottavat työpöydälläsi.

Nyt kuule kannattaa ottaa työ vastaan. On se ihme kun työttömät eivät vaan ota työtä vastaan vaikka kaikille on lähetetty useampiakin työtarjouksia.

Tämä. Kaikki ovat varmaan kuulleet työttömistä, joille on TARJOTTU sitä ja tätä työtä, mutta eivät OTTANEET. 

Tottakai ollaan kuultu. Työ oli tosin jokseenkin samaa kuin se jota roomalaiset tarjosivat kaleereissa ja tästäkin työtarjouksesta oli paha kieltäytyä kun olit kettingeillä kiinni paitsi aluksessa niin myös sadassa muussa "työtarjouksen" saaneessa.

Vierailija
62/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tästähän on ollut uutisissa selvät luvut, vapaita työpaikkoja oli jotain 50 000 ja työnhakijoita 200 000. 

Kaveri oli kattonut tossa joku aika sitten baronan sivuilta työtä, niin pääkaupunkiseudulla oli 8 työpaikkaa vuokrafirman kautta.. Se soitti baronaan ja kysy onks tossa joku virhe?? Ei ollut virhettä.

TOi kertoo aika paljon jos vuokrafirmalla on tarjota 8 paikkaa, niin maassa menee todella huonosti oikeasti..

Ei välttämättä ollut edes noita 8. Monesti keräävät vain varalle porukkaa, jos jotain töitä sattuu tulemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut siellähän on/oli just haussa 10 bussikuskia. Sinne vaan hakemaan! Kaikki syrjäseutujenkin työttömät nyt sinne hakemaan, kun paikkoja on niin paljo tarjolla! On se kumma kun ei työn perässä voi muuttaa... Ei kelpaa bussikuskin työ suomalaisille. 

Vierailija
64/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain puhtauspalvelutyöntekijän keikkatyötä Pirkanmaalla. Ihan tosissani, haluaisin nimenomaan keikkatyön. Olen alan ammattilainen, 20+ vuotta työkokemusta erikoissairaanhoidossa, kaikki tarvittavat todistukset ja lipareet. En päässyt edes haastatteluun. Olen 45, siihenkö kaatui, vai kokemuslisiin, vai satoihin hakemuksiin?

Vierailija
65/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikeaa opiskella, jos tekee jo 2 myymälään töitä. Toiseen paikkaan 30h sopimus ja tähän toiseen tekee extraa. Ei hirveästi vapaata ole. Ei se ole niin helppoa kaikille, että opiskele uusi ammatti tosta noin vaan. Pakko saada laskut maksettua.

Järjestelykysymys. Mulla loppuu duunit yleensä neljältä ja käyn siinä työpaikan salilla ja syön jotain. Jään työpaikalle opiskelemaan 17-19 ja pääsen sen jälkeen ajamaan kotiin ilman ruuhkaa.

Sulla on normaali päivätyö? Miten jää aikaa opiskeluun, jos on töissä jatkuvasti ja vapaita on vähän???? Nyt on kyse vuorotyöstä...

Vuorotyössäkin on silti ne samat tunnit. Ainakin mulla oli, kun tein aiemmin kolmivuorotyötä. Vähän piti kyllä suunnitella paremmin, että sai yövuo

Vuorotyö, varsinkin kolmivuorotyö, on kuluttavampaa. -eri

Vierailija
66/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tästähän on ollut uutisissa selvät luvut, vapaita työpaikkoja oli jotain 50 000 ja työnhakijoita 200 000. 

Kaveri oli kattonut tossa joku aika sitten baronan sivuilta työtä, niin pääkaupunkiseudulla oli 8 työpaikkaa vuokrafirman kautta.. Se soitti baronaan ja kysy onks tossa joku virhe?? Ei ollut virhettä.

TOi kertoo aika paljon jos vuokrafirmalla on tarjota 8 paikkaa, niin maassa menee todella huonosti oikeasti..

Ei välttämättä ollut edes noita 8. Monesti keräävät vain varalle porukkaa, jos jotain töitä sattuu tulemaan.

Meilläpäin oli vaan kahdeksan eri aloille olevaa avointa hakemusta. Sama juttu muilla vuokrafirmoilla. 

Mä oon suht varakas ja vanha, joten hyvin passais joku vuokratyö mut ku ei pääse mihinkään 😂

Vierailija
67/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee kuinka todellisuudesta irtaantunut on menkää töihin huutelija Purra.

Vierailija
68/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoon ei niin vaan mennä, jos lapsia haluaa hoitaa.

Suomessa ihan älytön toi homma, kyllä lapsia voi hoitaa ja kasvattaa ihan maalaisjärjellä, ei siihen tarvita kuin terve pää. 

No suurin osa on lähihoitajia tms. Lasteni päiväkotiajoista on jo aikaa, mutta silloin siellä oli se yksi opettaja ja muut hoitajia.

Vierailija
69/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikeaa opiskella, jos tekee jo 2 myymälään töitä. Toiseen paikkaan 30h sopimus ja tähän toiseen tekee extraa. Ei hirveästi vapaata ole. Ei se ole niin helppoa kaikille, että opiskele uusi ammatti tosta noin vaan. Pakko saada laskut maksettua.

Järjestelykysymys. Mulla loppuu duunit yleensä neljältä ja käyn siinä työpaikan salilla ja syön jotain. Jään työpaikalle opiskelemaan 17-19 ja pääsen sen jälkeen ajamaan kotiin ilman ruuhkaa.

Sulla on normaali päivätyö? Miten jää aikaa opiskeluun, jos on töissä jatkuvasti ja vapaita on vähän???? Nyt on kyse vuorotyöstä...

Vuorotyössäkin on silti ne samat tunnit. Ainakin mulla oli, kun tein aiemmin kolmivuorotyötä. Vähä

Lapsille voi laittaa valokuvan itsestään jääkaapin oveen ja magneettikirjaimilla alle äiti tai isä. Sillä se vanhemmuus hoituu. Vai otetaanko lapset huostaan?

Vierailija
70/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatuksen opettajien työpaikkailmoituksia oli vino pino. Kannattaa hankkia osaamista, jota ei jokaisella ole.

Myyjänä varhaiskasvatuksen opeks?

Ei vaan ensin opiskelemaan, jos ei ole kunnon koulutusta.

Opiskelu nyt on pahin virhe tänäpäivänä. Ei niillä tutkinnoilla tee mitään jos ei ole huippuunsa hiottuja ja kattavia verkostoja. 

Ja sitten kun ei ole kattavia verkostoja, voi hyvällä omalla tunnolla nostella tukia ja maata sohvalla?

Vierailija
71/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä ja maksimi 2 vuotta ja kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin. 

Työkkärissä on työryhmä joka pitää kokouksen ja päättää saatko luvan opiskeluun eli parantaako kyseinen tutkinto työllistymistäsi. 

Enää ei taideta myöntää juuri muuhun kuin lähihoitajakoulutukseen.

72/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatuksen opettajien työpaikkailmoituksia oli vino pino. Kannattaa hankkia osaamista, jota ei jokaisella ole.

Myyjänä varhaiskasvatuksen opeks?

Ei vaan ensin opiskelemaan, jos ei ole kunnon koulutusta.

Opiskelu nyt on pahin virhe tänäpäivänä. Ei niillä tutkinnoilla tee mitään jos ei ole huippuunsa hiottuja ja kattavia verkostoja. 

Ja sitten kun ei ole kattavia verkostoja, voi hyvällä omalla tunnolla nostella tukia ja maata sohvalla?

Ei meistä kaikista ole luomaan jotain ihmeen verkostoja.

Vierailija
73/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla on opintotuet käytetty 

Jos työkkäri ei anna lupaa opiskeluun ja on opintotukea jäljellä niin voit opiskella 299 opintotuella ja asumislisällä. 

Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa 2025 ja siinä maksimi on 260.

Opiskelija ei saa toimeentulotukea ennenkuin kaikki opintolainat on nostettu. 

Ja kuka (etenkään 30+) haluaa ottaa lainaa, jos ja kun työllistyminen on erittäin epävarmaa?

Vierailija
74/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut siellähän on/oli just haussa 10 bussikuskia. Sinne vaan hakemaan! Kaikki syrjäseutujenkin työttömät nyt sinne hakemaan, kun paikkoja on niin paljo tarjolla! On se kumma kun ei työn perässä voi muuttaa... Ei kelpaa bussikuskin työ suomalaisille. 

On vaan B ajokortti. 

Vierailija
75/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, pk-seutu. Ei mulla muuta.

No et voi oikein sanoa että ei muuta kun viestissäsi ei ollut oikein mitään sisältöä.

Turha vaiva, ette te kuitenkaan ole valmiita muuttamaan töiden perässä kun mieluummin voi valittaa.

No en viitsi alkaa taloa myymään tai vuokraamaan että pääsen muuttamaan  ylihintaiseen vuokrakämppään johonkin Vantaalle päästäkseni tappelemaan jostain 0-tuntisopimuksista 600 muun hakijan kanssa. 

Vierailija
76/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai suomalainen ei kelpaa työnantajalle?

Vierailija
77/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli Yt ja onneks itse sain töitä sisäisesti. On kyllä kamala tilanne, kun ihmisillä ei ole varaa opiskella ansiosidonnaisella (porrastuksen takia), eikä töitä yksinkertaisesti ole.

Ap

Siksi kannattaakin opiskella jatkuvasti työn ohessa. 

Siksi kannattaakin hoitaa ne työt senverta hyvin ettei ole ensimmäisten lähtijöiden joukossa. Hyvälle työntekijälle on aina töitä.

Vierailija
78/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hain puhtauspalvelutyöntekijän keikkatyötä Pirkanmaalla. Ihan tosissani, haluaisin nimenomaan keikkatyön. Olen alan ammattilainen, 20+ vuotta työkokemusta erikoissairaanhoidossa, kaikki tarvittavat todistukset ja lipareet. En päässyt edes haastatteluun. Olen 45, siihenkö kaatui, vai kokemuslisiin, vai satoihin hakemuksiin?

Olet liian kallis.

Vierailija
79/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on reippaasti enemmän. Tuo luku on Tilastokeskuksen luku. Piilotyöttömyys ja vajaatyöllisyys on paljon isompi. 

Vierailija
80/87 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkee kuinka todellisuudesta irtaantunut on menkää töihin huutelija Purra.

Kaikki puolueet huutivat työvoimapulaa vielä vuosi sitten, media siihen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi