Mitä jumalaan uskominen tarkoittaa konkreettisella tasolla?
Minulle on jäänyt hämäräksi se mitä ihmiset tarkoittavat sillä, että uskovat jumalaan. Jos uskot jumalaan niin mitä tarkoitat?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeasti haluaisin päästä uskoon, jos se tuo sellaisen rauhan ihmiselle. Miten pääsen siihen? Olen tosi avoin kaikelle uudelle.
Ryyppää ensin aivosi pehmeiksi niin kyllä se siitä.
Että ymmärtää KD:n olevan saatanasta.
Vierailija kirjoitti:
Se ilmenee konkreettisesti kirkollisverona kukkarossa sekä vastuuvapautena, kun mikään teko ei johdu ihmisestä itsestään. "Olen vain tahdoton ja kuivunut puun lehti tuulenpuuskien heiteltävänä Jumalan teatterissa."
Hei, tää on hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoon haluta, Jumala kutsuu kun on aika. Etsikkoaikana moni kääntää selkänsä Jumalan sanalle. Ei siis riitä että haluaa uskoon ja elää raamatun opetusten mukaisesti. Herääminen on mullistava ja vapauttava tapahtuma, mutta vasta kun Jumala sinut herättää.
Väitetään että 30% suomen ev.lut -kirkon papeistakin olisi vain leipäpappeja, ilman henkilökohtaista uskoa Jumalaan.
Pelastuminen helvetiltä ei siis ole itsestä kiinni vaan jumalan tahdosta. Jumala siis tuomitsee ihan oman halunsa mukaan helvettiin, eikä vapaa tahto siihen vaikuta mitenkään. Kiitos selvennyksestä.
Minulle se tarkoittaa luottamusta siihen että tällä maallisella elämällämme on tarkoitus ja sitä että emme ole yksin, meistä huolehditaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset uskoo Jumalaan, Saatana uskoo Jumalaan.
Ja usko riittää armahdukseen ja pelastukseen, joten Saatana pääsee Taivaaseen.
Olipas vitsikästä heh heh. Saatanalle on varattu ihan oma paikkansa ja hänen enkeleilleen eli demoneille. Sitä ei ole alunperin tehty ihmisiä varten, mutta todennäköisesti sinne joitakin kuitenkin joutuu.
Mistä olet saanut tämän tiedon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoon haluta, Jumala kutsuu kun on aika. Etsikkoaikana moni kääntää selkänsä Jumalan sanalle. Ei siis riitä että haluaa uskoon ja elää raamatun opetusten mukaisesti. Herääminen on mullistava ja vapauttava tapahtuma, mutta vasta kun Jumala sinut herättää.
Väitetään että 30% suomen ev.lut -kirkon papeistakin olisi vain leipäpappeja, ilman henkilökohtaista uskoa Jumalaan.
Pelastuminen helvetiltä ei siis ole itsestä kiinni vaan jumalan tahdosta. Jumala siis tuomitsee ihan oman halunsa mukaan helvettiin, eikä vapaa tahto siihen vaikuta mitenkään. Kiitos selvennyksestä.
Olette noloja, ei mitään kunnioitusta elämää kohtaan. Kyllä se siitä kun se oma helvetti alkaa tai muunlainen kärsimys. Sitten yleensä viimeisetkin oppivat tai ainakin hiljenevät.
Usko ei ole tunteilua mielestäni vaan konkreetisia tekoja. Usko on elämän asia, kukaan ei selviä kolhuitta, varsinkin jos joutuu pelkäämään. Jeesus- rukous on pyhä ja tuo pelastuksen myös vihamiehille.
Korkeampi voima??? Katsele Ukrainaan ja koko palloa. Onks sul aivot???
Vierailija kirjoitti:
Korkeampi voima??? Katsele Ukrainaan ja koko palloa. Onks sul aivot???
Nää oli ne sulle itsellesi osoitetut kysymykset sisälläsi. Pidä hyvänäsi äläkä ulkoista näitäkään ongelmiasi.
Kiltit tytöt pääsee taivaaseen, riettaat mihin vaan.
Yksinkertaistettuna usko Jumalaan on unohtamista. Vapaa tahto on sitä, että ihminen pystyy unohtamaan, jos uskoo Jumalaan. Ihmisillä, kun tuppaa olemaan valikoiva muisti.
Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon. Sillä katso, iloksi luon minä Jerusalemin, riemuksi sen kansan. Jes. 65:17,18
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeasti haluaisin päästä uskoon, jos se tuo sellaisen rauhan ihmiselle. Miten pääsen siihen? Olen tosi avoin kaikelle uudelle.
Sinä pääset uskoon uskomalla Jeesuksen Kristukseen, sillä muuten kukaan ei ole näkevät Jumalaa. Usko on lahja, mutta etsivä löytää ja se joka anoo, sille annetaan. Pyydä siis rukouksessa uskon lahjaa Jeesuksen Kristuksen nimissä. Jos tämä tuntuu vaikealta koska et usko Jeesukseen etkä ole ottanut vastaan Evankeliumia, avoimin mielin kysy että Hän ilmaisisi itseänsä sinulle, että uskoisit. Moni tekee juuri näin, pyytää Jumalaa ilmaisemaan kuka on ja silloin Hän on uskollinen ja vastaa vilpittömälle etsijälle.
Toki aina Jumalan aikataulu ei ole meidän aikataulu ja monen pitää käydä melko pohjalla tullakseen katumukseen ja aitoon uskoonvastausta voi nopeuttaa aloittamalla lukemaan Raamattua ja kääntymällä synneist
On niin teennäistä vastata kaanaankielellä, Raamatunjakeita sireeraten.
Miten ihmeessä esim. henkisesti vammainen tai autisminkirjolainen pystyisi tajuamaan noin abstraktia puhetta. Ketjun alussakin nimenomaan pyydettiin KONKRETIAA.
Ja entäpä sitten, jos on joskus pyytänyt Jumalaa elämäänsä, mutta elämä on samaa ankaraa taistelua olemassaolosta (usein kirjaimellista!), jatkuvaa ahdistusta, unettomuutta ja pahaa oloa. Ihminen ajattelee: olen uskossa, miksi minun on näin paha olla? Miksei kukaan auta minua, ei edes Jumala?
Tuo kun jatkuu vuosikymmeniä, alkaa epäillä joko omaa uskoaan tai Jumalan rakkautta. Ei voi mitään.
Vain lauseen alussa.