Mitä jumalaan uskominen tarkoittaa konkreettisella tasolla?
Minulle on jäänyt hämäräksi se mitä ihmiset tarkoittavat sillä, että uskovat jumalaan. Jos uskot jumalaan niin mitä tarkoitat?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeasti haluaisin päästä uskoon, jos se tuo sellaisen rauhan ihmiselle. Miten pääsen siihen? Olen tosi avoin kaikelle uudelle.
Ei se ole pääsemistä, vaan tavoitteellista toimintaa: alkaa joka tilanteessa luottamaan, että Jumala kantaa. Usko tulee sitä kautta, pikkuhiljaa rakentuu.
Kyse on mindsetistä; voit ajatella, että kaikki on sattumaa, tai voit ajatella, että joku orkestroi kaikkea ja kaikella on tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeasti haluaisin päästä uskoon, jos se tuo sellaisen rauhan ihmiselle. Miten pääsen siihen? Olen tosi avoin kaikelle uudelle.
Voit rukoilla Jumalaa ja pyytää vahvistamaan uskosi, tiedän, että saat rauhan ja hyvän olon tunteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole pääsemistä, vaan tavoitteellista toimintaa: alkaa joka tilanteessa luottamaan, että Jumala kantaa. Usko tulee sitä kautta, pikkuhiljaa rakentuu.
Kyse on mindsetistä; voit ajatella, että kaikki on sattumaa, tai voit ajatella, että joku orkestroi kaikkea ja kaikella on tarkoitus.
OK eli mun on toimittava tässäkin tavoitteellisesti. Jos olen uupunut ja väsynyt niin Jumala ei tule sydämeeni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mä ajattelen näin niin minulla ainoastaan vahvistuu ajatus, että kaikki on sattumanvaraista tässä elämässä. Ei tämä mene nyt oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on mindsetistä; voit ajatella, että kaikki on sattumaa, tai voit ajatella, että joku orkestroi kaikkea ja kaikella on tarkoitus.OK eli mun on toimittava tässäkin tavoitteellisesti. Jos olen uupunut ja väsynyt niin Jumala ei tule sydämeeni?
En tarkoittanut tuota. Kyllä uupunutkin voi alkaa uskomaan, että kaikki kääntyy lopulta hyvin. Sitä voi ajatella vaikka ihan sangyssä makaamalla. Ja muista kiitollisuus: joka päivä kiitä, mitä hyvää on tapahtunut tänään. Pikku asioita, vaikka auringonpaisteesta.
Ei uskoon haluta, Jumala kutsuu kun on aika. Etsikkoaikana moni kääntää selkänsä Jumalan sanalle. Ei siis riitä että haluaa uskoon ja elää raamatun opetusten mukaisesti. Herääminen on mullistava ja vapauttava tapahtuma, mutta vasta kun Jumala sinut herättää.
Väitetään että 30% suomen ev.lut -kirkon papeistakin olisi vain leipäpappeja, ilman henkilökohtaista uskoa Jumalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on mindsetistä; voit ajatella, että kaikki on sattumaa, tai voit ajatella, että joku orkestroi kaikkea ja kaikella on tarkoitus.Kun mä ajattelen näin niin minulla ainoastaan vahvistuu ajatus, että kaikki on sattumanvaraista tässä elämässä. Ei tämä mene nyt oikein?
jeo, tuo ajatus ei vahvista uskoa. Mutta ajatuksia voi aina muuttaa, jos vain haluaa. Ihan perus itsensä johtamisen taitoja
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoon haluta, Jumala kutsuu kun on aika. Etsikkoaikana moni kääntää selkänsä Jumalan sanalle. Ei siis riitä että haluaa uskoon ja elää raamatun opetusten mukaisesti. Herääminen on mullistava ja vapauttava tapahtuma, mutta vasta kun Jumala sinut herättää.
Väitetään että 30% suomen ev.lut -kirkon papeistakin olisi vain leipäpappeja, ilman henkilökohtaista uskoa Jumalaan.
Minä olen eri mieltä. Ei kaikilla noin tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Rukoile näin: Jeesus anna minulle anteeksi kaikki syntini ja ota minut lapseksesi ja auta elämään sinun tahtosi mukaan. Kirjoita nimeni sinne taivaassa olevaan karitsan elämänkirjaan. Ala lukea raamattua ja aloita uudesta tertamentista. Syntien anteeksi saaminen ja Jumalan lapseksi tuleminen on parasta ja arvokkainta mitä voit milloinkaan saada.
Kun sinä kerran siirryt rajan taakse niin sinä pääset paratiisiin. Aikanaan, kun Jumala luo uuden taivaan ja maan sinä pääset sinne ja ajumala antaa sinulle uuden kirkastetun ruumiin.
Ihmiset jotka eivät usko Jeesukseen menevät sinne huonompaan paikkaan ja heidät tuomitaan kukin tekojensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jumala kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.
Lauseen alussa, kyllä.
pitää juoda riittävästi ehtoollisviiniä ja syödä jänniä sieniä, niin alkaa jumalia näkymään.
Uskova tekee samaa mitä ateisti tekee mutta kentän toisella laidalla. Saman kentän pelaajia molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Sinä pääset uskoon uskomalla Jeesuksen Kristukseen, sillä muuten kukaan ei ole näkevät Jumalaa. Usko on lahja, mutta etsivä löytää ja se joka anoo, sille annetaan. Pyydä siis rukouksessa uskon lahjaa Jeesuksen Kristuksen nimissä. Jos tämä tuntuu vaikealta koska et usko Jeesukseen etkä ole ottanut vastaan Evankeliumia, avoimin mielin kysy että Hän ilmaisisi itseänsä sinulle, että uskoisit. Moni tekee juuri näin, pyytää Jumalaa ilmaisemaan kuka on ja silloin Hän on uskollinen ja vastaa vilpittömälle etsijälle.
Toki aina Jumalan aikataulu ei ole meidän aikataulu ja monen pitää käydä melko pohjalla tullakseen katumukseen ja aitoon uskoonvastausta voi nopeuttaa aloittamalla lukemaan Raamattua ja kääntymällä synneistä, eli myös ihan sitä kautta pystyt kyllä uskon löytämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako siltä, että Räsäsellä on sisäinen rauha?
Riippuu vaikuttajasta. Hesarissa Räsäsestä annetaan demoninen noita-akan visio. Kirkko ja kaupunki-lehdessä villasukkia neulova aurinkoinen mamma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vaikuttajasta. Hesarissa Räsäsestä annetaan demoninen noita-akan visio. Kirkko ja kaupunki-lehdessä villasukkia neulova aurinkoinen mamma.
Katsoin kerran Veitolan yökylässä Räsäsillä, ja Päivi oli siinä todella mukavan oloinen. Ihan hämmästyin.
No kyllä se tarkoittaa, että pyrkii tekemään Jumalan tahdon kuten Jeesus opetti. Se alkaa siitä, että tulee Jeesuksen luokse sydämessään ja pyytää häntä omaan sydämeensä. Jos tekee väärin tunnustaa väärintekonsa ja tekee vastaisuudessa oikein. Joka tunnustaa ja hylkää syntinsä saa ne anteeksi Jeesukselta. Ota raamattu esiin ja lue uudesta tertamantistä Jeesuksen ja paavalin sekä apostolien antamia neuvoja.
Sinun ei tarvitse tukeutua ns. kirkkoisien neuvoihin. Raamatun antamat neuvot ovat Jumalan sanaa.
Kannattaa yrittää olla tietoinen eri asioista, ei ajatustensa orja. Media yms. pyrkivät siihen, että ihminen uskoisi kaikki ajatuksensa ja tästä riippuisi mm. henkinen hyvinvointi tai pahoinvointi.
Raamattu sanoo sen mm näin: Usko on luja luottamus Jumalaan. Kuitenkin monille tie on haparointia kohti Kaikkivaltiasta. Rukoushan on puhumista, joten Jumalalle voit sanoa:haluaisin tulla tuntemaan Sinut, anna minulle armo tulla luoksesi ja opeta minua.
Se osanen meissä (henki) joka syntiinlankeamuksessa joutui ikäänkuin uinuvaan tilaan, herää uudeksi kun usko saa meidän henkemme yhdeksi Jumalan Hengen kanssa. (uudestisyntyminen).
Meillä on tämän jälkeen myös herännyt mieli ja omatunto, joka saa useimmat katumaan syntejään ja pyytämään anteeksi niitä. (parannuksenteko) Tämä tapahtuu joko heti uskoon tultua, tai siinä main. Kuitenkaan omat elämän paremmaksi tekemiset (joihin suurin osa uskonnoista perustuu) eivät ole "uskoon tulemista).
Ramattuun palaten siellä on lupaus; etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan, eli rukoile Jeesusta tulemaan elämäsi Herraksi. Hän on sen verran kiivas rakkaudessaan että haluaa sinut kokonaan, ei vain jotain osasta.
Kun usko on tullut todeksi, sen jälkeen lue todellakin Raamattua, aloita vaikka Johanneksen evankeliumista, ja pyydä johdatusta että löydät terveen seurakunnan jossa käyt, ja opit lisää Jumalasta. Älä etsi täydellisten joukkoa, sellaista paikkaa ei ole. Vaan Raamattuun uskovien yhteyttä jossa Sanaa opetetaan oikein. Vältä "yhden miehen teattereita" ja lakihenkistä opetusta. Itse sanoisin käy ttustumassa paikkakuntasi Luterilaisen kirkkoon, pappeja on moneksi. Vapaakirkkoon, Helluntaiseurakuntaan, Babtistiseurakuntaan, jotkut pienemmät srk joita on One Way, Citysrk, näissä yleensä on oikeaa opetusta, riiippuen tietty onko pappi uskova, 90% on.
Oikein hyvää uskon taivalta sinulle.