Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vanhat miehet on äkäisiä ja vihaisia?

Vierailija
19.12.2024 |

Jos heille puhuu normaalisti töissä.

Nuoremmat on rentoja ja iloisia.

Mistä tämä silmin nähden näkyvä viha voi johtua? Olen 30-vuotias nainen. Miten heitä pitäisi lähestyä, ettei tuo vihan tunne heissä kehity?

Toivottavasti joku tietää mitä tarkoitan.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vanhat, kiukkuiset miehet on kiukkuisia elämälle, joka ei mennyt niin kuin he toivoivat. Masennus muuttuu ärtymykseksi ja kroonistuu sellaiseksi. Sieltä ei ole enää paluuta, vaan nämä ihmiset ovat loppuun saakka äkäisiä. He eivät välttämättä itse tajua asiaa, vaan pyrkivät järkiperäistämään sen ajattelemalla että nuoremmat ovat huonoja, heitä vanhempia ei ymmärretä, "ennen oli kaikki paremmin" vaikka ei ollut. Tämä katkeruus sitten puskee esiin. Oman elämän kokemus on huono, koska muuten he eivät olisi äkäisiä.

On myös toisenlaisia vanhempia miehiä. Rauhallisia, leppoisia ja huumorintajuisia. Kas kummaa heillä on usein hyvä avioliitto, hyvin pärjääviä lapsia, paljon sosiaalista elämää ja harrastuksia. Nämä suhtautuvat nuoriin positiivisesti, heitä naurattaa kun nuoret intoilevat asioissa. He ovat sen käyneet läpi 30-40 vuotta sitten ja tietävät, että heidän ei enää tarvitse. Mutta he eivät rankaise nuoria siitä. 

Vierailija
62/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle näistä iloinen ja hyväntuulinen ihminen on ärsyttävä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se nuorten tyhmyys, laiskuus ja osaamattomuus ärsyttää suunnattomasti. He vielä luulevat että työelämässä kelpaa vain olemalla ns  hyvä tyyppi ja että töissä voi lusmuilla miten vaan. 

Vierailija
64/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin työelämän 80-luvulla sairaalaympäristössä. Meillä oli osastolla vanhempia mieslääkäreitä, joita kaikki pelkäsivät, jopa potilaat. Jo pelkkä heidän läsnäolonsa ahdisti. Turha heiltä oli odottaa yhtäkään ystävällsitä sanaa ja aina olivat niin pirun äkäisiä ja tietysti omastamielestään Jumalasta seuraavia, lääkäreitä kun olivat. Yhdellä heistä oli alkoholiongelma, jota tietysti peiteltiin. Oli julkinen salaisuus, jonka kaikki tiesivät.

Vierailija
65/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt äkäinen ja vihainen saa olla? Minkä takia pitää olla onnellinen ja iloinen? Eihän se elämä niin koskaan mene kuin haluasi. Itsekin olen äkäinen ja vihainen viikottain, mutta olen myös iloinen sekä kaikkea siltä väliltä. 

Vierailija
66/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat eukotki on äksyjä.

Vierailija
67/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikenikäiset. Miksi. Vanhempi haluaisi ehkä omaa rauhaa, väsyy, miksi sitten menee muiden sekaan pitkäksi aikaa vai onko se pakollinen kauppareissu. Ehkä jotkut asiat toimivat huonosti yhteiskunnassa firmojen vuoksi (vääriä päätöksiä), äänestys ja osa toteaa sen viimeistään silloin. 

Vierailija
68/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että eivät kestä sinua jos sinun läsnäollessasi tämä ilmiö tulee esille.

Vierailija
69/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä nyt äkäinen ja vihainen saa olla? Minkä takia pitää olla onnellinen ja iloinen? Eihän se elämä niin koskaan mene kuin haluasi. Itsekin olen äkäinen ja vihainen viikottain, mutta olen myös iloinen sekä kaikkea siltä väliltä. 

Kyllä töissä olisi hyvä olla, sen verran tunnesäätelytaitoja ja käytöstapoja, että osaisi aikuinen ihminen käyttäytyä edes neutraalin peruskohteliaasti muita ihmisiä kohtaan, jopa sillon kun on hetkellisesti äkäinen ja vihainen olo kun oma elämä ei mennyt kuten halusi. Jos vihantunteet kroonistuu, niin terapia lienee paikallaan. 

Vierailija
70/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut? Tarkoitit lähes kaikki.

Kun kikkeli ei toimi, niin andropaussi alkaa.

KAMALIA ukkoja!

Vierailija
71/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun mies tulee tiettyyn ikään, ei sillä pelaa mikään..."

Vierailija
72/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on elimistön rappeutumisesta vanhetessa, näkyy erityisesti hermostossa. Koskee molempia sukupuolia. Kynis.mies

Vierailija
73/76 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töissä olisi hyvä olla, sen verran tunnesäätelytaitoja ja käytöstapoja, että osaisi aikuinen ihminen käyttäytyä edes neutraalin peruskohteliaasti muita ihmisiä kohtaan, jopa sillon kun on hetkellisesti äkäinen ja vihainen olo kun oma elämä ei mennyt kuten halusi. Jos vihantunteet kroonistuu, niin terapia lienee paikallaan. 

Erittäin hyvin sanottu siellä takana.

Vierailija
74/76 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat keskenkasvuisia.

Vierailija
75/76 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteronin lasku lisää huonotuulisuutta. Liika testosteroni altistaa myös suuttuneisuudelle, joten on vaikea laji.

Vierailija
76/76 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoilla ihmisillä voi olla kipuja ja kolotuksia monenlaisista syistä, kyllä se käy hermoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä