Huumeiden käyttö riistäytyi käsistä tunnetussa lastenkodissa, kertoo entinen työntekijä
johto toiminut muutenkin laittomasti. Kuinkahan paljon näitä on. Miksi ei kunnon uutista asiasta??
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Paikan johtaja poistanut kirjauksia, mutta nyt vannoo vaikka käsi Raamatulla, että tämä oli ainut kerta :D
Täällä on hihhuleiden lastenkoti, josta yks tuttu kertoi että 10 vuotiaatkin vetävät aineita, hänenkin lapsi oppii siellä, kun oli vähän aikaa. Vaikka oli 15 vuotias kun sinne joutui, niin äkkiä oppi. Ei olisi laittanut jos olisi tiennyt, lapsi oli siis siellä kun kouluun ei mennyt ja eikä vanhempiaan kuunnellut yhtään
Kun ongelmainen lapsi laitetaan useiden ongelmaisten lasten ja nuorten sekaan niin mitä odotetaan tapahtuvaksi? Ihmeparantuminen vai oppii lisää huonoja tapoja? Tämänkin annetaan tapahtua kuten kaiken muun piip koko piip maassa.
Ihmisroskat kuuluukin lakaista maton alle paremminvoivien silmien edestä.
Tämä on meidän maailma ja te ette edes kuulu tänne.
Olette yksinkertaisesti syntyneet väärään paikkaan, joka ei ole teitä varten.
Ei näitä mihinkään maton alle lakaista, ongelmat kasvavat kun jo ongelmaisten sekaan sijoitetaan. Sinulle voi sanoa; karma.
Tuonne sijoituspäätöksen tehneille sossuille joku sanktio, mutta eihän sitä tapahu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä kun mihinkään ei saa nykyään puuttua, lasta ei saa eristää, ei saa riisuttaa, ei saa viedä puhelinta tai estää näkemästä hänelle haitallisia ihmisiä.
Voe tokkiinsa. On ihan normisettiä eristää lapset isästä.
No onneksi se onnistuu.
Onko tutkinta nyt ohi, onko edes tutkittu?
On ohi kai, vaaditut muutokset tehty ja käsi Raamatulla vannottu ettei tule toistumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä kun mihinkään ei saa nykyään puuttua, lasta ei saa eristää, ei saa riisuttaa, ei saa viedä puhelinta tai estää näkemästä hänelle haitallisia ihmisiä.
Voe tokkiinsa. On ihan normisettiä eristää lapset isästä.
No onneksi se onnistuu.
Ja vassarifemakot on onnellisia.
Kunnon tuomiot huumeiden myyjille.
Noi laitokset on oikeesti tosi lepsuja nuoria kohtaan.
Näin oli jo 2000-luvun alussa, kun itse olin yhden kesän verran tuollaisessa (jouduin vanhempieni takia huostaanotetuksi ja odotin perhekotia tuolla hetken). Ihmettelin silloinkin, miten työntekijät olivat lässyjä eivätkä saaneet mitään kuria esim. jatkuvaan karkailuun tai tontilta poistumiseen yöaikaan. Sitten yöllä sai herätä siihen, kun kännisiä nuoria oli ovella...huoh.
Vierailija kirjoitti:
Ylen juttu äidistä, joka sai toimeentulotukea keräsi kauhistelua ja haukkumista monen monta sivua. Tämä tällainen rahojen hassaus ja paikan pomon täydellinen kykenemättömyys johtaa, ei herätä ihmetystä?
No joku 16-vuotias väkivaltainen narkkari on siellä laitoksessa ihan vaan lähinnä säilytyksessä, odottamassa päivää jolloin täyttää 18. Ei ole järkevää yrittää kovin innokkaasti kuntouttaa jos ei ole mitään omaa halua ja vuosia jo vedetty aineita. Toisaalta alaikäisestä joudutaan lakisääteisesti huolehtimaan, vaikka itse haluaisikin pois vapauteen.
On ajat muuttuneet kun itse olin lastenkodissa 80-luvulla. Silloin sinne joutuneet olivat alkoholisti- tai mielenterveysongelmaisten vanhempien vuoksi sijoitettuja, kun kotona ei ollut enää turvallista olla. Päihteitä ei käyttänyt kukaan, tosin olin 8-13 vuotiaiden laitoksessa. Monet lapsista oireilivat jonkin verran, mutta monet eivät. Yhdestä tuli korkea-arvoinen virkahenkilö, joka on ollut telkkarissa usein, eli hän kävi koulunsa. Nimeä en tietysti sano. Olen itsekin akateemisen koulutuksen saanut, tosin silpputöitä tehnyt. En ole puhunut koskaan mitään siitä 1,5 vuodesta jonka oli lastenkodissa vuosina 87-88. Hyvä paikka se oli.
Vierailija kirjoitti:
Hys, hys ongelmia ei ole jos niistä ei puhuta.
Suomalainen ajatusmaailma pähkinänkuoressa.
Joo, eipä näytä ryöstäytyneen koska yhtään uutista asiasta ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Joo, eipä näytä ryöstäytyneen koska yhtään uutista asiasta ei löydy.
Eihän siitä haluta puhua kuinka suomi on ykkönen huumekuolemissa ja toisena suonensisäisten huumeiden käytössä. Vähän siitä uutisoidaan ja vielä vähemmän kritisoidaan huumepolitiikkaa joka ei toimi. Pitäisi olla isoja otsikoita että hei haloo ykkösiä ja toisena tuo on hälyttävää. Sen sijaan on aivan uskomattomia selityksiä miksei mitään voi muuttaa.
Tämä on osa tätä lastensuojelun salakähmäistä toimintaa.
Eli keravalainen Paasikiven nuorisokylä kyseessä. Johtajana toimii Anne Arkko. Julkista tietoa. Löytyy googlella.