Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkylmä avioliitto

Vierailija
19.12.2024 |

Olen naimisissa ja meillä on pienet lapset. Asumme yhteisessä rivitalo-omistusasunnossa. Olen maksanut asuntolainaa miestäni enemmän, miehellä puolestaan on paljon paremmat tulot. Riitoja tulee paljon, miehen sukulaisiinkin liittyen. Nyt esim lasten joululahjoista ei ollut voinut mies sukulaistensa kanssa mitään sopia, niin olivat ostaneet lapsille samoja kuin mekin ja tähän jouluhärdelliin muun lisäksi tulee meille myös lahjojen palautusshow kauppoihin. Olen niin väsynyt. Jos erottaisiin, niin tiedän että mies pyrkii ajamaan minut köyhyyteen. Hän tulee yrittämään jäämään tähän yhteiseen asuntoon, ja itselläni olisi varaa vain pieneen vuokra-asuntoon. Ongelmia on yritetty ratkoa myös pariterapiassa mutta siellä mies vaan vuolaasti valutti krokotiilin kyyneleitä ja väitti että arjessamme en tee mitään ja hän joutuu tekemään kaiken. Oikeasti olen arkea todella paljon yksin kolmen pienen lapsemme kanssa, kun mies on pitkillä työmatkoilla yms. Olen niin väsynyt tähän, muttei kiinnostaisi elää entistäkin köyhemmin (+jos erottaisiin niin sitten olisin oikeastikin vähintään joka toinen viikko yksin kolmen pienen kanssa, toki sitten olisi myös viikot vapaata kun lapset isällään).

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla mies saisi jäädä asuntoon asumaan jos on maksanut sitä vähemmän kuin sinä? Ja miksi on maksanut vähemmän?

Vierailija
2/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet maksanut asuntoa enemmän niin miehen pitää maksaa tasinkoa sinulle joten tuskin sinusta köyhä tulisi. Mies siis ostaa sinun puolikkaasi siitä rivitalostanne ja sinä maksat lainan pankille. Lisäksi mies maksaa sinulle erossa kodin hoitamisesta jos olet kerran lapsia yksin hoitanut. Oikeus ottaa sen huomioon varmasti. En usko että tilanteesi on yhtään huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mentiin yhteen niin miehellä ei ollut säästöjä ennestään, koska yleensä tuhlaa kaiken mitä taskuihin putoaa. Mä taas olin säästänyt ja mulla oli henkilökohtaisia säästöjä; niillä säätöillä lyhensin asuntolainaamme isolla summalla, niin että lainan kuukausierät/korkosummat pieneni (tästä oli hyötyä kun 12kk euribor korot pomppasi). Puolisoni ei halua minulle mitään hyvää ja on minua paljon ärhäkämpi ja hyökkäävämpi luonne. Erotilanteessa hän luultavasti ei suostu lähtemään yhteisestä asunnosta ja pakottaa minut katsomaan toisen asunnon. Hän on paljon ärhäkämpi luonne kuin minä, en osaa vastustaa, vaan alan varmaan nöyränä etsimään itselleni toista asuntoa, jos toinen aggressiivisesti niin painostaa tekemään. 

Vierailija
4/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös erotilanteessa oteta huomioon se, että se jää asuntoon, jolla on sille suurempi tarve? Ja  jos sinä olet sitä enemmän maksanutkin, niin eiköhän mies joudu siitä lähtemään varsinkin, jos lapset mitä ilmeisemmin jäävät sinun kanssasi asumaan.

Vierailija
5/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet maksanut asuntoa enemmän niin miehen pitää maksaa tasinkoa sinulle joten tuskin sinusta köyhä tulisi. Mies siis ostaa sinun puolikkaasi siitä rivitalostanne ja sinä maksat lainan pankille. Lisäksi mies maksaa sinulle erossa kodin hoitamisesta jos olet kerran lapsia yksin hoitanut. Oikeus ottaa sen huomioon varmasti. En usko että tilanteesi on yhtään huono.

Mihin tämä perustuu? Faktaa tässä on tuskin nimeksikään

Vierailija
6/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lahjat pitäis palauttaa? Sitten kaikkea on 2

Vierailija
7/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sen tiedän minäkin, että kumpi tahansa jää yhteiseen asuntoon, niin sen joka jää pitää maksaa toiselle siitä hyvitystä asunnon arvosta. Eli jos asunto maksaa vaikka 200 000, niin periaatteessa jäävän pitäisi maksaa poismuuttavalle 100 000. Tuossa ei oteta huomioon sitä, jos toinen on maksanut enemmän, jos ei ole avioehtoa. Jos ei ole taskussa tuota 100 000, niin jäävä osapuoli voi ottaa lisälainaa - jos pankki sitä myöntää hänelle. -ap

Vierailija
8/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että ei se tietty ihan noin mene, siinä otetaan huomioon myös se, jos asuntolainaa on vielä jäljellä, eli poismuuttava osapuolikaan ei ole maksanut vielä koko asunnon arvoa, joten ei hänelle esimerkkitapauksessa ihan tuota 100 000e ole tulossa. -ap

Vierailija
9/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä riippuu aika paljon siitä, millainen avioehto teillä on tai onko sitä ja millainen asuntolaina ja asunnon omistussuhde on. 

Vierailija
10/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikilla muillakaan avioliitot niin hyviä ole. Joskus vaan on pakko olla yhdessä taloudellisista syistä.

Vierailija
11/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiliotteistasi näkyy mitä olet maksanut. Jätä lapset miehelle ja etsi itsellesi uusi arvostavampi puoliso. Sitten haet lähivanhemmuutta kun omat asiasi on kunnossa. 

Vierailija
12/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu olisi kummallekkin oma pakastin. Kumpikin saa päättää lämpötilan itse ;)

Vierailija
13/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas suurentelet asioita. Nuo joululahjatkin on ihan mitätön juttu, jonka ei pitäisi aiheuttaa mitään tunnereaktioita. Jos ahdistaa ja on pettynyt, niin mitättömät asiatkin kasvavat elämää suuremmiksi. Koita nyt vaan rauhoittua ja nähdä metsä puilta. Teillä on varmasti paljon hyvääkin, joten miettisit niitä.

Vierailija
14/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies, asunto ja lapset. Pääset helpommalla. Aloita OMA ELÄMÄ!!

Vierailija
15/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mentiin yhteen niin miehellä ei ollut säästöjä ennestään, koska yleensä tuhlaa kaiken mitä taskuihin putoaa. Mä taas olin säästänyt ja mulla oli henkilökohtaisia säästöjä; niillä säätöillä lyhensin asuntolainaamme isolla summalla, niin että lainan kuukausierät/korkosummat pieneni (tästä oli hyötyä kun 12kk euribor korot pomppasi). Puolisoni ei halua minulle mitään hyvää ja on minua paljon ärhäkämpi ja hyökkäävämpi luonne. Erotilanteessa hän luultavasti ei suostu lähtemään yhteisestä asunnosta ja pakottaa minut katsomaan toisen asunnon. Hän on paljon ärhäkämpi luonne kuin minä, en osaa vastustaa, vaan alan varmaan nöyränä etsimään itselleni toista asuntoa, jos toinen aggressiivisesti niin painostaa tekemään. 

Sinä haet käräjäoikeuden kautta häätöä miehellesi. Se on pakko lähteä ja poliisit raahaa sen pois siitä asunnostasi. Ei mies määräile erossa mitään jos olet kerran maksanut kaikesta enemmän. Ei mies voi pakottaa mitään jos kerran olet maksanut asuntoa enemmän. Älä ny kuvittele että miehellä olisi oikeus jäädä sinun maksamaan asuntoon. Näissä asioissa on laki joka määrää ja se on miehesi joka lähtee.

Vierailija
16/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten me naiset olemme tyhmiä! Hankkia nyt 3 lasta pienin ikäeroin idiootin kanssa. Nyt on ns. maito kaatunut maahan. Ap on totaalisen väsynyt jos nuo sukulaisten joilulahjajututkin aiheuttaa valtavaa stressiä. Nyt tarvittaisiin ulkopuolista apua nopeasti.

Vierailija
17/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi tuollaiseen avioliittoon, vaan eroaisin mahdollisimman nopeasti. 

mies saisi yrittää ajaa minut köyhyyteen jos haluaisi. Ottaisin silti eron. Vaikka mies onnistuisi ja jäisin aivan puille paljaille, olisin valmis mieluummin aloittamaan alusta kuin jatkamaan suhteessa, jossa minulle halutaan pahaa. Ja jos ap on pikkulasten äiti, hänellä on hyvää aikaa säästää uusi omaisuus.

Mies varmaan myös kertoo aapeelle, että Et sinä kuitenkaan pysty itseäsi elättämään, etä saa töitä , etä osaa eikä sinusta ole mihinkään. Mutta ei se mies sitä tiedä. Älä usko sitä. Sinulla oli säästöjä ennen teidän yhteen menoa, joten silloin olit pystynyt. Pystyt siis jatkossakin.

Vierailija
18/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä ei ole rahaa ostaa puolia siitä asunnosta niin mies muuttaa pois jos olet maksanut siitä paljon enemmän. Sinä ostat asunnon itsellesi ja se huomioidaan että olet maksanu siitä paljon enemmän lainaa.

Vierailija
19/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin noin hullu miehesi saa mitään. Oletteko naimisissa ja onko avioehtoa. Se selkeyttää tilannetta. Eihän mies tuossa mitään voita. Tuollaiset jutut hoidetaan käräjäoikeuden kautta jos mies ei muuta pois suosiolla. Jos miehellä ei ole rahaa ostaa asuntoa ja sinulla on niin osta se pois ja haet miehelle häätöä ja otat eron, Tai sitten laita asunto myyntiin kokonaan ja sitten kun se on myyty niin maksat lainat pois. Kauppasummasta otetaan huomio se että olet maksanut asunnosta lainaa enemmän joten mies saa vähemmän rahaa. Eka juttu mikä sinun pitää tehdä on sanoa sille että otat eron that s it ja se voi joko hyväksyä se tai ei.

Vierailija
20/24 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta uhriutuminen ja ovimattona toimiminen ja ota oma elämäsi ja taloutesi haltuun. Annat toisen kävellä ylitsesi, luotit sinisilmäisesti toiseen maksaen enemmän, annat tuhlailevan idiootin tehdä mitä haluaa ja sitten vellot itsesäälissä ja haluat sääliä muilta.Voit jatkaa näin tai ottaa ohjakset käsiisi. 

Tyypillistä naistoimintaa, tehtaillaan lapsia, jäädään kotiin vuosiksi, eikä huolehdita omasta taloudellisesta tilasta ja tulevaisuudesta. Joko laitat miehen kuriin tai sitten eroat ja olet oman elämäsi herra. Eron jälkeen mies ei voi yrittää köyhdyttää sinua, pidät puolesi, asut tulotasoosi sopivassa asunnossa ja jaatte huoltajuuden puoliksi, niin mies ei pääse kuin koira veräjästä. Jos hän ei halua jakaa huoltajuutta, niin sitten virallinen sopimus taloudellisesta tuesta ja muista vastuista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän