Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hiustenpesuväliä oikeasti pidentää vai onko se pelkkää huuhaata?

Vierailija
18.12.2024 |

Itse en ole koskaan siinä onnistunut. Minulla on pitkät ja suorat hiukset, ei mitenkään erityisen paksut. Kyllä nämä näyttää päivän pesemättömyyden jälkeen kauhealta. Pesen siis hiukset joka aamu. Haluaisin kuitenkin edes yrittää pidentää väliä.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiukseni ovat pesupäivänä ihan kauheat ja seuraavana päivänä vasta hyvät.

Vierailija
22/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, käyttämällä omalle päänahalle sopivaa shampoota. Voi hiukan tupeerata hiusta kun kuivuu pesun jälkeen niin ettei liimannut päätä myöten samantien. Nukkuu hiukset ylhäälle laitettuna ja kuiva shampoolla on oma tarkoituksensa. Minulla on paksut pitkät hiukset joiden pesu ja kuivuminen on työlästä ja aikaa vievää joten yllä olevat keinot ovat tuttuja ja toimivia.

Minkälainen shampoo on siis sopiva ohuelle, suoralle, rasvoittuvalle hiukselle? Eräs kampaaja kerran opetti minulle kuivashampoon käyttöä, pitäisi kokeilla sitä. 

Shampoo valitaan päänahan tilanteen mukaan, hoitoaine hiuksen laadun. On myös hyvä olla paria eri shampoota vakituisessa käytössä, toinen voi olla rasvaiselle päänahalle ja toinen normaalille tai herkälle.  Eri tuotteet myös kesällä kuin talvella. Tupeerausharja saisi olla jokaisella käytössä, ei siis mitään 60 luvun tyyliä haeta vaan pientä kohotusta. Välipäivinä voi vain nopeasti kiireessä pestä edestä hiukset ja laittaa kiinni. Eikä hiuksia ole tarkoitus vetää tiukalle päänahkaa myöten rasvaa korostaen vaan kevyesti ylös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onnistunut. Yritän parin vuoden välein loma-aikoina, mutta rasvoittuu aina vaan päivässä. Ei auta shampoiden vaihdot tai mitkään kuivashampoot. Parasta on kun pesee vaan aina aamuisin normaaliin tapaan.

Vierailija
24/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa viikossa pesu. Useammin, jos on tullut hokoiltua.

Vierailija
25/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pidentää, mutta se vaatii aikaa. Pesin ennen joka päivä ja pidensin väliä pikkuhiljaa eli aloitin pesemällä joka toinen päivä ja siitä pidensin aina päivällä. Aluksi oli aika lähmäinen olo, mutta nykyään pesen noin kerran viikossa. Olin tuolloin työttömänä ja oli talvi eli pipo päässä ihmisten ilmoilla enkä myöskään käytä muotoiluaineita. Hiukset on pitkät ja suorat.

Vierailija
26/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kasvojen iho on rasvainen, niin voiko sen muka opettaa olemaan normaali tai kuiva?? Päänahka alkaa suoraan tuosta otsasta ja siinä ei mitään maagista rajaa ole. Rasvaisuus on ominaisuus.

Sanotaanko kuivasta ihosta (ja päänahasta) kärsiville että pese, pese vaan, kyllä iho oppii tuottamaan lisää rasvaa ja kuivuus häviää.

Vierailija
27/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 päivää saa pidennettyä kun pesun jälkeen föönää hyvin ja käsittelee tyven  kuivashampoolla ja välttelee hikoilua. Pesuvälin pidentäminen toimii ehkä erittäin kuiville hiuksille ja päänahalle. Muille siitä ei mitään mainittavaa hyötyä ole. 

Vierailija
28/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa jättää ne hoitoaineet pois. Ainakin mulla ne on ne mitkä tekee hiukset rasvaisiksi heti. Jos tarttee jotain hoitoainetta, niin suosin kevyitä ja niitäkin mahdollisimman vähän tai sitten hiuksiin suihkittavia tuotteita.

Vierailija
29/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin ennen joka toinen päivä, nykyisin kerran viikossa. Alkuun pääsin no poo- menetelmillä, eli perinteinen shampoo hylättiin. Koko prosessi kesti kyllä kauan, yli vuoden. Kun katsoo sen aikaisia valokuvia, hiukset näyttää ihan hyviltä. Aina eivät tuntuneet! 

Vierailija
30/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesin ennen joka päivä. Harvensin ensin joka toiseen päivään. Sitten joka kolmanteen.

Tukka rasvoittui aina pesukertoja vähentäessä, muutamassa viikossa päänahka tottui.

Nyt pesen 2 kertaa viikossa ja tukka pysyy ilmavana ja värikin kestää pidempään.

Vierailija
31/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena jouduin pesemään hiukset joka toinen päivä. Kun ikä nyt lähentelee seitsemääkymmentä, on hiusten rasvoittuminen huomattavasti vähentynyt. Pesu kaksi kertaa viikossa.

Vierailija
32/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitensin hiusten pesuväliä samanaikaisesti kun vähensin shampoon käyttöä. Että ensin pesin normaaliin tahtiin, mutta saatoin jättää välillä shampoopesun pois. Tuo jo autto hiusta tottumaan vähäisempään (shampoo)pesun määrään, jolloin se pesuvälin venyttäminen ei ollu mitenkään likaista. Neuvoisin kuulosteleen ja tunnusteleen sitä omaa olotilaa asian suhteen ja eteneen pienin askelin. Ymmärrän kyllä ettei kiinnosta päivittäin pestä, eikä se hiuksellekaan oo mikään optimi kastua päivittäin kun hius on märkänä heikoimmillaan

Vierailija
33/53 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laimensin shampoota. Kastelen hiukset. Laitan n 100 ml pulloon puolet vettä, 2 pumppausta shampoota, kaadan päähän, pesen ja huuhtelen.

Vierailija
34/53 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Onko likaiset ja pahan hajuiset hiukset  kauniit? Voin sanoa ettei ole.

Vierailija
35/53 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syö hiilareita paljon niin hiuspohja muuttuu rasvaiseksi ja tulehtuneeksi.

Vierailija
36/53 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kasvojen iho on rasvainen, niin voiko sen muka opettaa olemaan normaali tai kuiva?? Päänahka alkaa suoraan tuosta otsasta ja siinä ei mitään maagista rajaa ole. Rasvaisuus on ominaisuus.

Sanotaanko kuivasta ihosta (ja päänahasta) kärsiville että pese, pese vaan, kyllä iho oppii tuottamaan lisää rasvaa ja kuivuus häviää.

Kaikkea käsittelyä ja kaikkia aineita voi vähentää, ja terve iho tottuu siihen, samoin kuin terve päänahka. 

Vierailija
37/53 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun syö hiilareita paljon niin hiuspohja muuttuu rasvaiseksi ja tulehtuneeksi.

Perinteisesti iho ja hiuspohja on kyllä rasvoittunut rasvaa syömällä, toki sokerikin vaikuttaa. Suklaa on klassinen finniongelmien lähde. Mutta ei tukka taas ruisleipää tai omenaa syömällä rasvoitu tai tulehdu.

Vierailija
38/53 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin vaikean masennuksen ja hiukset oli välillä pitkiäkin aikoja pesemättä. Ja toki jos on n ensin tottunut päähän joka on ollut kolme viikkoa pesemättä niin ei se toisena päivänä pesun jälkeen _tunnu_ enää niin järkyttävän rasvaiselta kuin jos oli tottunut puhtaaseen tukkaan, mutta rasvoittunut se oli silti.

Hoitoaineen pois jättäminen auttoi sen verran ettei hiukset näytä rasvaiselta vielä pesupäivän iltana, vaan vasta seuraavana päivänä. Mutta yhden päivän ne on kelvolliset, sen jälkeen kuivashampoolla voi ostaa toisen päivän, kuivashampoolla ja ponnarilla ehkä kolmannen jos ei tartte edustaa. 

Vierailija
39/53 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Onko likaiset ja pahan hajuiset hiukset  kauniit? Voin sanoa ettei ole.

1800-luvulla useimmilla naisilla oli upeat, pitkät ja hyväkuntoiset hiukset. Syinä käsittelemättömyys ja selkeästi nykyistä pidemmät pesuvälit. Toki siihen aikaan hajuja oli enemmän ihmisissä ylipäätään.

Vierailija
40/53 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen päivä tai joka kolmas päivä hiusten pesu. Niin olen tehnyt koko aikuisikäni. Ei ole se pesuväli mihinkään muuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä