Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko hiustenpesuväliä oikeasti pidentää vai onko se pelkkää huuhaata?

Vierailija
18.12.2024 |

Itse en ole koskaan siinä onnistunut. Minulla on pitkät ja suorat hiukset, ei mitenkään erityisen paksut. Kyllä nämä näyttää päivän pesemättömyyden jälkeen kauhealta. Pesen siis hiukset joka aamu. Haluaisin kuitenkin edes yrittää pidentää väliä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä pidentää, mutta rasvoittumiseen sillä ei ole mitään vaikutusta. En ole vielä kertaakaan lukenut kenenkään suosittelevan kuivahiuksiselle tiheämpää pesua vaikka samalla logiikallahan sen pitäisi toimia toiseenkin suuntaan..

Vierailija
2/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yli 40 v ja voin sanoa, ettei onnistu. Tai onnistuu jos haluat olla tukka rasvaisena.

Mä oon pessy myöskin koko elämäni joka päivä hiukset tämän takia. Väilllä kokeillu olla päivän pesemättä ja silloin pää näyttää kuin olisi voirasialla voideltu ja hajukin on sen mukainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös pitkät ja suorat hiukset, ei paksut. Vastavärjättyinä ne on joten kuten edustuskelpoiset jopa 30 tuntia edellisen pesun jälkeen, mutta siinäpä se. Ja likainen päänahka tuntuu hirveältä. 

Vierailija
4/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

53v ja kokeiltu on ja ei onnistu.

Vierailija
5/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia pessyt kolmen tai neljän päivän välein. Tukkani rasvoittui aina kahden päivän jälkeen.

Tulos: tukkani rasvoittuu edelleen kahden päivän jälkeen, pesuvälin venyttämisellä ei ole ollut merkitystä. Erilaiset shampoot on kokeiltu. Rasvoittuminen riippuu hormoneista ja hiuspohjasta, ja minulla ne ovat sellaiset, että tukka on rasvainen kahden päivän jälkeen.

Vierailija
6/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, käyttämällä omalle päänahalle sopivaa shampoota. Voi hiukan tupeerata hiusta kun kuivuu pesun jälkeen niin ettei liimannut päätä myöten samantien. Nukkuu hiukset ylhäälle laitettuna ja kuiva shampoolla on oma tarkoituksensa. Minulla on paksut pitkät hiukset joiden pesu ja kuivuminen on työlästä ja aikaa vievää joten yllä olevat keinot ovat tuttuja ja toimivia.

Vierailija
7/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makean syöminen välttäminen on auttanut. 

Vierailija
8/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin reilu vuosi sitten pidentää hiusten pesuväliä. Taliköhnää (seborrooinen ekseema) pitää hoitaa edelleen tai ryöhähtää kasvuun. Ts. päänahkaan tulee sellaista karstaa kokkareina ja kutina on mahdotonta. Tarvittiin erikoisshampoot ja kortisoniliuosta, että pääsin eroon pahimmasta. Jatkoin sitten shampoilla. 

Näin käy, kun päänahka rasvoittuu ja jokin iholla elävä hiiva pääsee valloilleen. Myös pään hikoilu pahentaa oireita.

Että näinkin voi käydä, jos on rasvaisuuteen taipuvainen päänahka.

Vierailija
9/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, käyttämällä omalle päänahalle sopivaa shampoota. Voi hiukan tupeerata hiusta kun kuivuu pesun jälkeen niin ettei liimannut päätä myöten samantien. Nukkuu hiukset ylhäälle laitettuna ja kuiva shampoolla on oma tarkoituksensa. Minulla on paksut pitkät hiukset joiden pesu ja kuivuminen on työlästä ja aikaa vievää joten yllä olevat keinot ovat tuttuja ja toimivia.

Minkälainen shampoo on siis sopiva ohuelle, suoralle, rasvoittuvalle hiukselle? Eräs kampaaja kerran opetti minulle kuivashampoon käyttöä, pitäisi kokeilla sitä. 

Vierailija
10/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen yli 40 v ja voin sanoa, ettei onnistu. Tai onnistuu jos haluat olla tukka rasvaisena.

Mä oon pessy myöskin koko elämäni joka päivä hiukset tämän takia. Väilllä kokeillu olla päivän pesemättä ja silloin pää näyttää kuin olisi voirasialla voideltu ja hajukin on sen mukainen.

No ei se  heti lakkaa rasvoittumasta.😅

Menee  monta viikkoa  totuttaa  päänahka harventamalla pesukertoja. Itse  pesen kerran viikossa ja koskaan ei näytä rasvaiselta

11/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hölynpölyä.

Vain kuivashampoolla saa yhden välipäivän lisää, kun sitä laittaa puhtaaseen hiuspohjaan.

Vierailija
12/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen onnistunut. Ennen pesin päivittäin, nyt joka toinen päivä.

Vierailija
13/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuit vaan olemaan likaisilla hiuksilla. Ei sen kummempaa.

Vierailija
14/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Se on hölynpölyä.

Vain kuivashampoolla saa yhden välipäivän lisää, kun sitä laittaa puhtaaseen hiuspohjaan.

Mitä on kuivashamppoo? Jotain jauhetta?

Vierailija
15/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuit vaan olemaan likaisilla hiuksilla. Ei sen kummempaa.

Hiukseni eivät enää ole sellaiset rasvaisen lähmäiset vaan pysyvät ilmavina ja sileinä. Ehkä joku Jeesuksen ihme on sitten tapahtunut.

Vierailija
16/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se  heti lakkaa rasvoittumasta.😅

Menee  monta viikkoa  totuttaa  päänahka harventamalla pesukertoja. Itse  pesen kerran viikossa ja koskaan ei näytä rasvaiselta

Sama kuin sanoisit, että ihon voi kouluttaa olematta rasvoittumatta.

Päänahka on ihoa. Se joko rasvoittuu helposti, tai sitten ei.

Vierailija
17/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia edes pitäisi? Täällä on suihkut melkein joka pirtissä eikä vesikään nyt heti ole loppumassa.

Vierailija
18/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuväliä voi pidentää aivan määrättömästi ellei sinua haittaa että näytät ja haiset suohirviöltä

Vierailija
19/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei onnistu. Nämä ovat yksilöllisiä juttuja ja se hormonitoiminta ei tempuilla muutu.

Tämän on vahvistanut myös oma kampaajani, jolla myös rasvoittuva päänahka. On tehnyt ihan kaikki temput ja käyttänyt kaikki erikoisaineet.

Ei auta.

Ei siis tarvitse eikä kannata olla pesemättä. Ei tule kärsiä rasviksena - kun se ei auta.

Puhtaus ja puhtaat hiukset ovat minun mielestäni ihmisoikeus.

Ja joku, jolla ei tukka rasvoitu viikkoon, ei vaan tajua, kun ei ole itse kokenut. Ei olisi pakko eikä ole fiksua kommentoida, kun ei tiedä mistä puhuu

Näitä turhan neuvojia on kampaajissakin paljon.

Vierailija
20/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Olin yhteen putkeen kuukauden pesemättä hiuksia shampoolla, tämän jälkeen pesu kerran viikossa. Satunnaisesti tukka voi olla rasvainen päivää ennen pesua, mutta se johtuu yleensä huonosta ruokavaliosta. Huuhtelen kyllä hiukset (lähes) päivittäin vedellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän