Voiko hiustenpesuväliä oikeasti pidentää vai onko se pelkkää huuhaata?
Itse en ole koskaan siinä onnistunut. Minulla on pitkät ja suorat hiukset, ei mitenkään erityisen paksut. Kyllä nämä näyttää päivän pesemättömyyden jälkeen kauhealta. Pesen siis hiukset joka aamu. Haluaisin kuitenkin edes yrittää pidentää väliä.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kasvojen iho on rasvainen, niin voiko sen muka opettaa olemaan normaali tai kuiva?? Päänahka alkaa suoraan tuosta otsasta ja siinä ei mitään maagista rajaa ole. Rasvaisuus on ominaisuus.
Sanotaanko kuivasta ihosta (ja päänahasta) kärsiville että pese, pese vaan, kyllä iho oppii tuottamaan lisää rasvaa ja kuivuus häviää.
Kaikkea käsittelyä ja kaikkia aineita voi vähentää, ja terve iho tottuu siihen, samoin kuin terve päänahka.
Samalla logiikalla pitäisi voida vähentää sitten muutakin pesua? Älkää rasvatko ihoanne, vaan peseytykää harvemmin. Terve iho tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos kasvojen iho on rasvainen, niin voiko sen muka opettaa olemaan normaali tai kuiva?? Päänahka alkaa suoraan tuosta otsasta ja siinä ei mitään maagista rajaa ole. Rasvaisuus on ominaisuus.
Sanotaanko kuivasta ihosta (ja päänahasta) kärsiville että pese, pese vaan, kyllä iho oppii tuottamaan lisää rasvaa ja kuivuus häviää.
Kaikkea käsittelyä ja kaikkia aineita voi vähentää, ja terve iho tottuu siihen, samoin kuin terve päänahka.
Samalla logiikalla pitäisi voida vähentää sitten muutakin pesua? Älkää rasvatko ihoanne, vaan peseytykää harvemmin. Terve iho tottuu.
Ihoa kyllä kannattaa rasvata, sisältäpäin oikealla rasvalla. (sillä, joka proffien mielestä tappaa)
Mulla on pitkät ja aika paksut hiukset, pituus alaselkään. Jos pidän hiukset auki, niin rävellän huomaamattani niitä koko ajan ja toki hulmuavat aina edessä. Jo päivän lopuksi näyttää paskasille ja rasvasille. Kun opin pitämään hiukset kiinni myös yöt, niin 1-2x viikossa pesu riittää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Onko likaiset ja pahan hajuiset hiukset kauniit? Voin sanoa ettei ole.
1800-luvulla useimmilla naisilla oli upeat, pitkät ja hyväkuntoiset hiukset. Syinä käsittelemättömyys ja selkeästi nykyistä pidemmät pesuvälit. Toki siihen aikaan hajuja oli enemmän ihmisissä ylipäätään.
Mistä sinä tiedät millaiset hiukset naisilla oli 1800-luvulla?
Kerran viikossa, maksimi 2 kertaa. Ja en haise suohirviöltä eikä hiukseni ole rasvaiset edes pesupäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Onko likaiset ja pahan hajuiset hiukset kauniit? Voin sanoa ettei ole.
1800-luvulla useimmilla naisilla oli upeat, pitkät ja hyväkuntoiset hiukset. Syinä käsittelemättömyys ja selkeästi nykyistä pidemmät pesuvälit. Toki siihen aikaan hajuja oli enemmän ihmisissä ylipäätään.
Katsonut Bridgertonia.
Tuskin. Itse pesen joka toinen päivä hiukset ja kyllä ne on rasvaiset jo toisena päivänä. Mulla on paksut ja tuuheat hiukset, joten oon sitten laiskuuden vuoksi joka toinen päivä rasvatukka. Myös ihoni on ihan sieltä teini-iästä lähtien ollut rasvoittuva ja olenkin ajatellut, että miksi yrittäisin kouluttaa kehoani erilaiseksi. Tällä mennään ja toimitaan.
Tuntuu jotenkin siltä niin kuin hiusten juuret menisivät takkuun, kun ne jättää pesemättä. Nipistelee päänahassa, jos vaikka yrittää koskea niihin tai harjata hiuksia
Mulla on paljon pyörteitä hiuksissa, niin johtuisiko siitä. Säännöllisellä pesulla ne ei tuota tee
Lisäksi likainen tukka on kamalan näköinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ainakin yläluokka käyttänyt peruukkeja
Kannattaa pestä hiukset tarpeeksi lämpöisellä vedellä, tuplapesu myös auttaa, sellainen piikillinen hiuspohjan pesuri on myös kätevä. Hiusharjat ja muut välineet mitkä tulevat hiusten kanssa kosketuksiin syytä pestä ainakin kerran kuussa.
en ole onnistunut harventamaan pesuväliä, mökillä olen 4 pvääkin sillein, että pesen hiukset vaan vedellä, ei auta. Sen sijaan minulla on 10v tytär, jonka hiuksia en ole ikinä pessyt: eivät rasvoitu ollenkaan, vesi riittää!
Hiusten värjäystä suosittelen. Turvottaa hiusta ja nostaa päänahasta irti. Ei ole väliä minkä värin valitset. Jatkossa värjää vain juuret.
Jos olet kaiket päivät kotona etkä paljon mitään tee, voit pidentää väliä joka toiseen päivään ja hiukset tuntuvat vielä melko puhtailta. Jos touhuilet paljon ulkona tai käyt esim. töissä, hiukset rasvoittuivat ainakin itsellä niin nopeasti, että ne oli pestävä joka päivä.