Kuvitteellinen tilanne jouluruokailussa: yksi erikoisruokailija
Esim. vegaan, tehdäänkö kaikki ruoka hänelle sopivaksi, jota kaikki muutkin tietty "voivat" syödä, mutta maku kärsii pahasti? Vai tehdäänkö yhdelle hänelle sopivaa ja muille hyvältä maistuvaa ruokaa?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdään sitä, mitä halutaan. Vegelle voi sanoa, että jos ei ruoka kelpaa, sen voi jättää syömättä.
Tyypillinen sekasyöjän epäkohtelias suhtautuminen. Aivan asiallisesti voi vaan kertoa mitä ruoka sisältää Kyllä vegaani osaa itse huolehtia syömisistään.
Olen sekasyöjä ja tuo ei ole meille sekasyöjille tyypillistä. Jos järjestän jotain, otan kaikki huomioon. Jos on fanaattisia vegaaneja, voin perustaa ruokavalion sille kokonaan. Tai jos vegaaneja on monta ja sekasyöjiä.vähemmän. tietysti haluan tarjota kaikille mahdollisimman hyvä kokemuksen. Mutta tuskin vegaani tarjoaa koskaan lihaa, jos tulee sekasyöjiä?
Vierailija kirjoitti:
Tehdään sitä, mitä halutaan. Vegelle voi sanoa, että jos ei ruoka kelpaa, sen voi jättää syömättä.
Miksi kutsutte vegaanin, jos on noin vaikeaa?
Mikä ihmeen asenne tämä on? Mitä jos teidän perheessä puhkeaa allergia, niin jätätkö huomioimatta? Kai ainakin ilmoitat etukäteen, ettei ruoka sovi erityisruokavalioiselle.
Itse teen osan ruuista kaikille sopiviksi, esim.vegaaniset laatikot. Ehkä vegaani vieras tuo seitankinkkua , minä tarjoan tavallista kinkkua ja kalaa. Jos on kyse vaikka lapsesta, niin laitan hänelle sopivia proteiineja myös