Poikani ilmoitti tuovansa joulupöytään tuoreen miniän joka ei suostu syömään mitään epäterveellistä
Kolmen pojan miniästä juuri keskimmäisen aikuisen poikani miniä on terveysintoilija joka ei joulunakaan suostu maistakaan haarukallista yhtään mitään. Vuosi sitten ostin sokerittomia suklaita juuri tulevaa miniää varten mutta ei nekään kelvanneet. Kysyin sitten miksi ei ja ruokaa on tänäkin jouluna valtava määrä sukujoulun takia niin ei halua syödä. Kaikki muut syömme, nautimme ja juhlimme normaalisti joulua mutta tämä yksi istui hetken toivotteli kaikille hyvät joulut ja lähti ulos pimeään kävelylle. Antoi sentään rakkaan poikani nauttia sukujoulusta. Kaikilla muilla lapsilla on perhettä mutta ei keskimmäisellä ja aion kysyä miten aikoo raskautua kun on noin tarkka kaikesta mitä syö ja juo. Näpäytänkö tuoretta miniää?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Ap, et ole vielä kertonut, mitä ruokaa oli tarjolla häissä. Söikö miniä sitä?
Olin hoitamassa ruokapuolta häissä kun catering firma teki hatkat joten en ehtinyt näkemään muuta kuin kakunleikkuun jota nauttivat yhdessä ja siitäkin näin vain hetken. Häissä oli monipuolisesti hääparin toivomia ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on joulupöydässä tuore kinkku, teillä tuore miniä.
Joillakin tuore puoliso joutuu seisomaan hiljaa nurkassa korvaamassa joulukuusi. Aatella.
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan tuputa. Se on raivostuttavaa. Varsinkin laihduttajille.
Toivotan kaikki tervetulleeksi joulunviettoon ja nauttimaan ruoasta jos haluavat en ketään pakota. Kaikki muut odottavat innolla paitsi miniä joka lähtee lenkille vesihörpyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Hän voi hyvin olla syömättä kun ei kerta tarjoilut maistu.
Juuri samaa olin tulossa kirjoittamaan. Ja hänen raskautuminen ei kuulu sinulle mitenkään.
Miksi pitää tehdä numero jonkun syömättömyydestä? Ei kai kenenkään sinun mieliksesi tarvitse syödä itselleen epämieluisia ruokia. Näin tein vuosikymmenet ja kärsin sitten vatsakivut ym. ikävät oireet. Mä oon nyt kuuskymppinen ja todellakin lopultakin päätän itse, mitä suuhuni laitan. Juon kylässä vain vettä tai otan omat eväät.
Kukaan ei voi pakottaa minua syömään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää tehdä numero jonkun syömättömyydestä? Ei kai kenenkään sinun mieliksesi tarvitse syödä itselleen epämieluisia ruokia. Näin tein vuosikymmenet ja kärsin sitten vatsakivut ym. ikävät oireet. Mä oon nyt kuuskymppinen ja todellakin lopultakin päätän itse, mitä suuhuni laitan. Juon kylässä vain vettä tai otan omat eväät.
Miksi mielistelit muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mielistelit muita?
Juuri tällaisten Ap:n kaltaisten mielensäpahoittajien takia. Olin toki hyvä syömään ja kaikki maistui niin hyvin nuorempana, että kärsin seuraukset. Kesti kauan ennen kuin tajusin pahoinpiteleväni itseäni.
Älä näpäytä. Älä. Älä missään tapauksessa. Kysy jo etukäteen, onko jotain mitä hän haluaisi syödä ja tee sitten sellaista. Ihan vaikka sellainen vilpitön "onko oman perheesi jouluruuissa joitain sinulle tärkeitä juttuja mitä voisin tehdä, tai haluaisitko tuoda itse meille muillekin maistettavaksi" -tyyppinen lähestymistapa olisi kohtelias ja välittävä. Ja jos siitäkään huolimatta ruoka ei maistu, niin älä tee siitä mitään numeroa. Anna istua syömättä pöydässä tai lähteä pois, koska syömättömyyteen voi olla hyvinkin vaikeita ja henkilökohtaisia syitä, joita ei vaan halua avata muille.
Ja anna miniällesi arvostusta siitä, että hän suostuu miehensä takia viettämään joulua kanssanne., koska selvästi se on hänelle vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mielistelit muita?
Juuri tällaisten Ap:n kaltaisten mielensäpahoittajien takia. Olin toki hyvä syömään ja kaikki maistui niin hyvin nuorempana, että kärsin seuraukset. Kesti kauan ennen kuin tajusin pahoinpiteleväni itseäni.
Eli syytät muita vaikka oma päätöksesi oli miellyttää muita. Ap kirjoitti ettei tuputa vaan toimii mielestäni ihan oikein ja ihmettelee miniän toimia.
183 alapeukuttajalla on kurja joulu tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös, että miksi pöydästä ei löydy mitään terveellistä syötävää.Meilläkin on salaattia, kasviksia ja paljon erilaisia kaloja. Voisiko hänellä olla jonkinlainen syömishäiriö eikä syö sen takia.
Siis mammojen mielestä, jos ihminen ei ylensyö edes jouluna, niin onkin syömishäiriöinen.
Mammojen mielestä niin vaan on ja palstalta opittua tuollainen näpäyttely, jota toivon ettei ap tee. Raskausasiat eivät kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Itse en syö muiden seurassa
Jännä. Minä en syö juuri koskaan yksin. ( joskus aamiaisen). Ruokailu on samalla sosiaalinen tapahtuma.
Onko tuolla ruikuttavalla anoppimuorilla koskaan tullut pieneen mieleensäkään kysyä, mitä miniä haluaa ja / tai pystyy syömään? Kenen miniä se nainen muuten oikeastaan on, kun aloituksessa se oli pojan miniä?
Vierailija kirjoitti:
Appiukkosi varmaan antaa mielellään jöötiä poikasi miniän suuhun, jos mikään muu ei maistu.
Myös paikalle sattumalta saapunut tuttavan sisar liittyy mukaan eroottiseen leikkiin lypsämällä apta ja ohjaamalla jöötiä miniän suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mietin myös, että miksi pöydästä ei löydy mitään terveellistä syötävää.Meilläkin on salaattia, kasviksia ja paljon erilaisia kaloja. Voisiko hänellä olla jonkinlainen syömishäiriö eikä syö sen takia.
Samaa minäkin mietin. Miniä käy oksentamassa ulkona, ettei jää kiinni. Mitään terveellistä ei syömishäiriöissä ole. Sillä on erittäin ikävät seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Anoppini halusi just perjantaiksi kutsua kylään jonkun nuoren puolitutun pariskunnan ensimmäistä kertaa syömään (ei kukaan omista lapsista). Sitäkös se päivitteli, että ne aikoo tuoda omat eväät. Kovasti se oli ehdotellut kaikkea kasvispohjaista, mutta ei mikään kelvannut. Eikä ole ollenkaan huono kokki.
Jotenkin en minäkään tajua, että omaa elämää pitää tieten tahtoen niin rajoittaa, että on oltava omat ruuat joka paikassa. Mutta olenkin jo buumeri.
Joillakin on niin pahoja allergioita, etteivät luota, ettei vahingossa olisi jotain sopimatonta. Tiedän tapauksen, jossa oli ravintolaan etukäteen ilmoitettu yhteen tilaisuuteen kaikista rajoitteista ja niiden saatteena oli viesti, ettei tarvitse kehitellä mitään erityista, vaan katsoa, että on jotain tarjottavaa, mikä täyttää ehdot. Siitä huolimatta ravintolavierailu päättyi ambulanssireissuun. Toinen tapaus on sellainen, ettei hän halua vaivata kaikilla rajoiteillaan isäntäväkeä, kun tietää, ettei se mitä hän voi syödä maistuisi muille lainkaan. Lisäksi on niin allerginen kalalle, ettei voi olla edes samassa tilassa, missä sitä tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppini halusi just perjantaiksi kutsua kylään jonkun nuoren puolitutun pariskunnan ensimmäistä kertaa syömään (ei kukaan omista lapsista). Sitäkös se päivitteli, että ne aikoo tuoda omat eväät. Kovasti se oli ehdotellut kaikkea kasvispohjaista, mutta ei mikään kelvannut. Eikä ole ollenkaan huono kokki.
Jotenkin en minäkään tajua, että omaa elämää pitää tieten tahtoen niin rajoittaa, että on oltava omat ruuat joka paikassa. Mutta olenkin jo buumeri.
Joillakin on niin pahoja allergioita, etteivät luota, ettei vahingossa olisi jotain sopimatonta. Tiedän tapauksen, jossa oli ravintolaan etukäteen ilmoitettu yhteen tilaisuuteen kaikista rajoitteista ja niiden saatteena oli viesti, ettei tarvitse kehitellä mitään erityista, vaan katsoa, että on jotain tarjottavaa, mikä täyttää ehdot. Siitä huolimatta ravintolavierailu päättyi ambulanssireissuun. Toinen tapaus on
Miniä ei ole vegaani eikä allerginen millekään kun olen asiasta kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesi perusteella olet kyllä nimenomaan ilkeä, ja näpäyttelylläkö luulet hyvät välit pitäväsi? Jos todella haluat pitää hyvät välit, et mainitse sanallakaan mitään raskauteen tai lastentekoon tms. viittaavaa, ja syömisasiastakin pidät suusi supussa. Korkeintaan tosiaan etukäteen kysyt olisiko jotain hänelle sopivaa mitä voisit laittaa, tai jos haluaa niin voi tuoda myös jotain itselleen.
Miniälle voisi myös ehdottaa, että hän toisi jotain ihan kaikkien syötäväksi, sen lisäksi tietysti että kysyy mikä olisi sopivaa. Mutta ilkeä näpäyttelijä ei tietenkään pysty tällaiseen huomaavaisuuteen.
Jos on vaikka syömishäiriötaustaa niin saattaa olla ylivoimaista syödä muiden ihmisten nähden vaikka muuten olisikin toipunut hyvin. Tuo sinun ehdotuksesi vain lisäisi sitä nöyryytystä ja vaikeuttaisi hänen tilannettaan.
Joillakin on joulupöydässä tuore kinkku, teillä tuore miniä.