Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hakenut töihin noin 11 500 paikkaan mutta kukaan ei ole palkannut minua edes tiskariksi, sipulin kuorijaksi tai hesburgeriin

Vierailija
18.12.2024 |

Olen hakenut töihin noin 11 500 paikkaan mutta kukaan ei ole palkannut minua edes tiskariksi, sipulin kuorijaksi tai hesburgeriin

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 20 ja puoli vuotta työtön

Ap

Eli sinä olet se 38-vuotias mies,joka on ollut ikänsä työtön,ja jonka pitäisi saada nyt semmoinen työ joka on jännä ja kiva,ja jossa on vähintään 5000€/kk palkka👍

Ei tarvitse mitään 5000€ palkkaa mutta palkan pitäisi olla pari sataa enemmän kuin tuet eli joku 1800€/kk nettona olisi hyvä

Ap

No, 1600 €/kk nettotuloilla elää ruhtinaallisesti. Joten elä niillä tuilla siihen asti kunnes saat töitä.

Ei elä kun yli 900€ menee pelkästään vuokraan ja 50€/kk sähköön, 300€ pakollisiin laskuihin

Ap

900€ vuokraan? Aika isoja summia yhdelle ihmiselle, et halvempaa ole harkinnut?

Vierailija
22/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli sinä olet se 38-vuotias mies,joka on ollut ikänsä työtön,ja jonka pitäisi saada nyt semmoinen työ joka on jännä ja kiva,ja jossa on vähintään 5000€/kk palkka👍

Ei tarvitse mitään 5000€ palkkaa mutta palkan pitäisi olla pari sataa enemmän kuin tuet eli joku 1800€/kk nettona olisi hyvä

Ap

Hyvä muistutus, että työttömien tuet edelleen Suomessa aivan liian korkeat! Elät kannustinloukussa. Toivottavasti nämä saataisiin purettua nopeasti!

Sä et tiedä mitään siitä minkälaista on työttömänä suomessa niin pitäs jos vaan pitäisit pääs kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sivusta vastaan, että ap sanoi kelpuuttavansa vaikka Hesen kassan työt. Ei kuulosta oikein jännän ja kivan työn vaatimiselta, missä 5k palkka.

Sivusta. Ei, sinä olet ap.

Vierailija
24/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 900 ole edes minun mielestä kallis. Mutta Kelan mielestä on! Ap

Vierailija
25/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei pidä paikkaans. Itselläni kolme nuorta. Kaikki saanut töitä ilman kokemusta puolen vuoden sisällä. Eikä edes hankalaa tehnyt. Tekevät duunia opiskelujen ohella ja ihan ns. hanttihommia, johon ei koulutusta vaadita!

Tuo osoittaa vain suomalaisten työnantajien harjoittaman ikäsyrjinnän, vain nuoret saavat töitä, yli nelikymppistä pidetään jo täysin ongelmajätteenä.

Vierailija
26/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luitko edes aloitusta? Haettu muun muassa Hesburgeriin...

Vierailija
27/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saat asua noin kalliissa asunnossa? Helsingissä enimmöisraja on 715€

Muuta halvempaan asuntoon.

Vierailija
28/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Hyvä muistutus, että työttömien tuet edelleen Suomessa aivan liian korkeat! Elät kannustinloukussa. Toivottavasti nämä saataisiin purettua nopeasti!

En tiedä mistä ap repii tuollaisia tukia, mutta normaali työmarkkinatuki on 595 €/kk ja siiihen asumistuki joitakin satasia vuokrasta riippuen. Ellei

Saan toimeentulotukea, asumistukea ja kuntoutusrahaa

Ap

Vierailija
29/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No, 1600 €/kk nettotuloilla elää ruhtinaallisesti. Joten elä niillä tuilla siihen asti kunnes saat töitä.

Ei elä kun yli 900€ menee pelkästään vuokraan ja 50€/kk sähköön, 300€ pakollisiin laskuihin

Ap

9

Olen hakenut yli 300 asuntoon mutta kukaan ei vuokraa minulle kun ei ole luottotietoja

Ap

Vierailija
30/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa päästä. Kuuntelin, kun äidit joiden lapset olivat valmistuneet ammattiin nyt. Kukaan ei palkkaa, kun työnantajat haluavat, että pitää olla työkokemusta. Nuoret olivat valmiita muuttamaan eri paikkakunnillekin, missä vain pääsisi työn alkuun ja saisi kokemusta alle. Haastatteluihin olivat päässeet, mutta firmat ei halua palkata, kun pitää "opettaa töihin, firman tavoille" jne. 

Vierailija
31/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakijoita aina satoja. Ei niitä töitä oo kaikille. Mullaki AMK mut ei vaan saa niin ei saa. Ei ees kaupankassalle

Vierailija
32/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tarvitsen töitä" + liitteenä cv. Vau mikä "ihme" ettet tuolla panostuksella ole saanut töitä!

Mitä ihmettä siinä pitäisi sitten lukea? Nykyajan työnhaku on täyttä pelleilyä. Tv. Rouva 53v. 

Vierailija
33/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mä en ole koskaan saanut 1200e/ kk enempää. Miten ihmeessä joku voi saada tukia noin paljon?

Vierailija
34/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tarmolla ja vaivalla olisit perustanut jo oman toiminimen. 

Ja tehnyt 3 keinokonkurssia.

Vierailija
35/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun tuo 11.500e/kk olikin palkkatoive, nyt menivät luvut sekaisin, pahoittelut siitä!

Vierailija
36/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta.

Siinä ajassa moni on lukenut 3 ammattia.

Työvoimakoulutuksen kautta pääsee duuniin. Kunhan panostaa harjoitteluihin ja kysellen kiertää paikat joissa harjoittelijoita käytetään vain ilmaisena työvoimana roskahommiin. Ilman mitään opetusta. Toki harjoittelussa kuuluu tehdä niitäkin. Mutta ei yli 60 prosenttia harkoitteluajasta. 

Vierailija
37/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutus sinulla on? Jos sinulla ei ole edes toisen asteen tutkintoa, kilpailet työpaikoista kaikkien muiden kouluttamattomien ja vaikeasti työllistettävien kanssa. 

Vierailija
38/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

😂😂😂😂😂😂

Vierailija
39/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenköhän monta sipulin kuorijan paikkaa on ollut edes avoinna? Epäilen ettei yhtään. 

Kyllä oli viime vuonna kun hain, palkka taisi olla jotain 2 senttiä per kuorittu sipuli

Ap

Vierailija
40/127 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koulutus sinulla on? Jos sinulla ei ole edes toisen asteen tutkintoa, kilpailet työpaikoista kaikkien muiden kouluttamattomien ja vaikeasti työllistettävien kanssa. 

Lukion olen käynyt ja puolitoista vuotta merkonomin tutkintoa

Ap