Olen hakenut töihin noin 11 500 paikkaan mutta kukaan ei ole palkannut minua edes tiskariksi, sipulin kuorijaksi tai hesburgeriin
Olen hakenut töihin noin 11 500 paikkaan mutta kukaan ei ole palkannut minua edes tiskariksi, sipulin kuorijaksi tai hesburgeriin
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus sinulla on? Jos sinulla ei ole edes toisen asteen tutkintoa, kilpailet työpaikoista kaikkien muiden kouluttamattomien ja vaikeasti työllistettävien kanssa.
Lukion olen käynyt ja puolitoista vuotta merkonomin tutkintoa
Ap
Miksi sut pitäisi palkata, kun ei ole koulutusta eikä työkokemusta?
Kerro miten saan työkokemusta tai koulutusta jos en pääse töihin tai kouluun?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 20 ja puoli vuotta työtön
Ap
Eli sinä olet se 38-vuotias mies,joka on ollut ikänsä työtön,ja jonka pitäisi saada nyt semmoinen työ joka on jännä ja kiva,ja jossa on vähintään 5000€/kk palkka👍
Ei tarvitse mitään 5000€ palkkaa mutta palkan pitäisi olla pari sataa enemmän kuin tuet eli joku 1800€/kk nettona olisi hyvä
Ap
No, 1600 €/kk nettotuloilla elää ruhtinaallisesti. Joten elä niillä tuilla siihen asti kunnes saat töitä.
Ei elä kun yli 900€ menee pelkästään vuokraan ja 50€/kk sähköön, 300€ pakollisiin laskuihin
Ap
M
Ihan itse verkkopankissa maksan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap. Sun tilanteessa pitää ottaa vastaan ihan mikä tahansa työ mikä on tarjolla. Vaikka sitä maksettaisiin vähemmän kuin mitä saat tukia. Sulla ei ole mitään, siis ei pienintäkään kokemusta ja sun on rakennettava itsellesi työhistoria.
11500 hakemusta kertoo ettet hae töitä oikein, et tee sitä huolella, vaan räiskit puolivillaisia sähköposteja vasemmalle ja oikealle. Pelkällä paperihakemuksella hyvin harva tänä päivänä työllistyy enää yhtään mihinkään.
Hän on hakenut mm. talonmieheksi, töihin pankkiin, ilmeisesti sinne Heselle jne. Töihin pankkiin ilman mitään koulutusta? Korjailemaan putkia ja sähköjä ilman mitään koulutusta? Tämä tosiaan roiskii niitä hakemuksiaan minne sattuu.
Eikö yleensä työnantaja kouluta ja perehdytä uuden työntekijän?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan toimeentulotukea, asumistukea ja kuntoutusrahaa
Ap
Mistä lähtien olet saanut kuntoutusrahaa? Mistä sinä kuntoudut, Konala? Jostain nuppihommasta, kun kuitenkin salilla käyt viidesti viikossa?
Saan nyt kuntoutusrahaa kun olen Kelan kuntoutuksessa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Edelleen bussikuskiksi pääsee oppisopimuksella ja riittää pelkkä b kortti. Ei muuta kuin joka firmaan hakemaan jos oikeasti töitä haluat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta.
Siinä ajassa moni on lukenut 3 ammattia.
Työvoimakoulutuksen kautta pääsee duuniin. Kunhan panostaa harjoitteluihin ja kysellen kiertää paikat joissa harjoittelijoita käytetään vain ilmaisena työvoimana roskahommiin. Ilman mitään opetusta. Toki harjoittelussa kuuluu tehdä niitäkin. Mutta ei yli 60 prosenttia harkoitteluajasta.
En pysty tekemään mitään fyysistä työtä
Ap
No mitä ajattelit tehdä Hesburgerissa? Istua mukavasti kotisohvalla etätöiden merkeissä päivittämässä Hesburgerin somekanavia?
En laske Hesburgerissa ranskalaisten paistoa fyysiseksi työksi.
Minusta fyysinen työ on jotain rakennushommia tai vastaavia
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap. Sun tilanteessa pitää ottaa vastaan ihan mikä tahansa työ mikä on tarjolla. Vaikka sitä maksettaisiin vähemmän kuin mitä saat tukia. Sulla ei ole mitään, siis ei pienintäkään kokemusta ja sun on rakennettava itsellesi työhistoria.
11500 hakemusta kertoo ettet hae töitä oikein, et tee sitä huolella, vaan räiskit puolivillaisia sähköposteja vasemmalle ja oikealle. Pelkällä paperihakemuksella hyvin harva tänä päivänä työllistyy enää yhtään mihinkään.
Hän on hakenut mm. talonmieheksi, töihin pankkiin, ilmeisesti sinne Heselle jne. Töihin pankkiin ilman mitään koulutusta? Korjailemaan putkia ja sähköjä ilman mitään koulutusta? Tämä tosiaan roiskii niitä hakemuksiaan minne sattuu.
Ap
Ei. SUn pitää olla valmiiksi koulutettu ja perehdytys on ehkä se yks powerpoint esitys. 10v sitten oli kunnon perehdytyksiä, nykyään etitään valmista osaajaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei pidä paikkaans. Itselläni kolme nuorta. Kaikki saanut töitä ilman kokemusta puolen vuoden sisällä. Eikä edes hankalaa tehnyt. Tekevät duunia opiskelujen ohella ja ihan ns. hanttihommia, johon ei koulutusta vaadita!
Nuoria niin.
Niin! Tekevät duuneja, mikä ei näille tuilla eläville elämäntapatyöttömille kelpaa, vaikka nuoret voisi elää opintotuella ja opintolainalla. Jossain vaiheesa valmistuvat ja toivottavasti sitten saavat oman alansa duunia, josta maksetaan kunnolla. Ainakin yhden opiskeluala on sellainen, että duunia löytyy ja palkka on iso tulevaisuudessa.
Olen hakenut yli 30 kertaa eri kouluihin mutta en ole edes ammatikouluun pässyt sisään
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei pidä paikkaans. Itselläni kolme nuorta. Kaikki saanut töitä ilman kokemusta puolen vuoden sisällä. Eikä edes hankalaa tehnyt. Tekevät duunia opiskelujen ohella ja ihan ns. hanttihommia, johon ei koulutusta vaadita!
Nuoria niin.
Niin! Tekevät duuneja, mikä ei näille tuilla eläville elämäntapatyöttömille kelpaa, vaikka nuoret voisi elää opintotuella ja opintolainalla. Jossain vaiheesa valmistuvat ja toivottavasti sitten saavat oman alansa duunia, josta maksetaan kunnolla. Ainakin yhden opiskeluala on sellainen, että duunia löytyy ja palkka on iso tulevaisuudessa.
Olen hakenut yli 30 kertaa eri kouluihin mutta en ole edes ammatikouluun pässyt sisään
Ap
No, ei tuo pidä paikkaansa. Ammattikouluissa paljon linjoja, joihin pääsee jokaikinen hakija.
Miten olet muuten kuluttanut aikaasi paitsi työhakemuksia lähetellen?
Jos osaat esim. kiinaa työllistyt varmasti ja sitä voi opiskella ihan netistä.
Jos vaikka opettelisit ensin suomen kieltä. Sipulinkuorija on yhdyssana. Tosin turha hakea ammatteihin, joita ei ole.
Ei tätä tyyppiä kukaan enää palkkaa vaikka saiskin koulutuksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Perehdyttää ei kouluta
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenköhän monta sipulin kuorijan paikkaa on ollut edes avoinna? Epäilen ettei yhtään.
https://www.is.fi/tyoelama/art-2000005203078.html
Lue vaikka siitä jos et usko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli sinä olet se 38-vuotias mies,joka on ollut ikänsä työtön,ja jonka pitäisi saada nyt semmoinen työ joka on jännä ja kiva,ja jossa on vähintään 5000€/kk palkka👍
Hän sanoi hakeneessa Heseen ja tiskaruksi. Tuskin odottaa jännää työtä ja suurra palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Edelleen bussikuskiksi pääsee oppisopimuksella ja riittää pelkkä b kortti. Ei muuta kuin joka firmaan hakemaan jos oikeasti töitä haluat
Ei ole niistä nyt pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan toimeentulotukea, asumistukea ja kuntoutusrahaa
Ap
Mistä lähtien olet saanut kuntoutusrahaa? Mistä sinä kuntoudut, Konala? Jostain nuppihommasta, kun kuitenkin salilla käyt viidesti viikossa?
Saan nyt kuntoutusrahaa kun olen Kelan kuntoutuksessa
Ap
Lähde liikkeelle kuntouttavasta työtoiminnasta, siitä se lähtee sitten eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tarvitse mitään 5000€ palkkaa mutta palkan pitäisi olla pari sataa enemmän kuin tuet eli joku 1800€/kk nettona olisi hyvä
Ap
No, 1600 €/kk nettotuloilla elää ruhtinaallisesti. Joten elä niillä tuilla siihen asti kunnes saat töitä.
Ei elä kun yli 900€ menee pelkästään vuokraan ja 50€/kk sähköön, 300€ pakollisiin laskuihin
Ap
Jos ap muuttaa nyt vaan yksiöön vähän pienempään kaupunkiin, niin silloin jää enemmän. 50 sähköön! Karsi siitä. 300 laskuihin, näistä on myös varaa karsia. T: työssäkäyvä joka kuluttaa huomattavasti vähemmän.
Riippuu palkasta, jos vaatii satasen lisää nettoa, niin bruttoa joutuu mahdollisesti maksamaan yli 200 euroa enemmän.