Olen hakenut töihin noin 11 500 paikkaan mutta kukaan ei ole palkannut minua edes tiskariksi, sipulin kuorijaksi tai hesburgeriin
Olen hakenut töihin noin 11 500 paikkaan mutta kukaan ei ole palkannut minua edes tiskariksi, sipulin kuorijaksi tai hesburgeriin
Kommentit (127)
Aika surullista, ettei ap tajua itse omaa tilannettaan. Mutta meneehän hänen elämänsä näinkin, vauvapalstalla samaa asiaa spämmäillen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 20 ja puoli vuotta työtön
Ap
Eli sinä olet se 38-vuotias mies,joka on ollut ikänsä työtön,ja jonka pitäisi saada nyt semmoinen työ joka on jännä ja kiva,ja jossa on vähintään 5000€/kk palkka👍
Ei tarvitse mitään 5000€ palkkaa mutta palkan pitäisi olla pari sataa enemmän kuin tuet eli joku 1800€/kk nettona olisi hyvä
Ap
No, 1600 €/kk nettotuloilla elää ruhtinaallisesti. Joten elä niillä tuilla siihen asti kunnes saat töitä.
Ei elä kun yli 900€ menee pelkästään vuokraan ja 50€/kk sähköön, 300€ pakollisiin laskuihin
Ap
Miksi valehtelet taas, ethän sä Konala tähänkään asti ole maksanut vuokraasi itse.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja sitä sitten ihmettelet, kun ei ole mitään koulutusta tai työkokemusta kun on pelkkä vajaakuntoinen, mielenterveysongelmainen turhake, pelkkä kuluerä yhteiskunnalle.
Hyvä ap. Sun tilanteessa pitää ottaa vastaan ihan mikä tahansa työ mikä on tarjolla. Vaikka sitä maksettaisiin vähemmän kuin mitä saat tukia. Sulla ei ole mitään, siis ei pienintäkään kokemusta ja sun on rakennettava itsellesi työhistoria.
11500 hakemusta kertoo ettet hae töitä oikein, et tee sitä huolella, vaan räiskit puolivillaisia sähköposteja vasemmalle ja oikealle. Pelkällä paperihakemuksella hyvin harva tänä päivänä työllistyy enää yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli sinä olet se 38-vuotias mies,joka on ollut ikänsä työtön,ja jonka pitäisi saada nyt semmoinen työ joka on jännä ja kiva,ja jossa on vähintään 5000€/kk palkka👍
Sivusta vastaan, että ap sanoi kelpuuttavansa vaikka Hesen kassan työt. Ei kuulosta oikein jännän ja kivan työn vaatimiselta, missä 5k palkka.
Ap, oikeammin Konalan jauhelihamies, sanoo kaikenlaista. On tälle sivulle kirjoitetellut satoja kommentteja, joissa kymmenissä on kertonut, että ei hyväksy alle 2000 e nettopalkkaa, kun on eläissään ollut työkokeilussa 5 vk ennen potkuja. Kommentti, johon viittaat, on ehkä vähän liioitteleva, mutta täysin ymmärrettävä. Tähän tyyppiin on kyllästyneet jo kaikki, tosin aina se löytää uuden uhrin, joka ei ole siitä kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap. Sun tilanteessa pitää ottaa vastaan ihan mikä tahansa työ mikä on tarjolla. Vaikka sitä maksettaisiin vähemmän kuin mitä saat tukia. Sulla ei ole mitään, siis ei pienintäkään kokemusta ja sun on rakennettava itsellesi työhistoria.
11500 hakemusta kertoo ettet hae töitä oikein, et tee sitä huolella, vaan räiskit puolivillaisia sähköposteja vasemmalle ja oikealle. Pelkällä paperihakemuksella hyvin harva tänä päivänä työllistyy enää yhtään mihinkään.
Hän on hakenut mm. talonmieheksi, töihin pankkiin, ilmeisesti sinne Heselle jne. Töihin pankkiin ilman mitään koulutusta? Korjailemaan putkia ja sähköjä ilman mitään koulutusta? Tämä tosiaan roiskii niitä hakemuksiaan minne sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tarvitse mitään 5000€ palkkaa mutta palkan pitäisi olla pari sataa enemmän kuin tuet eli joku 1800€/kk nettona olisi hyvä
Ap
Hyvä muistutus, että työttömien tuet edelleen Suomessa aivan liian korkeat! Elät kannustinloukussa. Toivottavasti nämä saataisiin purettua nopeasti!
Sä et tiedä mitään siitä minkälaista on työttömänä suomessa niin pitäs jos vaan pitäisit pääs kiinni.
No, jos Ap saa 1600 kuussa tekemättä mitään ja ei hyväksy duuneja alle 1800€ nettopalkan, niin onhan tuossa vikaa! Tuet ovat liian suuret ihan selkeästi! Ei tuollainen henkilö koskaan työllisty, kun ei ole mitään tarvetta uhrata omaa vapaa-aikaa työnantajalle, kun yhteiskunta maksaa niin hyvin sohvalla makaamisesta!
Suomessa noin yleisesti ongelma ei ole liian suuret tuet vaan suorastaan naurettava palkkataso verrokkimaihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Saan toimeentulotukea, asumistukea ja kuntoutusrahaa
Ap
Mistä lähtien olet saanut kuntoutusrahaa? Mistä sinä kuntoudut, Konala? Jostain nuppihommasta, kun kuitenkin salilla käyt viidesti viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Konalan lihamestarin jauheliha 🥳🥩
Köyhälistö joutuu syömään kaikenlaista paskaa.
Kertoo varmaan aika paljon sun henkisistä kyvyistä ja taidoista. Mainostat siis kuinka surkea epäonnistuja olet ihmisenä, ja jotenkin ylpeilet asialla?
Älkää langetko provon aloituksiin
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tarmolla ja vaivalla olisit perustanut jo oman toiminimen.
Mitä pelkällä toiminimellä tekee jos palvelulle ei löydy halukkaita maksajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta.
Siinä ajassa moni on lukenut 3 ammattia.
Työvoimakoulutuksen kautta pääsee duuniin. Kunhan panostaa harjoitteluihin ja kysellen kiertää paikat joissa harjoittelijoita käytetään vain ilmaisena työvoimana roskahommiin. Ilman mitään opetusta. Toki harjoittelussa kuuluu tehdä niitäkin. Mutta ei yli 60 prosenttia harkoitteluajasta.
En pysty tekemään mitään fyysistä työtä
Ap
No mitä ajattelit tehdä Hesburgerissa? Istua mukavasti kotisohvalla etätöiden merkeissä päivittämässä Hesburgerin somekanavia?
Vierailija kirjoitti:
No, ei pidä paikkaans. Itselläni kolme nuorta. Kaikki saanut töitä ilman kokemusta puolen vuoden sisällä. Eikä edes hankalaa tehnyt. Tekevät duunia opiskelujen ohella ja ihan ns. hanttihommia, johon ei koulutusta vaadita!
Nuoria niin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa noin yleisesti ongelma ei ole liian suuret tuet vaan suorastaan naurettava palkkataso verrokkimaihin verrattuna.
Ei palkkatasossa ole mitään vikaa. Ongelmana on sivukulut ja verot. Molemmista saamme kiittää vasemmistoa ja "pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa joka vaatii hieman normaalia enemmän rahoitusta".
Se että sä saisit 100€ enemmän käteen vaatii n. 500€ panostusta työnantajalta. Mieti sitä.
Kuinka moneen paikkaan luulet vielä hakevasi ennen kuin hoksaat, että tuo ei taida johtaa mihinkään?
Mites olisi joku muu juttu? Vaikka tekisit himmeleitä ja myisit niitä facessa? Aineet ei maksa mitään ja kyllä niistä aina pari euroa saa.
Tuo että satasen lisä maksaa 500e työnantajalle on valhe koska oma pomoni sanoi että 1000epalkka maksaa 1700e työnantajalle kokonaisuudessaan se on 1.7 kertaa noin nopeasti laskettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei pidä paikkaans. Itselläni kolme nuorta. Kaikki saanut töitä ilman kokemusta puolen vuoden sisällä. Eikä edes hankalaa tehnyt. Tekevät duunia opiskelujen ohella ja ihan ns. hanttihommia, johon ei koulutusta vaadita!
Nuoria niin.
Niin! Tekevät duuneja, mikä ei näille tuilla eläville elämäntapatyöttömille kelpaa, vaikka nuoret voisi elää opintotuella ja opintolainalla. Jossain vaiheesa valmistuvat ja toivottavasti sitten saavat oman alansa duunia, josta maksetaan kunnolla. Ainakin yhden opiskeluala on sellainen, että duunia löytyy ja palkka on iso tulevaisuudessa.
Konalan pikku paskiainenhan tämä ap tosiaan taas kerran on. Edelleen vailla järkeä ja ymmärrystä, raukkaparka.