Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitteko miehen mieliksi kotona jouluna vai menisittekö sukulaisille?

Vierailija
18.12.2024 |

Mulla kerrankin pitkät vapaat jouluna ja voitaisiin mennä pariksi yöksi sukuni luo jouluna. Lapsemme mielestä olisi aivan ihanaa päästä viettämään joulua rauhassa mummon, tätien ja serkkujen kanssa. Mutta mies ei halua lähteä. Pitkin hampain suostuu tulemaan päiväseltään sinne syömään, ajomatkaa on tunnin verran. Itse haluaisin ihan rauhassa viettää aikaa mummolassa ja olla muiden iloisten ihmisten seurassa... Mies just ja just saa kerättyä itsensä että vähän osallistuu jouluun, mutta kuitenkin 90% ajasta katsoo telkkaria tai on puhelimella eikä tee mitään minun tai lapsen kanssa. Tiedän että hän kuitenkin pettyy valtavasti jos menemme ilman häntä. Hänet siis toki on aina kutsuttu mukaan ja mummolassa olisi loistavasti tilaa lojua rauhassa vaikka sillä puhelimellaan sielläkin. Äh. 

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea juttu. Tosin, jos miehellä on mahdollisuus olla mummolassakin omissa oloissaan, niin mielestäni paras ratkaisu on meno sinne mummolaan koko perhe.

Vierailija
2/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on jo iso poika, anna hänen pettyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotat sen pettymyksen enemmin lapselle kuin aikuiselle ihmiselle? Sairasta. 

Vierailija
4/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän sanoi kun keskustelitte asiasta? 

Vierailija
5/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä hoidat omat sukulaisesi ja mies omansa. Ellei vieraile pari tuntia yhdessä. Yleensä äidit kaipaavat ainoastaan lapsiaan ja lastenlapsia, ei ehkä vävyä tai miniää. Riippuu.

Vierailija
6/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siis luulet että mies pettyisi? Minä taas luulen ettei mies välitä pätkääkään mitä sinä ja lapsesi teette. Jos hän välittäisi hän olisi aktiivinen toimija teidän arjessa, jne, eikä olisi mikään sohvalla makaava vässykkä. 

Vierailija
7/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsi tekee tuollaisella isällä? 

Vierailija
8/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joka toinen vuosi tehdään kummankin toiveiden mukaan. Mies mieluiten viettää joulun kotona, minä vanhemmillani. Tänä vuonna lasten toiveiden mukaan mennään toista kertaa peräkkäin vanhemmilleni. Aikuinen ehkä voi joustaa omista toiveistaan lasten takia. Eikä siellä tarvi päivätolkulla olla, jos vaikka sen pari yötä ja ehtiihän siinä kotonakin olemaan jos molemmilla normi toimistotyö.

Vierailija
9/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä.

Yleensä miehet oikein innosta puhkuen haluavat anopin luokse. Sinulla on kyllä outo mies. 

Vierailija
10/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti mies on onnessaan, kun voi jäädä yksin kotiin. Miksi hän pettyisi, jos teidän seura ei kiinnosta?

Vierailija
11/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin menisin sukulaiselle. Miksi tollanen jurnuttaja olisi lasta tärkeämpi, lapselle joulu muutenkin tärkein. 

Vierailija
12/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi luulen että pettyisi kun jos ollaan jossain, soittelee lapselle puheluita että on ikävä ja mulle laittelee viestejä millon ollaan tulossa kotiin. Ap 

Vierailija
13/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi luulen että pettyisi kun jos ollaan jossain, soittelee lapselle puheluita että on ikävä ja mulle laittelee viestejä millon ollaan tulossa kotiin. Ap 

Jätä se sika, ei mies saa kaivata perhettään.

Vierailija
14/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsi tekee tuollaisella isällä? 

Isällä joka ei halua pilata joulun viettoaan anoppia katsellen? Jaa'a , on kyllä kelvoton isukki. Saattaahan se olla niinkin, että tuo mies ei edes ole tuon lapsen isä vaan tuon lapsen on jo oma isä kokonaan hylännyt. Nykyään kun on niin paljon näitä uusioperheitä.

Eihän Ap maininnut, että mies olisi tuon lapsen isä , vaan hän puhui miehestään. Ymmärrän tuota miestä hyvin siinä mielessä, että ei se varmasti ole helppoa olla aisurin roolissa joulua viettämässä missään anoppilassa. Noloahan se on.

Vierailija
15/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluaa kontrolloida teitä . . . 

Vierailija
16/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oot ottanut tuollaisen aikuisvauvan mieheksesi? Sehän käyttäytyy kuin joku teini. 

Vierailija
17/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi jäädä kotiin. Menkää muut sukulaisille.

Mä en tunne mun sukulaisia niin ei ole tuota ongelmaa.

Vierailija
18/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa niin että mies jää halutessaan kotiin , mutta ei soittele perään vaan kuulumiset vaihdetaan sitten kotona. Lapset saa nauttia joulusta. 

Vierailija
19/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika, ei mies saa kaivata perhettään.

No tässähän nyt ollaan siinä asian ytimessä. Kyllä minä haluaisin että vietetään koko perhe yhdessä joulua. Mutta kun tiedän mitä se kotona on, yritän yksin luoda lapselle jotain tunnelmaa ja mies vetäytyy omiin oloihinsa. Olisi niin mukava kun edes aattona olisi muutakin porukkaa ympärillä juhlaa viettämässä. Ja kyllä hän on siis lapsen isä. Ap 

Vierailija
20/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis karmea ajatus viettää lomaa (vaikka lojuen) puolison sukulaisissa, missä serkkuja, tätejä, seiä, mummoja ja pappoja. Ei siellä voisi olla niinkuin kotona. Lomassa on parasta olla omalla sohvalla. Itse en lähtisi vaan ihan tyytyväinen olisin kotona yksinkin. Sen verran voisin joustaa, että kävisin kahvilla/syömässä ja sitten tuhatta ja sataa kotia takaisin. Mutta ei muutamaa yötä.