Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitteko miehen mieliksi kotona jouluna vai menisittekö sukulaisille?

Vierailija
18.12.2024 |

Mulla kerrankin pitkät vapaat jouluna ja voitaisiin mennä pariksi yöksi sukuni luo jouluna. Lapsemme mielestä olisi aivan ihanaa päästä viettämään joulua rauhassa mummon, tätien ja serkkujen kanssa. Mutta mies ei halua lähteä. Pitkin hampain suostuu tulemaan päiväseltään sinne syömään, ajomatkaa on tunnin verran. Itse haluaisin ihan rauhassa viettää aikaa mummolassa ja olla muiden iloisten ihmisten seurassa... Mies just ja just saa kerättyä itsensä että vähän osallistuu jouluun, mutta kuitenkin 90% ajasta katsoo telkkaria tai on puhelimella eikä tee mitään minun tai lapsen kanssa. Tiedän että hän kuitenkin pettyy valtavasti jos menemme ilman häntä. Hänet siis toki on aina kutsuttu mukaan ja mummolassa olisi loistavasti tilaa lojua rauhassa vaikka sillä puhelimellaan sielläkin. Äh. 

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas, ladten suku on lasten äidin suku, lasten serkut äidin sisarusten lapset.

Mies perheessä on se äänetön yhtiömies, hänen sukunsa ei ole "sukua."

Mitä se miehen suku tähän liittyy, kun miestä ei koko joulu edes kiinnosta? Ei tässä ole mitenkään käynyt ilmi, että miehenkin suku olisi ap'n perheen kutsunut joulun viettoon luokseen, joten eivät liity tähän asiaan ollenkaan.

Ydin tässä on ettei ap halua olla miehensä kanssa vaan haluaisi olla naimisissa äitinsä ja sisarustensa kanssa.

Vierailija
62/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis luulet että mies pettyisi? Minä taas luulen ettei mies välitä pätkääkään mitä sinä ja lapsesi teette. Jos hän välittäisi hän olisi aktiivinen toimija teidän arjessa, jne, eikä olisi mikään sohvalla makaava vässykkä. 

Olen eri mieltä. Meillä mies on onnellinen silloin, kun saa tissutella yksikseen autotallissa ja tietää, että perhe on kotona. Illan aikana häntä näkee ehkä 20 minuuttia, mutta voi luoja sitä valitusta, jos muu perhe on poissa kotoa. Ja tämä siis ihan normi viikonloppuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi luulen että pettyisi kun jos ollaan jossain, soittelee lapselle puheluita että on ikävä ja mulle laittelee viestejä millon ollaan tulossa kotiin. Ap 

Anna soitella.

Vierailija
64/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä.

Yleensä miehet oikein innosta puhkuen haluavat anopin luokse. Sinulla on kyllä outo mies. 

Minä ainakin. Anoppi on paras pano mitä minulla on koskaan ollut. Ja aina lohkeaa kun kaksistaan ollaan. Mahtava kissa!

Vierailija
65/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero niin pääset vastenmielisestä äijästä ja viettää aikasi miten tahdot.

Vierailija
66/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa mummolaan, ukko maatkoon sohvalla.

Vierailija
67/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai lähdet lasten kanssa sukulaisiin tässä tilanteessa, ja mies jää kotiin. Turha yhden ihmisen vuoksi ankeuttaa koko perheen joulua. Olette ihan rauhassa sen pari yötä. Jos mies ei muutenkaan halua tehdä jouluna mitään, nyt hänellä on täysi vapaus olla tekemättä.

Vierailija
68/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se talutushihnaan ja raahaa mummolaan valmiin kattauksen äärelle. Kyllä koira koiran tuntee. Kun alkaa hajut tulvimaan nenään jo alkaa kuola valua. Vastustamaton kiusaus varmasti sinunkin näkökulmasta kun pääsee valmiiseen pöytään monen sorttisen kattauksen äärelle nauttimaan kun ei tarvitse passuuttaa aikuista miestä mikä sinällään on jo huvittavaa. Itse hävettäisi esitellä tuollainen nahjus sukulaisille. Mikä riivinrauta. Opeta nyt ainakin mies käyttäytymään että kehtaa viedä ihmisten ilmoille. 

Vierailija
69/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielummin kotona kun jossain muualla jouluna.

Vierailija
70/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis luulet että mies pettyisi? Minä taas luulen ettei mies välitä pätkääkään mitä sinä ja lapsesi teette. Jos hän välittäisi hän olisi aktiivinen toimija teidän arjessa, jne, eikä olisi mikään sohvalla makaava vässykkä. 

Olen eri mieltä. Meillä mies on onnellinen silloin, kun saa tissutella yksikseen autotallissa ja tietää, että perhe on kotona. Illan aikana häntä näkee ehkä 20 minuuttia, mutta voi luoja sitä valitusta, jos muu perhe on poissa kotoa. Ja tämä siis ihan normi viikonloppuisin.

No niin tämä juuri, emme siis ole ainoa tällainen perhe. Ap 

Vierailija
71/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin tämä juuri, emme siis ole ainoa tällainen perhe. Ap 

Et todellakaan. Voin kertoa, että ainakin kolmella ystävälläni on samanlainen mies. Ovat onnellisia puuhaillessa yksin, mutta perheen tulee olla käden ulottuvilla tarvittaessa. 

Ps. Sinuna sopisin miehen kanssa, että menette yhdessä sukulaisiin ja mies sitten lähtee sieltä kotiin, kun haluaa. Tulee sitten seuraavana päivänä hakemaan teitä, tai tulette julkisilla. Kummankin tulee tulla hieman toista vastaan. Ja lapselle nuo sukujoulut ovat kyllä todella tärkeitä.