Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitteko miehen mieliksi kotona jouluna vai menisittekö sukulaisille?

Vierailija
18.12.2024 |

Mulla kerrankin pitkät vapaat jouluna ja voitaisiin mennä pariksi yöksi sukuni luo jouluna. Lapsemme mielestä olisi aivan ihanaa päästä viettämään joulua rauhassa mummon, tätien ja serkkujen kanssa. Mutta mies ei halua lähteä. Pitkin hampain suostuu tulemaan päiväseltään sinne syömään, ajomatkaa on tunnin verran. Itse haluaisin ihan rauhassa viettää aikaa mummolassa ja olla muiden iloisten ihmisten seurassa... Mies just ja just saa kerättyä itsensä että vähän osallistuu jouluun, mutta kuitenkin 90% ajasta katsoo telkkaria tai on puhelimella eikä tee mitään minun tai lapsen kanssa. Tiedän että hän kuitenkin pettyy valtavasti jos menemme ilman häntä. Hänet siis toki on aina kutsuttu mukaan ja mummolassa olisi loistavasti tilaa lojua rauhassa vaikka sillä puhelimellaan sielläkin. Äh. 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsi tekee tuollaisella isällä? 

Joo. Isä on arvoton paskakasa. Ihan turha.

Vierailija
22/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis luulet että mies pettyisi? Minä taas luulen ettei mies välitä pätkääkään mitä sinä ja lapsesi teette. Jos hän välittäisi hän olisi aktiivinen toimija teidän arjessa, jne, eikä olisi mikään sohvalla makaava vässykkä. 

Läheisriippuva on niin tottunut näkemään, mitä toinen tarvitsee ja tuntee, ettei hän enää näe itseään. Ehkä oma identiteetti on niin sotkeutunut toiseen, ettei enää ole omaa tervettä erillistä elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isällä joka ei halua pilata joulun viettoaan anoppia katsellen? Jaa'a , on kyllä kelvoton isukki. Saattaahan se olla niinkin, että tuo mies ei edes ole tuon lapsen isä vaan tuon lapsen on jo oma isä kokonaan hylännyt. Nykyään kun on niin paljon näitä uusioperheitä.

Eihän Ap maininnut, että mies olisi tuon lapsen isä , vaan hän puhui miehestään. Ymmärrän tuota miestä hyvin siinä mielessä, että ei se varmasti ole helppoa olla aisurin roolissa joulua viettämässä missään anoppilassa. Noloahan se on.

Mitä noloa siinä on jos on mehiläispesän kuhnuri? Kuin Varpunen jouluaamuna hoitamassa käenpoikasta.  Sitäpaitsi jotkut tykkäävät mennä nenineen sinne missä muut ovat pitäneet muniaan. 

Vierailija
24/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Isä on arvoton paskakasa. Ihan turha.

Juu. Eikä äidissäkään paljon kehumista ole.

Minua aidosti surettaa, että lapsella on noin paskat vanhemmat.

Vierailija
25/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kammottava isä. Itkettää.

Vierailija
26/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai menisin mummolaan lapsen kanssa jos itse haluaisin sinne lähteä. Miehesi on aikuinen mies joka tekee itse omat päätöksensä. Jääkööt kotiin jos ei mudien seura kelpaa.

Me ollaan miehen kanssa oltu tähän asti aina jouluja erillään, koska miehelle joulut on vaikeita, hänen vanhempien kuoleman vuosipäivä. Itse taas haluan viettää joulua perheeni kanssa.

Vierailija
27/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis karmea ajatus viettää lomaa (vaikka lojuen) puolison sukulaisissa, missä serkkuja, tätejä, seiä, mummoja ja pappoja. Ei siellä voisi olla niinkuin kotona. Lomassa on parasta olla omalla sohvalla. Itse en lähtisi vaan ihan tyytyväinen olisin kotona yksinkin. Sen verran voisin joustaa, että kävisin kahvilla/syömässä ja sitten tuhatta ja sataa kotia takaisin. Mutta ei muutamaa yötä. 

Perheellinen joutuu aika paljon joustamaan omista mieltymyksistä, jos on lapsia. Se jousto kuuluu molemmille vanhemmille. Aikuisten kesken on se keskustelu käytävä ja sovittava lapsia ajatellen. Lapset kasvaa yllättävän nopeasti ja kyllä ne vanhemmat kerkii viettämään monta joulua ihan omien mieltymysten mukaan sen jälkeen.

Vierailija
28/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi luulen että pettyisi kun jos ollaan jossain, soittelee lapselle puheluita että on ikävä ja mulle laittelee viestejä millon ollaan tulossa kotiin. Ap 

Niin että kyselee milloin köökkipiika on tulossa laittamaan ruokaa ja nisua pöytään. Jouluseksikin olisi kiva juttu. Paskat sillä mikään ikävä ole sua sen enempää kuin teidän lastakaan. Lapselle viestittely ja kitinä manipulointia ja syyllistämistä.  Iskä yksin => äkkiä kotiin iskän valvonnan alle.

En miettisi hetkeäkään vaan pakkaisin kamat jo viikonloppuna. Paipai ukkokulta, ankeudu yksinäs telkkaa tuijottaen. Hyi mikä äijä.. 

Vierailija
29/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vitussa saatte yhdestä joulusta noin ison ongelman? Ei tuollainen voi normaaleilla ihmisillä vaatia mitään pohtimista. Meillä oli viime vuonna vastaava tilanne mutta niinpäin, etten minä tahtonut yöpyä miehen sukulaisilla. Minä heitin miehen ja lapset sinne, kävin samalla kahvilla ja vein lahjat ja ajoin kotiin. Ei vaatinut erityistä suunnittelua tai ponnistelua.

Vierailija
30/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vain antaisitte sen lapsen pois?

Ota yhteyttä sosiaalitoimeen ja pyydä pikaista huostaanottoa niin saatte joulun pelastettua teiltä kaikilta.

Kirjoituksestasi paistaa hyvin läpi se, että teillä ei ole varaa ostella edes jouluksi ruokaa saati lapsellenne lahjoja ja minusta se on todella surullista teidän jokaisen kannalta katsottuna. Jos et kuitenkaan halua lapsestasi luopua, niin lähde ihmeessä äitisi luo turvaan. Olisi ikävää lukea lehdestä miten mies murhasi perheensä jouluaattona koska kinkku ei ollut har'am.

Vierailija
31/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä.

Yleensä miehet oikein innosta puhkuen haluavat anopin luokse. Sinulla on kyllä outo mies. 

Mun mies ei innostu, joten hänen ei ole pakko. Hän saa ihan itse valita tuleeko vai eikö. Hän ei myöskään estä minua tekemästä omia valintoja. Mies osaa suhtautua siihen ihan aikuismaisesti, jos minä olen pari päivää poissa. Nytkin on pitkät vapaat ja se ei ole mitenkään meiltä pois, jos ei koko lomaan nyhjätä yhdessä. 

(ymmärsin kyllä sarkasmin)

Vierailija
32/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vain antaisitte sen lapsen pois?

Ota yhteyttä sosiaalitoimeen ja pyydä pikaista huostaanottoa niin saatte joulun pelastettua teiltä kaikilta.

Kirjoituksestasi paistaa hyvin läpi se, että teillä ei ole varaa ostella edes jouluksi ruokaa saati lapsellenne lahjoja ja minusta se on todella surullista teidän jokaisen kannalta katsottuna. Jos et kuitenkaan halua lapsestasi luopua, niin lähde ihmeessä äitisi luo turvaan. Olisi ikävää lukea lehdestä miten mies murhasi perheensä jouluaattona koska kinkku ei ollut har'am.

Niin. Minullekin tuli heti tunne, että tuo mies saattaisi olla vaarallinen ja väkivaltainen tappaja. Oikea miespuolinen Anneli Auer. Tiedä vielä mitä lapsiraukallekin tekisi. Mikälie saatananpalvoja!

Vierailija
33/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä.

Yleensä miehet oikein innosta puhkuen haluavat anopin luokse. Sinulla on kyllä outo mies. 

Mun mies ei innostu, joten hänen ei ole pakko. Hän saa ihan itse valita tuleeko vai eikö. Hän ei myöskään estä minua tekemästä omia valintoja. Mies osaa suhtautua siihen ihan aikuismaisesti, jos minä olen pari päivää poissa. Nytkin on pitkät vapaat ja se ei ole mitenkään meiltä pois, jos ei koko lomaan nyhjätä yhdessä. 

(ymmärsin kyllä sarkasmin)

Olet aarre 🤗 miehelläsi kävi hyvä tuuri. Onnittelut hänelle hyvästä valinnasta.

Vierailija
34/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" rauhassa mummon, tätien ja serkkujen kanssa." 

Tämä ei täsmää .

Vierailija
35/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku joulu ja rauha eivät kuulu samaan lauseeseen. Itsekin jäisin mieluummin kotiin kuin viettäisin joulun hälinässä

Vierailija
36/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte aaton kotona ja meette joulupäivänä mummolaan. Tai toisinpäin, keskustele miehesi kanssa asiasta.

Vierailija
37/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti tässä on se kammottava, puhuu lapselle suku joulusta vaikkei ole miehen kanssa asiaa sopinut, lapsi tässä on välikappale 

Vierailija
38/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti tässä on se kammottava, puhuu lapselle suku joulusta vaikkei ole miehen kanssa asiaa sopinut, lapsi tässä on välikappale 

Eihän siihen mitään isän lupaa tarvita. Jos isä ei halua lähteä mukaan niin se on isän ihan oma ongelma.

Vierailija
39/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" rauhassa mummon, tätien ja serkkujen kanssa." 

Tämä ei täsmää .

Vähän voi tulla ulkopuolinen olo kyllä. Kuin olisi valkoisena henkilönä itä-vantaalla. 

Vierailija
40/71 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joulut vietetty aina ihan kotona lasten kanssa. Emme ole halunneet luoda lapsille perinnettä jossa kokoonnutaan joka joulu jonnekkin mummolaan tai anoppilaan. Meille oma perhe on aina tärkein ja tämän haluamme pojillemmekin opettaa.