Onko se teistä luxusta, jos vuokra-asunnossa on tiskikone?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole luxsusta, mutta yhden hengen taloudessa aika turha kapine.
Toki, jos ei paljon kotona aikaa vietä ja syö aina ulkona. Itse työkyvyttömyyseläkeläisenä kun olen koko ajan kotona ja vaikka käytän esim. samaa juomalasia koko päivän, niin sitä tiskiä kertyy aivan tajuttomia määriä joka päivä. Omassa yksiössäni ei ole tiskikonetta, mutta olen ostanut itse sellaisen pöytämallisen. Senkin joutuu 2-3 kertaa päivässä pyörittämään. Ei todellakaan olisi psyykkisesti sairaana voimavaroja tiskata käsin kaikkea, nyttenkin siis joutuu isommat uunivuoat ja kattilat käsin pesemään, kun eivät mahdu tuohon mini-koneeseen. Ja pyrin tekemään usemman päivän ruuat kerralla, silti sitä tiskiä on ihan tolkuttomasti.
Tiskikoneita asennetaan vuokrakämppiin säästösyistä.
Vuokralainen maksaa itse sähkön jolla kone lämmittää veden. Näin ollen lämpimän veden kulutus laskee. Säästö tulee kaukolämmöstä. Toinen syy on se. Vesivahingot vähenevät kun asukkaan vaihtuessa ei vaihdu kone, eikä siinä välissä tulppausten tarvitse olla kunnossa.
Vuokralaisen kone maksaa itsensä takaisin puolessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin turha? Jos laitat ruokaa päivittäin ja leivot silloin tällöin sekä naapuri tai ystävä käy kaffeella tulee tiskiä aika julmasti päivässa. Olen yhden hengen talous ja joka toinen päivä tiskikone päälle. Erittäin tarpeellinen kone.
Meitä on neljä ja joka toinen päivä tiskikone päälle. Ruokaa laitetaan päivittäin.
Oletko huomannut koskaan, että tiskikoneitakin on erikokoisia?
Vierailija kirjoitti:
Ei, perusasioita kuten liesi ja mikrokin. Jokaisessa nykyaikaisessa keittiössä on astianpesukone.
Varmaan joo, ainakin uudemmissa asunnoissa. Meillä on asunto yli 40- vuotias ja tiskikone on mutta sitä ei käytetä kun ei kahdestaan tarvita. Kattilakaappina on. Mutta siis ei luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin turha? Jos laitat ruokaa päivittäin ja leivot silloin tällöin sekä naapuri tai ystävä käy kaffeella tulee tiskiä aika julmasti päivässa. Olen yhden hengen talous ja joka toinen päivä tiskikone päälle. Erittäin tarpeellinen kone.
Minä asun yksin ja tiskiä tulee senverran, että kerran kuukaudessa on tarvetta tiskata. Kaupasta saa valmiita ruokia ja kahvileipiä niin kohtuuhintaan, ettei kannata tuhlata aikaansa ruoanlaittoon ja leipomiseen. Naapurit ja ystävät voivat juoda kahvit omissa oloissaan!
2024,Mulla ei ole mitään mukavuuksia.
Kyllä tiskikone on nykyään normijuttu vuokrakämpässäkin, lukuunottamatta jotain alle 20 neliön koirankoppeja. Tai vähintään sille on paikka, mutta kone pitää tuoda ja asentaa itse. Millä muullakaan sitä kohta enää mitään pesee, kun nykyajan trendikeittiössä ei ole enää astiankuivauskaappiakaan.
Ilmalämpöpumppu sen sijaan olisi luksusta, kun on omistusasuntojakin joihin taloyhtiö kieltää asentamasta pumppua.
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä vielä ei välttämättä ollut tiskikoneita, mutta 2000-luvun puolella muistaakseni kyllä oli... viimeisessä vuokrakämpässä missä asuin, oli niin ihanat emäntä ja isäntä että teettivät rempan keittiöön kun sanottiin että edellinen vuokralainen taisi olla aika... ja silloin hommasivat tiskikoneenkin.
Sen sijaan tässä puolison okt:ssa mihin muutin, ei ollut tiskikonetta... en suostunut muuttamaan tänne ennen remonttia ja tiskikonetta.
Miten niin ei ysärillä ollut? Itse ostin kasarilla tiskikoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä vielä ei välttämättä ollut tiskikoneita, mutta 2000-luvun puolella muistaakseni kyllä oli... viimeisessä vuokrakämpässä missä asuin, oli niin ihanat emäntä ja isäntä että teettivät rempan keittiöön kun sanottiin että edellinen vuokralainen taisi olla aika... ja silloin hommasivat tiskikoneenkin.
Sen sijaan tässä puolison okt:ssa mihin muutin, ei ollut tiskikonetta... en suostunut muuttamaan tänne ennen remonttia ja tiskikonetta.
Miten niin ei ysärillä ollut? Itse ostin kasarilla tiskikoneen.
No en kai mä tarkoittanut että tiskikone olis keksitty v2000...
Ihan oma kokemus toi niistä vuokrakämpistä missä oon itse asunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, perusasioita kuten liesi ja mikrokin. Jokaisessa nykyaikaisessa keittiössä on astianpesukone.
Varmaan joo, ainakin uudemmissa asunnoissa. Meillä on asunto yli 40- vuotias ja tiskikone on mutta sitä ei käytetä kun ei kahdestaan tarvita. Kattilakaappina on. Mutta siis ei luksusta.
Eikö teillä tule tiskiä juurikaan vai oletteko jotenkin erityisen touhukkaita tiskaajia? Itselläni tulee jo yksin 2-3 pöytäkoneellista päivässä ja kumppanin luona ollessani kahdella ihmisellä tulee päivässä sellainen kapeampi (45 cm) iso tiskikoneellinen päivässä tai välillä kaksikin, vaikka emme edes leivo tai tee edes joka päivä ruokaa (vaan tehdään esim. iso uunivuokallinen kerralla, josta syödään useampi päivä). Itse olen työkyvyttömyyseläkeläisenä koko ajan kotona ja syön sen 4-5 ateriaa päivässä, ja vaikka käytän koko päivän samaa juomalasia ja leipälautasta, niin silti tulee tuon verran tiskiä. Kumppani käy töissä, että ei ole päivisin kotona (asumme siis erillään, mutta yökyläillään toistemme luona).
Luxususta on Lexus tallissa . Eivaineskaan se on ihan tavallinen korolla missä on vaan vähä hienommat merkkitarrat .
Ja tosiaan ennen kuin ostin sen pikkuisen pöytäkoneen, niin minulla meni päivittäin tunnista puoleentoista tuntiin päivittäisen tiskimäärän tiskaamisessa. Useilta muiltakin olen kuullut tätä fraasia, että "no eihän sitä yhdellä ihmisellä tiskiä juuri tule". Kyllä sitä tulee, kun on koko ajan kotona, ja syö sen 4-5 kertaa päivässä. Vaikka käyttäisi samaa juomalasia ja leipälautasta koko päivän. Lautasten, lasien ja aterimien lisäksi tietenkin kattilat, pannut ja vuokat, päivittäin smoothiekannu, sitten myös rasiat ym. (vaikka kurkkusiivuja pilkottuna tai edellisen päivän ruokaa rasiassa jääkaapissa tai avattu pakkaus jotain, mitä ei syönyt kerralla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, jos ei paljon kotona aikaa vietä ja syö aina ulkona. Itse työkyvyttömyyseläkeläisenä kun olen koko ajan kotona ja vaikka käytän esim. samaa juomalasia koko päivän, niin sitä tiskiä kertyy aivan tajuttomia määriä joka päivä. Omassa yksiössäni ei ole tiskikonetta, mutta olen ostanut itse sellaisen pöytämallisen. Senkin joutuu 2-3 kertaa päivässä pyörittämään. Ei todellakaan olisi psyykkisesti sairaana voimavaroja tiskata käsin kaikkea, nyttenkin siis joutuu isommat uunivuoat ja kattilat käsin pesemään, kun eivät mahdu tuohon mini-koneeseen. Ja pyrin tekemään usemman päivän ruuat kerralla, silti sitä tiskiä on ihan tolkuttomasti.
En ymmärrä miten yhdeltä ihmiseltä voi tulla noin paljon tiskiä. Meillä kahdestaan ehkä kaks koneellista viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä tule tiskiä juurikaan vai oletteko jotenkin erityisen touhukkaita tiskaajia? Itselläni tulee jo yksin 2-3 pöytäkoneellista päivässä ja kumppanin luona ollessani kahdella ihmisellä tulee päivässä sellainen kapeampi (45 cm) iso tiskikoneellinen päivässä tai välillä kaksikin, vaikka emme edes leivo tai tee edes joka päivä ruokaa (vaan tehdään esim. iso uunivuokallinen kerralla, josta syödään useampi päivä). Itse olen työkyvyttömyyseläkeläisenä koko ajan kotona ja syön sen 4-5 ateriaa päivässä, ja vaikka
Nyt on kyllä vaikea käsittää, miksi tälle kommentilleni on tullut kaksi alanuolta? Kuulisin perusteluja mielelläni, miten tällainen kommentti voi suututtaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä tule tiskiä juurikaan vai oletteko jotenkin erityisen touhukkaita tiskaajia? Itselläni tulee jo yksin 2-3 pöytäkoneellista päivässä ja kumppanin luona ollessani kahdella ihmisellä tulee päivässä sellainen kapeampi (45 cm) iso tiskikoneellinen päivässä tai välillä kaksikin, vaikka emme edes leivo tai tee edes joka päivä ruokaa (vaan tehdään esim. iso uunivuokallinen kerralla, josta syödään useampi päivä). Itse olen työkyvyttömyyseläkeläisenä koko ajan kotona ja syön sen 4-5 ateriaa päivässä, ja vaikka
Astiat pesee nopeasti käsin kun sen tekee saman tien eli jo ruokaa laittaessa eikä jätä niitä lojumaan tiskialtaaseen. Samoin heti ruokailun jälkeen.
Miten ihmeessä te edes käytätte niin valtavaa määrää astioita, että yhdellä ihmisellä tulee jopa 3 pöytäkoneellista likaisia astioita täyteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässäkin kommentissa näkyi alanuoli olevan, niin kertokaa nyt ihmeessä perusteluja. Nämä ala- ja ylänuolet tappaa keskustelun, kun jää epäselväksi, että mistä toinen oli eri mieltä.
Yksiössä ehkä mutta perheasunnossa normaali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten yhdeltä ihmiseltä voi tulla noin paljon tiskiä. Meillä kahdestaan ehkä k
Oletteko työssäkäyviä tai muuten syötte paljon kodin ulkopuolella, tai sitten syötte vain pari kertaa päivässä? Minun tiskikoneeni siis on todella pieni, tällaista mallia: https://www.euronics.fi/kodinkoneet/salora-dwr4200-poytaastianpesukone/…
Tiskiä tulee paljon, kun työkyvyttömyyseläkeläisenä olen kotona 24/7 ja syön normaalit 5 ateriaa päivässä. Käytän samaa juomalasia ja leipälautasta koko päivän, mutta kyllä tuosta kertyy silti useita lautasia ja aterimia plus ruuanvalmistusvälineet (jotka siis tiskaan käsin vielä tuon lisäksi, koska uunivuoat ja isot kattilat eivät mahdu tuohon pikkukoneeseen). Lisäksi päivittäin tulee tiskiin smoothiekannu ja erilaisia rasioita, missä olen säilyttänyt jääkaapissa vaikka kurkkusiivuja tai edellisen päivän ruokaa. Silloin tällöin pitää pestä myös esim. mikrokupu ja vesikannu (jossa pidän vettä jääkaapissa valmiina, koska hanasta tulee usein aluksi lämmintä vettä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on neljä ja joka toinen päivä tiskikone päälle. Ruokaa laitetaan päivittäin.
Oletko huomannut koskaan, että tiskikoneitakin on erikokoisia?
Kyllä 4 henkilöltä tulee 2 päivässä tiskiä koneellinen, oli kone vaikka kuinka iso
Olen samaa mieltä. Astianpesukone on minulle aivan turha, en käytä sitä koskaan.