Onko se teistä luxusta, jos vuokra-asunnossa on tiskikone?
Kommentit (118)
On luksusta. Olen asunut elämäni aikana noin kahdessakymmenessä vuokrakämpässä ja vain yhdessä oli astianpesukone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole luxsusta, mutta yhden hengen taloudessa aika turha kapine.
Miten niin turha? Jos laitat ruokaa päivittäin ja leivot silloin tällöin sekä naapuri tai ystävä käy kaffeella tulee tiskiä aika julmasti päivässa. Olen yhden hengen talous ja joka toinen päivä tiskikone päälle. Erittäin tarpeellinen kone.
Erityisesti juuri silloin jos laittaa yhdelle ruokaa päivittäin, niin kaikki ruoanlaittotarvikkeet on parhaiten käytössä kun ne pesee heti käytön jälkeen eikä jätä likaisena pesukoneeseen odottamaan ensin sen täyttymistä ja sen jälkeen vielä koneen käymistä. Käsin pesuun ei montaa minuuttia mene.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla vakiovaruste. Kannattaa huomioida vuokran hinnoittelussa. Minulle on tullut kustannuksia jo 800e. 2 kertaa huoltokäynti ja sitten uusi kone 550e. Saahan sen toki pääomatulon verovähennyksiin.
Eli tuolla kustannuksella olisit alunperin saanut kunnon koneen, Mielen ja saisit olla huoletta korjauskustannuksisata todella kauan....
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten tiskikone olisi turha jos asuu yksin. Ei se tiskaaminen iloksi muutu vaikka tiskaisi vain omat astiat. Vihaan tiskaamista, ja todellakin tiskikone on tarpeellinen vaikka pyöriikin vain 3-4 päivän välein! Yksin asuessa ei onneksi tarvitse tehdä ruokaa joka päivä kun sen normaalin "perheannoksen" tehdessä saa pakkaseen monen päivän ruoat. Eli ei ole mikään ongelma että se ainoa paistinpannu odottaa koneessa.
Paistinpannua EI PIDÄ PESTÄ KONEESSA, menee piloille, oli teflon, tai mikä tahansa pannu !🙄
Asun yksin ja pesen tiskikoneesta huolimatta käsin, kun koneen täyttymisessä menisi ikuisuus enkä viitsi pyörittää jotain 1/3 täysiä koneellisia. Konetiskiainekin on aikamoista myrkkyä (sen on oltava että irrottaa ne kuivuneet ruokien/juomienjämät.)
Ihmettelen myös tätä, miksi yksineläjillä astianpesukone olisi turha. Varsinkin jos apk on kapea, ei siihen hirveästi mahdu astioita ja kone saa pyöriä joka toinen päivä vähintään. Toisekseen ainakin itselläni on astioita ja ruuanlaittovälineitä niin paljon, että ei haittaa, vaikka osa odottelisi pari päivää koneen täyttymistä. Itse vihaan tiskaamista, joten astianpesukonetta käytän todellakin oikein mielelläni ja kuuluu nykyaikaisen keittiön vakiovarusteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin ja pesen tiskikoneesta huolimatta käsin, kun koneen täyttymisessä menisi ikuisuus enkä viitsi pyörittää jotain 1/3 täysiä koneellisia. Konetiskiainekin on aikamoista myrkkyä (sen on oltava että irrottaa ne kuivuneet ruokien/juomienjämät.)
En oikein ymmärrä tätä perustelua. Miksi sitä koneen täyttymistä pitää jotenkin odotella? Se täyttyy aivan itsestään, kun likaisia astioita tulee ja sitten, kun se on täynnä, sen voi laittaa päälle. Jos astiat loppuvat kesken ennen kuin kone on täynnä, siitä selviää kun hankkii riittävästi astioita. Toki, jos omistaa vain 2 haarukkaa ja yhden lautasen, voi olla, ettei kone ikinä tule täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin turha? Jos laitat ruokaa päivittäin ja leivot silloin tällöin sekä naapuri tai ystävä käy kaffeella tulee tiskiä aika julmasti päivässa. Olen yhden hengen talous ja joka toinen päivä tiskikone päälle. Erittäin tarpeellinen kone.
Erityisesti juuri silloin jos laittaa yhdelle ruokaa päivittäin, niin kaikki ruoanlaittotarvikkeet on parhaiten käytössä kun ne pesee heti käytön jälkeen eikä jätä likaisena pesukoneeseen odottamaan ensin sen täyttymistä ja sen jälkeen vielä koneen käymistä. Käsin pesuun ei montaa minuuttia mene.
Mulla tulee vaikka kuinka paljon tiskiä päivässä. Astiat ovat kyllä hyvin käytössä vaikka yksin asun.
on.Nykyinen vuokra-asunto on eka jossa on ollut valmiina.Jotenkin järjetöntä raahata aina muuttaessa oma kone, maksaa asennus ja poismuuttaessa irrotus.
Vaikutti kyllä päätökseen valita tämä asunto.
Vierailija kirjoitti:
Ysärillä vielä ei välttämättä ollut tiskikoneita, mutta 2000-luvun puolella muistaakseni kyllä oli... viimeisessä vuokrakämpässä missä asuin, oli niin ihanat emäntä ja isäntä että teettivät rempan keittiöön kun sanottiin että edellinen vuokralainen taisi olla aika... ja silloin hommasivat tiskikoneenkin.
Sen sijaan tässä puolison okt:ssa mihin muutin, ei ollut tiskikonetta... en suostunut muuttamaan tänne ennen remonttia ja tiskikonetta.
mulla oli jo 1985 vuokra- asunnossa astianpesukone,silloin se oli luksusta, ei enää
Vierailija kirjoitti:
Ei sen tarvitse olla täyteen ammuttu, säästää silti vettä käsintiskaukseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
ei ole turha kapine jos on pienet tilat ja vaan yksi pesuallas
Ei se nyt luksusta ole - tiskikone ei ole luksustuote, vaan ihan tavanomainen kodinkone. En ole itse vuosiin asunut vuokralla, mutta käsitykseni on, että ei se silti mikään vakiovaruste vuokra-asunnossa ole - se ei kuitenkaan tee siitä luksustuotetta. Ei vuokra-asunnossa leivänpaahdintakaan ole tai klemmareita valmiiksi ostettuna, mutta ei se näistäkään luksusta tee.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on, tai ainakin silloin, kun kyseessä on yksiö tai kaksio. Ja harvoin se sellaisiin minikeittiöihin mahtuukaan.
hyvin on mahtunnu minikeittiöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ollut tiskikonetta edes niinä vuosina, kun omistin asuntoni. Saisin koneen täyteen, jos asettelisin sinne aivan kaikki astiani kattiloita myöten, mutta sitten varmaan tulisi sähkölasku mieleen. Pitkäaikaistyöttömänä ja köyhänä oppii kohtaamaan kaiken raha edellä.
Käsin tiskaaminen on myrkkyä selälleni, joten ruokavalioni on muotoutunut sellaiseksi, ettei pahemmin tarvitse tiskata.
Vuokranantajani haluaa hankkia tänne tiskikoneen. Sen hinta näkyy heti vuokrassa muiden syiden ohella. On kätevää maksattaa kone vuokralaisella, ennen kuin tämä pääsee lähtemään halvempaan.
"Pitkäaikaistyöttömänä ja köyhänä oppii kohtaamaan kaiken raha edellä."
Paitsi vesilaskun.
Mitä tarkoitat? Olen maksanut tähän mennessä vuokranantajalle kiinteän vesimaksun vuokran päälle, eikä sitä Kela maksa. Vastikään on asennettu huoneistokohtaiset vesimittarit, joten en tiedä, miten tästedes pitää maksaa.
Mulla on kymmenensorminen tiskikone ja puhdasta tulee ja imurikin toimii ju nou. wink wink.
Ei ole. Siellä pitää olla tiskikone tai diiliä ei tule. Oppikaa jo vaatimaan jotain rahojenne vastineeksi.
Haha. Laitoin ihan väärään ketjuun. No, meni jo :D:D:D.