Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulunvietto yksin

Vierailija
17.12.2024 |

Kaikille joulunaika ei tarkoita ruuasta notkuvia pöytiä ja perheen kokoontumisia hyvällä hengellä. Aikuisena lapsettomana vietän joulun pyhät usein yksin. Lähipiiri viettää aikaa omien perheiden kanssa. Vanhemmat jo edesmenneitä. Mitä tekisi jouluna? 

Kommentit (314)

Vierailija
61/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalseassa loukossani syön roskisten antimia ja punon pirullisia juonia fasistipersujen ja muiden porvaripsykopaattien päänmenoksi. VIELÄ ME NOUSEMME ! Silloin ei auta supon ratsupoiliisitkaan sortajia renkeineen...

Vierailija
62/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos laittaisit facebookiisi postauksen, jossa haet muutamaa kaveria luoksesi yhteiseen joulujuhlaan? Nyyttärimeiningillä tietenkin niin ettei sun tarvi raataa ruokien vuoksi liikaa. 

Kiva idea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä yksinolossa on niin kamalaa? Aivan parasta kun saa olla rauhassa ja tehdä mitä itseä huvittaa.

Varmaan se on eri asia niille, jotka ovat aina yksin kuin meille perheellisille, joille se on tervetullut hengähdystauko.  Riippuu tietenkin ihmisestä, jotkut ovat enemmän erakkoluonteita kuin toiset, mutta arvelen että niitäkin on, jotka eivät haluaisi olla yksin ihan aina ja joka tilanteessa.

Vierailija
64/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä joudun taas tämän joulun viettämään yksin sillä perhe joka joulu ulkomailla ja minä en joka joulu lomaa saa kun pomon mukaan "pitää antaa muidenkin pitää lomaa jouluna" ja meiltä saa olla vain yksi tiimiläinen lomalla/viikko. 

Jännä perhe kun jättää yhden yksin kotiin möllöttämään jouluksi ja häipyy itse ulkomaille.

Vierailija
65/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun saisin olla yksin. Lukisin, ulkoilisin, katsoisin TV:tä, kävisin salilla, kirkossa ym. Nyt miesystävän poika tulee tyttöystävänsä  kanssa. En jaksaisi miesystävän juttuja ja vieraita...

Voi kunpa minulla olisi ollut edes joskus tuontyylinen nainen joka ei välttämättä vaadi tai edes halua yhteistä joulua. Olisin monena jouluna mieluummin viettänyt joulun vain omien vanhempieni kanssa tai omassa rauhassa. Koskaan ei voinut joulunpyhiä ottaa ruhallisesti ja toipua työpaineista kun yksi hössötti uuteen vuoteen asti. Nyt saa olla rauhassa jouluna kun ei enää ole työelämässä, eikä vaimoa. Harmittaa kuitenkin se kun ei enää ole omia vanhempiakaan. Lasten jouluihin en osallistu ainakaan vielä kun siitä on rauhoittuminen kaukana pienten lasten takia. Aaton päivänä käyn viemässä lahjat, juomassa kahvit ja se on siinä.

Siis et halua olla pienten lastenlastesi kanssa jouluna? 0_0

Vierailija
66/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulusta tehty liian suuri numero. Olen sinkku, ei perhettä. Vietän joulun kuin normaalin viikonlopun. Säästän rahaa, vaivaa ja stressiä. Kristuskaan ei syntynyt jouluna, vaan joskus syksyllä. Joulu on pelkkä kulutusjuhla, kauppiaiden markkinahuumaa. 

Joulu on juuri sellainen,millaiseksi sen tekee.

Vierailija
67/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi itse tykönään tehdä sydämeensä joulun. Voi hyvinkin hipsutella metsään tai meren rannalle. Kuuntele hiljaisuutta ja anna rauhan vallata. Ja eikös runoilija virkkanut, -yksin olet sinä ihminen, kaiken keskellä yksin. 

Vierailija
68/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ainakin tämän jouluaaton vietän äitini kanssa. Omaa perhettä en ole onnistunut saamaan. Isä kuoli jo vuosia sitten, veli muutti ulkomaille, eikä tule takaisin.

Käytännössä aaton jälkeen, vietän yksin juhlani ja arkeni, enkä enää usko parempaan.

Mikset usko?

Vierailija
69/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun saisin olla yksin. Lukisin, ulkoilisin, katsoisin TV:tä, kävisin salilla, kirkossa ym. Nyt miesystävän poika tulee tyttöystävänsä  kanssa. En jaksaisi miesystävän juttuja ja vieraita...

Sano, ettet jaksa. Pakkoko pilata oma joulunsa, että vierailla olisi hauskaa. Kun ei edes omasta lapsesta kyse

Vierailija
70/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos laittaisit facebookiisi postauksen, jossa haet muutamaa kaveria luoksesi yhteiseen joulujuhlaan? Nyyttärimeiningillä tietenkin niin ettei sun tarvi raataa ruokien vuoksi liikaa. 

Kiva idea!

Kuka haluaisi viettää joulua tuiki tuntemattomien seurassa ja vielä päästää kotiinsa? Tiedä, millaisia juoppoja ja tappajia saisi kotiinsa. Olisin mieluummin yksin, mutta onneksi minun ei tarvitse, kun olen aattona tytön perheen luona ja joulupäivänä menen pojan luokse syömään.

Vierailija
71/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan viettänyt joulua yksin, joten ymmärrän että se voi joistain tuntua pahalle jotka eivät itse tahdo olla yksin ja viettää joulua yksin. Kyllä se varmaan minulle korostaisi yksinäisyyttä, vaikka toisaalta joulu yksin voisi olla mukavaa jos olisi muuten ihmisiä elämässä mukana. Minusta se on surullista, kun nykyään ei enää kutsuta ihmisiä käymään ja kaikki viettävät joulua vain omien perheidensä kanssa. Ennen oli yhteisöllisempää ja kutsuttiin monia yksinäisiäkin käymään. Minusta jouluna on mukavaa olla myös läheisten kanssa, edes osa ajasta. Jokin kaverijoulukin voisi olla mukavaa, jos olisi kavereita ja joiden kanssa viettää vaikka edes joku päivä / ilta joulusta. Yksinäisyys on todella suuri ongelma Suomessa ja se on todella surullista, että moni hyvä ihminen joutuu olemaan yksin. 

Vierailija
72/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska edellisestä viestistäni jäi pois, jos minusta joulu yksin tuntuisi ikävälle ajatukselle niin varmaan varaisin itselleni matkan jonnekin lämpimään. Jos se ei olisi mahdollista, sitten varmaan hakisin hyvää ruokaa ja katselisin elokuvia ja ulkoilisin jne. 

Vierailija
73/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viettänyt lukuisia jouluja yksin ja tulen viettämään ne yksin, elämäni loppuun asti. Ankeita yksinäiset joulut voivat toki olla, jos ei ole varaa hankkia mieluisia jouluruokia ja jos muutenkin liikaa taloudellisia huolia. Televisiosta tulee jouluaattoiltaisin tosi pitkäveteisiä ohjelmia, mutta joulupäivänä ja tapanina onneksi ohjelmatarjonta paranee. Aattona voi katsella netflixiä tai muiden suoratoistojen leffoja tai voi lukea, uppoutua hyviin kirjoihin, tai voi kuunnella äänikirjoja. Voi käydä pitkällä kävely- tai juoksulenkillä ja syödä sitten hyvin ja hyvällä omatunnolla. Voihan sitä käydä drinkilläkin kapakassa ja turista jonkun ventovieraan kanssa, jos haluaa sosiaalista kanssakäymistä. Yksinolossa jouluisin ei ole mitään kauheata. Sanotaan, että yksinäisyys tappaa, mutta toisten ihmisten osaksi on jo lapsuudesta asti langetettu yksinäisyys ja porukkaan kuulumattomuus. Eikä auta muuta kuin sopeutua. Mieluummin yksin ja yksinäinen kuin olla huonossa seurassa. 

Vierailija
74/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän nykyään aina joulut yksin. Ihan paratsta. Laitan jouluruokia mistä itse pidän ,lämmitän rantasaunan ja tissutteln hyvää ruokaa syöden. Tottakai olen ostanut itselleni lahjat kuusen alle ja niitä sitten availen illan aikana.

M 54

Vierailija
75/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulusta tehty liian suuri numero. Olen sinkku, ei perhettä. Vietän joulun kuin normaalin viikonlopun. Säästän rahaa, vaivaa ja stressiä. Kristuskaan ei syntynyt jouluna, vaan joskus syksyllä. Joulu on pelkkä kulutusjuhla, kauppiaiden markkinahuumaa. 

Joulua voi viettää halutessaan monella tavalla. Ei ole pakko kuluttaa. Itse haluan erottaa juhlan arjesta. Joulunaika tuo valoa ja iloa elämääni. 

Vierailija
76/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva idea!

Kuka haluaisi viettää joulua tuiki tuntemattomien seurassa ja vielä päästää kotiinsa? Tiedä, millaisia juoppoja ja tappajia saisi kotiinsa. Olisin mieluummin yksin, mutta onneksi minun ei tarvitse, kun olen aattona tytön perheen luona ja joulupäivänä menen pojan luokse syömään.

Ei minulla ainakin ole facebookkavereina tuntemattomia vaan kaikki ovat tuttuja.

Vierailija
77/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI KAIKKI JAKSA NIITÄ PIENIÄ TENAVIA RIEUHMASSA JA MÖKÄÄMÄSSÄ. Itekkään en kyllä ehdoin tahdoin enää halua, kun omat lapset on aikuisia ja teini. 

Vierailija
78/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilkeäsi sanoa perheelle, että mieluiten viettäisin todellakin joulun yksin.  

Vierailija
79/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jzzz

Vierailija
80/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli välissä muutaman vuoden jakso yksineloa ja tuolloin nautin JOULURAUHASTA. Kun ei ollut kiire mihinkään. Aattohartaudessa kävin ja sitten katselin tv:stä hyviä ohjelmia.

Ruokaankaan en satsannut, vaan söin vähän ja vaatimattomasti kun siltä tuntui. Oli oikein ihanaa.🥰