Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulunvietto yksin

Vierailija
17.12.2024 |

Kaikille joulunaika ei tarkoita ruuasta notkuvia pöytiä ja perheen kokoontumisia hyvällä hengellä. Aikuisena lapsettomana vietän joulun pyhät usein yksin. Lähipiiri viettää aikaa omien perheiden kanssa. Vanhemmat jo edesmenneitä. Mitä tekisi jouluna? 

Kommentit (314)

Vierailija
21/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jis olisin sinkku, lähtisin valilomalle 2 viikoksi vuoden pimeimpänä aikana. Suomessa kun tämä pimein aika on melkoista sinnittelyä, että pysyy hereillä.

Vierailija
22/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. joku 'ystäväoletettu' on pitkin, ympäri vuotta lähinnä vain piilovittuillut ja ilkeillyt ,niin olisi kyllä lähinnä pelkkää teeskentelyä sitten joku 'yhteinen  jouluvietto' lahjoineen, glögeineen,pipareineen torttuineen ,puuroinen haudoilla käynteineen yms. kaikkineen hänen kanssaan ja seurassaan .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun saisin olla yksin. Lukisin, ulkoilisin, katsoisin TV:tä, kävisin salilla, kirkossa ym. Nyt miesystävän poika tulee tyttöystävänsä  kanssa. En jaksaisi miesystävän juttuja ja vieraita...

Hui, oletko pakotettu olemaan hänen kanssaan?

Ja minä vielä kysyisin, että onko ne miesystävän jutut jotenkin ärsyttäviä vain jouluna? Eri

Vierailija
24/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on nykyään pelkkä kulutusjuhla. Osta osta ja osta. Kauppiaiden primetime.  Niinkuin edellä sanottiin, joulu ei liity kristukseen. Joulu on pakanajuhla, jos olet tutustunut historiaan. Ns. " joulunhenki" pitäisi löytyä ympäri vuoden, eikä vain viikon ajan joulukuussa. 51 viikkoa vuodessa voit unohtaa kaiken, yhtenä viikkona vuodessa aktivoidut huomaamaan köyhät, asunnottomat, sairaat. Sitten tunnet itsesi hyväksi ja omatuntosi on puhdas ja voit taas unohtaa ikävät  asiat. 

Vierailija
25/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kävelyllä. Nauti joulun tuomasta rauhasta. (Toki ymmärrän yksinäisyyden) Varaa itsellesi hyvää syötävää, herkkuja jne. Käy saunassa jos sellainen on. Viltin alla käpertyen elokuvia. Joulu on ohi hujauksessa. Minäkin olen joulun yksin enkä edes kaipaa ketään. Mukavaa joulua ap🤗

Vierailija
26/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän Kanarialle nauttimaan valosta, hyvästä ruoasta ja pitkistä kävelyistä.

Vierailija
27/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen siikaa onkimaan jouluaattona koska näyttää hyvä sää tulevan. Olen siellä 5 tuntia. Ei ole juuri muuta tekemistä.

Vierailija
28/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun saisin olla yksin. Lukisin, ulkoilisin, katsoisin TV:tä, kävisin salilla, kirkossa ym. Nyt miesystävän poika tulee tyttöystävänsä  kanssa. En jaksaisi miesystävän juttuja ja vieraita...

Voi kunpa minulla olisi ollut edes joskus tuontyylinen nainen joka ei välttämättä vaadi tai edes halua yhteistä joulua. Olisin monena jouluna mieluummin viettänyt joulun vain omien vanhempieni kanssa tai omassa rauhassa. Koskaan ei voinut joulunpyhiä ottaa ruhallisesti ja toipua työpaineista kun yksi hössötti uuteen vuoteen asti. Nyt saa olla rauhassa jouluna kun ei enää ole työelämässä, eikä vaimoa. Harmittaa kuitenkin se kun ei enää ole omia vanhempiakaan. Lasten jouluihin en osallistu ainakaan vielä kun siitä on rauhoittuminen kaukana pienten lasten takia. Aaton päivänä käyn viemässä lahjat, juomassa kahvit ja se on siinä.

Vierailija
29/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ainakin tämän jouluaaton vietän äitini kanssa. Omaa perhettä en ole onnistunut saamaan. Isä kuoli jo vuosia sitten, veli muutti ulkomaille, eikä tule takaisin.

Käytännössä aaton jälkeen, vietän yksin juhlani ja arkeni, enkä enää usko parempaan.

Oletko mies vai nainen? Oletettavasti mies kun kirjoitat ettet ole onnistunut saamaan perhettä.

Suomessa on kasvamassa suuri joukko yksinäisiä miehiä, jotka tulevat viettämään kaikki Joulunsa yksin, koska naiset ovat nykyään niin v-maisiä.

Vierailija
30/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ka ka ka ka Kanaaariaaa....  💩💩💩

Vierailija
31/314 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vetäkö mieluummin joulun lapseni kanssa kaksisteen kun lähden sukulaisiin. Ei tarvitse matkustaa, voi ottaa rennosti, ei tarvitse olla kenenkään riesana/ stressin aiheena. Itse en joulua laita, en tykkää jouluruoista, jonnekin ravintolaan syömään ja ehkä joulukirkkoon aistimaan tunnelmaa.

Vierailija
32/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan parasta viettää joulu yksin, parhaassa seurassa siis. Voi tehdä itselle mieluisia juttuja omaan aikatauluun, ei mitään stressiä. 

Ainoa mikä omaan jouluuni mahtuisi vielä olis treffit sopivasti tuhman vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Voitais yhdessä sulatella kinkkuja 🧑🎄.

Vierailija
33/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana sinkkuna mut on kutsuttu vain säälistä viime vuosina siskon luokse. Tänä vuonna en vietä joulua sen kummemmin. Yksi kaveri tulee käymään ja se on ihan ok. En jaksa ihmisiä enkä hössötystä.

Vierailija
34/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan joulun aikaa kun kuuta nousevaa. Syön ja juon mitä haluan ja niin paljon kun mahtuu, katselen leffoja, kynttilät palamaan ja glögit lämpenemään, ja kaikki tämä ihan sinkkuna itsekseen. Olen vielä kaiken lisäksi lomalla, ei kiire mihinkään eikä stressiä. Aikuiset lapset viettävät joulun omissa kodeissaan, jes!:)

Vierailija
35/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi kutsua muita kylaan aterialle, kahville, joulujuomalle....naapurin yksinaisen lesken tai vanhuksen....kenet vaan. Kun on ystavallinen ja juttelee ihmisille, kaupassa, pihalla....tulee tuntemaan porukkaa...antaessaan saa....kantsii kokeilla

Vierailija
36/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietän ja joulun yksin ja 10 viimeistä vuotta samlla kaavalla ja en vaihtaisi mistään hinnasta pois, on ihan parasta kun saa olla juuri niinkuin tahtoo.

Vierailija
37/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt myös hernekeiton ja ruisleivän lisäksi muista viedä omat vedet.

Vierailija
38/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkilähtö lämpimään. Ulkoilua,hyviä kirjoja, ruokaa leffoja. Kahville ulos jos ahdistaa katselee muita ihmisiä. Etsi jotain tapahtumia lähiseudulta.

Vierailija
39/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta on viettää joulu yksin, niinkuin kaikki muutkin ns juhlapyhät. En hössötä millään lailla edes joulua. Ihan tavallista ruokaa teen, ei mitään kinkkuja eikä lootia. Telkkari pysyy joulunpyhät kiinni, ulkoilen koirani kanssa ja luen jotain hyvää kirjaa. Ratkon ristikoita sekä sudokuja. Ei vaan jaksa kiinnostaa turhanpäiväinen lahjojen osto ja rahan tuhlaaminen. Lapset aikuisia ja viettävät omien perheidensä kanssa joulun, vaan pyynnöistä huolimatta en osallistu moisiin kekkereihin millään muotoa. Lahjoja saa lasten lapset ihan tarpeeksi ilman minun pakettia. Näin on mennyt jo useampi vuosi, eli puolisoni menehtymisen jälkeen ei pyhissä enää ole minulle mitään merkitystä. 

Vierailija
40/314 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et laita itsellesi jouluruokia? Kukas kissan hännän nostaisi, jos ei kissa itse? Koristelen aina upean joulu, leivon, laitan ruokia, katan kauniisti, syön, katson parhaat jouluelokuvat DVD/-telkkari, käyn joulukonsertissa mahdollisimman lähellä joulua, kuuntelen joulauluja, saan joululahjoja, käyn joulusaunassa, teen joulujalkakylvyn, tuoksuttelen vastalla, kynttilöin, soihtuloin jne.

Ei yksinään olo estä nauttimasta.

Ainakin minulle tämä kaikki tuntuisi äärimmäisen pahalta koska mitään tuosta ei voi jakaa toisen kanssa ja se vain korostaisi omaa yksinäisyyttä. Äärimmäisen tyhjää jotkut koristeet ja saunat yksin tyhjässä kämpässä.

Yksinäisinä vuosinani rötväsin rehellisesti joulun ohi mikäli en ollut töissä. Eli tilasin pizzaa ja katsoin tallenteita tv:sta.

Vinkkinä kaikille: älkää luovuttako oman perheen haaveesta vaikka onkin vaikeaa. Itsekin näin aivan tuhottomasti vaivaa, mutta 35v lopulta onnistui!