Joulunvietto yksin
Kaikille joulunaika ei tarkoita ruuasta notkuvia pöytiä ja perheen kokoontumisia hyvällä hengellä. Aikuisena lapsettomana vietän joulun pyhät usein yksin. Lähipiiri viettää aikaa omien perheiden kanssa. Vanhemmat jo edesmenneitä. Mitä tekisi jouluna?
Kommentit (412)
Jouluruokia en laita kun en niistä pidä. Pari laatikkoa ja rosollia kaupasta. Valmiskinkkua.
Kolme pyhää vain makaan ilman housuja netin äärellä.
M58
Vierailija kirjoitti:
Jouluruokia en laita kun en niistä pidä. Pari laatikkoa ja rosollia kaupasta. Valmiskinkkua.
M58
Mistä tällainen ilkeily? Mikä siinä viestissäni noin ärsytti?
En syö kinkkua, olen lapsesta saakka inhonnut sitä. Se haiseekin mielestäni etäisesti paskalle. >P
Jouluateriaksi ostan lanttu- ja porkkanalaatikon, rosollin ja maitojuustoa jos sitä löytyy.
Jouluna en käytä nettiä ollenkaan. Pidän koko puhelimen kiinni. Netti, some ja aihe vapaa ovat surkeuden lähteitä, pelkkää ihmisten mielen rumuutta. Kaikkein vähiten jotain alastomuutta katsoisin.
Joulu on harras ja kaunis juhla ja sellaisena tahdon sen viettää. En edes juo silloin sanottavammin vaikka alkoholin suurkuluttaja muuten olenkin.
M50
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisesti kysyn: miksi olette joulut yksin ? Oletteko sinkkuja, ei omia lapsia ? Vanhemmat kuolleet ? Ei sisaruksia tai sisarukset kaukana toisaalla ?
Minä olen vanhapoika. Vanhemmat kuolleet jo ajat sitten. Yksi sisar on puolen tunnin ajomatkan päässä mutta en mene sinne jouluksi. Minun olisi kutsuttava itseni kylään ja syötävä niitä jouluruokia joista ei perusta. Lisäksi sisar viettää jouluaan oman perheensä, aikuisten lastensa kanssa jotka minulle täysin vieraita.
M50
Pöytä notkuu! Kuitenkin vain itselle mieleisiä ruokia! Leivoin pikkuleipiä ja hedelmäkakun jo tällä viikolla. Suklaata on pari rasiaa! Voin jopa ostaa itselleni jonkin lahjan, jotain pientä mieluista! Kt. jouluelokuvia, käyn saunassa. Aaton aamuna keitän riisipuuroa, laitan ulos ulkotulet. On joululoma töistä!!! Lahjoista paras! Voi ottaa päiväunet, jos siltä tuntuu ja valvon niin myöhään kun huvittaa. Sängyssä puhtaat lakanat. Koti kauniisti koristeltu ja siivottu astetta parempi viikkosiivous. Joulukukkia on jo hankittu.
Joulu (jule) on antiikin ja esihistorian ajan vuodenaikajuhla jolloin päivä on lyhimmillään ja päivät alkaa pidetä. Alkaa uusi vuosi.
Marraskuussa loppui vanha vuosi yleisesti eri kulttuureissa. Itselläkin loppui vanha vuosi marraskuussa jolloin sesongit oli paketissa ja oli aikaa ennen joulua pitää lomaa. Suunnitella ja miettiä tulevaa.
Mikään duuni ei ollut sesongissa. Huollot, korjaukset, muutostyöt meni alkuvuoteen. Metsäänkään ei ollut asiaa.
Eli Marraskuussa Keula etelän suuntaan vaikka Soliin tai vaikka Kreikkaan. Joulukuun lähestyessä Las Palmasiin Kanarialle. Perustuslain päivä 6.12 ja joulunpyhät siellä + uusivuosi.
Sitten paluu arkeen ja kotiin kasaamaan tilinpäätöstä ja sen jälkeen olikin taas hektistä kohellusta seuraavaan marraskuuhun. 10h päivät, 7 päivän viikot. Pahimmoilleen 100h viikkoja.
Kanarialla silloin aikanaan oli rennompi meno, eikä siellä pidetty ääriluterilaista angstia ja ikävää. Kunhan ei mennyt Suomi-talolle katsomaan koti-ikävää vollottavia suomalaisia esim 6.12 tai jouluna. Fiilis oli kuin zombileffassa.
Tykännyt aikanaan joulusta kun oli ruokaa 24/7. Nykyään se on pelkkä kuriositeetti ostaa isot kärryt täyteen ja mättää ruokaa. Ei siitä saa enää mitään, kun kaikkea on käden ulottuvilla aina.
Keksin joskus, että hyvän mielen saa antamalla niille joilla on puute. Esim lapsiperheille joilla ei varaa edes ruokaan.
Minulla on sosiaalityössä yksityisyrittäjä joka tietää "parhaat" kohteet, tekee minulle listat ja nettipalvelun kautta k-kauppias jakaa ne ostokset muiden tilausten ohessa ovelle pakulla.
On ihmisiä jotka ovat väliinputoajia joilla ei ole edes ruokaa koska jokin järjestelmän muotoseikka. Aikuiset selviävät kyllä, mutta lapsia käy sääliksi jos ei mitään ole, ja ympärillä velloo vuoden suurin kulutusjuhla jota tulee joka tuutista.
Dinglen perheessäkin oli huono jouluaatto vuonna 2007, kun Sam muutti omaan kämppään Samsonin kanssa. Kämpän vuokras Kingsseiltä. Lisa itki ja Zak yritti lohduttaa.
Mutta hei se on vain televisiota
Vierailija kirjoitti:
Jos viettäisin joulua yksin, hankkisin vain sellaisia ruokia ja herkkuja, joista itse tykkään. Lukisin kirjoja ja lehtiä, kuuntelisin äänikirjoja ja mielimusiikkia (joululauluja tai sitten jotain ihan muuta), kävisin pitkillä kävelylenkeillä, nukkuisin päiväunet.
Mä en ole koskaan hankkinut jouluksi ruokia, joista en tykkää. Aina laitan itselle ja ( nyt jo aikuisille) lapsilleni ruokaa, josta itse ja lapset tykkää. Ei kinkkua, ei laatikoita paitsi bataattilaatikko. Kalaa on ja mätiä. Paisti ja perunat. Vähän otsikon vierestä vastaan, koska lapset tulee syömään mun luo. Mutta hassu ajatus, että joku laittaisi, varsinkaan yksin, ruokia, jotka ei maistu.
Mä en ole koskaan hankkinut jouluksi ruokia, joista en tykkää. Aina laitan itselle ja ( nyt jo aikuisille) lapsilleni ruokaa, josta itse ja lapset tykkää. Ei kinkkua, ei laatikoita paitsi bataattilaatikko. Kalaa on ja mätiä. Paisti ja perunat. Vähän otsikon vierestä vastaan, koska lapset tulee syömään mun luo. Mutta hassu ajatus, että joku laittaisi, varsinkaan yksin, ruokia, jotka ei maistu.
Joulunvietto yksin. Joulunvietto yksin.
Vierailija kirjoitti:
M58
Voi herrajjesta sentään!
Vierailija kirjoitti: Joulu (jule) on antiikin ja esihistorian ajan vuodenaikajuhla jolloin päivä on lyhimmillään ja päivät alkaa pidetä. Alkaa uusi vuosi. Marraskuussa loppui vanha vuosi yleisesti eri kulttuureissa. Itselläkin loppui vanha vuosi marraskuussa jolloin sesongit oli paketissa ja oli aikaa ennen joulua pitää lomaa. Suunnitella ja miettiä tulevaa. Mikään duuni ei ollut sesongissa. Huollot, korjaukset, muutostyöt meni alkuvuoteen. Metsäänkään ei ollut asiaa. Eli Marraskuussa Keula etelän suuntaan vaikka Soliin tai vaikka Kreikkaan. Joulukuun lähestyessä Las Palmasiin Kanarialle. Perustuslain päivä 6.12 ja joulunpyhät siellä + uusivuosi.
Sitten paluu arkeen ja kotiin kasaamaan tilinpäätöstä ja sen jälkeen olikin taas hektistä kohellusta seuraavaan marraskuuhun.
10h päivät, 7 päivän viikot.
Pahimmoilleen 100h viikkoja.
Idiootti.
Kanarialla
Buaaahhh
Lappiin Leville menen hiihtämään ja laskettelemaan. Kyllä sieltä seuraa löytyy jos haluaa. Turret liikkeellä tosi runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Lappiin Leville menen hiihtämään ja laskettelemaan. Kyllä sieltä seuraa löytyy jos haluaa. Turret liikkeellä tosi runsaasti.
Lappi junttila
Mikä on turri
Miksi vietät joulua poikaystävän kanssa, jos kerran et kestä hänen juttujaan?
Ruoho aina vihreämpää jne., mutta silti näin kohtalaisen ison perheen vanhempana mietin, että mikäs siinä joulussa yksinkään olisi vikana. Turha ottaa jouluhössötyksestä liikaa paineita. Jos tykkää jouluruoista, tekisin tietysti niitä ja vähän koristelisinkin. Jos totaalinen yksinäisyys silloin ahdistaa, niin ei kun seuraa hommaamaan ainakin seuraavaa joulua varten. Ihan varmasti löytyy samankaltaisia, joista ihan ystävän/kaverin voisi löytää ja sopia, että toisen luona ainakin jouluruokailut vietetään.
Ja jos joulu ei oikeasti itseä hirveästi kiinnosta, niin ei kun matkoille vaan, tai jatkaa kotona arkea ihan normaalisti. Itse nuorempana vietin ainakin yhden joulun niin, että kävin äkkiä vanhempien luona jouluillallisen suorittamassa, mutta palasin heti jatkamaan lähialueen metsässä muutaman päivän vaellusretkeäni. Olen joskus uutena vuotenakin tehnyt samoin. Rakettien pauke hauska lisä, mutta se irtioton tunnelma, kun ei ole massajuhlien vietävänä, jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulusta tehty liian suuri numero. Olen sinkku, ei perhettä. Vietän joulun kuin normaalin viikonlopun. Säästän rahaa, vaivaa ja stressiä. Kristuskaan ei syntynyt jouluna, vaan joskus syksyllä. Joulu on pelkkä kulutusjuhla, kauppiaiden markkinahuumaa.
Joulusta on tehty kapitalistinen kulutusjuhla. Siksi en vietä sitä
Ihan itse voi päättää millaisen joulun pitää.
Minulla on ihania muistoja joulunvietosta yksin ulkomailla. Tein just sitä mistä itse tykkäsin. Välillä nukuin pitkään. Ulkoilin. Kävin konserteissa. Söin itse valitsemissani ravintoloissa. Ostin matkalla itselleni mieleisen joululahjan. Helppo ja mieluinen joululoma.
Joulunvietto yksin tarkottaa et vois leikkii yksin Spiritismi leikkii..
Vierailija kirjoitti:
Ystävällisesti kysyn: miksi olette joulut yksin ? Oletteko sinkkuja, ei omia lapsia ? Vanhemmat kuolleet ? Ei sisaruksia tai sisarukset kaukana toisaalla ?
Leski, ei lapsia, vanhemmat kuolleet, iäkkäät sisarukset muualla.
Tämä vastaus väärään keskusteluun.
Kts kysymys otsikko uudestaan.
Joulu yksin on aihe.