Mitä kahta Euroopan kaupunkia suosittelisit yksinäiselle reilaajalle?
Kommentit (75)
Ota kolme kaupunkia eli Firenze, Rooma ja Napoli.
Suomesta pitää melkeinpä ensin lentää, että pääsee reilaamaan. Yksi vaihtoehto laivalla Tukholmaan ja siitä vaikka Köpikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri kaksi kaupunkia? Ja missä päin Eurooppaa, sekin aika olennaista reilatessa, eli kuinka kaukana saavat olla? Ja lähellä toisiaan vai voivatko olla kaukana toisistaan?
5 päivän lippu. Täältä menee jo päivä saksaan ja 1 tai 2 takaisin. Eli saisivat olla noin 3-8h päässä toisistaan.
Tuohan käytännössä rajaa pois Etelä-Euroopan, Ranskan ja Balkanin. Et ehdi takaisik Suomeen samalla lipulla, jos niihin lähdet.
Vierailija kirjoitti:
Reykjavík ja Istanbul
Reilaamalla ei ihan Islantiin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Olenko outo, koska en tykkää yhtään Berliinistä tai Wienistä?
Olet.
Minusta kannattaa ottaa Suomesta mahdollisimman halvat lennot Eurooppaan ja takaisin. Itse olen ottanut sellaiset, että meno on eri kaupunkiin kuin tulo, ja niiden välille sitten olen kyhännyt reilun viikon reissun sillä 5 päivän interrail-lipulla.
Vierailija kirjoitti:
Budapest
Niin siis kaksi jaupunkia eli Buda ja Pest, kuten paikalliset kaupunkinsa mieltävät.
Praha on keskeisellä paikalla. Sieltä päässee joka suuntaan helposti.
rinkeby
pelihetkiä ja naapuruussuhteita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Budapest
Niin siis kaksi jaupunkia eli Buda ja Pest, kuten paikalliset kaupunkinsa mieltävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko outo, koska en tykkää yhtään Berliinistä tai Wienistä?
Olet.
En tykkää kovin paljon Münchenistäkään, mutta on sillä puolensa. Saksassa tykkään Stuttgartista, Heidelbergistä, Leipzigista ja Kölnistä. Itävallassa Klagenfurt oli kiva ja Graz ihan ookoo. Salzburgissa en ole käynyt muuten kuin junalla.
Wien ja Bratislava ovat suunnilleen vierekkäin. Hyvin erilaisia kaupunkeja niin on vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Ota kolme kaupunkia eli Firenze, Rooma ja Napoli.
Tulee halvemmaksi ostaa erilliset liput, 5 päivän interrail-lippu 185 € tarjouksessa.
https://vr.interrail.eu/en/global-pass
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Budapest
Toisel puolel jokkee on se Gellartin kylpylä. Toista luokkaa kuin se Naantalin kylpylä :)
Mä oon pari kertaa prahassa ollu, siellä on maksullisia naisia ja kyllä mä niitä panin rahasta. Hyvä bilekaupunki se on muutenkin. Prahaa suosittelen.
M30
Saksan junaliikenne on nykyään epäluotettavaa.
Deutsche Bahn on yleinen vitsi.
Tarkoittaako tuo 5 pv viittä eri matkustuspäivää vai onko lippu voimassa kokonaisuudessaan vain 5 pv?
Kyllähän viidellä eri matkustuspäivällä tekee jo ihan kattavan kierroksen, mut olis hyvä että ainakin toinen kotimatka olisi lentäen.
Esim. Lento Varsovaan, siitä junalla Wieniin, josta Ljubljanaan, sieltä Munchen-Hampuri ja Köpis-Stokis josta laivalla takas Finlandiaan.
Miten toi reilaaminen menee käytännössä? Siis pitää laskea matkapäiviin vielä kotimatka vai onko tarkoitus tulla jollain halpalennolla takaisin Suomeen? Kätevintä kai olisi lennähtää halvalla johonkin päin Eurooppaa, siellä hypätä junaan ja katsoa mihin päätyy tai sitten suunnitella kotimatka huolella.