Mitä kahta Euroopan kaupunkia suosittelisit yksinäiselle reilaajalle?
Kommentit (75)
Berliinissä voi sentään tehdä jotain, mutta siellä on huono viba. Wienissä on vain törkeän kallista ja pömpöösiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri kaksi kaupunkia? Ja missä päin Eurooppaa, sekin aika olennaista reilatessa, eli kuinka kaukana saavat olla? Ja lähellä toisiaan vai voivatko olla kaukana toisistaan?
5 päivän lippu. Täältä menee jo päivä saksaan ja 1 tai 2 takaisin. Eli saisivat olla noin 3-8h päässä toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vienna ja Zürich kun kerran talvi kyseessä. Niiden väli sit vielä sillä panoraama junalla
Mikä on Vienna? Sellaista kaupunkia ei ole. Sen sijaan Wien on.
Molempia voi käyttää, sen verran tunnistettavia
Krakova on kiva. Ja siitä sitten johonkin suuntaan.
Ainakin Tukholma ja Kööpenhamina on aika lähellä ja helposti saavutettavissa ja silti ihan mukaviakin kaupunkeja. Tai sitten Oslo. Kaikissa noissa Mä oon käyny.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri kaksi kaupunkia? Ja missä päin Eurooppaa, sekin aika olennaista reilatessa, eli kuinka kaukana saavat olla? Ja lähellä toisiaan vai voivatko olla kaukana toisistaan?
Ei sillä ole väliä, koska ei ap mihinkään ole lähdössä. Se vain nauttii, kun lampaat luettelee sille Euroopan kaupunkeja. Huvinsa kullakin 🤷
Vierailija kirjoitti:
Mikä muu kiinnostaa kuin helppous liikkua? Itse olen tykännyt vähän pienemmistä kaupungeista.
Jotain nähtävyyksiä, ei pelkkää betonihelvettiä. Luontoakin saisi olla, ei sotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vienna ja Zürich kun kerran talvi kyseessä. Niiden väli sit vielä sillä panoraama junalla
Mikä ihme on Vienna?
Jos tarkoitat Itävallan pääkaupunkia, se on Wien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Vienna? Sellaista kaupunkia ei ole. Sen sijaan Wien on.
Molempia voi käyttää, sen verran tunnistettavia
Suomeksi käytetään saksankielistä nimeä Wien. On moukkamaista työntää anglismeja tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole väliä, koska ei ap mihinkään ole lähdössä. Se vain nauttii, kun lampaat luettelee sille Euroopan kaupunkeja. Huvinsa kullakin
Ei luettele pelkästään sille vaan kaikille niille jotka tätä lukee. Eri asia jos olisi pyytänyt vihjeitä dm:nä tai jotain.
Nyt syntyy tiedonjakoa, keskustelua ja yhteyttä ihan riippumatta ap:n todellisista tarkoituksista. Paitsi niille nihilisteille jotka haluaa lytätä kaiken mikä tuottaa muille iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole väliä, koska ei ap mihinkään ole lähdössä. Se vain nauttii, kun lampaat luettelee sille Euroopan kaupunkeja. Huvinsa kullakin 🤷
En mä nyt turhaankaan ole lippua ostanut. Tänään saa vielä -25% alella. Vink vink vaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotain nähtävyyksiä, ei pelkkää betonihelvettiä. Luontoakin saisi olla, ei sotaa.
Näistä jo mainituista on Wienissä ja Berliinissä todella paljon historiaa ja museoita, varsinkin taidemuseoita. Ja niissä on myös luontoa sekä kaupungissa että lyhyen matkan päässä paikallisjunalla tai ratikalla. Wienistä löytyy myös boheemimpia alueita vähän Berliinin Prenzlauer Bergin tyyliin eli kaikki ei ole kallista luksusta.
Salzburg on suosikkini. Upeat maisemat, hieno vanha kaupunki, keskusta käveltävissä. Itävallasta on melko lyhyt junamatka ympäri Eurooppaa ja hienot näkymät junasta.
Eiköhän jokaisessa Euroopan kaupungissa ole suhkot helppo liikkua. Enemmän vaikuttaa paljonko rahaa sulla on käytettävissä, mikä aikataulu ja mihin vuodenaikaan olet menossa. Esim. Köpis on kiva kesällä, mutta tuulinen talvella. Samoin sesonkiaikaan monet kaupungit on todella kalliita.
Olenko outo, koska en tykkää yhtään Berliinistä tai Wienistä?