Mitä tehdä kun ujous karkaa käsistä?
En kykene enää olla ajattelematta muiden kommentteja ja reaktioita itseni kannalta negatiivisessa valossa. Ajattelen, että muilla on hauskaa minun kustannuksellani. Etenkin silloin kun avaudun sisäisestä maailmastani, mutta myös ihan arkipäiväiset asiat voivat laukaista häpeän ja nolouden muodostavan ahdistuskohtauksen.
Tilanne on päässyt eskaloitumaan sen vuoksi että olen tullut tutuksi muille työyhteisössäni kun olen alkanut muiden aloitteesta tutustumaan heihin. Etäisyyttä on kumminkin muihin emotionaalisesti ja fyysisesti mutta henkisesti olen ihan loppu. Oma kasetti pettää pahemman kerran, aivan kuin stoorini loppuisi ja ei olisi pakopaikkaa jota muut eivät ymmärrä minusta.
Kommentit (3)
Ei tuohon itsellä auttanut muu, kuin se, että iän myötä lakkasi välittämästä mitä muut ajattelee.
Kaikki eivät kuitenkaan pidä sinusta, eikä kaikkia voi miellyttää. Selän takana puhutaan kuitenkin, yritätpä miten paljon tahansa.
alkoholi korjaa ujouden niinkuin ennenkin.
Kuulostaa että kannattaisi ottaa yhteyttä mielenterveystoimistoon ahdistusoireiden vuoksi.