Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit jos joku sanoisi toivoneensa lapsena jäävänsä orvoksi?

Vierailija
17.12.2024 |

Perusteluna se, että olisi sitten päässyt parempiin oloihin tai parempaan kotiin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin että hänellä on ollut joko kurja lapsuus tai sitten hänellä on pahoja harhoja. Sen lisäksi ajattelisin, että toive on sinänsä erikoinen, sillä adoptio tai huostaanotto ei takaa hyviä oloja. Kurjia adoptiovanhempiakin valitettavasti löytyy, vielä enemmän sellaisia jotka eivät ole varautuneita lapsen traumojen kohtaamiseen. 

Adoptio- ja sijaisperheet kulkee paljon tarkemman valvonnan läpi kuin biologiset vanhemmat.

Väitinkö jotain muuta? 

Tilastollisesti eniten ongelmia ja kaltoinkohtelua esiintyy ihan biologisten vanhempien perheissä.

Vierailija
22/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jäänyt pienenä orvoksi vanhempien auto-onnettomuudessa menehtymisen vuoksi. En muista enää heistä kun alle kymmenen välähdystä kun mietin heitä. Olen elänyt suuremman osan lapsuuttani ja nuoruuttani muiden huollettavana eli olen niin sanottu laitoslapsi. Onneksi tuota ei pidetty 30 vuotta sitten minään esteenä esimerkiksi kesätöihin pääsystä tai opiskelemaan pääsystä.

Siinä mielessä poikkean muista ihmisistä, etten koe kuuluvani mihinkään. En oikeastaan ikävöi ketään tai mitään.

Siis onko joskus muka pidetty esteenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilin lapsena pitkään että vanhemmat kuolis ja  sitte pääsis jonnekki rauhalliseen paikkaan elämään.

Nyt aikuisena, ne  vanhemmat on jo kuolleet , eikä ole ollut ikävä koskaan.

Vierailija
24/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin, koska tiedän oikeasti mitä se on.

Vierailija
25/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vtun lapsellista.

Vierailija
26/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jäänyt pienenä orvoksi vanhempien auto-onnettomuudessa menehtymisen vuoksi. En muista enää heistä kun alle kymmenen välähdystä kun mietin heitä. Olen elänyt suuremman osan lapsuuttani ja nuoruuttani muiden huollettavana eli olen niin sanottu laitoslapsi. Onneksi tuota ei pidetty 30 vuotta sitten minään esteenä esimerkiksi kesätöihin pääsystä tai opiskelemaan pääsystä.

Siinä mielessä poikkean muista ihmisistä, etten koe kuuluvani mihinkään. En oikeastaan ikävöi ketään tai mitään.

Laitoslapsia ja -nuoria on pidetty muita huonompina ihmisinä. Moni luuli, että ovat pitelemättömiä rikollisia.

Vierailija
27/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoslapsia ja -nuoria on pidetty muita huonompina ihmisinä. Moni luuli, että ovat pitelemättömiä rikollisia.

Missä ja milloin? Itse en ole koskaan kuullut tällaisesta. Tosin nykyään ja jo vuosikymmenten ajan lapset on ensisijaisesti sijoitettu perhehoitoon, ja laitokseen vaan tarvittaessa jos perhehoitoon ei syystä tai toisesta ole mahdollista. Orvoksi jääneille etsitään ensisijaisesti uusi huoltaja lähipiiristä.

Vierailija
28/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se on? Onhan orvollakkn voinut olla hyvät vanhemmat, ja lisäksi voi olla hyvä nykyinen perhe.

Vierailija
29/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivonut heidän kuolemaa, pelkäsin sitä.

Mutta toivoin, että olisi yhtäkkiä selvinnyt mun olevan muiden lapsi ja heidän hakevan mut pois.

Vierailija
30/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan orvoksi jääneelläkin voinut olla helppo ja mukava elämä.

Vierailija
31/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö orvoksi jääneiden olla tietynlaisia? Tunnen useampia ja kaikki on ihan erilaisia. Pari tosi katkeroitunutta eivätkä näe mitä heillä on hyvin. Yksi ihan normaali.

Vierailija
32/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan orvoksi jääneelläkin voinut olla helppo ja mukava elämä

Vierailija
33/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvoksi jääneillä on kaikki turvattua, eikö pyöri jälkihuoltokin jos ovat olleet sijoitettuina?

Vierailija
34/34 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orvoksi jääneillä on kaikki turvattua, eikö pyöri jälkihuoltokin jos ovat olleet sijoitettuina?

Ovat hyväosaisia jotka lentävät kotiin maarut maukuen ja sossu huoltaa ja kustantaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi