Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautuisit jos joku sanoisi toivoneensa lapsena jäävänsä orvoksi?

Vierailija
17.12.2024 |

Perusteluna se, että olisi sitten päässyt parempiin oloihin tai parempaan kotiin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että onpa itsekäs ihminen. 

Vierailija
2/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh kauhea ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on syntynyt aivan hirveisiin oloihin ja halusi pois.

Vierailija
4/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs? Millä logiikalla?

Vierailija
5/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että kotioloissa olisi jotain vialla.

Vierailija
6/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa kuinka joillain ei lanttu leikkaa kun kaikki ei synnykkään turvaan ja rakastetuiksi.

Vierailija
7/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on läheinen, joka on toivonut tuota, mutta koska aika oli silloin eri, niin joutui elämään väkivaltaisessa kodissa kunnes oli varaa elättää itsensä. Oli jopa välillä lastenkodissa, mutta palautettiin väkivaltaiseen kotiin lepojakson jälkeen.

Vierailija
8/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänellä oli vaikeaa vanhempiensa kanssa eikä lapsena nähnyt muuta ulospääsyä tilanteesta.

Vierailija
9/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin, meidän elämä muuttui helpommaksi kun raivohullu isä kuoli

Vierailija
10/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en orvoksi toivonut jääväni, mutta toivoin aina että pääsisin sijaislapseksi jonnekin. Pikkusiskoani kohdeltiin kuitenkin täysin eri lailla kuin minua enkä halunnut hänen joutuvan yksin lastenkotiin, joten en uskaltanut koskaan puhua. En tiedä miksi epäilin että joutuisimme eri paikkoihin, tyyliin eri perheisiin tai lastenkotiin tms.

Mutta ymmärtäisin hyvin jos joku sanoisi halunneensa jäädä orvoksi lapsena. Ainakin itse kun jouduin päivittäin kokemaan henkistä, fyysistä ja seksuaalista väkivaltaa, niin kyllä se oli rankkaa ja aina haaveili vain kasvavansa aikuiseksi ja saavansa oman perheen voidakseen olla onnellinen. 

Vierailija
11/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs ihminen kun olisi lapsena halunnut turvallisen kodin?

Vierailija
12/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä miksi orvoksi jäämistä ytetään jonain perusteluna lapsuudelle. Eihän se orvoksi jääminen itsessään vielä kerro yhtään mitään. Olosuhteet on se mikä ratkaisee. Orvoksi jääneelläkin on voinut olla ihan tavallisen hyvä lapsuus.

Vierailija
13/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän jotkut vanhemmat ovat lapsilleen helvetillisiä. Pedaroivat tai altistavat lapset esim. Useille äideille, pahoinpitelevät lapsen omaa äitiä, jne.

Lapsi voi olla oikeassa tai sitten väärässä. Adoptioperheissä tapahtuu myös paljon todella pahoja asioita, sijaisperheistä puhumattakaan. Suomessa ei taida nykyään hyviä kasvuoloja ollakaan, kun kaikki lapset pakotetaan siittäjien omistukseen. Se on luonnotonta ja vahingollista

Vierailija
14/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että hänellä on ollut joko kurja lapsuus tai sitten hänellä on pahoja harhoja. Sen lisäksi ajattelisin, että toive on sinänsä erikoinen, sillä adoptio tai huostaanotto ei takaa hyviä oloja. Kurjia adoptiovanhempiakin valitettavasti löytyy, vielä enemmän sellaisia jotka eivät ole varautuneita lapsen traumojen kohtaamiseen. 

Vierailija
15/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi mitään asiasta.

Vierailija
16/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en orvoksi toivonut jääväni, mutta toivoin aina että pääsisin sijaislapseksi jonnekin. Pikkusiskoani kohdeltiin kuitenkin täysin eri lailla kuin minua enkä halunnut hänen joutuvan yksin lastenkotiin, joten en uskaltanut koskaan puhua. En tiedä miksi epäilin että joutuisimme eri paikkoihin, tyyliin eri perheisiin tai lastenkotiin tms.

Mutta ymmärtäisin hyvin jos joku sanoisi halunneensa jäädä orvoksi lapsena. Ainakin itse kun jouduin päivittäin kokemaan henkistä, fyysistä ja seksuaalista väkivaltaa, niin kyllä se oli rankkaa ja aina haaveili vain kasvavansa aikuiseksi ja saavansa oman perheen voidakseen olla onnellinen. 

Sijaiskodeissa sijaislapsia kohdellaan pahimmillaan samalla tavalla. Adoptiossa rakkaus on häiriintynyttä, eikä sille ole luonnollista pohjaa, joten se on parhaimmillaankin kuin koiran pitämistä. Teoriassa koiralla voi olla näennäisesti hyvä elämä, mutta ei koskaan lajinmukainen, ja useimmiten kun rakkaus ei ole aitoa ja luonnollista, olosuhteet pitävät sisällään vähimmillään laiminlyöntiä. Nykyään mm. Lääkärien ja psykologien harjoittama väkivalta on enemmän sääntö kuin normi adoptiolapsille

Sijaisperheissä on myös esiintynyt vakavaa seksuaalista väkivaltaa ja hyväksikäyttöä. En tiedä kuinka paljon enää nykyään, mutta kuitenkin. Ihmiset tekevät sitä rahasta, ja lapsi on vain tuon rahan väline. Normaali, terve ihmineb ei himoitse toisten lapsia missään muodossa, vaan maksimissaan tukee heidän biovanhempiaan. Kertoo siis hyvin sairaalloisesta kulttuurista haluta toisten lapsia ihan millä verukkeella tahansa

Vierailija
17/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin että hänellä on ollut joko kurja lapsuus tai sitten hänellä on pahoja harhoja. Sen lisäksi ajattelisin, että toive on sinänsä erikoinen, sillä adoptio tai huostaanotto ei takaa hyviä oloja. Kurjia adoptiovanhempiakin valitettavasti löytyy, vielä enemmän sellaisia jotka eivät ole varautuneita lapsen traumojen kohtaamiseen. 

Adoptio- ja sijaisperheet kulkee paljon tarkemman valvonnan läpi kuin biologiset vanhemmat.

Vierailija
18/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijaiskodeissa sijaislapsia kohdellaan pahimmillaan samalla tavalla. Adoptiossa rakkaus on häiriintynyttä, eikä sille ole luonnollista pohjaa, joten se on parhaimmillaankin kuin koiran pitämistä. Teoriassa koiralla voi olla näennäisesti hyvä

Millä tavalla rakkaus on häiriintynyttä adoptiossa?

Vierailija
19/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt pienenä orvoksi vanhempien auto-onnettomuudessa menehtymisen vuoksi. En muista enää heistä kun alle kymmenen välähdystä kun mietin heitä. Olen elänyt suuremman osan lapsuuttani ja nuoruuttani muiden huollettavana eli olen niin sanottu laitoslapsi. Onneksi tuota ei pidetty 30 vuotta sitten minään esteenä esimerkiksi kesätöihin pääsystä tai opiskelemaan pääsystä.

Siinä mielessä poikkean muista ihmisistä, etten koe kuuluvani mihinkään. En oikeastaan ikävöi ketään tai mitään.

Vierailija
20/34 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptio- ja sijaisperheet kulkee paljon tarkemman valvonnan läpi kuin biologiset vanhemmat.

Väitinkö jotain muuta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä