Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuokkavieraiden tuojat ärsyttää

Vierailija
17.12.2024 |

Mitä olette mieltä, onko ok, että jos on sopinut ystävän tai miesystävän kanssa, että mennään yhdessä johonkin, niin sitten ystävä/miesystävä onkin pyytänyt jonkun muun ihmisen mukaan? Miesystäväni voi pyytää vaikka pizzalle ja lähden ilomielin, ja sitten siellä onkin hänen veljensä perheineen, joiden seurasta en välitä. Minua ärsyttää tämä vaikka jopa tykkäisin näistä lisäihmisistä. Olen mielessäni kuvitellut jonkun tietyn porukan tai ihmisen, jonka kanssa olen, ja ehkä miettinyt mitä haluan puhua tai tehdä juuri tässä seurassa ja lisäihmisistä menee pasmat sekaisin. Tiedän että olen jotenkin sosiaalisesti jäykkä, mutta miten tämä on, onko kaikkien muiden mielestä ok tuoda sopimatta lisäporukkaa tapaamisiin?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis, että olisin 15 vuodessa jo oppinut... Melkein OT

Esim. Miehen kanssa sovittu treffit. Nähdään kello 1800 Helsingissä. Kärrään lapset mummolaan Jäkeen ja laittaudun nätiksi siellä ja junalla stadiin.

Mies on töistä päästyään mennyt johonki puistoon istuskelemaan... Ja törmännyt johonki kaveriinsa X. Johan sekin on pitänyt sitten kutsua iltaa istumaan. Vaimo se vaan tulee mukaan.

Illan aikana porukkaa saattaa liittyä enemmänkin ja isolla lössillä sitten kuljetaan paikasta toiseen. Yleensä puistosta toiseen, kun osalla on rahat vähissä, eikä niin isoa porukkaa kovin moni paikka ota sisään.

Pussikaljaa ja roiskeläppä illallinen, taas! Puskapissoja unohtamatta.

Noi illat kyllä usein on ihan hauskoja, mutta JOSKUS olis ihan kiva päästä ravintolaankin ja kahdestaan.

Tuohan on kesäajan hubailua ja vaatii hyvän sään. Edullistahan se toki sitten on. Talvisin treffaillaan lähinnä kotona tai teattereissa. Syömässä käydään lasten kanssa.

Mä olen 34v, haluaisin joskus aikuiset treffit!

Vierailija
42/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku samaan aikaan pizzalle tuleva ja itse pizzansa maksava olisi kuokkavieras?

Kuokkavieras on "kutsumaton vieras" ja jos minä kutsun veljen perheineen mukaan, niin eivät he ole kutsumattomia.

Kyllä se on ap:n kannalta kutsumaton, jos ap:ltä ei kysytty mitään, eikä ilmoitettu mitään muiden tulosta. Alkuasetelma on, että ap ja joku toinen menevät jonnekin keskenään ja jos se toinen yksinoikeudella kutsuu sitten muitakin mukaan, niin siinähän on koko alkuasetelma muutettu joksikin muuksi.

Ehei, veli perheineen on kuokkavieraana vain silloin, kun ap on kutsunut kaverinsa "mennään kahdestaan syömään pizzaa". Jos kaveri on kysynyt, että "tuletko mukaan pizzalle", niin silloin hän ei ole rajannut muita pois. Kuokkavieraaksi veli perheineen muuttuu, jos ap kutsuu kaverin pizzalle ja kesken syömisen kaveri ilmoittaa, että taidankin pyytää veljen tänne mukaan syömään.

MInusta on outoa omia kaveri kokonaan itselleen tilanteissa, joissa kaveri selkeästi ei ilmaise halukkuutta olla vain kahdestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Miehen kanssa sovittu treffit. Nähdään kello 1800 Helsingissä. Kärrään lapset mummolaan Jäkeen ja laittaudun nätiksi siellä ja junalla stadiin.

Mies on töistä päästyään mennyt johonki puistoon istuskelemaan... Ja törmännyt johonki kaveriinsa X. Johan sekin on pitänyt sitten kutsua iltaa istumaan. Vaimo se vaan tulee mukaan.

Illan aikana porukkaa saattaa liittyä enemmänkin ja isolla lössillä sitten kuljetaan paikasta toiseen. Yleensä puistosta toiseen, kun osalla on rahat vähissä, eikä niin isoa porukkaa kovin moni paikka ota sisään.

Noi illat kyllä usein on ihan hauskoja, mutta JOSKUS olis ihan kiva päästä ravintolaankin ja kahdestaan.

Tuohan on kesäajan hubailua ja vaatii hyvän sään. Edullistahan se toki sitten on. Talvisin treffaillaan lähinnä koton

Mitä miehesi on sanonut tähän, kun olet ottanut puheeksi nämä aikuisten kahdenkeskiset treffit?

Vierailija
44/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on kesäajan hubailua ja vaatii hyvän sään. Edullistahan se t

Hän sanoi, että eikö kuitenkin ole ollut ihan hauskaa? Juu. Mitä sä sitten nipotat?

Sitä kun joskus olis hauska päästä syömäänkin kahdestaan, ilman puskapissapakkia.. "justhan me eilen syötiin." Joo, silloin hän teki meille yöpalaa terassille, oli kynttilät ja kaikki. Lapset oli unten mailla.. kyllä ja kivaa sekin oli ja hyvää.

Sitte sano, että varaa pöytä, niin mennään. Kuitenkin pelkään, että kun mä pääsen paikalle, niin siellä pera ja jore jo alkupalojen kimpussa.

Testaan joululomalla, kun muksut on mummolassa.

Vierailija
45/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa ettei tuollaisesta sanota etukäteen, että muitakin on tulossa. 

Vierailija
46/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut nähnyt kaveriani vuosiin. Viestiteltiin hetkeä ennen tapaamista ja selvisi, että paikalle tulee pari muutakin yhteistä tuttuamme. Olin pettynyt, sillä olisin halunnut puhua yksityisiä asioita hänen kanssaan. Kokonaisuudessaan tuli kuitenkin mukava ilta, ja oli kiva nähdä näitä muitakin tuttuja. Sinne jäivät nämä yksityisasioiden kertominen. No, emme ole muutenkaan olleet sen koommin yhteydessä, joten ihan sama.

Nimenomaan EI ole ihan sama. Veikkaanpa, että jos teillä olisi ollut hyvä kahdenkeskinen tapaaminen, jossa olisitte kunnolla jutelleet, olisi ollut ihan eri tavalla intoa pitää vielä jatkossakin yhteyttä. Tämä on just se mitä nää ylimääräisten tyyppien tuojat eivät tajua. Jos haluaa ylläpitää ystävyyttä, se vaatii, että puhutaan muustakin kuin säästä tms. pinnallisesta, mihin juttelu usein vieraammassa porukassa menee. Sama koskee heitä, jotka tuovat lapset mukaan tapaamisiin, vaikka muusta on sovittu.

Vierailija
47/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa teini-ikäisen nuorison tai sivistymättömän väestönosan touhulta. En ikinä toisi itse mukanani ketään ylimääräistä enkä sietäisi sitä, jos joku muu toisi yllättäviä vieraita johonkin sovittuun tapamiseen. 

Vierailija
48/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua pyydettäisiin johonkin pizzalle, ja saapuessani siellä olisi jo joku kutsujan seurassa, en edes hoksaisi ajatella, että kyseessä on kutsuttu lisäväki vaan olettaisin, että olivat sattumalta paikalla ja tottakai siinä sitten istutaan samaan pöytään kuulumiset vaihtamaan jos toisella nyt ei mitkään ensitreffit ole menossa.

Sitä pitäisin kyllä vähän erikoisena, että olisi etukäteen kutsuttu isompikin porukka eikä mainittu asiasta mitään. En tosin siitäkään enempää pahastuisi, jos nyt en mihinkään romanttisille treffeille olisi ollut menossa.

Vierailija
49/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi itsestäänselvyydet pitäisi sanoa? Jos sovitaan, että mennään kahdestaan, niin sitten se on kahdestaan. Jos kysytään, että tuletko huomenna pizzalle, niin siinä ei missään vaiheessa luoda oletusta kahdenkeskisestä ajasta. Olisi outoa selittää, että ei olla kahden, joten tuletko pizzalle.

Vierailija
50/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tuonlainen tilanne niin aina voi sanoa , että voi voi on kauhea migreeni tai , että nyt on kuule kauheat menkka kivut, että täytyy lähteä tästä. Heippa. Ei kannata jäädä kärvistelee ,jos joidenkin seura ei kiinnosta.

Vierailija
51/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi itsestäänselvyydet pitäisi sanoa? Jos sovitaan, että mennään kahdestaan, niin sitten se on kahdestaan. Jos kysytään, että tuletko huomenna pizzalle, niin siinä ei missään vaiheessa luoda oletusta kahdenkeskisestä ajasta. Olisi outoa selittää, että ei olla kahden, joten tuletko pizzalle.

Jos miesystäväni, että mentäisiinkö pizzalle, niin en todellakaan ajattele, että siellä voi olla ketä tahansa muita ihmisiä. En myöskään kuvittele, että olisi ihan ok jos itse pyytäisin miehen ravintolaan ja siellä olisi hänelle yllätyksenä vaikka minun veljeni perheineen tai vaikka vanha äitini tai bestikseni. Onko teille muille ihmisille ihan yksi ja hailea kenen kanssa aikanne vietätte? Olen paljon mielummin yksin kuin jossain randomissa seurassa, jossa en halua olla, ja minusta on törkeää jos minut yllättäen laitetaan sellaiseen porukkaan.

Vierailija
52/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on jopa kysytty omalla mökilläni, että kuka ihme minä olen ja mitä teen N.N.:n bileissä.

Ensin veti pikkuisen hiljaiseksi ja sitten minulla olikin paljon sanottavaa.

Vierailija
53/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin, että sinun kahdenkeskeinen seura ei kiinnosta näitä, ketkä pyytävät muutkin mukaan sinulle mainitsematta? Siksi pyydetään muitakin mukaan. Eihän tuo normaalia käytöstä ole. 

Vierailija
54/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tätä tekee nimenomaan miesystäväsi, niin tilanne ratkeaa helposti. Pyydä häntä vastaisuudessa kertomaan, keitä on paikalla/tulossa kun pyytää sinua jonnekin. Voit myös itse kysyä, meinasiko hän kahdestaan vai seurueessa. Sinänsä elämä on paljon onnellisempaa jos antaa spontaaneille ihmiskontakteille mahdollisuuden, mutta hallinnan tarpeeseen auttaa tosiaan kommunikointi.

Vierailija
55/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on/oli kaveriporukka, joka tapasi säännöllisesti kahvitellen. Jossain vaiheessa yhden puoliso tuli aina paikalle myös. Ei heti, mutta jonkin ajan päästä tapaamisen alkamisesta. Mulla meni fiilis näihin tapaamisiin. Mietin, oliko puoliso mustasukkainen ja tuli tarkistamaan, missä seurassa vaimo on. Joka tapauksessa en ole innostunut enää kaveriporukan tapaamisista, kun tämä puolison paikalle tulo alkoi olla sääntö, eikä poikkeus. Ei meillä muilla koskaan ollut puolisot paikalla. Tarkoitus oli tavata naisten kesken ja puhua naisjuttuja.

Vierailija
56/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ap:n kannalta kutsumaton, jos ap:ltä ei kysytty mitään, eikä ilmoitettu mitään muiden tulosta. Alkuasetelma on, että ap ja joku toinen menevät jonnekin keskenään ja jos se toinen yksinoikeudella kutsuu sitten muitakin mukaan, niin siinähän on koko alkuasetelma muutettu joksikin muuksi.

Väörin. Kyllä tässä vahvasti vaikuttaa tilanne päinvastaiselta, eli miehen veli on halunnut tavata omaa veljeään (ap:n miestä). Mies on mennyt kutsumaan ap:n mukaansa, mikä on varmaan ärsyttänyt tuota miehen veljen vaimoa, että ap tuodaan sinne kuokkimaan, vaikka hän nimenomaan ei olisi nyt jaksanut ap:ta nähdä. 

Vierailija
57/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on kesäajan hubailua ja vaatii hyvän sään. Edullistahan se toki sitten on. Talvisin treffaillaan lähinnä koton

Kai tämä on provo. Ei kai kukaan perheellinen nainen tuollaisen roskasakin kanssa rymyä jotain puistoja. Onko ukkosi päihdeongelmainen, diileri tms. va mikä juttu :D

Vierailija
58/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin kaverin kanssa lenkillä. Olin äitiyslomalla ja minulle tämä aikuiskontakti oli tärkeä henkireikä. 

Yhtäkkiä kaveri alkoi raahata 13v tytärtä mukanaan, kun hänkin tarvitsee liikuntaa jne. Mistään aikuisten jutuists ei voinut enää puhua. Olimme siihen saakka käyneet jo monta vuotta kahdestaan lenkillä, joten oli tosi hankala tilanne, kun en kehdannut sanoa, että en halua sitä näsäviisasta ja uteliasta teiniä paikalle. Tarpeeksi kauan kestettyäni ja mielestäni selkeitä vihjeitä riittävästi annettuani lopetin yhteislenkkeilyn kokonaan eri syihin vedoten.

Vierailija
59/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on jopa kysytty omalla mökilläni, että kuka ihme minä olen ja mitä teen N.N.:n bileissä.

Ensin veti pikkuisen hiljaiseksi ja sitten minulla olikin paljon sanottavaa.

Kuinka tilanne jatkui, ajoitko kyselijän matkoihinsa?

Itse olisin voinut niin tehdäkin.

Vierailija
60/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan