Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuokkavieraiden tuojat ärsyttää

Vierailija
17.12.2024 |

Mitä olette mieltä, onko ok, että jos on sopinut ystävän tai miesystävän kanssa, että mennään yhdessä johonkin, niin sitten ystävä/miesystävä onkin pyytänyt jonkun muun ihmisen mukaan? Miesystäväni voi pyytää vaikka pizzalle ja lähden ilomielin, ja sitten siellä onkin hänen veljensä perheineen, joiden seurasta en välitä. Minua ärsyttää tämä vaikka jopa tykkäisin näistä lisäihmisistä. Olen mielessäni kuvitellut jonkun tietyn porukan tai ihmisen, jonka kanssa olen, ja ehkä miettinyt mitä haluan puhua tai tehdä juuri tässä seurassa ja lisäihmisistä menee pasmat sekaisin. Tiedän että olen jotenkin sosiaalisesti jäykkä, mutta miten tämä on, onko kaikkien muiden mielestä ok tuoda sopimatta lisäporukkaa tapaamisiin?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun yksi kaveri tekee tätä koko ajan. soittaa mulle ensin, että mennäänkö yhdessä käymään paikassa x. sitten kun ollaan lähdössä, ilmoittaa: ai niin, ei varmaan haittaa, että pyysin ton ryhäsen kaijankin mukaan.

no ei haittaa, mutta en olisi lähtenyt lainkaan, jos olisin tiennyt.

Vierailija
62/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut mieleenkään, että joku kaverini toisi kysymättä mukanaan jonkun, jos on sovittu että kaksin jonnekin mennään. Tuo kertoo kyllä kaverin tilannetajuttomuudesta, jos tuo mukanaan ylimääräisen tyypin.

Jos joku pyytää minua johonkin eikä mainitse että on pyytämässä muitakin, niin oletan että muita ei ole tulossa. Mutta elääkö jotkut sellaisessa todellisuudessa, että jos ei ole selvästi sanottu, että keitä tulee, niin sitten voi pyytää ketä huvittaa. En ole koskaan ajatellut, että minunkaan pitäisi pyytää kavereita kahville siihen tyyliin, että "mennäänkö kahdestaan kahville". Minuahan ärsyttä sekin, että jos mukana on lapsia, joista ei ole etukäteen sanottu, mutta silloin nielen harmini, koska lasten kanssa tilanne on vähän eri. 

MInä elän todellisuudessa, jossa pitää

"MInä elän todellisuudessa, jossa pitää erikseen sanoa, että mennään kahdestaan: Jos kysytään "lähdetkö syömään", en koskaan oleta olevani ainoa mukaantulija ellei asiaa erikseen mainita. Jos joku kysyyn, mennäänkö kahdestaan elokuviin tiistaina, niin silloin kyse on vain meistä kahdesta, muulloin osallistujamäärää ei ole rajoitettu."

Sama. Erikseen sovitaan, jos kaksin ollaan. Yleensä ihmiset ovat mukavia, enkä kärsi yllättävistäkään ihmisistä. Rikastuttaa elämää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa ettei tuollaisesta sanota etukäteen, että muitakin on tulossa. 

Miksi itsestäänselvyydet pitäisi sanoa? Jos sovitaan, että mennään kahdestaan, niin sitten se on kahdestaan. Jos kysytään, että tuletko huomenna pizzalle, niin siinä ei missään vaiheessa luoda oletusta kahdenkeskisestä ajasta. Olisi outoa selittää, että ei olla kahden, joten tuletko pizzalle.

Eihän kukaan noin käytännössä puhu.

Jos mä sanon miehelleni, että huomenna voitais käydä pizzalla ja hän sanoo ok. Kyllä on lupa olettaa, että kaksin mennään, eikä puolen suvun tai toimiston kanssa. Vaikka kuinka sattumalta on törmätty.

Voi sanoa, että meillä on treffi-ilta, että istutaan kaksisteen tuolla toisaalla tms.

Vierailija
64/65 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole sosiaalisesti jäykkä, päin vastoin, mutta minustakin tuo on ärsyttävää ja huonoa käytöstä. Hyviin tapoihin kuuluu, että jos olet sopinut tapaavasi Liisan lounaalla ja yllättäen seuraan jostain syystä onkin tulossa myös Milla, niin kysyt Liisalta, että "onhan sulle ok, jos Millakin tulee..."

Mulla on yksi kaveri, joka on just tuollainen ihmisten haalija. Kutsuu vaikka iltaa istumaan minut ja Riitan, olemme kaikki samasta harrastuksesta tuttuja. Paikan päällä heille mennessä selviää, että ai, ok, olet kutsunut myös Jennin ja Sannan... 

Ja just semmoisia tyyppejä, etten itse välittäisi erityisesti nyt olla tekemisissä.

Vierailija
65/65 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa ettei tuollaisesta sanota etukäteen, että muitakin on tulossa. 

Miksi itsestäänselvyydet pitäisi sanoa? Jos sovitaan, että mennään kahdestaan, niin sitten se on kahdestaan. Jos kysytään, että tuletko huomenna pizzalle, niin siinä ei missään vaiheessa luoda oletusta kahdenkeskisestä ajasta. Olisi outoa selittää, että ei olla kahden, joten tuletko pizzalle.

Eihän kukaan noin käytännössä puhu.

Jos mä sanon miehelleni, että huomenna voitais käydä pizzalla ja hän sanoo ok. Kyllä on lupa olettaa, että kaksin mennään, eikä puolen suvun tai toimiston kanssa. Vaikka kuinka sattumalta on törmätty.

Voi sanoa, että meillä on treffi-ilta, että istutaan kaksisteen tuolla toisaalla tms.

Kyllä minä puhun noin ja niin puhuu miehenikin. Ihan siksi, että jos sanon, että huomenna voitaisiin mennä pizzalle, niin mies kysyy, että lasten kanssa vai ilman, ennen vai jälkeen Leon harkkojen. Meillä "mennäänkö" tarkoittaa aina enemmän kuin kahta. Vasta jos sanon, että mennäänkö huomenna kahdestaan pizzalle, niin se on sitten kahdestaan eli ilman lapsia.

Kaksisteen meillä ei tehdä mitään, tuota taivutusmuotoa ei käytät kukaan muu kuin Iltalehden toimittaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan