Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuokkavieraiden tuojat ärsyttää

Vierailija
17.12.2024 |

Mitä olette mieltä, onko ok, että jos on sopinut ystävän tai miesystävän kanssa, että mennään yhdessä johonkin, niin sitten ystävä/miesystävä onkin pyytänyt jonkun muun ihmisen mukaan? Miesystäväni voi pyytää vaikka pizzalle ja lähden ilomielin, ja sitten siellä onkin hänen veljensä perheineen, joiden seurasta en välitä. Minua ärsyttää tämä vaikka jopa tykkäisin näistä lisäihmisistä. Olen mielessäni kuvitellut jonkun tietyn porukan tai ihmisen, jonka kanssa olen, ja ehkä miettinyt mitä haluan puhua tai tehdä juuri tässä seurassa ja lisäihmisistä menee pasmat sekaisin. Tiedän että olen jotenkin sosiaalisesti jäykkä, mutta miten tämä on, onko kaikkien muiden mielestä ok tuoda sopimatta lisäporukkaa tapaamisiin?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

heiltä tuntuu samalta kun se ystävä/miesystävä tuo sinut mukaan

Sitä suuremmalla syyllä kannattaisi kertoa keitä on pyytämässä, ettei aiheuta pahaa mieltä joka suuntaan.

Vierailija
22/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut nähnyt kaveriani vuosiin. Viestiteltiin hetkeä ennen tapaamista ja selvisi, että paikalle tulee pari muutakin yhteistä tuttuamme. Olin pettynyt, sillä olisin halunnut puhua yksityisiä asioita hänen kanssaan. Kokonaisuudessaan tuli kuitenkin mukava ilta, ja oli kiva nähdä näitä muitakin tuttuja. Sinne jäivät nämä yksityisasioiden kertominen. No, emme ole muutenkaan olleet sen koommin yhteydessä, joten ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siitä, että mukana on ihmisiä joiden paikalla olosta ei ole puhuttu. Tietty jos sattuu menemään kylään ja joku on ilmoittamatta mennyt käymään samaan aikaan niin sen vielä ymmärrän. 

Meitä on kolme ystävää ja näimme kahvilassa ja yhden mies oli mukana eikä meiltä muilta oltu kysytty mitään. En pitänyt oikein siitä, ettei meiltä kysytty mitään. Sitten vielä kehtasi joskus aiemmin minulle sanoa, että pitääkö hänen kutsua mieheni heidän häihinsä. Ymmärrän sen ettei kutsuta joitain, joita ei tunne niin hyvin tms, mutta tuollainen käytös menee jo törkeäksi ja ei tuollaista kysellä sellaisilta ketkä kutsutaan häihin. 

Olimme muuttamassa parin kuukauden sisällä toiselle paikkakunnalle. Yksi tuttu ei koskaan aiemmin ollut tullut käymään, vaikka ilmoitteli toisinaan asuinpaikkakunnallamme käyneen. Nytpä hän halusikin yhtäkkiä nähdä. Hän oli löytänyt asuntomme myynti-ilmoituksen ja mainitsi jotain positiivista asunnostamme. Hän halusi tulla minulle tuntemattoman ystävänsä kanssa käymään. Luulen, että hän halusi vain nähdä asuntomme ja pihamme. Peruin tapaamisen hyvissä ajoin, koska ei huvittanut puhua omista asioista ventovieraan ihmisen kuullen. 

Vierailija
24/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rutise senkin vanha mopo!

Vierailija
25/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan kukaan tehnyt noin, mutta en tykkäisi yhtään. 

Sama täällä. Missä sosioekonomisissa ympyröissä edes toimitaan noin?

:DDD varmaan jossain tosi rupuisissa, kun kysyjä taas kuuluu aatelistoon

Vierailija
26/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän vetelissä olen huomannut tälläistä jäykkyyttä. Meillä päin on mukavampi tunnelma, kun on itsestäänselvää että hyvät tyypit voi aina kysyä mukaan. Jos haluan nähdä jotain ihmistä kahdestaan koska on vaikkapa supiasiaa niin erikseen etukäteen otetaan asia esille

Etelässä olen nähnyt jopa rennoissa juhlissa tapauksen, jossa todella hyväkäytöksinen kuokkavieras potkaistiin tylysti pihalle. Hän oli ymmärtänyt väärin, että olisi myös tervetullut ja juhlien järjestäjä päätti sitten nolata hänet. Ei aiheuttanut häiriötä, ei ahminut tarjoiluja... Ihan järkyttävää.

Vierailija
27/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olin meidän kaveriporukassa sanonta, että jokaisilla kunnon bileissä pitää olla ainakin yksi kuokkavieras. Eli se määritteli, että on hyvät ja kunnon juhlat, jos sinne joku tulee kuokkimaan.

Vierailija
28/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut mieleenkään, että joku kaverini toisi kysymättä mukanaan jonkun, jos on sovittu että kaksin jonnekin mennään. Tuo kertoo kyllä kaverin tilannetajuttomuudesta, jos tuo mukanaan ylimääräisen tyypin.

Jos joku pyytää minua johonkin eikä mainitse että on pyytämässä muitakin, niin oletan että muita ei ole tulossa. Mutta elääkö jotkut sellaisessa todellisuudessa, että jos ei ole selvästi sanottu, että keitä tulee, niin sitten voi pyytää ketä huvittaa. En ole koskaan ajatellut, että minunkaan pitäisi pyytää kavereita kahville siihen tyyliin, että "mennäänkö kahdestaan kahville". Minuahan ärsyttä sekin, että jos mukana on lapsia, joista ei ole etukäteen sanottu, mutta silloin nielen harmini, koska lasten kanssa tilanne on vähän eri. 

MInä elän todellisuudessa, jossa pitää erikseen sanoa, että mennään kahdestaan: Jos kysytään "lähdetkö syömään", en koskaan oleta olevani ainoa mukaantulija ellei asiaa erikseen mainita. Jos joku kysyyn, mennäänkö kahdestaan elokuviin tiistaina, niin silloin kyse on vain meistä kahdesta, muulloin osallistujamäärää ei ole rajoitettu.

Vierailija
29/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut mieleenkään, että joku kaverini toisi kysymättä mukanaan jonkun, jos on sovittu että kaksin jonnekin mennään. Tuo kertoo kyllä kaverin tilannetajuttomuudesta, jos tuo mukanaan ylimääräisen tyypin.

Jos joku pyytää minua johonkin eikä mainitse että on pyytämässä muitakin, niin oletan että muita ei ole tulossa. Mutta elääkö jotkut sellaisessa todellisuudessa, että jos ei ole selvästi sanottu, että keitä tulee, niin sitten voi pyytää ketä huvittaa. En ole koskaan ajatellut, että minunkaan pitäisi pyytää kavereita kahville siihen tyyliin, että "mennäänkö kahdestaan kahville". Minuahan ärsyttä sekin, että jos mukana on lapsia, joista ei ole etukäteen sanottu, mutta silloin nielen harmini, koska lasten kanssa tilanne on vähän eri. 

MInä elän todellisuudessa, jossa pitää erikseen sanoa, että mennään kahdestaan: Jos kysytään "lähdetkö syömään", en koskaan oleta olevani ainoa mukaantulija ellei asiaa erikseen mainita. Jos joku kysyyn, mennäänkö kahdestaan elokuviin tiistaina, niin silloin kyse on vain meistä kahdesta, muulloin osallistujamäärää ei ole rajoitettu.

Samoin minä ja täytyy sanoa että pidän tästä todellisuudesta huomattavasti enemmän. Toki ymmärrän jos on jotenkin sosiaalisesti ahdistunut, että ei ole niin helppoa. Mutta mukava, jos voi pyytää mukaan

Vierailija
30/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelän vetelissä olen huomannut tälläistä jäykkyyttä. Meillä päin on mukavampi tunnelma, kun on itsestäänselvää että hyvät tyypit voi aina kysyä mukaan. Jos haluan nähdä jotain ihmistä kahdestaan koska on vaikkapa supiasiaa niin erikseen etukäteen otetaan asia esille

Etelässä olen nähnyt jopa rennoissa juhlissa tapauksen, jossa todella hyväkäytöksinen kuokkavieras potkaistiin tylysti pihalle. Hän oli ymmärtänyt väärin, että olisi myös tervetullut ja juhlien järjestäjä päätti sitten nolata hänet. Ei aiheuttanut häiriötä, ei ahminut tarjoiluja... Ihan järkyttävää.

Tosin juhlien järjestäjä siinä nolasi itsensä myös. 

Vierailija
31/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kumpikin noista esittämistäsi tilanteista on tosi huonoa käytöstä. 

Vierailija
32/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sattuu. Siitä on vuosia, kun mieheni veli tuli vaimonsa kanssa kylään. Yöpyivät meillä ja viettivät päivät vähän suuremmissa ympyröissä, kunnes tulivat taas illalliselle ja toivat mukanaan meille  tuntemattoman pariskunnan. Siinä tuli ruokittua tuntemattomia ihmisiä, mutta homma ei siihen loppunut. Lähtivät kotimatkalle, vaati veli, että keitetään kahvit termareihin ja syötävää ettei tarvitse käydä välillä huoltoasemalla. Onneksi välit ovat poikki ja tätä sakkia ei enää tarvitse passata. Aikoinaan kävivät todella usein, koskaan eivät tuoneet lakanoita tai mitään muutakaan, mutta kehtasivat jopa vaatia tiettyjä ruokia, ei ollut kyse mistään allergiasta.

Vierailija
33/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tää: tuutko mukaan, mennään syömään. Se ei tarkoita, että minä ja kysyjä kahdestaan lähtisimme syömään, vaan mukana on muita. Jostain syystä osa odottaa, että nuo on jotenkin personoituja tapaamisia ja sitten loukkaannutaan, kun lounasseurana on reskontran Sirpa ja aspan Pauliina, koska ei heistä kukaan maininnut sanaakaan, enkö saakaan olla uniikki lumihiutale ja kertoa työkaverille yksityisiä asioitani?

Vierailija
34/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän satunnainen kuokkavieras mitään haittaa, varsinkaan, jos ei ole aikoihin nähnyt toista. Varmaan liki kaikille näitä satunnaisia oheisvieraita joskus tulee.

Mutta jos joku tavan takaa tuo muitakin mukanaan, niin se tietysti voi jo ruveta jurppimaan. Semmoinen muistuttaa jo itsekkyyttä ja vallankäyttöä. Tai kertoo siitä, ettei ko. hlö viihdy pelkästään sinun seurassasi.

Ehkä kannattaa avata suunsa ja sanoa sille kuokkavieraita tuovalle, ettei kutsu omin päin muita mukaan. Tai sano, että mennään treffeille vasta sitten, kun hän haluaa sinun kanssasi treffeillä olla ihan vain kahdestaan.

Vierailija
35/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta, itselläkin menisi pasmat vähän sekaisin ja ärsyyntyisin, jos olisin kuvitellut meidän menevän kahdestaan ja sitten paikalle tulisikin muuta porukkaa. En oikein ymmärrä, miksi tuossa tilanteessa ei voi etukäteen sanoa, että muitakin on tulossa.

Näihin tilanteisiin harvoin onneksi joutuu, mutta kerran ärsytti todella paljon, kun menimme erään hyvän ystävän kanssa syömään ja siitä oli tarkoitus jatkaa myöhemmin illalla sitten juhlimaan. Jo alkuillasta ruokailemaan tulikin lisäksi joku ihan itselle tuntematon ystävän miespuolinen kaveri ja "hoito". Emme olleet nähneet ystävän kanssa pitkään aikaan ja olisi ollut kiva istua ja vaihtaa kuulumisia kahdestaan kaikessa rauhassa edes sen ruokailun ajan, tämä hoitonsa olisi voinut liittyä seuraan sitten myöhemmin. Tuntui, että heiltä molemmilta puuttui vähän pelisilmä tuossa tilanteessa.

Vierailija
36/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Missä sosioekonomisissa ympyröissä edes toimitaan noin?

Minulla oli kreikkalainen ystävä ja siellä kulttuurissa oli nähtävästi ihan normaalia olla isolla porukalla, vaikka olisit käsittänyt teidän kahden vain menevän.

Vierailija
37/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku samaan aikaan pizzalle tuleva ja itse pizzansa maksava olisi kuokkavieras?

Kuokkavieras on "kutsumaton vieras" ja jos minä kutsun veljen perheineen mukaan, niin eivät he ole kutsumattomia.

Kyllä se on ap:n kannalta kutsumaton, jos ap:ltä ei kysytty mitään, eikä ilmoitettu mitään muiden tulosta. Alkuasetelma on, että ap ja joku toinen menevät jonnekin keskenään ja jos se toinen yksinoikeudella kutsuu sitten muitakin mukaan, niin siinähän on koko alkuasetelma muutettu joksikin muuksi.

Vierailija
38/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme jos ei ole koskaan tapahtunut noin. Minulle tätä tapahtuu todella usein läheisissä ihmissuhteissa. En myöskään tiedä miten tästä voisi sanoa, tuntuu melkein mahdottomalta sanoa että en muuten halua nähdä sitä ja tätä tyyppiä. Joskus käy sitäkin, että kuokkavieraasta ilmoitetaan kyllä etukäteen, mutta jotenkin siihen tapaan että "ei varmaa haitaa...", "on varmaan ihan ok..." En osaa sanoa siihen, että no anteeksi vaan mutta ei käy.

Niin tai sit kysytään kaikkien kuullen että sopiiko että se ja se tulee mukaan. Eihän siinä tilanteessa voi vastata muuta kuin että sopii. Ärsyttää ja kiukuttaa.

Vierailija
39/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä voi vähän vetää johtopäätökset että ihmiset eivät halua viettää sun kanssa aikaa kahdestaan vaan olet vähän sellainen sidekick. Tää siis ei ole loukkaus, enemmänkin pohdittavaa että kannattaako sellaisten kanssa aikaa viettää.

En itsekään tykkää tällaisista ai niin toi ja toikin tuli, puhumattakaan että kotiini tuotaisiin ylimääräistä väkeä multa etukäteen kysymättä.

Vierailija
40/65 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homot yleensä tuovat jonkin puppelipojan matkassaan pyytämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän