Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

marrasmuruset

25.02.2007 |

pidämpä tätä " pinoa" ylhäällä jos vaikka saataisi muitakin marraskuisiin odottajiin piakoin. tää yksinään pinoilu on aika tylsää puuhaa :) on aika ykspuolisia kokemuksia, mut ainaki on kuin olis kohdannu sielusiskon, hehe.

alkakaas plussailee tytöt :)

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun meitä on jo näin monta!!! Pahoitteluni Lastwishille:/

Mulla on kans välillä maha hieman kipeä, siis kohtu- munasarja seutuvilta. Joskus ihan vaan vähän jomottelee, välillä ei mitään ja välillä taas vihlasee enemmän ettei tosiaan niitä kauheen äkkinäisiä liikeitä voi tehdä:)

Onko teillä muilla rinnat koko ajan arat vai onko ollenkaan? Mulla on välillä tosi arat (useimmiten loppupäivää kohden) ja välillä taas saa oikein kokeilla et onko niissä tunntoa ollenkaan:) siis onko ihan normaalia,ettei rinnat ole koko ajan kipeenä?? Minä siis yksi keskenmeno pelkoinen:/

Muuten oireista: hieman lisääntynyttä vessassa juoksua, välillä huonoa oloa (ei edes joka päivä), ajoittaista väsymystä ja tunteet herkkänä. Yks päivä sain kauheen itkukohtauksen jostain ihan typerästä riidasta!! Mies parka pelästyi ja sanoi, etten saa sillai itkeä ettei vauvakin pelästy

=D

Varasin eilen ajan neuvolan ensikäynnille ja käytiin miehen kans ostaan vauvalle yöpotkari ja body (valkoiset). Aattelin, että en voi koko ajan pelätä meneekö kesken vai ei, täytyy vaan nauttia nyt kun vihdoin on vauva tuloillaan eikä ajatella sitä pahinta... Helpommin tosin sanottu kuin tehty! Koko ajan kyttäilee onko vielä varmasti jotain rakausoireita:)

Onko monella muulla vastaavia tuntemuksia vai oonko ainut vainoharhainen joka yrittää parantaa tapansa:)

Vaunuja oon kans hieman katsellut ja pohtinut, kovasti kiehtois Gessleinin yhdistelmävaunut. Niissä kun on niin herkullisia värivaihtoehtoja:)

Tarvii alkaa lopetteleen, ettette ihan nukahda lukiessa:) Töihin siis!

katya rv 5+2

Vierailija
22/46 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi onnea kaikille plussanneille!

Tuttuja nimimerkkejä tuolta kuumepuolelta.

Noista mahakivuista. Mullakin niitä on aina välillä. Toisinaan oikein kivuliaitakin. Mut onneksi ne kuuluu asiaan ja on vaarattomia. Kohdun ympärillä on jotain ligamenttejä jotka venyy ja se tuntuu kipuna nivusissa asti. Varsinkin äkkinäisissä liikkeissä. Sain vinkin että kun kipu tulee taivuttaa vartaloa kevyesti eteenpäin niin se voi auttaa.

Rinnat ovat myös arat. oikeastaan se alkoi jo oviksesta mutta on nyt lisääntynyt paljon.

Pahoinvointia tuntuu päivän mittaan nähä väliä. heti kun 7 viikkoa on täynnä rupean oksentamaan, näin ainakin edellisissä raskauksissa.

Muilta oireilta olenkin yleensä välttynyt, vessassa ei ole koskaan tarvinnut hypätä, edes yöllä, ei närästä tai muutakaan. ainoastaan liitoskivut rupeaa kiusaamaan jo varahin. toivottavasti nytkin odotus sujuu yhtä hyvin.

Neuvolaan en ole vielä soitellut, ens ma meen esikoisen kans neuvolaan ja otan sit samalla asian puheeksi.

Meillä on kaikki valmiina edellisiltä lapsilta. Säästyy paljon rahaa. Jyväskylässä on paikka josta saa matkahuollon kautta halvemmalla kaikki tarvikkeet, mut en uskalla mainostaa jos se on kiellettyä...

Pitää pian lähteä hakemaan esikoista eskarista ja sit illaksi töihin.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

oinas 5+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea paljon plussasta ja tervetuloa Dragondream, 72Oinas, Doodels ja -Ebba- !!! lisäsin teijät tonne LA-listaan :) ihanaa kun alkaa ropisemaan masunkasvattajia :) toivotaan että oinaalla ja dragondreamilla pysyy pipana matkassa tällä kertaa :)

MAHAKIVUSTA en tosiaankaan tiedä. miettiny itekki aina välillä että onko nää ihan normaaleja repäsy/kasvukipuja vai mitä ihmettä. yhtenä iltana aloin jo epäilemään että alkaako umpisuoli vaivaamaan kun kivut tuntu navan ympäristössä ja oikealla umpparin kohdilla. jotenkin en sijoittais kuitenkaan kasvukipuja tonne.. tiedä häntä sitten.. (odotanko tosiaan toista... *punastuu*) nytkin tällä hetkellä juilii alavatsaa,mutta ei onneksi kauhean kamala kovaa.

DOODELS: teillä onkin jännät kuukaudet edessä kun kaikki on uutta ja ihmeellistä :) tosin, eipä sen puoleen, on se toisenkin odottaminen uutta ja ihmeellistä kun tuntuu KAIKKI oleellinen unohtuneen ensimmäisen odotuksesta :D

PISSAHÄDÄSTÄ: mulla oli esikoisen kohdalla pissahätä oikeastaan ainoa oire. ja voi sitä niin juostiin vessassa alle tunnin välein. vaikka hassulta kuulostaakin niin kohtu se painaa rakkoa jo (jostain lääkärisivuiltakin täs jokunen aika sitten luin siitä) ja sitten lisääntyny aineenvaihduntakin sitä auttaa vessassa juoksuttamisessa.

TISSIT: jaa että onko kipeät.. voi niin kyllä. iltasin tekis mieli irrottaa koko kapistukset kun on niin kivuliaat.

HUONO-OLO: se kiusaa, mutta luojan kiitos en ole oksentamaan joutunu kertaakaan. pari kertaa olla lähellä, viimeks tänään kun osu koulun ruokalassa niiiin pahan makunen ja ällörakenteinen lihan pala suuhun. mut siitä klöntistä olis kyllä voinu yrjö tulla muutenkin... noh, mutta kuvotus iskee aaltoina pitkin päivää ja on ihan siedettävissä oleva vaiva.

PELOISTA: sitä on varmaan tullu vanhaks ja hysteeriseksi kun esikoista odottaessa ei jotenkin osannu pelätä mitään ja nyt on hermoheikko ja stressaa kaikesta. mm. justiisa tuosta et entä jos kaikki ei olekkaan hyvin, entä jos meneekin kesken. puhumattakaan noista " apua, mites rattaat" ja " mihin pinnasänky makkarissa" panikoinneista.

NÄLKÄ: niin, nälkä... olisipa jossain vaiheessa päivä jolloin ei olisi nälkä. en muista esikoisesta tälläista jatkuvaa nälkää. mut ehkä se jatkuva nälkä johtuu siitäkun ei oikea ruoka oikein ota maistuakseen. mut kun tuntuu että just ku väkisin vääntäny ruokaa napaan, menee vartti ja taas saa kaivaa kaappia. ihan hassua.

noh, mutta eiköhän nämä taas tältä erää riitä. pitää meinaan mennä ruokakaapille :D moikkis!

Vierailija
24/46 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulin tänne teidän juttuja lukemaan. Mulla on ollut menkkamaista särkyä ja nyt ei ole pariin päivään tuntunut mitään. Hieman on ollut aamusella etoavaa oloa, mut muuten on ollut hyvä olo. Rinnat eivät ole vieläkään arat/kipeät, ihmettelen sitä suuresti. Muutenkaan menkkojen aikaan tai alussa ei ole ollut ikinä rinnat kipeänä.

Saa nähdä miten tässä käypi...

rv 5+2

täällä alkaa olla kivasti jo tuttuja :)

Vierailija
25/46 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän tottua ajatukseen että raskaana ollaan. jotenkin sitä ei vaan meinaa uskoa todeksi, vaikka niin ne kaksi viivaa testissä väittää :) oireita ei ainakaan vielä ole oikeastaan mitään. tai no tissit aristaa niin vähän, että vois melkein laittaa kuvittelun piikkiin... mies kyllä jo viikko sitten alkoi puhumaan että ne olis kasvanu :) välillä vähän nipistelee alavatsan seudulta, mutta ei kuitenkaan mitään minkä vois ihan varmaksi pistää raskauden piikkiin. (no, jo viikon oli ihan hirveä himo saada kalaa, liekö tässä sitten syy :) )

Meille saapui sitten sama vieras joka näyttää monilla muillakin käyneen, nimittäin mahatauti. tyttö (3.5v) oksenti äsken. muuten onneksi tuntuu neiti pirteältä, ei valita huonoa oloa tai muutaakaan. säälittää kuitenkin, eihän se oksentaminen kivaa ole :(

nyt sitten pelkään koko ajan tarttuuko se minuun, jostain luin että mahatauti alkuraskaudessa voi aiheuttaa keskenmenon, ja se pyörii nyt kokajan mielessä :/ ei auta kuin toivoa parasta!

välillä tuntuu että tekis mieli kertoa kaikille mahdollisille, mutta ajateltiin malttaa tonne rv12 tietämille kertomista. omille vanhemmille on kerrottu ja yhdelle kaverille, mutta muilta pantataan tietoa :) tyttö saa tietää mahdollisimman myöhään, voi tulla muuten pienelle aika pitkäksi vauvan tuloa odotellessa. kaupassa jo hypistelin vauvan vaatteita, vielä kuitenkin maltoin mieleni, jos vähän myöhemmin ostais niitä sitten :)

nyt on lähdettävä viimeisiin iltapuuhiin, niin pääsee sitten nukkumaan. toivottavasti tyttökään ei pahemmin oksentele. pääs pieni meidän huoneeseen patjalle nukkumaan, niin ehtii sitten paremmin häätiin jos oksentaa...

hyvää yötä kaikille!! -ebba-

ai niin vielä, dumle: luin terveiset syyskuisista, oikein arvasit ;P

Vierailija
26/46 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin pinoutua nyt tännekin, pääsääntöisesti olen kirjoitellut tuonne maalikset -05 pinoon. Joten siis meillä on ylihuomenna 2v täyttävä tyttö ja nyt toiveissa oli saada marrasmurunen =)

Kierto miulla oli koko ns. " yrityksen" ajan eli 4kk tuo 24 päivää. Testin tein 27 päivän kohdalla eli viime lauantaina. Plussa tökötti, tosin aika haaleana...mutta kuitenkin =)

Laskettu aika...jos sen laskee 24 kierron mukaan niin se olis kait 8.11. Jos taas normaalin 28 mukaan niin sit 12.11. Ilmeisesti siis 8.11?!?! Heh, en edes tälläistä asiaa tiedä vaikka toista odotankin.

Oireet: etumus on kyllä tosi arka ja NÄLKÄ on jatkuva täälläkin! Hieman etovaa oloa ollut välillä ja närästystä. Närästys oli ekan raskauden aikana kuvioissa myös koko ajan. Hieman vihloo välillä mahaa ja " menkkamaista" jomotusta vähän väliä. Juoksen vessassa vähän väliä tarkistamassa että alkaako menkat =)

Tälläistä näin aluksi! Heippa kaikille!

Vierailija
27/46 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo neljäs kerta, kun kuulun jonkin kuun mammoihin. Enpä olisi tätä uskonut todeksi, vaikka haaveissa on aina ollut 3-4 lasta. Nyt siis neljännen laskettu aika vauvalaskurin mukaan 5.11.07. Eilen tein testin, kun oireet olivat yhtäkkiä ihan selvät. Huvittavaa, että oireiden ilmaantuminen voi tapahtua päivässä, mutta siltä se tuntui. Vatsa tuntuu jo isommalta ja pingottuneelta. Kerta kerran jälkeen mahan kasvaminen tuntuu alkavan vain aiemmin ja aiemmin. Vatsassa tuntuu muutenkin olevan kova myräkkä ja pitäähän siellä ollakin, kun suuria tapahtuu. Vointi on vielä erinomainen, mutta mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, niin viimeistään kahden viikon päästä on tolkuton väsy ja alkaa oksentelu, joka on aina kestänyt vkolle 16.

Nyt tosin väsyttää, kun viime yö meni levottomasti suurta uutista sulatellessa:)

Vierailija
28/46 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille!

Tulinpa jo tänne puolelle kurkkimaan. Launantaina testasin ja sain haileaakin haileamman haamun. Tänä aamuna testasin sit uudestaan ja nyt siihen tuli jo selkeä viiva, vaikkei ihan kontrolliviivan vahvuinen ollutkaan. LA ois vissiin 13.11, jos salamatkustaja siihen asti sisällä pysyy. ja synnytyspaikkana KAKS. Ensimmäistä tässä odotellaan ja ikää on 23v.

Vierailija
29/46 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asut varmaankin Kainuussa, kun synnytys paikka on KAKS? Olen itsekkin kainuun asukkeja. Asutko Kajaanissa vai lähikunnassa? Itse olen 26-vuotias ja rv 5+3.

:)

Vierailija
30/46 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle iski flunssa ja nyt olen sitten kauhusta jäykkänä että raskaus menee kesken tai flunssa vaikuttaa sikiön kehitykseen jotenkin... On tää kamalaa olla hermoheikko!

Tää pissallakäynti on kyllä ihan hirveää. Koko ajan on hätä mutta sitten ei paljoa mitään tule kun kipittää vessaan. Normaalisti olen sellainen että käyn töissä maks kerran vessassa ja nyt käyn vessassa kolmekin kertaa ennen ruokkista, kohta varmaan työkaverit jo arvaa mikä mulla on tai sitten ne luulee että mulla on kroonin pissatulehdus :)

-hermoheikko Doodels

Vierailija
31/46 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kamala väsymys koko ajan.. Tuntuu, että tää väsy olo ei unella ja levolla aina helpota.. Tää on mun eka raskaus, joten ei oo lasta äitin huomioo vaatimassa.. Saan olla ja levätä rauhassa..

Ja kun oon väsynyt on itkukin tosi herkässä!

Pissalla pitää juosta koko ajan, myös yöllä 1-2krt/yö.. Tosi rasittavaa..

Alavatsakipua mullakin päivittäin.. Semmosta menkkamaista tuntemusta, mut lievempää.. eiköhän se oo ihan normaalia..

Selkäkipujakin mulla jo ollut. selkä on oireillu tosin jo ennen raskautta pitkään. Mut eikös se raskauskin tuo selkäkipuja, ainakin loppupuolella?

Kaikenlaisia vaivoja..=) Muuten vointi hyvä ja vauvaa jo innolla tulevan isin kanssa odotellaan.

Lumi rv 5+5

Vierailija
32/46 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahaa oloa pukkaa yleensä appelsiinin tuoksu on ihanan raikas ja hyvä, mutta eilen ja tänään se on öllöttäny. paha lemu. samaten aamusin oon huomannu että herätessä kuvottaa aika tehokkaasti. ei mikää kiva oire.

niin, ja sisälläki joutuu pitää villasukkia ja villatakkia kun paleltaa niin pahasti. yskiminen, nopeat liikkeet ja reipas kävely aiheuttaa puolestaan inhottavia kipuiluja. ai, juu. ja tissit pursuu rintsikoista..

vieläkään en suostu täysin uskomaan että oikeesti raskaana, vaikka enemmän uskon kuin pari päivää sitten.

freya: rv 5+2 (?) LA 4.11. tai sit kp 32/30 tiedä häntää

Vierailija
33/46 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi, uskon olevani raskaana, mutten vielä halua turhaa testailla jos ei näy .. nännit on ollu kipeet jo pari viikkoo, paha olo aika ajoin, ei siis koko ajan ja selkää särkee alituiseen.. menkkojen aikaan ei yleensä oo muuta kun vatsakipua ja päänsärkyä, plus rinnat arat. Mensut on nyt päivän myöhässä mut varmistelen ensin.. Onnea vaan sulle raskaudesta, jospa minäkin plussailisin pian!

ps. kuuluuko muuten ns, ovislima tähän alkuun? sellasta paksumpaa, tummempaa..

Vierailija
34/46 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou! Mäpäs liityn sun seuraas. Eilen plussailin ja La ois 1.11 paikkeilla laskureitten mukaan.

Vierailija
35/46 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kirjoitan koko palstalle ensimmäistä kertaa. Mulla on jo kolme lasta (nuorin 9, vanhimmat teinejä), ja hirveä vauvakuume iski - mutta ei iskenyt miehelleni. Nyt kuitenkin kävi perhesuunnittelussa pieni vahinko- ainakin mieheni näkökulmasta katsottuna ;), plussasin perjantaina kp 32/28! Eli menossa rv 4+6.

Ei mitään ihme oireita, rinnat vähän arat, ei lainkaan pahoinvointia, mutta sitä ei olekaan koskaan edellisilläkään kerralla ollut. Vähän alaselkää ja alavatsaa kolottaa ajoittain.

Kotona eivät tunnelmat ole mitenkään korkealla, mieheni ei oikeastaan ole kommentoinut uutista mitenkään, taitaa luulla, että hössötän vaan...En tiedä milloin pehmenee uutiselle vai pehmeneekö lainkaan.

Pahinta on, että olen varannut ja maksanut liput kaukolomalle elokuun 2 viimeiselle viikolle (lippuja ei saa vaihtaa) ja rahaa paloi pari tonnia... Mahdankohan vielä silloin olla sellaisessa kunnossa, että jaksan istua koneessa melkein puoli vuorokautta? Ja sitten reissata ympäriinsä tuskaisen helteisessä maassa? Otin peruutusvakuutuksen, mutta ehdoissa mainitaan, ettei se kata raskauden 3 viimeisen kuukauden vaivoja!

Pelottaa tietysti myös, että raskaus menee kesken tai että idulla on jokin vika... Ei ole enää ainakaan tilastollisesti tämä odottaminen yhtä turvalista kuin parikymppisenä! Yli 40v keskenmenoriski jopa 46&!!! ja mahdollisuus saada down-lapsi 1 sadasta...huh,huh

Olen plussaamisen myötä siirtynyt huipputerveelliseen ruokavalioon, ei enää sokeria eikä valkoisia jauhoja, ei lisä.aineita, paljon vihanneksia ja hedelmiä Ylipainokin ehkä tässä rytäkässä karisee, varsinkin kun pakollinen nenänvalkaisukin on alkanut!

No tässä mietteitä tällä erää! Kiva kuulla miten muilla menee!

Vierailija
36/46 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimein muitakin :)

KESIA07: monet sanoo että alussa tuntuu ovislimat vaan jatkuvan ja jatkuvan että varsinaista kuivaa kautta ei tulekkaan. mut itelläni ei oo kummankaa kaa mitenkää ihmeemmin limoista huomannu raskautta.

toivottavasti plussaat [color=red][size=8]♥[/size][/color]

JEKKULI85: onneksi olkoon! ja tervetuloa mukaan

OLIVE67: hauska saada uusia palstailijoita ja sinulle myös onnittelut plussasta! toivotaan että mieskin lämpenee pikku hiljaa uudelle tulokkaalle :) voihan se olla tosiaan että hän ei oo vielä oikein edes hoksannu että ihan oikeesti tuli plussa :) nuo miehet kun ei aina kaikista välkyintä porukkaa ole meidän naisten suhteen ;D ja niinhän se on usein että vaikkei he hypi ja pompi ja pyöri tuolilla plussa uutisesta kuullessaan vaikka olisikin iloinen uutinen niiin kyllä sitä monesti jossain vaiheessa löytää ukko kultansa supisemasta rakkauttaan navan kautta :)

mitä tohon sun matkaan, ni voihan se olla että jos nyt alkuun kattelet että miten menee ja sit perut, jos siltä tuntuu, ennen ku 3kk on laskettuun aikaan tai sitte jos nyt hyvissä ajoin... aika hassua ettei kata raskaudesta johtuvaa peruutusta...

peukut pystyyn että pelot helpottaa ja asiat selviää. asiat on siitä kivoja että niillä ON tapana selvitä.

(.) ite jumitan koneella ja hörpin kahvia syyllisyyden tuntosena. kauhee väsymys pitkin päivää vaivaa ja sitte tota kaffettia tulee hörpittyä vähän liiankin kanssa. huoh, kai siitä pitää vierottua väkisin... kumpa mullaki olis tahdon voimaa tuohon vaihtaa ruokailutottumukset superterveelliseks.. tosin! jotain hyötyä raskaudesta. oon vallan unohtanu mainita että sen verran mielihaluja jo nyt että salaattia vetelisin vaikka kuinka, ja muuta lihaa ei tee mieli pahemmin kuin kanaa. jos ei olis tota 2v. esikoista ja miestä samassa ruokapöydässä ni varmaa söisin päivästä toiseen kanasalaattia :D

Vierailija
37/46 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä aloin miettiä että pitäisköhän sitä ihanvaa aikani kuluks pistää vielä LA ja esittely pinoa? vai odottelisko vielä että tulis piiiikkusen enemmän ku me muutama :D

Vierailija
38/46 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Plussasin eilen aamulla kp 29/28-30. Laskettu aika on 4.11.

Toista odotellaan, esikoistytär on puolitoista vee.

Yritystä ehti olla joulukuusta, siitä kun ekat menkat alkoi synnytyksen jälkeen. Eli kolmas kierto toden sanoi. =)

Freya: Jos olet ihan varma lasketusta ajastasi, niin sitten sinulla pitäisi olla saman verran viikkoja, kuin mullakin, eli 4+1. Ootko tarkistanut jollain laskurilla? Esim. tällä http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Ja mun puolesta esittelypinon vois jo aloittaa, jos joku vaan viitsii. ;-)

-Savanna- rv 4+1 ja taaperoimeväinen 8/05

Vierailija
39/46 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et mitäköhän ne viikot oikeestaan onkaan. jotku laskurit antaa 5+2 (tai siis anto sillo ku katoin viikonloppuna) ja sit taas jotku anto tänä aamuna tota 4+1. ja munki omien laskujen mukaan pitäis olla tota 4+1 menossa. noh, on mitä on, sittenhän se joskus tietää.

meillä alkaa pinoutujat lisääntyy lupaavaa vauhtia, tuolla vauvakuumeilijoissa tosiaan tullu lisää plussia,j oka on superkivaa:) ja kivaa sekin että tulee ihan niitäki jotka on joko palstaillu muualla tai sitten alottaa vasta tämän ah niin koukuttavan palstailun :)

(.) etoo, kuvottaa, pissattaa, nipistelee. ja uusin tulokas, turvottaa. voi kun kivaa tämä raskauden alku ;D ei vaa, ihan mukavaa kokea tällainenkin raskaus. edellinen oli lähes oireeton joten pitäähän sitä nyt ottaa nekin mitä sillon ei saanut. musta oli ihana kun mies eilen illalla ehdotti että otetaan joka päivä kuva meikäläisen makkaroista ja tehään siitä sit sellanen kokonaisuus lopussa mistä näkee miten maha (ja huoh, tissit.. miehet *pyörittelee silmiä* ) on sitten kasvanu ja kehittyny.

että tällaista näin pikasesti ympäristötiedon tunneilta kirjoiteltuna.

Vierailija
40/46 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oonpa aktiivinen täällä :D

pakko hehkuttaa vielä teillekkin kun tein vielä yhden testin ja sain vihdoin ja viimein niin vahvan toisenkin viivan että suostun uskomaan että kyllä tässä ihan oikeesti raskaana ollaan. WAU! saisi mieskin tulla kotiin jo että pääsisin kehräämään kainaloon hyvää tuulta. tuo 2vuotias ei vielä taitais ymmärtää riittävästi jos sille hehkuisin :)

freya rv 4+1 (niin se varmaankin on)