En ikinä kehtaisi enää matkustaa Kanarialle
Enkä kyllä muihinkaan paikkoihin, joissa tietäisin matkailijoiden vievän paikallisten mahdollisuudet kohtuuhintaiseen asumiseen.
Voi olla, että pitää lopettaa matkailu. Ehkä jonnekin... jaa, en keksi minne enää kehtaisi.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi ikinä matkustaa pohjoiseen, Lappiin saatikka Rovaniemelle:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0c5825e7-8e44-4b21-9614-1abfee4ccccd
!!!
Ei kai kukaan enää viitsi enää matkustaa mihinkään. Maailma on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaisi ikinä matkustaa pohjoiseen, Lappiin saatikka Rovaniemelle:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/0c5825e7-8e44-4b21-9614-1abfee4ccccd
!!!
Ei kai kukaan enää viitsi enää matkustaa mihinkään. Maailma on muuttunut.
Perkele pysytään siinä torpassa mihin on sattunut syntymään. Opitpahan olemaan.
Paikallisilla tulisi nälkä, elävät turismista🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä ole mitään omaisuuden suojaa? Eikö mikään laki että tuota? Kuulostaa ihan neuvostotouhulta.
Espanjassa on vasemmistolainen hallitus.
Inturist-meininki kuten neuvostojen maassa.
Vierailija kirjoitti:
No mä en menisi sen takia että kehtaavatkin valittaa turismista joka on heillekin tärkeä elinkeino!
Suurin osa turismin rahavirroista valuu ylikansallisille yrityksille, ei paikallisille. Paikalliset pakotetaan pois kodeistaan ja kärsivät vesipulasta, kun vesi käytetään hotellien uima-altaisiin ja golfkenttien kasteluun.
Ei Kanarian saarilla ole mitään muuta elinkeinoa kuin turismi. Se vaan pitää kanavoida oikein. Paikallisten omistamiin hotelleihin turistialueille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en menisi sen takia että kehtaavatkin valittaa turismista joka on heillekin tärkeä elinkeino!
Suurin osa turismin rahavirroista valuu ylikansallisille yrityksille, ei paikallisille. Paikalliset pakotetaan pois kodeistaan ja kärsivät vesipulasta, kun vesi käytetään hotellien uima-altaisiin ja golfkenttien kasteluun.
Juuri tämä on totuus. Ja tätä pitäisi nyt takoa jokaisen itsekkään minäminäturistin päähän, tauotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä on totuus. Ja tätä pitäisi nyt takoa jokaisen itsekkään minäminäturistin päähän, tauotta.
Luuletko että sitten on hyvä kun ei ole enää turisteja?
Tulisivat tänne Suomeen, johonkin pikkupaikkakunnalle. Ai niin, ei oo mitään nähtävää.
Me ollaan menossa Kanarialle hiihtolomalla. Olihan tuo ikävä juttu katsoa. Pitää yrittää tukea paikallisia kauppiaita, ravintoloita jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että sitten on hyvä kun ei ole enää turisteja?
On niitä muitakin vaihtoehtoja kuin että on liikaa turisteja, joiden rahat valuu ylikansallisille yrityksille ja että ei ole ollenkaan turisteja.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa enää kehtaisi. Paitsi moukat.
Sanonnan mukaan ne piirtää ken ellä on liitua.
Ajelee täällä maassammekin jotkut puolen miljoonan autoilla ja jotkut köyhät kävelee.
Vain yksi esimerkki ettei aina kaikki mene tasan vaan varakkailla on omat varakkuuden tuomat edut.
Nyt kyllä jäi avoimeksi monta juttua.
Miten pitkäksi aikaa asunto pitäisi luovuttaa?
Minne omistaja muuttaa?
Jne.
On kyllä aika kämäset saaret minun makuun, koko ajan tuulee ja ei ole laadukkaita ravintoloita. Junttila. Mieluummin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä jäi avoimeksi monta juttua.
Miten pitkäksi aikaa asunto pitäisi luovuttaa?
Minne omistaja muuttaa?
Jne.
Omalta kohdaltani voin sanoa, että jos minun pitäisi omistamani asunto luovuttaa pakolla päiväksikin jollekin turistille, se olisi liikaa. Miksi nuo yksityiskohdat on mielestäsi jotenkin olennaisia?
Vierailija kirjoitti:
Tulisivat tänne Suomeen, johonkin pikkupaikkakunnalle. Ai niin, ei oo mitään nähtävää.
No onhan tämä käpykylä varmasti elämys suurkaupunki-ihmiselle. Ja täällä tulot menisivät paikallisille yrittäjille. Mutta jotenkin tänne pitäisi päästä, se on se pullonkaula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä ole mitään omaisuuden suojaa? Eikö mikään laki että tuota? Kuulostaa ihan neuvostotouhulta.
Espanjassa on vasemmistolainen hallitus.
Toiminta kuulostaakin kommunisteilta. Kaikki omaisuus yhteiseen hyvään.