Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskeytänkö opinnot?

Vierailija
16.12.2024 |

Ois opinnoissa enää jäljellä gradu. Oon yrittäny tehä sitä puol vuotta eikä oo lähellekään valmis. En saa ohjaajalta tarpeeks tukea. 

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään, vaan rutistat sen loppuun. Ykkösen gradu on parempi kuin ei gradua ollenkaan.

Vierailija
2/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako kukaan töihin jos saa huonon arvosanan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso samasta aiheesta tehtyjä tutkimuksia, jos oot jumissa. 

Vierailija
4/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä arvosanaa kukaan kysy.

Vierailija
5/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei koskaan katsonut papereitani, jossa arvosanat näkyisivät, mikä harmitti minua, sillä sain gradustakin 5.

Vierailija
6/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kattonu mut ei oo auttanut, en tiedä mihin asioihin kiinnittäisin huomiota niissä. 

Vierailija
7/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvisit täkkä hetkellä ohjaajasi tukea, että pääsisit eteenpäin?

Vierailija
8/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei koskaan katsonut papereitani, jossa arvosanat näkyisivät, mikä harmitti minua, sillä sain gradustakin 5.

Muakin harmitti tää, kun olisin mieluusti esitelly hyviä arvosanojani haastattelijalle. 

Vierailija
9/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen miten esittää gradun tulokset. Mulla on tulososiossa vaan muutama rivi tekstiä. 

Vierailija
10/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kattonu mut ei oo auttanut, en tiedä mihin asioihin kiinnittäisin huomiota niissä. 

Eli onko ongelma oikeastaan siinä, ettet tiedä miten tutkimusta tehdään ja siksi olet jumissa?

Vierailija
11/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli onko ongelma oikeastaan siinä, ettet tiedä miten tutkimusta tehdään ja siksi olet jumissa?

Näin vois sanoo. 

Vierailija
12/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen miten esittää gradun tulokset. Mulla on tulososiossa vaan muutama rivi tekstiä. 

Lähdet nyt vaan analysoimaan sitä aineistoasi pitäen mielessäsi tutkimuskysymykset. Lähdet vain kirjoittamaan sitä analyysia ja havaintoja

Vierailija
13/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako töihin, jos ei ole valmista gradua? Kyllä varmaan, siivoamaan tai puhelinmyyjäksi.

Kukaan ei ole koskaan valmistumiseni jälkeen kysynyt graduni arvosanaa. Harmi, se oli sentään magna.

Vierailija
14/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen aineisto ja aihe sinulla on?

Vierailija
15/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö kvalitatiivista vai kvantitatiivistä tutkielmaa vai onko hybridi? Mitä olet päättänyt metodit osuudessa tulosten tarkasteluun? Olethan tehnyt sen ennen kuin olet edes alkanut keräämään dataa? 

Vierailija
16/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sanonut sille ohjaajalle, että tarvitset rnemmän tukea? Sano suoraan että opinnot jää kesken jos et nyt saa apua. 

gradu loppuun, hinnalla millä hyvänsä ja oli arvosana mikä tahansa. Kukaan ei arvosanaa kysy. 

Vierailija
17/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ne kysymykset, joihin gradu yrittää vastata. Ja sitten kirjoitat ne vastaukset. 

Sitten viet gradun ohjaajalle hyväksyttäväksi. Oletettavasti viimeistään siinä vaiheessa hän kertoo, mitä pitää korjata. Älä tyydy siihen, että hän vaan kertoon ne kohdat vaan vaadi tarkempia vastauksia, miten sen teet.

Vierailija
18/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen aineisto ja aihe sinulla on?

Itsemurhaan liittyvät aineenvaihdunnan muutokset. Oon analysoinu ja tunnistanut aineenvaihduntatuotteita tietokoneohjelmal ja selvittänyt missä eroa itsemurhaan kuolleilla ja kontrolleilla. 

Vierailija
19/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ne kysymykset, joihin gradu yrittää vastata. Ja sitten kirjoitat ne vastaukset. 

Sitten viet gradun ohjaajalle hyväksyttäväksi. Oletettavasti viimeistään siinä vaiheessa hän kertoo, mitä pitää korjata. Älä tyydy siihen, että hän vaan kertoon ne kohdat vaan vaadi tarkempia vastauksia, miten sen teet.

Oon kirjoittanutkin tutkimuskysymykseen jo vastauksen. Ja siihen meni vaa muutama rivi ja yks taulukko. 

Vierailija
20/112 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se osuus vaatiikin hieman pohtimista. Siinä voi pohtia myös miten toimi sun metodit, yllättikö jokin jne. Muistan, että siinä vaiheessa itsekin olin jo aika kyllästynyt, mutta väänsin sitten kuitenkin, kun mietin, miten sen selittäisin kaverilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi