Siis mitä ihmettä: postiluukusta tipahti kirje, jonka sisällä Revolut VISA-luottokortti!
Kortissa ei nimeä. On sirullinen kortti ja siinä lukee VISA ja Revolut. Kirje tuli vieläpä oudosti toisella etunimelläni, jota en käytä virallisesti missään.
Kortti on laitettu kiinni tuollaiseen hienoon pahviviritelmään.
En ole tällaista tilannut, enkä ikinä tämmöisestä kuullutkaan. Mistä on kyse?
Kommentit (99)
Se sitte vähän, kun ois vappuaattona Kaisa Liskin satulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irrotin kortin pahvista. Takapuolella on tosiaan nimeni, eli toinen nimeni väärin kirjoitettuna ja sukunimeni.
Eiköhän sen ole joku samanniminen tilannut itselleen.
Tilannut itselleen minun salaiseen osoitteeseen?
Ja vieläpä sellaisella kirjoitusvirheellä toisessa etunimessäni, että sellaisia ei ole.
ap
No ota revolutiin yhteyttä, että sulle oli lähetetty pankkikortti. Luottokortti se ei ole.
Jonkun muun kortti on tullut sulle.
Nyt kuulostaa pahalta ap! Joku saanut tietosi käsiinsä, ilmoita heti Revolutille virallista kanavaa pitkin. Melkein kannattaa omallekin pankille ilmoittaa tai ainakin tarkkailla tilannetta.
Nyt on ilmeisesti Revolutilla jokin mainoskampanja käynnissä ja kohdehenkilöiden nimet poimittu jostain Porton lentokentän asiakaskunnasta. Oletko matkustellut viime aikoina?
Onhan siinä nyt saate mukana, hyvänen aika. Lue
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tulla salaiseen osoitteeseeni, kuoressa on täydellinen salainen osoitteeni. Ja edelleen nimeni on harvinainen, saatikka tuo toinen nimeni, jossa on semmoinen kirjoitusvirhe, että se ei ole kunnon nimi edes.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ilmeisesti Revolutilla jokin mainoskampanja käynnissä ja kohdehenkilöiden nimet poimittu jostain Porton lentokentän asiakaskunnasta. Oletko matkustellut viime aikoina?
Saate on englanniksi präntätty lyhyt teksti, joka kehottaa aktivoimaan kortin äpissä ja lisäämään sen wallettiin.
Koko kirje on tämmöinen neliönmuotoinen ja sisällä erikoisesti taiteltu pahvi, johon liimattu kortti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tulla salaiseen osoitteeseeni, kuoressa on täydellinen salainen osoitteeni. Ja edelleen nimeni on harvinainen, saatikka tuo toinen nimeni, jossa on semmoinen kirjoitusvirhe, että se ei ole kunnon nimi edes.
"Harvinainen" ja Suomessa on nimiä, joiden kirjoitusasussa ei ole oikeesti järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeksi ollut kesällä Ruotsin laivalla. Sitä ennen myös vuosi takaperin siitä kesällä laivalla. En oo ollu muualla.
Onko joku aikaisemmista/nykyisistä korteistasi vanhenemassa? Voisiko olla, että sinulle on tehty vahingossa väärä kortti, vaikka olisi pitänyt olla uusi kortti sen vanhenevan tilalle? Tai ehkä olet saanut kortin entisestä työpaikastasi, jos olet vahingossa jäänyt listoille? Kannattaa ottaa yhteyttä korttifirman asiakaspalveluun.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku aikaisemmista/nykyisistä korteistasi vanhenemassa? Voisiko olla, että sinulle on tehty vahingossa väärä kortti, vaikka olisi pitänyt olla uusi kortti sen vanhenevan tilalle? Tai ehkä olet saanut kortin entisestä työpaikastasi, jos olet vahingossa jäänyt listoille? Kannattaa ottaa yhteyttä korttifirman asiakaspalveluun.
Minulla on S Pankin VISA-kortti, vanhenee vuoden alussa. Sitten on Mastercard-kortti Nordealta.
En ole ikinä kuullutkaan Revolut yrityksestä, paitsi nyt. Miksi Revolut yritys tekee minulle mitään korttia, heillä ei pitäisi olla salaista osoitettani eikä edes toista etunimeäni väärin kirjoitettuna.
Entinen työpaikka oli miljoona vuotta sitten ja sielläkin olin listoilla ihan etunimelläni, en toisella etunimelläni.
Otat sinne revolutiin yhteyttä ja kysyt mikä on homman nimi, ei se täällä palstal selkene että miksi se tuli.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tämmöisestä kuullutkaan!
Ja olen pistänyt pari kuukautta itselleni ns. positiivisen luottokiellon varmuuden vuoksi, nimenomaan, etten joudu identiteettivarkauden uhriksi (Helsingin koulujen tietovuodossa olin plus aiemmin pankki sulki visa korttini, kun heidän mielestään korttitiedot oli voinut joutua vääriin käsiin).
Onko syytä huoleen, kun mulla on se positiivinen luottokielto eli mun nimiin ei kukaan pysty ottaa luottoo?
Sinun kannattaa ottaa maksulliset omaehtoiset luottokiellot Suomen Asiakastiedolta ja Dun & Bradstreetilta, positiivinen luottokielto ei ole tarpeeksi kattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on S Pankin VISA-kortti, vanhenee vuoden alussa. Sitten on Mastercard-kortti Nordealta.
En ole ikinä kuullutkaan Revolut yrityksestä, paitsi nyt. Miksi Revolut yritys tekee minulle mitään korttia, heillä ei pitäisi olla salaista osoitettani eikä edes toista etunimeäni väärin kirjoitettuna.
Entinen työpaikka oli miljoona vuotta sitten ja sielläkin olin listoilla ihan etunimelläni, en toisella etunimelläni.
Revolut ei tee kortteja pyytämättä. Olet todennäköisesti itse tilannut kännipäissäsi. Tili revolutille avataan henkkareilla ja ottamalla selfie rekisteröinti vaiheessa revolutin apilla.
Revolut ei lähetä kortteja noin vain, eikä saa osoitteita mistään, vaan osoite yms on syötettävä itse.
Ota yhteyttä revolutin aspaan, ja lopeta vaahtoaminen.
Sun luottotiedot ei myöskään ole vaarassa, koska revolut ei myönnä luottokortteja.
En käytä ikinä alkoholia enkä ota ikinä selfieitä. En ole edes somessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Poliisiasia jos tilaamatta tulee kortteja.
Teille mummoille kaikki normaali nykyaikainen on pOliIsIaSiA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä kortti on voinut tulla korttivalmistajalta. Esim. Suomessa Gemalto tekee paljon pankki- ja luottokortteja kotimaan ja Euroopan pankeille. Yleensä pankit eivät tee korttejaan itse. Aloita asian selvittely Visa Revolutin asiakaspalvelusta. Heillä pitää olla tieto siitä, miksi kortti on lähetetty sinulle ja kuia sen on tilannut. Onko sinulla lapsia, jotka olisivat voineet olla asialla?
Jos S-korttisi vanhenee 1/2025, on ehkä ainakin teoriassa mahdollista, että tuo kortti olisi tehty vahingossa sen sijasta, mutta tätä ei kannata pohtia ennen kuin saat vastauksen Visa Revolutilta.
Mulla ei ole mitkään henkkarit koko elämäni aikana ikinä kadonneet. Aikoja sitten saatu ajokortti tälläkin hetkellä on lompakossani kotona ja henkilökorttikin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeksi ollut kesällä Ruotsin laivalla. Sitä ennen myös vuosi takaperin siitä kesällä laivalla. En oo ollu muualla.
Todella ankea elämä sulla.
Tilannut itselleen minun salaiseen osoitteeseen?
Ja vieläpä sellaisella kirjoitusvirheellä toisessa etunimessäni, että sellaisia ei ole.
ap